Alla inlägg under september 2010

Av Sundberg - 5 september 2010 19:52


Med tio stycken nyförvärv, nya omklädningsrum och "nygamla" tränar har Njurunda ställt in siktet på toppen i Div 1. I lördags tog man emot Kramfors på hemmaplan i säsongens tredje träningsmatch. Man kom till denna match utan någon vinst i bagaget efter 6-6 senaste mot Sollefteå och 0-3 i premiären mot Team Gävle. Kanske var det dags för en seger...


Att detta kan komma att bli en intressant säsong kunde jag slå fast när jag såg laguppställningen för hemmalaget. Att man lyckats locka till sig Totte Erixon och Danne Back från Kovland är ju bara det en rätt så kraftfull skräll, då lyckas få spelare att komma till Njurunda har under en lång tid varit ett större problem än att skapa fred i världen. Man har kallat hem Patrik Westergren från Hudik och Svante Broström och Niclas Lundberg från Franska Val Vanoise och unga Alfred Lindgren från Timrå hockegymnasium. Detta för att nämna några. Och hur detta har gått till vet jag inte. Har grabbarna lockat till sig varandra eller har Björn och Lasse lagt ner hela själen för att lyckats få till sig alla dessa. Jag vet inte alls men vad jag vet är att det verkar vara ett sjukt härligt go i gänget och aldrig har väl stämningen i NSKs A-lag varit så här bra. Inte så länge jag kan minnas iaf.


Till matchen då...


Ska inte göra någon större analys då detta bara var en träningmatch men jag vill plocka fram det positiva och det som glädjer mig mest är att backsidan ser riktigt jävla vass ut. Äntligen ska väl tilläggas då jag inte kan minnas senaste Njurunda hade en backsida av denna kaliber. Det var som Kallberg sa: "Fan nu kan man ju faktiskt ta en båge och sedan få ett pass på bladet" Och det märktes direkt på matchen. Det är inte det där klassiska sarg ut eller att en forward skall hämta pucken och sedan transportera den in i anfallzon. Utan detta är spelande och tänkande och pucksäkra packar som vågar spela sig ur situationer och oftast levererade väldigt enkla första pass och på så vis får man bra flyt i spelet och det blir inte den här chanshockeyn som vi är vana att se i Garden.


Nästa grej är glöden i spelarna. Det var full gas på alla som var på isen och hårt jobb från början till slut. Ifjol minns jag att jag skrev bra jobbat och slitet igen av Gustav Håkansson men igår var det bra över hela laget och det är ju givetvis ett måste om det skall bli någon framgång i vinter.


Eftersom det var träningsmatch kanske resultatet var av sekundär betydelse men det är alltid roligt och vinna och denna kväll vann Njurunda med klara 5-1.

Målskyttar var: Per Kallberg, Emil Svelander, Gustav Håkansson, Anton Schön och Christopher Erixon.


Jag vill plussa lite extra för Kallbergs formation som nästa i varenda byta hade bra spelövertag på motståndet. Otroligt roligt tycker jag det är att se Svelander som gjort extrema framsteg från fjolåret. 6 fyspass i veckan hela sommaren verkar ha givit resultat och med hans fina blick för spelet och bra handleder så går kanske Njurundas egen "Linkan" Bremberg mot en bra säsong. 



Så nu äre bara att träna vidare och Lasse och Björn får fortsätta utveckla detta härliga driv i gänget så kan seriepremiären borta mot Hudiksvall bli riktigt rolig. Men redan nu på onsdag (den 8e) kan man se nästa träningsmach och denna gången är det åter Sollefteå som står för motståndet.


Mot nya mål!



//Signerat Sundberg



Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards