Alla inlägg under oktober 2010

Av Sundberg - 28 oktober 2010 23:21


Jag kan med högt huvud och rak i ryggen stolt berätta för er att jag som enda professionella svenska tetrisspelare (Som Jamal beskrev mig) idag nådde min högsta ranking någonsin då jag öppnade dörren till Rank 17, champion! Att det blev en väldigt kort sessiour hade jag räknat med men för bara några dagar sedan hade jag svårt att hålla mig på rank 14 men det går framåt! ;)

Blev ett 5 timmarspass idag och boken som jag tog med får jag nog starta med imårn tror ja!


http://andreasmartinez.bloggagratis.nu/


Mannen bakom den bloggen är unikum i sig och som den pirogätanade Marocan han är så gör han också livet lite lättare för mig att leva vissa dagar. Detta var en sådan dag! Med fingrar nyss upptagna i fritösen kom han in lagomt till lunchdags med en påse fylld av diverse saker från max. I den påsen fanns där tilltugget Gud glömde, bollar fylda med ost som troligtvis inte ens den mest hungriga jude under andra världskriget velat stoppa i sin mun. Till råga på allt tror karljesus att jag ska smaka på detta!!!? Senaste jag åt ost då fick jag en hunka av Hasse Lind om jag åt en lite tärning. Sorgligt nog antog jag den gången utmaningen och efter minuter av försök till kräkningar så frågar idioten om jag ska ha en bit till för en hundring igen. Så fattig kan inte ens jag vara och gjorde klart att det måste till miljonbelopp för att jag för huvudtaget skall uttala ordet ost igen.

Så jamal, vill du se mig äta denna smörja så äre bara att lätta på lädret!:)


Idag är det den 28/10 vilket innebär att det endast är fyra dagar kvar tills jag lämnar Njurunda för Hagas höjder och blir stadsbo! Kartongena börjar fylla min nuvarande lägenhet och jag var på jakt efter en mobilladdare i eftermiddags och den fann jag efter 20 min sökande längst ner i en av lådorna bland massa glas köpta på Erikshjälpen. Så här i efterhand tror jag att det hade varit smartare att gå 10 meter till bilen och hämta den som jag har där, men ibland kan även den smartaste tänka fel.


Imorgon är sista arbetspasset innan helgen där innebandymatch borta mot Vattjom Vipers väntar på lördag eftermiddag. Är det ett snyggt namn på ett lag? Jag tror faktiskt inte de!

Sen på kvällen drar jag på mig screammasken och går ut och skrämmer barn på byn. Tänk dig när det kommer en råpackad snubbe i helsvarta kläder och en screammask och knackar dig på ryggen, då skulle fan till och med Terminator blir rädd! Får se hur jag lyckas skrämma mina vänner som jag skall umgås med. I fjol hade vi KKK medlem med oss också, även en präst, batman, jokern, Darth Vader och en grottmänniska. Skaplig gäng de!

  

Mörda määä vad kul detta kommer bli!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 27 oktober 2010 23:10


God afton!


Jag blir så sjukt less att det ska vara så svårt att vinna på level 16 på Tetrisbattle på facebook. Jag har nu gått ca 700 matcher och mina tetrisskills har ökat från 0 till ganska okej iaf! Tänkte försöka bräcka 1000 gränsen denna vecka så får jag återkomma med resultat!:P


Tetris, höst, regn, blåst, kallt, is på rutorna, halka är ju alla täcken på att det inte är så bra. Runkhösten är på väg mot vinter och det är ju riktigt deprimerande faktiskt.

På jobbet märks det ganska tydligt att golfsäsongen nu är till ända för 99,9 av alla spelare här uppe. Så Tin Cups gamla trick att beta på vilken fluga som dör först skulle kunna vara ganska roligt att köra nu på jobbet om nu inte flugorna redan dött. Luften på jobbet måste vara allvarligt farlig för flugor. Totalt har 1356 stycken hittats döda under sommaren. Samtliga har jag tagit hem och gjort körfärssås på som jag tänkte bjuda kollegorna på imårn på jobbet. Hoppas det smakar era jävlar!


Imårn tror jag att jag ska ta med mig Dan Browns senaste bok på jobbet. Lånade den av mamma för 200 år sedan så kan vara läge att hon får tillbaka den. Bör efter noggrann mattematisk undersökning kunna läsa ut boken på 2 dagar om det inte mot alla odds kommer in kunder alternativt något paket eller att jag får för mig att städa lite. Dock torskar jag en massa dyrbar tetristid om jag läser, hmm svåra val det här..


Just ja...

Hänt på jobbet. rolig grej!


Gubbe kommer in - frågar jögga; Har ni inga rabatt på bollar?

Jögga; Jo vi har dom här, dom här och dom här och dom där och dom här och dom där!

gubben - Jo men har ni inge rabatt på dom?

Jögga - jo alla är det ju rabatt på! Du har dom här för 99 kr!

Gubben - Ja men det där ordinarie pris och dom spelar jag faktiskt på

Sundberg - Brister ut i tokskratt några meter bort

Gubben - han går ut

Jögga - dör av skratt och ligger fortfarande kvar på golvet på jobbet och klockan är nu lite efter 23 på kvällen.

Gubben - fortfarande helt ovetande om hur rolig han var

Sundberg - slår åter fast att folk är ......!



Nu blire 24 och sen sova!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 26 oktober 2010 23:28


Utslagna ut DM ikväll, men vi föll mot laget som toppar div 2 så jag ser det inte som något större nederlag. Jag tycker trots att siffrorna rinner iväg en aning att vi ändå gör en bra match totalt sätt. Lite halvtrassligt i första och en period på 10 min i tredje som är riktigt dålig men annars tycker jag vi faktiskt håller jämna steg.

Målchanser skapade vi en hel del men skillnaden på dom och oss är att alla skott som dom skjuter som träffar mål går även i mål. Våra hamnar i målvaktens nävar utan att han behöver förta sig speciellt mkt!!:P Dåliga skyttar??

Men men, vi har seriematch borta mot Vattjom på Lördag, bara att ta nya tag. Jag ber att jag kan spela då! Just nu kan jag typ inte stå på foten och den är ganska uppsvälld precis på insidan av trampdynan längst bak på foten. Kanske skulle kunna säga häl men jag vet inte riktigt om det är ortopediskt korrekt då jag tror hälen inte går under foten. Men nu vart jag osäker här faktiskt. Men skit samma, jag är svin ont iaf! Något fel är det och jag tror det beror på mina fd dåliga skor. Dock gick det bra att spela under matchen eftersom man inte har en tanke på att känna efter om man har ont. Men direkt efter vill man ju bara köra ner klubban i halsen och kväva sig själv, tyyyyyyyyyyyyyyyp!


Kanske Doktor Svelander kan ge mig några tipps på åtgärder??



Nu ska jag dricka en liter mjölk och sedan lägga mig i sängen och se någon bättre begagnad serie. 24 har jag snubblat in på nu, och eftersom jag (hur nu det är möjligt) missat exakt 192 avsnitt plus x antar repriser så är det fantastiskt roligt att kunna se hela serien från start till mål nu!:)


God natt!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 24 oktober 2010 19:12


Lången, strykarn, bomben, poweplay, lotto, keno, trav, måltipset, mixen, jack vegas maskiner, poker är några saker som jag brukar hålla på med. Men jag tänkte fråga en sak! Kan man vinna på något av ovanstående objekt? Antingen är jag världens sämsta spelare alla kategorier eller så är jag född med otur. Att man kan spricka i sista sekunden på varje odds kan inte vara en slump. Lagen måste veta om mina tipps och således se till att dom havererar i sista stund enbart för att jävlas med mig så mycket som möjligt. Men jag ska knäcka dom jävlarna, det ska ja!


Idag har jag annars varit på jobbet där det var riktigt kaos sista två timmarna. Eller vänta nu, nej fan det var ju det de inte var. Hade nämligen inte en enda människa innanför dörrarna. Inte för att jag på något vis är förvånad då det är 400 grader kallt ute men det kan väl iaf komma in något barn som vill låna toaletten iaf?


Sen har jag en lite fråga till..

Har Dennis Hamberg börjat jobba på andra sidan bardisken på Svenssons? Eller har man fri passage dit när man tillbringat varje fredag och lördagskväll där sedan 2002? :)

Dock hanterar han valen av musik med bravur och Svensson är och förblir fortfarande det enda stället i stan som spelar musik som gör att man inte vill mörda och spy på sin närmsta granne!

Hellas skall också ha lite beröm för sin pepparkaksshottar! Vad var det där egentligen?? Lind vet du? Nej troligtvis vet du inte ens att du var där!:)


Nu ser vi lite fotboll tror ja!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 20 oktober 2010 23:37


Stabil insats av Njurunda när kramfors besegrades med 5-2 efter periodsiffrorna (1-1, 2-0, 2-1).


Bra backspel lade grunden för ytterligare en tre poängare i jakten mot topp 4 och spel i Allettan efter jul. Kommentarerna från spelarna efter matchen var dock inte allt för positiva då de flesta var ganska överens att kvällens match inte var speciellt bra. Men jag tycker från min läktarplats att den var helt ok, och bara för att Kramfors ligger sist i tabellen behöver en utklassning inte vara helt självskriven.


Att Njurunda är det bättre laget ville man visa tidigt i matchen och satte upp ett hejdlöst tempo från första start och tog också ledningen efter knappa tre minuter spel. På självaste Mats Sundin maner glider Per Kallberg igenom hela Kramfors lag innan han tillslut blir fri med målvakten och gör 1-0 för hemmalaget.

Njurunda fortsätter sedan att totalt föra spelet i ungefär 10 min och har fina möjligheter att göra både 2 och 3-0, men Theodor Drömer i Kramforskassen släpper inte förbi sig några fler puckar i första perioden. Istället blir det Kramfors som mycket oförtjänt gör 1-1 med bara 1 minut kvar att spela. Men strax därpå tilldöms Njurunda en straff och många trodde nog att pucken passerat mållinjen på Ricki Bergs straff men linjemannen var säker på sin sak och vi kunde konstaterar att båda lagen fick gå till pausevila med ett oavgjort resultat.


Andra perioden är bara 2 minuter gammal när Pascal upptäcker en helt fri Alexander Håkansson på bortre blå och skickar en 40 meters passning som landar mitt på Alex blad. Och fri med målvakten gör han inga misstag och vi har 2-1 på tavlan. Och firma Håkansson-Åberg skulle visa sig vara en givande duo denna afton. För i minut 13 av andra perioden gör samme Håkansson mål igen på passning från Gustav Håkansson och Pascal och 3-1 kändes både rättvist och skönt. Spelet i andra perioden var inte lika bra som i första men jag tycker ändå man har kontroll på Kramfors under största delen av perioden även om bortlaget givetvis skapade några chanser även dom. Men Olsson i Njurundakassen tycker jag spelade stabilt och släppte väldigt få returer under båda de första perioderna.


I tredje perioden kan man nog säga att NSK avgör matchen när Mikael Lundberg bombar i 4-1 efter 5 minuter spel. Ett skott som var helt otagbart för Kramfors målvakt då den sitter distinkt ovanför axeln i hans högra kryss.

Spelet böljar sedan lite fram och tillbaka och med 9 minuter kvar att spela kommer också 5-1 och det kommer återigen utav Alex som fick fullborda sitt hattrick och det kommer på pass från.. just det, Pascal Åberg!

Kramfors får in ett tröstmål på slutet men längre än så kom man inte denna afton. Matchen slutar helt välförtjänt med hemmaseger 5-2 och det var en stabil och ok match från hela laget.


Vem jag framförallt vill lyfta fram från dagens drabbning är NSKs spelare nummer 7, Alfred Lindgren som jag tycker är bäst på plan. Detta är en spelare som skiljer sig ganska kraftigt från resten av NSKs backar så han spelar otroligt hårt, tufft och rejält och kommer bli en viktig spelar i matcher där spelet är lite hårdare.

Tycker även att Patrik Westergren gör en bra match med många fina pass och enkelt spel. Duracelkaninen Gurra Håkansson sliter som vanligt otroligt bra och Alex Håkanssons hattrick får vi inte glömma!:)

Men som jag nämnde tidigare. Jag tycker dom allra flesta gör en stabil och godkänd insatts och uppgiften var att ta 3 poäng vilket man gjorde så det tycker jag att man ska vara nöjda med!



Nästa match är på söndag då man reser till Sollefteå för att möta serietvåan i ytterligare en viktig match i denna fantastiskt jämna tabell.

Några bra träningar innan dess och jag tror NSK reser hemmåt som segrare även efter den matchen!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 18 oktober 2010 22:30


Efter att ha haft sällskap av ett gäng översaltade popcorn samt en 1½ liters cola tar jag min sargade kropp och förpassar den till sängen. Colan som förövrigt drog något så fruktansvärt. Jag tror nog stadens värsta hembrännare hade fått svårt att mäta sig mot denna flaska. Helt sinnessjukt!


I övrigt har kvällen varit egendomligt lugn vilket inte hör till vanligheterna. Men hockeyn var inställd så det har varit soffläge hela kvällen vilket jag iof inte har något emot och speciellt inte idag. Lördagen satte sina spår och även om det har gått bra att jobba idag kände man sig inte riktigt 100% imårse så man slog upp ögonen. Men tydligen var jag inte ensam, den ena efter den andra som man surrat med kände fortfarande av de flertal förfriskningar som inmundigas under lördagsnatten. Men som det gamla ordspråket lyder: "Man ska inte sörja över drucken sprit", eller kanske den här gamla godingen: "Ju jävligare du mår på söndagen, desto roligare var lördagen"


Imorgon väntar ledighet 1/3 och jag ska sätta mig i min krockskada till Volvo och bege mig ut på ön. Vi pratar alltså Alnö här, Ö-grillen, Zätas sommarvilla, Tranviken, casa de Martinez.. You name it! Men framförallt finns där ett bageri som skall vara något utöver det vanliga. Enligt sägen springer det runt kvalitetsdamer på borden och fullkomligt kastar in bakeleser i munnen på gästerna. Hurvida det är sant eller falskt ska jag ta reda på imorgon då lunchdate med en drös odjur är inbokad.

Det kan nog bli lite som jag brukar säga: Det bästa!



"Vill du komma riktigt långt i livet finns det inga genvägar!! Du måste ljuga och slicka röv under rätt så lång tid"

- Otroligt smart kille



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 14 oktober 2010 23:21


Lagomt till träningsstart hade alvedonen börjat verka och helt plötsligt blev vad jag trodde skulle bli en plågsam träning istället en av säsongens bästa. Men jag inte fövånad om jag ser till mig själv.

Detta faktum strider mot all logik och allt man lärt sig i skolan och på olika kurser och av sina tränare. Jag är alltid som piggast när jag har haft så dålig uppladdning som det bara går. Gärna ska jag inte sovit många timmar, inte ätit speciellt bra och några skavanker i olika delar av kroppen är gärna välkomna. Det är egentligen ganska sjukt och denna kväll var ytterliggare ett bevis på de. Huvudvärk, dålig sömn, ett mål mat på hela dagen och en 100 grams chokladkaka 20 min innan träningsstart. Professor Kalkyl hade förmodligen dömt ut mig efter noter och sagt att det är lika bra att jag åker hem istället. Men det är något fel på min kropp helt enkelt!:P



Men nu tror jag att jag snart ska krypa ner i sängen för det vankas jobb om imårn och ska jag ha en ynka chans att orka jobba mellan 9 och 19 så är nog bäst att kasta in handduken för dagen. Men fantastiskt nog är det ju fredag imorgon och eftersom jag är ledig i helgen gör det den dagen otroligt mycket roligare att avverka.


Undrar hur det går för våldtäktsmannen i Örebro då?? Dom verkar ju kanske veta vem det är nu läste ja. Borde ju vara ganska lägligt att finna honom innan hela staden är lika våldtagna som Sverige blev mot Holland. Vem det nu än är så hoppas jag man ändrar strafflagen i Sverige och låter mannen stenas till döds på Örebro torg. Han är absolut inte värd att få sitta i något fängelse eller få behandling.

Nä jag tycker en stor banderoll skall sättas upp där man citerat Gunvald Larsson med texten: "Du är både dum och jävligt ful, jag förstår att du måste våldta för att få knulla" och sen kastar man helt enkelt lite sten på han inför publik. Det tycker jag han är värd!:)



Nu checkar jag ut!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 14 oktober 2010 18:56



Att jag ska springa runt med en innbandyklubba och jaga en boll om två timmar förstår inte jag hur det ska gå till. I huvudet pulserar blodet så jag tror skallen snart ska spricka och ögonen kan jag med hjälp av tandpetare nät och jämt hålla uppe!

Men tyvärr kan jag inte missa en träning pga av det så vi får göra så gott vi kan helt enkelt!


Idag har jag varit hos tanläkaren där bedövningen för första gången faktiskt gjorde lite nytta. Jag märkte inte ens när han borrade i tanden. Mycket bra måste jag säga!

Att läppen sedan ser helt psycko ut några timmar får man leva med!:P

Ams fick sig ett besök också och som vanligt var det helt i onödan. jag svarade bara ja ja ja ja ja och sen gick jag vidare till claes Olsson där jag införskaffade mig någon grej man lägger bärbara datorn på så inte den blir så sjukt varm. Var till och med en inbyggd fläkt. Det gör faktiskt underverk ska jag meddela er!:)



Nu tror jag att jag lägger huvudet på kudden ett tag kikar på lite elitseriehockey.



//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards