Alla inlägg under oktober 2008

Av Sundberg - 31 oktober 2008 00:53


Efter 14 dagar av förskylning och ett försök till att slå Håkansson 16 dagar i rad så tror jag att min hosta och smärta i halsen lagt sig och jag kände mig för första gången på länge skapligt pigg.


Dagen har spenderats på stan med Maria där vi gick runt och kikade, tog en fika och köpte lite saker. Införskafade ett par nya skor vilket kändes välbehövligt då de flesta av mina nuvarande börjat sjunga på sista versen.

Efter besöket i staden så var det hockeyträning och sen och jag hem till Simon och kollade film. Funderade om jag skulle tränat innebandy idag med tänkte att jag inte orkade bli sjuk igen så det får vänta tills nästa vecka!:)

Filmen vi såg var rätt skaplig och lite småläskig sådär:P Käkade kraftiga mängder chips och godis så nu är man rätt full i magen vill jag lova!:P


Helgen kommer till största delen att spenderas i stan med goda vänner vilket som vanligt lär bli kalas, i dubbel bemärkelse!:) I helgen är det ju oxå fritt fram att klä ut sig till massa blodtörstiga figurer och sprida skräck i sammhället men tror jag avsåtå utklädnad då det i mitt fall inte behövs!:P

Ryckten säger att Harry Potter kommer till Njurunda imårn och tar med sig trollstav för att röra runt i groggarna med och en kvast att använda till... ja något!:)



Nä nu blire tandborstning och sedan skön nattlig sömn för att samla krafter inför morgondagens äventyr. Inte helt omöjligt att jag tar mig upp lite tidigare än vad jag egentligen vill bara för att gå ner på NSK och delta lite i sista dagens träningar av Njurunda Akademin. Men vi får se!




Dagens citat: "Hur mycket måste jag koka ihop för att få råd med taxin?

- Dumle, i ett halvdant försök till att få tag i en taxi en sen tisdagskväll.




// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 28 oktober 2008 18:57


God kväll!:)


Kom precis hem efter ett besök hos Per, när jag avnjutit en väldigt god middag. Var inget planerat utan åkte bara dit och bjöd in mig själv och det var väldigt trevligt. Hade inte vart där förut så det var kul att se hur han bodde och det var jäkligt nice faktiskt!

Vi åt middag, surrade hockey och bara kopplade av under toner från diverse gamla goda artister.


Jag brukar ju jämt få höra att jag är så väldigt nostalgisk och är det konstigt de? Saknar man dessa stunder lite? När man äter, sitter och och pratar hockey och massa annat med personer som varit en stor del av en liv. Det mina damer och herrar är kvalitetstid för mig de!


Annars så är jag rätt så sjuk fortfarande. Har inte speciellt mycket ork i kroppen och nätterna är till största delen fyllda med host och krax! Men någon dag till sen så ska det nog vara bra! Har helgen planerad med polarna så måste ju vara frisk tills dess iaf!:P


Nu ska jag sätta mig framför pianot ett tag och försöka skriva ner någon problemfylld text som kan tänkas finnas i huvudet i dessa höstdagar.



Förövrigt är det jävligt mycket is på vägarna. Så var försiktig ni som ska ut och köra bil!



// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 26 oktober 2008 21:13


God kväll!


Har nyss vaknat efter en lång dag med mycket intagen information som gjort mitt psyke väldigt trött. Har vart på utbildning hela helgen och fulständigt matas med information om ishockey men det har vart väldigt lärorikt och roligt och första steget i en eventuell framtida tränarkariär är avklarad.


Började 9.00 imårse nere i Gnarp och höll på fram tills kvart i 5. Då åkte jag aningen för fort till Gärde för att hinna med sista perioden mot Sundsvall. Vi torskade tyvärr med 5-3, men av det jag såg och av det jag hört så gjorde vi en rätt så bra match men Sundsvall var det bättre laget för dagen.

Åkte direkt hem efter det, lade mig i soffan och i skrivande stund har jag precis vaknat igen. Får se om jag är så pass trött att jag kan somna i normal tid ikväll. Det är något jag verkligen hoppas på med inte är lika säker på.


Nu ska jag ta och äta lite grann tror ja så jag inte dör av hunger och sen hoppas jag på att televisionen visar något tillfredsställande program som man kan slött sitta i soffan och kika på denna sena söndagskväll, som är precis så där lung som en söndagskväll ska vara!:)



Au Revoir!



//Signerat Sundberg


Av Sundberg - 24 oktober 2008 00:45


Det har hunnit blivit fredag och helgen är närä. Min helg blir inte mycket till helg då jag är på kurs både lör och sön men det ska bli kul och förhoppningsvis lärofyllt!:)


Var less på att vara förkyld idag så jag åkte och spelade mjuktennis, åkte sen på hockeyträning och avslutade med innebandyträning och jag känner redan vilken fruktansvärd träningsverka jag kommer att ha imorgon. Tennisen ger stjärten rejält med träning och jag hoppas jag kan sitta ner imårn utan att först skrika till och få folk i min omgivning att tror jag varit med om något som förmodligen är aningen mer otrevligt än träningsverk.


Känner mig annars ganska stel i kroppen och jag tror det kan ha att göra med att jag aldrig strechar, men jag vill ännu inte riktigt inse att det med 100% säkerhet beror på de.


Innebandyträningen gick väl rätt så skaplig men så fort klockan slagit 23, ja då vill i princip alla därifrån så fort som möjligt. Inte konstigt att laget lär bli kvar i Div 4 även nästa säsong. Man ska be om att få spela 5 min längre, inte fråga om man får gå och duscha när det är 5 min kvar. Då blir man aldrig bättre men alla har ju iof inte den ambitionen men va fan, det är ju kul att lira ju!


Hockeymatch i morgon ute i Timrå. Nedsläpp 19.00 och jag hoppas på bra spel och jag tror vi vinner med 8-4.



Nu ska jag sova!

God natt!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 23 oktober 2008 00:14


ja, förkylning börjar sakta men säkert avta tror ja!:)

Kvällarna och nätterna brukar vara värst och ska man jämnföra denna kväll med gårdagen som jag spenderade hos Maria så är det en väldigt stor skillnad. Dom måste trott att jag drabbats av cancer eller nåt. Typ rökhosta eller nåt annat försmädligt, så som jag hostade igår. Men nu är det mycket bättre och jag hoppas jag är frisk och kan delta på diverse aktiviteter imorgon!:)


Har haft hockeyträning ikväll och man han kom hem för att se sista minuterna av Chelsea-Roma som slutade 1-0 till Chelsea. Verkar vara omöjligt att göra mål på Stamford Bridge, händer bara enstaka gånger per säsong... Sjukt starkt!



Har nyligen sätt klart senaste PB avsnittet också! Riktigt bedrövligt bra! Men nu tror jag att det bli sängen!


God Natt!




// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 22 oktober 2008 13:45


Onsdag den 22/10 och klockan har precis passerat halv 2. Solen lyser över Njurunda denna vackra höstdag och luften är precis så där frisk som den bara kan vara denna årstid. Jag har ägnat denna förmiddag åt att diska och plocka i ordning lite saker som låg utsridd över lägenheten, kändes som om det var relativt nödvändigt. En liten promenad på byn har även hunnits med men tror jag ska ta mig en lite längre vandring för att förhoppningsvis få in lite frisk luft i mina sargade kropp.


Förkylningen håller alltså i sig och på kvällarna och nätterna är det helt bedrövligt. Dagarna går bra vilket iof är skönt men alla träningar och sånt där är ju på kvällstid och det är då man vill vara pigg men får se hur det är ikväll. Hoppas jag är frisk tills imårn då det vankas mjuktennis, hockeyträning samt innebandyträning. Kanske lite overkill att dra alla dessa när man nyss vart sjuk men vi får la se.


Pratade med Tessan Lundgren över msn igår och den jäkeln ska på NHL match idag!!:D Jag vart aningen avundsjuk kan jag erkänna, men ska samla pengar i 100 år sen ska jag också åka till USA och kolla hockey. Kanske kan slå en signal till Modin så får han bjuda på en loge eller nåt:P 



Nä nu ska jag slänga ihop något ätbart och sedan ge mig ut på en promenad.



Hörs!




// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 21 oktober 2008 10:38



God morgon!


Efter ytterligare en natt med jättedålig sömn börjar jag själv undra vad det är som pågår. Visst, jag är förskyld men det har aldrig påverkat mig så mycket förut. Ligger i timmar på kvällarna innan jag ens kan somna och vaknar stup i kvarten pga av att jag drömmer massa märkliga saker som helt saknar koppling till verkliga livet. Hoppas bara detta är väldigt tillfälligt annars blire psykdoktorn nästa!:P


Gårdagen var trist och grå precis som denna dag verkar bli. Jag lyckades iaf byta däck på bilen så nu kan det komma snö och is utan att man behöver köra av vägen. Var bort en sväng på hockeyträningen på kvällen men avstod att kliva ut på isen då jag kände att min hals förmodligen inte skulle uppskatta det. Kom hem runt halv 10 för att se DIFs sista misserabla miuter i 0-3 matchen mot Hammarby. Enligt komentatorerna var det inte riktigt rättvist men det spelar ingen roll. 0-3 talar ändå sitt tydliga språk och Tonys grabbar tog tyvärr hem "Bäst i stan" bokalen i år och ändå ligger dom inte ens topp 4. Fotbollen i huvudstaden har tappat mark...


Vad jag ska göra denna dag har jag ännu inte kommit på. Tvätta tror jag kan vara bra. En promenad i friskluften kan vara nödvändig så man kommer ut från denna lägenhet som just nu är fylld med förkylning och jag tror desutom att jag ska försöka mig på att städa lite om jag orkar.


Veckans uppgift blir att försöka bli frisk tills helgen då vi spelar match på fredag mot Timrå. Och på Lördag och Söndag ska jag vara på utbildning hela dagarna. Hoppas på att jag hinner hem till vår bortamatch mot Sundsvall på söndag eftermiddag men är inte allt för säker på det. Blev en väldigt intensiv start på hockeysäsongen måste man iaf säga. Dubbla matcher två första helgerna, men det kommer att lungna ner sig lite eftersom vi då avverkat en tredjedel av matcherna som skall spelar innan jul.



Nä nu blire frukost gott folk!:)




// Signerat Sundberg 

Av Sundberg - 19 oktober 2008 20:21


Jag vet att jag vid något tidigare tillfälle sagt att jag har varit väldigt trött men nu måste jag tyvärr säga att jag faktiskt trodde det var fysiskt omöjligt att vara så trött som jag är nu. Alltså det går inte ens att beskriva så därför skiter jag i det!


Kom hem vid halv 4 tiden idag efter 2 dagar i ett regnigt Östersund.

Spelade 2 matcher och lyckades vinna båda. 22-4 i målskillnad säger det mesta. Vi dödade båda matcherna efter 5 minuter av första perioden då vi båda matchern ledde med 3,4-0. Sen att vi spelade uruselt största delarna av matcherna var iof lite tråkigt men vinner man med 14-1 och 8-3 så borde men kanske vara nöjd men det tycker jag inte att vi ska vara. Finns mycket i spelet att förbättra.


Det som var mest tråkigt med resan var att jag åkte frisk men tog med mig hem en rätt skaplig förskylning. Försökte bota den med några glas wiskey igår kväll men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig, tyvärr. Så det jobb som man imorgon hade tänkt att utföra på skolan ligger väldigt nära till hands för att ställa in då jag inte har nån lust att åka dit utan röst och utan möjlighet att andas. Desutom vore det ganska ojust att smitta ner 500 pers bara för att tjäna några kronor.



Nä nu blire lite fotboll på televisionen tills det att jag somnar, lär knappast dröja as länge..




//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards