Alla inlägg under juni 2009

Av Sundberg - 30 juni 2009 22:58



God kväll!



ja vad ska man säga.. detta är inte kul på något sätt alls. Är på väg att få något återfall av utbrändhet eller alternativt sönder stressad. Jag vet inte vad det är riktigt, det hänger säkert ihop på nåt vis men det är inte kul. Senast det begav sig så låg jag i princip still i en dryg månad. Tänkte ta och inte försöka upprepa de genom att tagga ner en aning. Skulle besöka läkare imårn men dom ringde kl 4 och sa att det hade blivit en dubbelbokning så jag fick vänta tills på måndag. Men åker fan dit imårn bitti ändå och tvingar nån jävel att snacka med mig. Och på pappert skall jag jobba tors, fre, lör och sön. Låter inte allt för troligt som det känns nu. Finns iof ingen chans alls att jag ens tänker försöka. Bättre att vara ledig några dagar en sjukskriven 2 månader känns det som.


Men det är väldigt roligt att försöka förklara för folk hur det känns och varför man inte kan göra de och de. Dom tror lixom att det är som om man har ont i huvudet, att det bara är ta en alvedon och den gåre över på några timmar men det funkar inte riktigt så.

Tänk er att ni inte kan vistas bland folk utan att få panik. Att hjärtat slår dubbelt så fort hela dagarna och stressen är enorm, men ändå är ni så pass trött att ni inte orkar göra någonting alls och de saker ni i vanlig ordning tycker är kul, känns mest som en plåga att behöva göra.

När ni känt så kan ni komma tillbaka och berätta om ni tyckte det var kul, tills dess håll käft!:)



Nu ska jag återgå till sovandet som jag hitils spenderat hela kvällen till. somnade vid 5 och sov till 9 men nu äre dags igen tror ja!



God natt!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 28 juni 2009 23:40



God kväll!:)



Trött, sliten och seg har jag nu parkerat i soffan framför tvn och bara väntar på att tvätten ska bli klar så jag får gå och sova.


Jag har de senaste dagarna varit i Östersund och spelat seriespel tillsammans med några andra spelar från min klubb. Det har gått riktigt bra tycker jag och vi är samtliga nöjda efter att ha skjutit 75, 78 i foursome, 66, 73 i bästboll och 77, 79, 79 och 80 i singlarna. Sundsvall leder överlägset efter det första sammandraget men sen äre jämt därbakom och vi hoppas kunna klättra någon placering då näste omgång spelas upp på vackra puttom i Ö-vik!:=) Men trots att det varit fantasiskt roligt och skönt att äntligen få spela lite riktigt golf så har det varit oerhört jobbigt och påfrestande. Värmen har varit olidlig och 10 timmar om dagen i solen har gjort att man inte bara ser ut som en kräfta utan även att man har tagit totalt slut i kropp och knopp.

Efter det att vi kom hem igår kväll så begav jag mig till Ackes stuga för att softa lite och umågs med mina kära vänner. Det blev en ganska sen kväll och vi var väl inte i säng förens vid 4 tiden. Så när jag vaknade imårse var jag lagomt trött men ändå var jag så dum att jag åkte till golfbanan för att tävla lite igen. Elitstegen stod på schemat och det var nog ett av mina sämre beslut på senare tid. Mot slutet av runda var jag så trött att jag knapp såg vart jag gick, jag kunde knappt svinga klubban och benen ville inte längre bära. Solsting tror jag det kalls för och är inget jag känner att jag vill uppleva så många fler gånger. Trots detta lyckade jag ändå vinna tävlingen på mediokra 82 slag men vi spelade som sagt i en värma av 50 grader och då kan även golf vara förbannat jobbigt!

men spelpartners för dagen var Hamberg och Strömbäck och även dom tog helt slut på enerig. Jag och Dennis åkte direkt efter tävligen och tog en pizza/kebab och det var overkligt gott. Efter det så tog jag mig en tur med bilen och stötte på Anders Brusell som jag fick mig en liten pratstund med!:)

Men nu är jag som sagt hemmaoch bara väntar på att få sova. Men tvätten som nu borde vara klar skall plockas in och sen ska jag svepa 10 liter vatten innan jag kryper til kojs. Förövrigt så harj ag druckit mer vatten under dessa fyra dagar än vad jag gjort totalt i hela mitt liv!!:P



Imårn väntar jobb och nu gör det inte ens nåt om det är världens bästa väder och jag måste jobba. För just nu vill jag inte ens se solen!:P



Vi hörs!




//Signerat Sundberg 

Av Sundberg - 25 juni 2009 00:56



God afton och välkomna till kvällens inlägg i Mathias Sundbergs blogg - Det är så jag säger det. Har tas allt som är onödigt att veta upp och den lilla skara personer som läser gör det troligtvis av ren sympati, men det är bra det i alla fall!:)



Idag har det för andra dagen i dar varit väldigt roligt på jobbet!:) Har vart en hel del folk och då blir det genast mkt trevligare och dagarna går betydligt fortare. Dock så vart jag tvungen att byta skor 4 gånger under dagen vilket inte låter så lovande inför min fortsatta butikskarriär!:P Men jag får helt enkelt fixa några skor där dämpning inte bara är ett uttryck utan också ett faktum.


Kvällen har spenderats med fam. Eriksson så när som på Krille som var ute och tog kvällen cyckeltur på endast 3 mil!! Mår jag lite dåligt när jag tänker på de?:S

Hur som helst så har vi vart ute på klampenborg och strosat omkring i det vackra vädret som så gladerligen har infunnit sig. Där blev vi vandrandes dryga timmen innan vi satte oss i bilen på väg hemöver. Det var en trevlig kväll och den toppades lite senare med hemmagjord klappgröt!:P Är det äckligt?:S Finns de? Får det ens finnas? Det är troligtvis det godast man kan äta om jag för en gångs skull skall vara ärlig!;)



Imorgon väntar avresa mot Östersund och seriespel med ÖGCs elitlag. Lär blir tufft och roligt skulle jag tro. Ryktas om fruktansvärd hette vilket kan ställa till en del problem, framförallt med orken.

Kanske krävs det 3 mil på cyckel 3 ggr i veckan även om man ska spela golf!:P



Heter verkligen Di Levas son Kosmos? det får man väl inte heta?:S Snälla säg att han inte heter de? snälla!!!:P


Nu blire sömn men först skall jag bjuda på en gammal låt från Fame factory.

Den heter Walk a mile och framförs av Carola Szücs.


Texten och musik har ni här!


Walk a mile


I am sitting here all alone near the orchard by the pond
Trying to red a book but don’t know which page I’m on
You never know what road to take or what you will forsake
But there can be something better there at the end of all the stairs

I wanna walk a mile with you before I go
I wanna see your smile
It’s you I wanna know
I wanna walk a mile with you before I go
I long to see that smile that inspires me so

I’m still wondering why you are so special to my heart
It’s because I see most special things details of your art
When I look at you I do forget you’ve been taken for a while
I have no defence you’re disarming me when you let off that lovely smile
You never know what road to take or what you will forsake
But there can be something better there at the end of all the stairs

I wanna walk a mile with you before I go
I wanna see your smile
It’s you I wanna know
I wanna walk a mile with you before I go
I long to see that smile that inspires me so



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 24 juni 2009 00:13



Direkt efter jobbet idag bar det iväg till öjen för att träna lite och slutligen spela 9 hål..., vare tänkt. Men det var så sjukt jävla mkt mygg att det inte gick att spela. Fick kliva av efter 6 hål för man höl på att avlida! Men vi hade iaf tur med vädret!:) Oerhört bra väder verkar vänta de nästkommande dagarna vilket gillas skarpt. Dock lär man vara total sönderbränd när jag återvänder hem från Östersund men det får man ta!:P


Just i detta nu har jag för en timme sedan kommit hem, ätit en skål popcorn och tagit en dusch och ligger nu i sängen kliar sönder 300 000 myggbett. Får se om man lyckas soman innan hela kroppen har förblödit av myggbettssår!:P


Skönt att Sverigen är vidare i U-21 EM oxå!:) Krossade serbien med 3-1 och nu väntar England på fredag!:) Kan bli en sevärd match tror ja!





J++--+-- <be> P+++?+-?

    18              7

    se             lä

    ej             my

    


Dagens olösta rebus som jag inte ens själv förstår vad den innebär. Även fast jag är skaparen till den. Men ska klura vidare på den ja. Det behöver inte ni!

sov gott!:)



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 22 juni 2009 22:35


God kväll!



Tidigare än på länge ligger jag i sängen och har allvarligt funderingar på att sova. Trots att jag sov till 11 imårse så äre jag ändå tröttare än tröttast och då är sängen bästa valet. Dagen har över mig präglats av vackert sommarvädermen tydligen har det regnat på många andra!:P Synd för dom!=)

Haft en liten golflektion med min tränare idag som var oerhört givande och fick några grejer att träna på och det känns faktiskt som om det kan bli ganska bra!:)

Men dessa saker får jag börja träna på efter seriespelet som väntar nu på torsdag. För sätta igång och ändra massa grejer i svingen nu det är oerhört förödande!


Imorgon väntar jobb och sen tänkte jag hinna upp en sväng på öjen och lira lite. Måste ju vessa formen lite;) Så det får hemskt gärna regna hela dagen fram till 7:P Det är inge egoistiskt tänkt va?:P



Men nu ska jag fan sova!



"Samoborombon en liten by förutan gata,

den ligger inte långt från Rio de la plata.

Nästan i kanten av den blå atlanten,

och med pampas bakom sig många hundra gröna mil.

Dit kom jag ridande en afton i april,

för jag ville dansa tango


Dragspel, fiol och mandolin
hördes från krogen och i salen steg jag in,
där på bänken i mantilj och med en ros vid sin barm
satt den bedårande lilla Carmencita.
Mamman, värdinnan, satt ivrån,
hon tog mitt ridspö, min pistol och min manton.
jag bjöd upp och carmensita sa:
-Si, gracias, señor, vamos a bailar este tango!"  





 //Signerat Sundberg


Av Sundberg - 21 juni 2009 23:18




Jag vet egentligen inte ens vart jag ska börja men jag gör ett försök!


Först vill jag tacka alla som var med ute i junibodsand denna fantastiska midsommar 2009. Det har varit så overkligt roligt att det går inte att beskriva och jag har sån träningsverk i magen av allt skratt att jag inte kan resa mig från stolen ens.


Allt började vi lunchtid på fredagen då jag tog med mig Challe och åkte ut mot havet. Per satt med en Ciggar i munnen, en öl i ena handen och en whiskey i den andra som han drack ut nån nykterhetsförbundsmugg!:P Allt eftersom fylldes det på med folk och vid 2 tiden var vi säkert 20 pers som avnjöt en mycket god lunch med tillhörande snaps, ungefär varannan sekund!:P

Alla blev mer och mer rund under fötterna och vi ramlade bort till Klöfvers stuga framemot 6, 7 tiden kanske. Väl där så åkte guran fram och där blev vi sittandes tills klockan slog 5. Då hade även martinsson slutit till vårat redan underbara gäng och inte blev det sämre då precis:D Blev en riktig höjdarkväll och jag orkar inte ens återberätta en 10000 del av allt som hände men det blev tillslut läggdags och då var man inte allt för pigg!:P


Dagen efter vaknade jag med en huvudverk som inte ens kan finnas. Man måste i princip pluggat huvudverk för att kunna skapa denna typ av smärta. Men jag hade iaf och det och låg däckad tills kl 15.00 då det var lunch igen. Jag drack ett glas mjölk, luktade på lite mat och lade mig i en solstol och sov vidare!:P Vid 18 tiden hade jag piggnat till skpaligt och for hem en sväng för att fylla på lite nödvändigheter och för att åka på ett litet besök ute hos farmor och farfar.

Vid 20 tiden återvände jag till Junibodsand för då stod det grillning på schemat. Och aldrig har jag smakat sånt gott kött någonsin!! Fy fan vad sjukt gott det var!

Kvällen fortsatte i liknande anda som den föregående förutom att jag höll mig nykter eftersom jobb väntade på söndag..

vid 23 tiden tog vi en sväng med partypråmen bort till Bergafjärden för att hälsa på lite annat festande folk och på vägen dit råkde vi även köra på nån jävla boj så vi fick med oss 1000 meter lina typ!:P Men vi bridde oss intä och de vuxna fixade till det där smidigt och lätt!

Kvällen blev ganska så tidig för mig och vid halv 10 tiden imårse satt jag i bilen på väg till jobbet. Blev stoppad av polisen på vägen ut och fick blåsa och greja. Jag trodde själv att jag var full även fast jag inte ens druckit men jag var så sjukt trött att jag typ vinglade när jag blev tvungen att stiga ur bilen. Tappade ur körkort och jacka på vägen och Polisen blev typ brydd när den visade att jag var ren!:P Jag sa: detdär kunde du inte tro va?:P Hon garvade(hon var förövrigt as snygg) och sa att nu kan du ramla in i bilen och köra vidare!:P haha tråkigt de!:)


Ikväll har det blivit lite golf men avbröt efter 15 hål pga trötthet och smärtor i ryggen. Resten av kvällen har jag suttit och pratad med Challe och konstaterat man blir desperat och ledsen över att denna midsommar är över. Man sitter och stirrar in i tvn och undrar hur i hela friden det kunde bli så bra?? Men med rätt folk och glatt humör så blire så där bra!



Jag avslutar med en bild!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 18 juni 2009 23:53



Dan före dan...



Vilken jävla kingkväll det varit idag!:D

Slutade vid 7, åkte hem bytte om och plockade upp dockan, svampen och Macke för att åka och lira lite golf! Började bedårande bedrövligt men det ordnade till sig tillslut och blev rätt så bra!:) Pratade med min tränare om att ändra några grejer i svingen och helt plötsligt blev det betydligt bättre!:=)


Imårn blire Junibodsand med ett riktigt härligt gäng!

Lyckades få med mig Challe oxå så det lär blir hur bra som helst!:D



Nu ska jag sova och ladda inför imårn!



//Signerat Sundberg 

Av Sundberg - 17 juni 2009 23:19



15 grader och sol, en heldag på golfbanan med Challe och korpmatch på kvällen. Varför kan inte alla dagar se ut på det viset på ett ungefär? vore det tråkigt de?:D

Spelet idag var under alla kritik även om slutresultatet blev okej. Men det är ryggens fel... jag kan inte vrida upp ordentligt och det stör mig nåt så jävulskt! Men skit samma, runda var iaf trevlig och vi spelade tillsammans med Christian från Sports Scandinavia och han tyckte precis som alla andra nykomlingar på öjen att hål nr 9 var oerhört vackert!:P Sällan de!


Korpmatchen som drog igång kl 18 blev en mkt märklig match där vi borde vunnit med 100-0 för vi hade 1000 skott mot mål och hade mycket av bollinnehavet. Det ändå märkliga var att dom oxå var bra och egentligen bättre fast ändå mycket sämre. Jag vet att detta låter konstigt... och det är!:P Vi skiter i de!

Vi vann med 4-1 och Bunkern Boys hänger fortfarande med serieledarna nu när det återstår en match innan serieuppehållet. 



Efter matchen har jag ägnat lite tid åt att städa bilen, varit en sväng på NSK och kikat på lite fysträning och slutligen bombat i mig popcorn och korv som någon slags middag. Macke och Svampen kikade in en sväng oxå och vi snackade en del dynga i vanlig ordning.



Imårn blire tyvärr ingen heldag på Öjen utan istället blire jääb!:)

Men efter jobbet blire golf med Dockan, och löften säger att Macke och Swamp gör sällskap i form av åskådare.




Har jag lite evighetstörst?

fan vad det är skönt!





//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards