Alla inlägg under juli 2010

Av Sundberg - 28 juli 2010 14:24


När jag går förbi folk ibland så tänker ja att; skulle jag se ut sådär så skulle jag spöa mig själv. Kanske inte pga själva utseendet som personen egentligen har för det har man ju svårt göra nåt åt men när man har två meter kålsvart hår på halva skallen och sen är man rakad på den andra och sen går man i lång svart rock fast det är 30 grader varmt ute. Hur tänker man då? Så klart vet jag att det är en sorts "stil" fast utan stil om man säger så. Men dom måste ju på något vis ramlat in i detta sorgliga yttre. Troligtvis har dom blivit mobbade som yngre eller haft det dåligt hemma vilket man kanske om man drar det riktigt vidrigt långt kan förlåta dom för. Men vissa är nog förmodligen bara overkligt korkade.


Nästa dagens sågning tillfaller kassörskan på ICA.

Man kan ju scanna varor numera och gå till en kassa på sidan om den vanliga kassan. Och när jag kommer fram med min ICAs ketchup för 18 kr som jag var så svingad att köpa så frågar hon: gick det bra att scanna?

Hmm låt se, jo det gick rätt bra faktiskt, jag tror jag fick med allt. Du kan ju kontrolera om du vill..

Hon surade ihop lite och tittade ner i kassan och väste fram 18.90 tack.

Trodde hon på fullaste allvar att jag skulle haft problem med det eller är frågan av ren rutin? Det hade varit annat om jag hade haft 2 meter svart hår och rock, då hade frågan varit befogad!



Nu kokar vi lite spagetti tror ja och sprutar på lite ketchup för 18.90.-



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 27 juli 2010 21:55

Vi har precis passerat halvtid av årets upplaga av Elitstegen och precis som förra året så leds Order Of Merit av Niklas Enström på 41 poäng.

På andra plats hittar vi Johan Målargård på 38 och därefter återfinns fjolårsvinnaren Mattias Lundström SvGk på 23 poäng.


Den senaste deltävlingen spelades i halvkyrligt väder och tidvis regn men trots det så fick vi en skaplig segerscore signerat Niklas Lidén, även han från Sundsvalls GK.

Sundsvallarna börjar komma allt mer och mer vilket jag tycker är roligt så det inte bara är folk från öjestrand som spelar.


Som bekant är det ju det 8 bästa spelarna som får vara med och göra upp när det verkligen gäller, dvs matchspelsfinalen i september. Och det är hårt om platserna vill jag lova. Sen när Sundsvallsspelaren fick nys om denna tävling har dom radat upp fina placeringar och tätt bakom topp 8 hittar vi Daniel Urander mer kanske känd under namnet Durra och även senaste deltävlings segraren Niklas Lidén.

Så nu gäller det nog att vara med varje tävling om man vill knipa en plats i finalen där förutom äran även ett vandringspris samt andra fina priser finns att vinna.


Fullständig poängställning finner ni på www.ojestradgc.se eller på www.durra.se


Så håll i hatten nu, för nu kör vi!


//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 18 juli 2010 11:11


Sen en tid tillbaka har jag känt mig trött, försökt att vara allt på samma gång.

För det finns så mycket man kan göra och borde och vill och mitt i allt så ska man räcka till. Det är inte alltid så jävla lätt faktiskt, men jag ska inte klaga. Jag sitter på baksidan av lägenheten, med en melon i handen och datorn i knät och solen lyser och värmer precis lika mycket som den gjort nu under en längre kortare tid om man kan säga så!:P


Aktiviteten här på bloggen har ju vara gaaaanska så minimal under den här våren/sommaren och jag ska inte lova att det kommer förbättras för jag har tappat lite sug på att skriva måste jag erkänna.


Men varför jag skriver just idag är för att det hände en otroligt roliga sak i helgen då jag med 3 vänner var i Härnösand på seriespel. Häng med nu.


I fredags efter att vi spelat 36 hål i den mest vidriga värmen man kan uppleva så var vi allt annat än mätt och bestämde oss därför att ta en klassisk hamburgetallrik på klubbens restaurang. Klockan var vid den här tiden strax efter 17.30 bara så ni vet.

Personalen i restaurangen var riktigt ärkekineser som inte kunde någon svenska överhuvudtaget. Och då menar jag alltså både i skrift, språk och heller inte försod dom ett enda ord. Min första tanke blir då givetvis: vad gör dom här? Vem har anställt ett gäng kinesrackare till en golfbana? Jag fick sedan mitt svar på den frågan men det har inte så mycket med saken att göra så jag besparar er den läsningen.

Hur som helst, vi lyckas iaf med att beställa det vi skulle ha och skrev upp summan vi skulle betala så att dom sedan kunde fakturera vår klubb det.

Vi gick och satte oss i ett annat rum för att vänta på maten. Men när det hade gått ca 40 minuter och maten ännu ej infunnit sig undrade vi var den tagit vägen, för det var inte direkt kö på beställningarna om man säger så.

Vi kommer fram till disken och ser då att det helt enkelt är igenbommat... jaha, har dom stängt eller vad? Knackar på dörren in till köket, eller knackar... asså den typen av knack man gör när man är riktigt förbannad, det vill säga nästan slår hål i dörren.

En riktigt gammal kineskvinna öppnar och jag fråga på lite oartigt sätt vart våran mat här. Hon pekar in i köket vilket fick mig att tro att det var på gång men i själva verket vill hon få ner oss i kiosken för att handla där istället. Men vi vill ju ha våra hamburgare som vi beställde för 45 minuter sedan. Kvinnan fattade inte ett ord vad jag gastade om utan tog ett papper och skrev: Kl 18.00, stänger.

Jaha.... Nu måste dom väl skämta med oss får jag verkligen hoppas. Men tydligen inte. Vi beställde maten kl 17.30 men dom struntade helt enkelt i att göra den eftersom dom ändå skulle stänga kl 18. Jag blev lite less så jag tog blocket kärringen hade i handen och strök skulden för maten som vi inte fick, gick ut ur restaurangen och sa med så pass höga ord att hela klubben hörde: Är det konstigt att folk blir rasister?


Serviceminded på högsta nivå!


Hitza hitz!



//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards