Alla inlägg under mars 2010

Av Sundberg - 29 mars 2010 23:19



God kväll!



Jag är faktiskt rätt glad på mig själv att jag många vardagar nu har börjat lagt mig tidigare och framför allt somnat tidigare. Detta medför att jag kan kliva upp aningen tidigare och slippa köra den där klassiska; Ta på sig kläderna, borsta tänderna och sätta sig i bilen inom loppet av 10 minuter. För det har hänt att ögonen försökt slå igen under resan till jobbet och det är ju ganska synd faktiskt. Dessutom så har jag med start i lördags börjat promenera lite på mornarna av lite olika anledningar. Även om grundidén var en annan så kan jag säga att jag har varit otroligt mycket piggare under dagarna vilken knappast kan ses som en nackdel.


Hade nog även försökt tänkt lägga in nåt löppass någon morgon också eftersom min kondition är under all kritik vilket jag åter kunde slå fast efter kvällens fotbollsträning. Nu är ju alla andra lika otränade också men jag skäms över mig själv inombords vilket inte kan vara något bra tecken. 


Rean är över på jobbet och då lyser besökarna åter med sin frånvaro, vet inte om folk är snålare här uppe i Norrland eller vad det är:P Iof kan jag bara gå till mig själv och se, eftersom jag förmodligen är den människa förutom calan som köper minst saker i den här stan. Mat/sprit ej inräknat.


Imårn väntar jobb och sen hockeymatch i Gärde där Wildcats står för motståndet. så det blir ju troligtvis ganska jämn och bra match, brukar iaf bli så.




Nu ska jag slå igen mina blå tänkte ja. Eller jag vet inte om jag har blå ögon, sjukt att man inte vet sig egen ögonfärg egentligen... Hur som helst så ska jag iaf sova!

Vad har har för ögonfärg egentligen?




God natt!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 25 mars 2010 00:23



gamla fina djurgår'n vann!


DIF tog en sjukt viktigt vinst idag och nu börjar det lukta semifinal!

Men det satt hårt inne även ikväll men 2 mål av Fimpen och segern var ett faktum. Men under andra perioden såg det riktigt mörkt ut så då Brynäs styrde och ställde lite som dom ville men det rädde ut sig tillslut och dom goda vann!



Idag har faktiskt varit den första dagen på sjukt många månader jag inte haft någon huvudvärk och det måste ju vara ett gott tecken! Dagarna bli lixom ganska mycket mindre plågsamma då och allt blir lite lättare.

Blev en tidigt morgon i mårse då jag var uppe och studsade redan vid 7 bläcket faktiskt. Men det är fan rätt skönt måste jag säga. Han med en biltvätt innan jobbet samt en del grejer till på hemmafronten. 



Imårn väntar ledighet men dock så ska jag utsätta mig för riktigt vidriga saker. Först ska tandläkare borra lite i käften på mig vid 8,15 och sen runt 11 snåret så skall bilen besiktas. Och jag ber till allt vad gudar heter att den går igenom, för jag har verkligen inte råd att betala massa reparationer nu.



Måste även få klaga lite på handels här efter att att haft 3 långa samtal med dem idag. Trots att tjejen jag pratade med lät både ung och fräsh så hjälper inte det då det verkar var totalt stenade hela bunten. När jag blev uppsagd från jobbet så fick jag ju hjälp av nån facknisse som lovade guld och gröna skogar med allt vad A-kassa och försäkringar är. Men efter att ha pratat med några andra på Handels så har han givit mig riktigt rutten info och ingenting stämde. Men denna tjej beklagade alla misstag och skulle gå till botten med det men vi får väl se hur djup hon vågar gräva innan hon stöter på nåt i systemet hon inte ska veta om.

Men man blir ju less!



Å jag har angenäma problem vad beträffande jobbsidan oxå.. Jag har fått ett typ heltidsschema på Dormy hela sommaren som bara en fullblodsidiot kan tacka nej till. Jag har oxå blivit erbjuden att jobba som typ ass Pro på Sundsvalls GK där jag isåfall får vara utomhus en del och jobba med undervisning och utbildning. Men vad gör jag efter september då? 

Sen försöker Hamberg hjälpa mig att komma in och börja jobba på IF och sälja försäkringar och det är ju otroligt snällt. Men det börjar isåfall med ett ett sommarvik juni-augusti och sedan ev fortsatt tjänst. Mån-Fre 8-17 hela sommaren lockar på sitt sätt fast ändå inte. Dessutom är det ingen garanti på att jag får det och om så äre ju inte säkert att det blir fortsatt.

Sen finns även tankarna till pluggning i höst men anmälningstiden lär väl gå ut snart så får väl skjuta upp det ytterligare ett år antar ja:P Men det lockar inte ekonomiskt men kanske framtidsmässigt.


Jag mår ju psykiskt dåligt av att tänka på allt det här men det är ganska svårt att komma undan de. Men till 98% blire Dormy, så känns det iaf. Och egentligen det ändå som är 100% säkert med min framtid nu är att jag ska åka till Hassela den 1/4-4/4 och sen Uppsala 5 dagar i mitten av maj på golfresa. Cyperna och Ayia Napa blir det den 6 Augusti och i september drar jag, Håkansson, Calan, Hoa och Höglin till Nice och blir borta på obestämd framtid.


Så snälla låt bilen gå igenom besikningen!




Vi hörs på!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 23 mars 2010 22:48



God kväll!



Det är ju inte vanligt att jag skriver att jag haft en hel dag som varit bra men idag måste jag fan säga det faktiskt. Har varit pigg hela dagen sånär som på nån timme imårse. Men det var roligt på jobbet. Avslappnat och skön stämning men vi han med mycket saker, både sälja lite grejer och fixa lite grejer. Allt har flutit på väldigt smidigt och bra och dagen gick fantastiskt fort faktiskt.


När jag väl kom hem och gick in genom dörren så slog det mig... fan jag har ingen träning idag. Jag behöver inte hoppas över middagen och åka direkt på träning, utan faktiskt gå in sätta mig i soffan och koppla av lite.

Nu blev det dock inte mycket till middag då äggmackor och två glas mjölk "tillagades"

Men jag var inte speciellt hungrig så det passade alldeles utmärkt!:)


kvällen har sedan spenderats tillsammans med strykbrädan och lite kläder samt vatten och diskmedel. Och strykning måste ju vara bland de med avkopplande man kan sysselsätta sig med! Jag tog en kopp tea, slog på Melissa på Spotyfi och ställde mig en timme vi brädan och hade det ganska lugnt och skönt.

Låter ju nästan äckligt å säga det men aa, det är inte så tokigt ibland faktiskt..

Dock har jag inte riktigt fått till det där med att stryka skjortor!:P Blir inte riktigt bra men man lär sig väl det oxå så småningom!:)


Igår gjorde jag oxå en rensning av lite kläder i garderoben och fick nog ihop ca 20 plagg som jag inte använder och kan skänka till bättre behövande. Men shit alltså vad byxer jag har växt ur.. och då äre inte på längden utan jag måste ju ha fått världens fetaste röv eller nåt för jag fick inte på mig många av de byxor/shorts jag kunde ha i somras! Jag blev ju allvarligt rädd och bäst att ta och göra nåt åt det nu innan det går för långt:P Men det känns liksom inte som att det borde vara så men aaa, tydligen!



Nu ska jag faktiskt slå ihop ögonen och sova. Nu dag väntar i morgon, får se om det håller samma standard som den som passerat. 



God natt och sov gott!





//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 22 mars 2010 22:59



Ytterligare en vecka är påbörjad och för mig började den lugnt och skönt eftersom jag hade äran att vara ledig och man kan ju tycka att efter en lång och rolig helg så har man gjort sig förtjänt av en dags vila.

Efter avslutat jobb igår så tyckte även jag och Jörgen och Oscar att vi var förtjänt av några glas dricka så vi tog oss ner på Allstar och kikade lite fotboll, åt och drack gott i några timmar. Även Jamal hängde med, dock traskandes på kryckor efter att ha skadat sig i den tuffa sporten innebandy;) Men det så verkligen inge kul ut med kryckor och skadad fot. Även om han får det rätt lyxigt nu med sjukskrivning och grejer så tror jag kanske inte det är så jävla kul..


Denna dag har jag ägnat åt lite hemmasysslor så som diska, tvätta och städa. As kul, NOT! Men nödvändigt kunde jag känna efter att jag garderoben var tom, fanns inga tallrikar och inte heller några glas. Så tänkte att det kunde vara dags!


Nu i skrivande stund har jag precis lagt mig i soffan, där jag de senaste nätterna fått min sömn. Sover betydligt bättre i soffan än sängen för tillfället av någon anledning. Kvällen har oxå bjudit på fotbollsträning där hela 6 pers valde att ställaupp:/ riktigt tragiskt måste man säga men det berodde väl kanske på det stundande slutspelet i ishockey, så lite överseende kan jag kanske ha!:P


Nu ska jag sova men först vill jag ägna några rader till Bullis. Pratade nyss med honom på telen och han hade det fortsatt bra. Kommer ev hem och firar midsommar med oss vilket vore fantastiskt skoj!:)

Han är saknad den gode saxen!



Förövrigt tycker jag det är en skam att NSK åkte ur div 1..

2an känns ganska ointressant kan jag tycka och jag lär inte vara ensam om den tanken. 




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 18 mars 2010 23:37



Mina fötter är trötta och jag har allvarliga problem att överhuvudtaget stå på dem mer än 10 sekunder i sträck. Jag är nyduschad, trött och ska strax sova för att förhoppningsvis känna mig pigg och fräsh när vårrean på allvar drar igång på Dormy. Denna dag har varit mycket bra och det har flutit på fint och pengarna har rullat in. Precis som man vill att det ska vara helt enkelt!:)

Dock blir jag less på min fötter som verkar ha fått fel. Sen jag bytte skor har jag inte haft några problem alls att gå och stå i dom, men nu verkar dom vara slut eftersom mina fötter är helt slut. Ska se om man kanske kan rycka fram några reliker ur garderoben imårn som fötterna kan tänkas gilla!:P


Mauro och Pluras kök har varit kvällens absoluta höjdpunkt där ingen mindre än Lasse Winnerbäck var gäst i kvällen program. Cigaretter under fläkten, några glas rött på "arbetstid", äta gott och snacka skit och med en gitarr som sätter lite extra guldkant på det hela. Det är så Plura vill ha det, det är så han alltid haft det och det är så han tycker man ska ha det. Och ärligt talat så skulle jag också vilja ha det så. så kanske alla vill ha det iof, men det vet ju inte jag.

Min dröm är att få gå och filosofera på livet, sitta ute vid havet sena sommarkvällar och försöka komponera ihop text och musik. Jag skulle inte vilja vara han som måste ha livvakter när han går på stan, eller han man kan läsa om i skvallerpressen. Jag vill vara han som gjort låtar som andra grabbar sitter ute vid havet och sjunger och spelar till och tänker precis samma sak som jag gör om Lasse;.. fan vad jag skulle vilja vara som han.



Men jag är ju ingen Lasse eller Plura och kommer aldrig bli någon heller. Jag föddes inte till någon musiker för då hade jag inte legat här idag. Då hade jag suttit i Pluras kök med honom på min vänstra sida och Lasse på min högra, med en cigarett i munnen, vinglaset i handen och gitarren i knät, redo för att bjuda på lite kunglig rock!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 17 mars 2010 02:18



Ja jag vet att klockan är 02.18 och att jag borde sova. Men jag har sovit men vaknade återigen av att jag drömmer och jag drömmer så starkt att jag är övertygad om att allt är sant flera sekunder efter att jag vaknat och slagit upp ögonen.


Denna gången var jag tillbaka i årskurs 8 en vårdag, precis när det börjat bli sådär varmt att man ibland kan gå utan jacka till skolan. Vi bodde på affärsgatan 18 B om jag inte missminner mig där ingången är precis i hörnet på baksidan där cyklarna en gång i tiden stod.

I rummet längst bort från köket, på den vänstra sidan av den lilla, kan man kalla det korridor? hade jag och chrille vårat rum. Våningssängen som var gjord av trä stod i det högra hörnet ut mot vägen och tvn stod mot den vänstra väggen precis på lagomt att avstånd för att ligga och kika trots att det var en sån där liten tv ni vet.

Vi hade precis kommit hem från skolan och gått in på rummet och Chrille låg på övervåningen och jag på den nedre just denna eftermiddag. Tvn stod på men jag kollade inte, men Chrille gjorde. Vi låg där ett tag och mamma ropade att det var mat. Jag minns mycket väl att det var korv och makaroner och chrille som alltid var hungrigast rusade direkt ut i köket. Men jag låg kvar och mamma ropade igen.. Förstod inte att jag inte ville ha mat just nu? Jag hade ju andra saker i tankarna..

De högg i höften, det gör det inte ofta, jag vet inte varför men vid vissa tillfällen så händer det. Tänderna slogs ihop, det blev lite skratt och sen.... jag vaknade och vände mig om i sängen, undrade varför du stod vi fönstret till jag insåg att det var gardinen och jag kände ingen doft av falukorv, låg inte underst i en våningssäng men samma mjukisdjurshund som jag brukade ha som kudde ligger fortfarande bredvid mig om än några år äldre, precis som vi. 



jag ska väl ta och sova nu hoppas ja, men jag vet slutet på drömmen, för drömmen var ett minne så jag behöver inte bli förbannad över att inte få reda på de sista raderna. Men det högger i höften även 8 år senare, så nog sätter minnena sina spår alltid.


Och nu sätter jag punk för inatt hoppas ja.




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 16 mars 2010 23:51



Real fick här om dagen se sig utslagna ur CL och ikväll var det Chelseas tur, när man helt rättvist förlorade mot ett bra spelande Inter hemma på Stanford Bridge.

Tycker att Chelsea i första halvlek är det bättre laget men i andra tar Inter totalt över matchen och Chelski verkar inte ens vara sugna på att anfall. Och lag som inte vill anfall är inga lag vi vill ha att göra med. Så Inter vidare, helt rättvist!


Matchen såg jag tillsammans med Chrille, Ronia Per, Mamma och Martinsson nere på Allstar efter att först ha avnjutit en bättre matbit i form av kycklingburgare i kategorin bra burgare.



Dagen i övrigt har varit skön, trevlig och lung får jag lova att säga. Liten tripp in till stan med Pappa och farfar imårse för att hämta hem bilen. Det gick faktiskt bra och med lite uppladdning av batteriet så tror jag kanske att det ska kunna fungerar. Men jag har lärt mig att inte ta något för givet vad gäller bilar så jag väljer att inte säga att det är fixat!:P

Sedan blev det ett besök ner på Nivrena och hälsade på gamla kollegor samt hjälpte till med uttagningen till årets rinkbandy DM. Sen blev det en timmes småprata med Edet och Gubben, sen hemfärd.



Nu börjar jag trots någon timme sömn på eftermiddagen bli lite halvtrött så jag tror jag smäller på en film och går till sängs och hoppas att morgondagen bjuder på samma fina, soliga väder som denna.



På återhörande!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 15 mars 2010 23:22



I många år har jag varit borta från medelpads fotbollsscen, men ikväll var det premiärträning med Medskogsbron om än inomhus. Men otroligt var roligt det var och även om man inte höll någon vidare klass så vare riktigt skoj att sparka lite boll med grabbar som kan. Men jag tror det kommer att krävas ett dussin träningar innan man är vän med bollen på ätt acceptabelt sett. Men jag har saknat fotbollen måste jag ju erkänna och tänk att få träna sena sommarkvällar och bli riktigt svettig och sedan spruta vatten över hela kroppen!:P Det är fantastiskt de!:)



Nu väntar ledighet från jobb två dagar innan rean drar igång. Men jag kommer vara allt annat än ledig. Har oerhört mycket saker som måste uträttas så jag tror nog att jag måste ställa klockan på ringning även imorgon.


Just nu önskar jag mig en riktigt fin måltid men jag är galet trött och kommer såldes inte att orka ta mig till köket för att tillaga något kulinariskt. Jag tror helt enkelt att jag sluter mina ögon istället och glömmer bort hungern!



God natt!




//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards