Alla inlägg under april 2011

Av Sundberg - 30 april 2011 13:33


Efter att Calan för några dagar sedan påpekade en detalj i den svenska kvällspressen har jag inte kunnat sluta tänka på det. Tidningarna vars huvudsakliga uppgift är att förmedla nyheter, börja mer och mer tonas ut till någon form av dokusåpablaska om hur livet för dom anställda på tidningen ser ut.

Otroligt många "nyheter" handlar om hur ex Laul rasar mot Niva och den typen av fantastiska värlsnyheter. Och läser man en artikel om hur fattiga barn tvingas äta sin egen avföring ja då är bilden till artikeln en stor leende skribent som tar upp halva sidan så att själva nyheten hamnar i periferin. Jag vet inte om det är riktigt rätt faktiskt. Inte i mina ögon iaf! Dessutom går ju allting mer och mer över till bloggande nyheter i tidningarna. Pressen anställer speciella bloggare för att skriva massa dynga och dessutom få betalt för det. Vi är på väg åt fel hål, det är inget fel på fria ord men när det gäller rena nyheter och fakta ser jag hellre ett seriöst repotage av en utbildad journalist än från en 17 årig blondin från ytterhogdal.


Jag vet inte om ni har tänkt något på detta men nästa gång ni läser en tidning så ha det i tanken så ska ni se att det är pinsamt sorgligt ibland. Majoriteten är så klart fortfarande bra men det kommer en dag då detta blir undergången, var så säker!


Nu ska jag jobba vidare efter att han ätit en riktigt äcklig mosbricka!


//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 28 april 2011 06:45

Hellu!


Efter 3 veckor bland maneter, kloakdoft, brunt vatten, Kungs cobror, fattigdom och goda vänner är jag sedan några dagar tillbaka i Sverige. Att jag och mina medresernärer gjorde en minst sagt annorlunda thailandsresa råder det ingen tvekan om. Glöm kritvita stränder, glöm vatten klarare än riktigt bra hemgjord sprit och glöm allt det fantastiska alla ni som varit i thailand förknippar detta land med.

Vi har sett djungeln, där människor äter flugor istället för oxfilé och där driksvattnet är av samma färg som när du har riktigt kraftig rännskita. Vi tog oss up 70 mil från Hua Hin till några ytterst små byar och firade det Thailändksa nyåret, då vattenkrig är en trevlig tradition. Tänk er att det kommer en snubbe på motorcyckel och ni sitter bak på ett bilflak. Sen kastar ni 3 liter vatten rakt i ansiktet på han och skjuter med alla vattengevär som finns så att karln i princip kör i diket.. I sverige hade ju scenariet troligtvis fortsatt med karatesparkar och kanske en liten liten kniv men här vänder han sig om och ler, skrattar och vinkar som om det var det roligaste han hade varit med om.. Det är så det ska vara!


Jag har många historier att berätta och jag orkar absolut inte skriva allt här men trots uteblivet paradis så har vi haft det jäkligt kul. Vill ni veta mer så kan ni kontakta min assistent för att boka tid. Det kostar endast en lunch, middag eller en fika.


//Jagärsåfattigattjagmåstetabetaltförattpratamedvänn
er


                                       


Det kommer förövrigt ske lite ändringar här på bloggen. Alla inlägg som handlar om sport kommer i fortsättningen kunna läsas på www.durra.se

Så känner ni att ni vill ta del av detta så är ni välkommna att surfa in där. Påbörjar troligtvis detta någon gång under nästkommande vecka så fort jag signerat mitt miljonkontrakt som jag antar Durra har skapat åt mig! :P




//Signerat Sundberg


Av Sundberg - 4 april 2011 08:32


Live fran Hua Hin!


Efter en natt med valbehovlig och skon somn har vi nu fatt i oss lite lunch och vadret har nere ar ungefar som i Sverige fast lite battre. 30 grader och solen har nyss kikat fram. Vi bor just nu pa en bar dit Hoglin har egen nyckel till! :p

Han verkar dessutom kanna exakt varenda manniska i hela Hua Hin och skulle inte forvana mig om han innom en snar framtid tar over som stadsoverhuvud har.


Nu ska vi ta och ga en svang och se om vi ser nogot stalle dar man kan kopa sandaler och lite annat nodvandigt. Kanske kan man om man letar riktigt noga ocksa hitta nogon acklig gubbe som gar runt med nogon thailansk nyfodd tjej. Na just ja det ar det enda man ser har.


Ciao!

Av Sundberg - 3 april 2011 05:08

Live fran Peking!


10 grader "kallt" och klockan ar 11.00 lokal tid har i Peking. Vi har nyligen anlant till en skapligt stor flygplats med ett golv battre polerat en Collinas skalle. Flygplatsen ar ungefar 1000 ggr storre an Arlanda men det finns inte en enda manniska har.

Vi sitter just nu pa vad som kan vara den aldsta datorn som fortfarande ar i bruk och med ett internet som paminner oss om tiden fore kristus.


Resan har an sa lange gatt bra och nagra timmar fick vi sova pa planet.

Men nu ska vi forsoka fordriva lite tid har pa flygplatsen, narmare bestamt 10 timmar innan vi kl 20 lokal tid bordar nasta flyg som skall ta oss mot Thailand och Bangkok. Haller tummarna for att Hoglin har bilen pa plats nar vi anlander och helst fylld med dryck.


Au Revoir!


Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards