Alla inlägg under februari 2011

Av Sundberg - 27 februari 2011 00:40


Melodifestivalen... Vad finns det att säga egentligen? Ja en jävla del saker faktiskt!

Programledaren Rickard Olsson har jag tidigare sågat efter hans tragiska ledarskap i "vem vet mest" men efter att ha sett kvällens melodifestival så tar ju detta alla pris som finns att få tag i. Han är totalt genomrutten från topp till och tå och man vill ju lägga kuddar för ansiktet för att man skämms när han pratar och försöker göra sig till. Han är ingen komiker, när ska han fatta det?

Det är förövrigt inte Per Andersson heller, iaf inte i detta sammanhang. Ni vet han som håller på att fjanta runt och förhöra de tävlande. Det är ju så man vill kräkas på hela jävla upplägget.

Tänk om dom ändå kunde strunta i att vara roliga och bara köra musiken. Då hade det ju nästan gått att sitta på. Även då om 99% av alla låtar tillhör kategorin

"Jagharprovatläggautlåtarnapåyoutubemenutannågonfra
mgångsådärförförsökerjagimelodifestivalen"


Då kanske ni undrar varför jag då tittat på detta ikväll? Jo dels för att kunna få förmånen att kapa det i efterhand, det vill säga få lite skrivinpiration men också för att jag lovat att se ett avsnitt. Men jag har haft trevligt sällskap och en bra kväll i övrigt så jag klagar inte på det! :)


Nu måste jag sova gott folk. Jobb och en sjukt viktigt match väntar imårn!


Hörs!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 25 februari 2011 23:53



Tydligen har jag drabbats av träningsmani av någon anledning. Har råkat blivit två pass om dagen hela denna vecka och det kan jag lova det var många år sedan sist.

Och idag var givetvis inget undantag. Efter ett besök tidigt imårse hos tandläkaren där jag efter 30 min lämnade denne med en käft slappare än den lösaste bruden stan har att erbjuda så åkte skidorna på och jag begav mig till ryggis för att testa dess spår. Av någon anledning kan jag inte ta det lugnt och bara njuta av att åka utan jag måste tydligen köra så hårt att jag spyr eller ramlar ihop av utmattning och det var ungefär det som skedde idag. Jag kan inte minnas när jag var så slut i kroppen senaste, men det är tydligen så det känns att träna på riktigt..


Efter en sämre tillagad lunch vandrade jag ner till stan och mötte upp Jockovic för att ta en lite fika och surra av mig lite. Var sjukt länge sedan jag träffade han så det var riktigt kul må jag säga!


Dagens andra träningspass är ganska precis för en timme sedan avslutat då jag efter 90 minuters mjuktennisspelande kunde konstatera att det tydligen inte går att vinna över Jörgen i någon form av racketsport. Jag tror jag har en bra chans i vanlig tennis men det har vi inte testat ännu. Men alltså mjuktennis måste ju klassificeras som en av det roligaste sporterna man över huvudtaget kan utföra. Så ofantligt jobbigt med tanke på att spelet inte är lika snabbt som i vanlig tennis, vilket gör att bollarna blir myclet längre och man kan ju få springa ihjäl sig om man inte är den som för bollen.

6-0, 7-5, 6-3 slutade matchen och egentligen behöver inte mer sägas än så. Man blev gul på ryggen helt enkelt. Kanske 6-0 inte riktigt speglade setet men det var ändå inget snack om saken. Men här skall revanch utkrävas och det ganska omgående!!



Nu ska jag dricka upp hela sundsvalls vattenreserv och sedan förhoppningsvis däcka på 5 röda. Jobb imorgon väntar och kanske, kanske en liten tur på skidor.. Men jag låter kroppen får avgöra det imorgon..


So long suckers!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 23 februari 2011 19:57


Utan att överdriva allt för mycket kan man väl säga att kylan är ganska påtaglig i dessa dagar. Mina planer om skidåkning raseras varje morgon när jag slår ett trött öga på termometern och jag börjar nu blir allvarligt less på detta.

ikväll hade jag planer på att krossa Wiklund i mjuktennis men kärringen har tydligen ont i tån så det  gick ju inte. Det får bli en annan dag helt enkelt.

Men nu när jag nyss placerat maten i magen så kan jag faktiskt tycka att det är relatvit skönt att sitta här i soffan istället. Dessutom är jag enormt trött eftersom min senaste natt bestod av ungefär en sekunds sömn, + - några. Förstår fortfarande inte varför eftersom jag var ofantligt trött, men tydligen vill inte kroppen sova ändå. Får se om vi lyckas bättre inatt.


Morgondagen startar med möte kl 8 på morgonen och avslutas med en dusch kl 22.45 då en innenbandyträning kategorin bättre än i tisdags har avverkats. Dock svider det att missa Martinez avskedsmiddag på biteline innan han tar sin vidriga kropp och flyr landet för några månader framöver. Turkiet, värme, bira, brudar och golf väntar min käre vän. Livet är ju inte ens lite rättvist...


Nu ska jag fortsätta plöja mig igenom Califroniacation och sväva iväg en liten aning från verkligheten.



Jag tror vi hörs! Häääj



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 20 februari 2011 21:24


Så som jag hatat detta program kan ingen annan levande organism hata något, det kan jag i det närmaste skriva under på. Och nu är detta sorgliga program alltså tillbaka i tv-tablåerna. Men till skillnad från tidigare år så finns det en man i huset som om mina förväntningar inte är för höga kommer att göra att jag måste se alla avsnitt. Mannen som tog sågningar till en helt ny nivå. Jag pratar naturligtvis om Gnällbältets mästar, Det fria ordets fanbärare och allas våran Tobias Holm från Rekatochklart.se


Ska bli otroligt intressant att se hur han hanterar en MS sjuk mamma, en bi sexuell ungjävel, en transa, flertalet efterblivna ungdommar och en skön mästerkock från Götet.

Om han bara är hälften så rolig som han är i sin blogg så kan nog detta bli ganska underhållande även om tanken av detta program får mig att vilja spy!

                          


Gårdagskvällen bjöd på en riktig kvalitetsmiddag hos Calan där lax av finaste kvalitet serverades tillsammans med perfekt kokta potatisar. Efter att diverser rusdrycker ramlat ner i strupen så tog vi taxi ner på stan i den annars så kylslagna natten. Blev ett snabbt på stop på Irisch och mötte upp med Martinez innan vi vandrade vidare mot stadshuset. En lokal vars avsaknad av folk skramlade tommare än undertecknads plånbok men ändå var det rätt trevligt på något vis. Enligt Jamal så pratade jag mer under gårdagskvällen än vad jag gjort sammalagt under det två år jag kännt honom och då tycker jag ändå min käft glappar ganska friskt i vanliga fall. Men jag älskar den där fantastiska formen man kan hamna i då allt är yberbra och roligt, men tyvärr är det inte varje kväll som blir så. Men igår vara det bra. Har för mig att Mcdonalds besöket vid halv 3 tiden var en riktigt höjdare, men det kanske bara var jag!:P

Givetvis skall det delas ut en ros efter en sån pass trevlig afton. Eller jag delar ut två kom jag på, och dessa går till damerna som stod ut med min aningen rubbade humor samt glappa käft och dessutom erbjöd sig att skjutsa oss hem. Det är då man trots allt ser att det finns hopp om mänskligheten. Och efter ros kommer ris, eller äre tvärt om.. Söndagen tar riset hur som helst. Den var okej fram tills 15 tiden men sedan dess har det endast gått utför.


Nu ska jag sova gott folk. Fast först ska jag tömma i mig en liter mjölk.

På återhörande!



//fishshotexpressen

Av Sundberg - 18 februari 2011 23:13


Ja biljetterna är nu bokade och en dag som denna skulla jag rentav ljuga om jag inte säger att jag längtar ganska så mycket tills jag befinner mig i Thailand. Då gör det fan inget att det är 40 grader varmt i 3 veckor. Jag vänjer mig hellre vid det än vid -30 som termometern visar i just detta nu. Ska bli riktigt jävla kul detta och Höglin har hyllat detta land så otroligt hårt de senaste åren så man kan väl säga att det är upp till bevis. Riktigt skojigt att både Holmberg och Calan oxå hakar på. Synd bara inte chrille kunde joina oxå men vi får leva med det. Det ska bli riktigt intressant att se hur Calan klarar av solen och värmen där nere. Om han går ut naken i -30 grader och går 10 meter så rinner det svett om han. Om han vistas i solen mer än en sekund så får han 5e gradens brännskador. Så vi bör ska ta och finna nångon solskyddsfaktor 10000 om hans kropp skall klara detta.


Hörde att dom just nu spelar golf på sommargreener nere i Malmö... Gör vi det här?

Hur kan det skilja så ofantligt mycket på vädret. Är det rättvist de? Nej jag skulle inte tro de..


Idag har annars varit en helt okej dag får man lov att säga. Började med några forehands nere på lagunen där man pisskade upp Martinez och Håkansson några gånger om! :P Sen blev det jobb från 13-19 och sedan sovläge sen dess.


Men nu är dags för sömn tror ja. Viktig bortamatch väntar imårn då Fränsta skall besegras. Kommer bli tufft och hårt men jag har en bra känsla i kroppen. Får hoppas den finns där imårn oxå. Sen väntar laxmiddag på kvällen med goda vänner och sen blir det väl som det alltid blir. Fullkomlig vevning av diverse läckerheter. Syns i vimlet!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 17 februari 2011 23:52


God kväll!


Är nyss hemkommen från kvällen innebandyträning som jag tycker gick riktigt bra för en gångs skull. Vi har en otroligt viktig match på lördag då vi tar oss an Fränsta på bortplan. Är sjukt taggad inför detta och jag hoppas med positivt utfall men det blir tufft.


Gårdagen bjöd på kvalitetsfotboll när Arsenal tog emot Barcelona i den första åttondelen av CL. Matchen bjöd på offensivt spel rakt igenom precis som man kan hoppas på där dessa två otroligt spelskicklaga lag möts. Riktigt roligt att Arsenal lyckades vända 0-1 underläge och tillslut vinna med 2-1. Hade kännts ganska dött om Barca fått med sig en seger ner till returen i Spanien. Nu tror jag ändå att Messi och co reder ut detta och vinner med ett par bollar där nere men det blir ju iaf match av det hela.

Sen läste jag något mycket märkligt i Sportbladet senare den kvällen. Någon krönikör eller var det var uttalade sig med ungefär dessa ord: Detta är det mäktigaste som har hänt sedan Liverpools 0-3 vändning mot Milan i CL finalen 2005. Då börjar direkt min hjärna att fundera om denna människa legat nerfryst eller befunnit sig ljusår från världen sedan dess. Menar han på allvar att han inte sätt något mäktigare än detta? Då måste han haft en tråkig 5 års period. Vända 0-1 till 2-1 händer ungefär varje dag i fotbollsvärlden. Men okej att det är mot Barca man gör det men Arsenal är ändå så pass bra att det liksom inte är så otroligt märkligt kan jag tycka. Däremot att Liverpool vänder 0-3 till 3-3 för att sedan vinna på straffar och det i en CL final. Det känns liksom som att det är av en liten annan klass. Men alla tycker vi olika.


Nu ska jag ta och somna till nåt avsnitt av Californiacation och hoppas att man vaknar upp som Hank Moody imårn. Dryg, arrogant, vidrig och alldeles alldeles underbar.

Imårn väntar tennis på morogon så jag rekomenderar att Martinez och Håkansson har regnrocken på sig, för här ska det pissas rejält!



Snön bara vräker ner över den här stans tak...




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 15 februari 2011 13:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sundberg - 14 februari 2011 23:00


Det tar emot, det svider nåt så förbannat och det skär som knivar i hjärtat men nu är det över. Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna lägger skridskorna på hyllan och inte ens jag kan längre hoppas att #21 kommer att glida ut på isen i någon tävlingsmatch igen.


Detta är en glädjens dag för många men för alla idrottsälskare kommer den här dagen, den 14/2-11 att förknippas med sorg och vemod. En av världens främsta hockeyspelare och dessutom en av världens bästa fotbollsspelare lämnar sina scener för gott och man kan inte annat göra än att gråta, ligga i fosterställning och hoppas att man imorgon vaknar upp och inser att detta åter bara var en av många mardrömmar.


Jag sitter just nu och kollar igenom mina gamla hockeykort och finner ett 10 tal bilder på Foppa som jag antingen fått i något paket eller bytt till mig. Ni ska veta att det inte var lätt att byta till sig bilder på Peter. Redan för 15 år sedan var han ytterst populär och eftertraktad. Jag letade fram en gamal keps där foppas autograf pryder insidan men det enda jag får ut utav det är ännu mer tårar..


Presskonferensen var fin och han grät! När han fick frågan om vad han hoppas att Avalanchefansen kommer att minna mest så får han otroliga svårigheter att få fram orden. Han berättar att han hoppas att dom minns att han alltid gav allt där ute på isen! Oavsett läget i matchen så gav han alltid allt. Det vill han att dom ska komma ihåg och då brast det för mig med. Att se en superstjärna gråta över sina bedrifter och minnen är bland det finaste jag vet.

Men det är otroligt tråkigt att höra att han slutar av anledningen till att han känner att han inte kan försvara sig själv där ute och det måste svida så oerhört hårt i honom. Att han efter 25 fotoperationer fortfarande inte kan få det att fungera. Om jag mår dåligt nu, hur fan ska han må då?


Jag har läst alla artiklar som överhuvudtaget finns att få tag i om denna man. Jag har sett vartenda klipp som finns att tillgå på nätet. Jag har följt varje match han spelat på ett eller annat vis och jag har sett upp till Peter som om han vore någon slags Gud. Jag har alltid funderat vad som fått mig att känna som jag gör. Det har funnits massor av bra hockeyspelare som har varit nästan lika bra men det är något speciellt. Jag kan fortfarande inte, efter nästan 20 år tala om för mig själv varför det var just han som fick ett sånt stort utrymme i mitt hjärta.


Min kärlek till Foppa föddes nog på allvar efter straffen i Lillehammer, precis som för många andra. Jag satt på golvet med mamma med kuddar för aniktet och vågade inte titta. 8 år var jag då men jag minns det som igår.

Hela min barndom har väggen på pojkrummet varit täckt av affischer på Foppa, jag klippte ur tidningsannonser och sparade i plasfickor. Det enda jag aldrig skaffade var en tröja. Det ångrar jag bittert idag men jag kommer att göra det. Var så säker!


Chrille hade ett Sega när vi var yngre och jag var alltid Colorado för där spelade ju Foppa. Jag har säkert spelat 30 säsonger och han hade ju den där superfinten om man tryckte på startknappen vilket resulterade i att Foppa gjorde ungefär 400 poäng per säsong. Kanske vare nästan fusk men jag brydde mig inte, det gick ju bra för Forsberg.


Jag har träffat Peter en gång i mitt liv. Det var på Öjestrand och han var där och spelade kändisgolf. Jag gick med i hans boll och på första utslaget slog han bollen till vänster in i en skogsdunge. Jag gick med han dit och letade efter denna boll som jag aldrig letat efter någonting. Jag fann den tillslut och han blev glad och sa tack! Så stolt har jag aldrig varit någonsin!


Så nu vill jag bara tacka och ta farväl av en av de största någonsin alla kategorier, iaf för mig. Jag hoppas att framtiden tar lärdom av Peter och hans enorma vilja och kärlek till idrotten.


Nu ska jag ska strax stänga av datorn och krypa ner i sängen men först ska ska jag se det här!




"Det känns som att någon har stulit godiset från mig. Jag hade kanske kunnat hålla på längre. Det känns tråkigt att jag måste avsluta karriären utan att göra det på mina egna villkor" - Peter Forsberg


Så tack för alla minnen, alla leenden och alla tårar!

För mig kommer #21 alltid hänga högst av alla tröjor i taket!


THE END



//Signerat Sundberg


Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards