Alla inlägg under september 2008

Av Sundberg - 30 september 2008 14:37


Ursäkta!? Fick jag verkligen skrapa rutorna på bilen imårse?:S

Det kan väl inte vara sant. Det får inte vara sant! Overkligt tragiskt tråkigt och bedrövligt bedrövligt.

Sen när man anlänt till jobbet, då är så klart banan stängd eftersom det är frost på greenerna så det har väl inte vart så där överdrivet mycket att göra idag heller. Kollat på nya batmanfilmen har jag fatkiskt gjort och tycker inte alls den var så bra som folk i allmänhet verkar tycka. Jokern var kung, döde Heath förtjänar mycket beröm. Synd bara att det blir problem att förmedla det vidare till honom!:/ Men han var igentligen det enda sevärda med filmen tycker ja. Annars var det som vilken random film som helst.


Annars då? Jo tackar som frågar. Dagarna verkar gå vidare och vintern närmar sig med stormsteg. Kylslagna kvällar och nätter gör mig åter påmind om att man bor på fel breddgrader. Men man är ännu trogen Sundsvall!:P


Ikväll ryktas det om fotboll på Olearys vilket låter väldigt trevligt i mina öron. Något annat som låter bra är att jag är ledig imårn och på torsdag. Det är ganska kul de. Får se om man tar en friåkningskväll med calan nån dag här i veckan. Skulle vara trevligt de!:)



Nä nu ska jag se vidare på någon annan film och sedan hoppas at tiden går fort så man får lämna detta dårhus nån gång.




// Signerat Sundberg



Av Sundberg - 29 september 2008 11:18


Fredag den 26 september, året var 2008 och jag skulle återigen upp och jobba. Men redan på torsdagen så hade jag bestämt att jag skulle sluta vid 12 för att gå ut och spela golftävling. En tävling som jag senare vann och inkasserade 1800 kr och plats i finalen i fredagsgolfen, som är en serie tävlingar som pågått under hela sommaren. Detta var första gången jag ställe upp, men poängen man fick för seger räckte för att kvalificera sig för final!:)


Senare på kvällen, närmare bestämt vid 6 tiden så hade jag tagit mig in till stan och bjöd in mig själv på middag med calan, hans bror Martin och hans syster Emma. Även hans pappa Bernt var med samt höglin och en snubbe som heter Stefan. Vi var på någon restaurant som serverade egedomlig men god mat som inte var av det svenska slaget. Runt 9 tiden kände vi oss nöjda och drog upp till Höglin på haga för att ta oss några skummhattar och dricka mängder med banditvatten. Blev kvar där hela kvällen och jag och höglin bjöd på mycket bra sång och dans. Speciellt när vi skulle imitera komikerparet ronny och ragge. Allting slutade givetevis i succé. Publiken var helt i exstas och bara skrek efter mer. Kan ha överdrivit lite där men jaja. Det var iaf as kul!:D

Dom som var på plats där var som vanligt jag, calan och höglin men även martin, emma och sedan massa tjejer som jag inte kommer ihåg namnet på var där. Hur som helst så blev det festande ända fram till halv 5 då jag tänkte att det är nog bästa att man går och sover eftersom jag ska upp klockan 7 på lördag morgon och spela golftävling!:P


Lördag:

07.45 rullar Forsgrens bil från stan, via statoil och upp till öjen för årets sista tävling. För min del gick det bra fram tills ungefär hål 13 för då hade den mesta spriten gått ur kroppen och jag började nyktra till. Då gick spelet åt helvete. Dumt de!:/ Men men det var ändå kul och efter tävlingen så åkte jag åter in mot stan för att käka middag på stekhuset med mamma, per och syrran!:) Maten smakade onödigt bra och vi hade väldigt trevligt där vi satt framm tills klockan 8 ungefär så calan kom och hämtade mig. Hade ramlat i några Irish nere på stekarn men kände att jag nog måste fylla på vätskedepåerna ytterligare. Så vi for upp till höglin och fortsatte där vi slutade igår!:) Skillanden denna kväll var att vi framåt 12 på natten tog oss ner på krogen för att undersöka vad det var för folk som rörde sig där nere denna sena septemberkväll. Svaret blev ganska lätt: samma folk som förra gången, samma folk som alltid. Samma idioter som slåss utanför BK samma poliser som övervakar allt. Och det är helt sjukt att man i princip känner var tredje person man ser. Asså äre stor stad då? Sjukt! Hur som helst så drog vi upp på haga igen efter det att krogarna stängt. Jag gick och lade mig och slocknade på 2 röda.


Söndag:

Vi klev upp klockan 12, gjorde oss i ordning och åkte ner på stan och käkade lunch. Vi plockade sedan upp gurra och åkte till NSK för att träna lite hockey!:P Gällsta var laget för dagen och det var as kul men det var lite jobbigt och det fanns vissa personer i det laget som var så fula och dåliga att vi satt i timmar efter träningen och bara garvade oavbrutet. Sjukt kul!


Nutid:

Jobbar. Det får räcka för idag!






// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 25 september 2008 22:13



Äntligen! Snart är det helg! Och jag jobbar inte!:) Överlägset skönt de!

I morgon fredag blir det jobb fram till 12.30 sen ska jag ut och spela golf faktiskt!:) Efter det så bär det av in till stan för att förmodligen förtära alkohol i inte allt för överdrivna mängder. För tro det eller ej jag ska faktiskt upp och spela golf igen på lördag morgon kl 9. Sista tävlingen för året och kanske även sista rundan för huvudtaget i år. Får se vad det blir för väder de närmaste veckorna. Det får väldigt gärna forsätta som nu då det är i de närmaste helt fantastiska dagar när solen värmer den annars rätt kalla luften och löven på träden är så där oskyldigt vackra som bara löv kan vara.


Hösten är en ganska vacker årstid när gudarna bjuder på fint väder. Annars gillar jag sommaren bäst, även fast vintern har sin charm den också. Våren är inte heller så dum när jag tänker efter fast det beror nog mest på att det snart blir sommar!:P Men hela året är enligt mig bra. Fast det tycekr jag ju inte iof. hmm, måste nog ta mig en funderare på det där tror ja. Så jag själv hittar någon logik i vad jag just skrev.



På lördag kväll blir det middag i stan med familjen!:) Inte var dag de ska ni tro. Vi är alla utspridda och har olika dagsscheman så det blite inte så ofta man hinner träffas. Efter det så lär det bli dryck med diverse polare skulle jag tro. Calan bangar aldrig så där har ma nett säkert kort. Höglin kliver alltid på om det inte vankas jobb, vilket det inte gör denna helg. Så då är vi tre personer iaf. Håkan skulle på lagfest har jag för mig... men det där blir nog toppen de.


Nu ska jag sova. Klockan har nyss passerat halv 11 och ångesten har infunnit sig när vetskapen om en allt för tidigt morgon väntar. Så jag säger god natt och sov så gott så hörs vi vid senare tillfälle!


Au revoir!




// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 23 september 2008 17:32


Fick ett trevligt samtal mitt på dagen idag som talade om att jag fått jobbet på Dormy som jag sökte i början av Juli!:D Mycket, mycket trevligt tycker jag det är. Börjar jobba 17/11 tror ja det var. Ska åka ner på nån kurs i Sthlm och lära mig lite hur grejerna funkar. Även Chrille fick samma jobb oxå:D Haha fy fan vad bra det är! Förmodligen känner man alla andra som också fått jobbet så detta kan bara sluta i succé. Ska vara att man får sparken då men ska försöka att inte få det så himla fort iaf!:P


Annars har denna dagen varit slapp.. Pratat mycket i telen angående massa hockey och sen vart på NSK och pratat hockey. Spelat lite tv spel och ätit mat har jag oxå hunnit med och nu ska jag på NSK igen och prata mer hockey.




Dagens citat: "Låt oss medvetet ta en strid mot dem som vill sänka skatten"

- Göran Persson

Smart sagt Göran! Konstigt att du inte fick sitta kvar som stadsminister!:):P

// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 22 september 2008 23:33


God kväll folk!


Vilken strålande dag det har varit idag. Vädret har väl inte vart så här fint på huuur länge som helst. Passade på att ta sovmorgon imårse fram till lunch ungefär då jag gick ut och tog en promenad i solskenet.

Vid halv 4 tiden åkte jag in till stan och lirade lite innebandy och sen vart det hux flux resa ut till Timrå för att kika på hockey. Min golftränare ringde och sa att han hade en viploge biljet kvar och frågade om jag vill hänga på. Och det får man inte ens tacka nej till. Och satan vad bortskämd man blev!:P förrätt, middag och hur mkt dricka, godis, sprit, chips som helst fick man ta!:D var bara att beställa in!:P Tråkigt de!:P Matchen var väl ingen höjdare spelmässigt men det gör inte så mycket en sån här gång! Timrå vann iaf i sudden med 4 sekunder kvar att spela och hela isladan började koka.


Nä nu blir det helt klart sängen. Tar nog och sover ett par extra timmar imårn oxå, kanske vågar man sig ut på en golfrunda om vädret tillåter. Har fan inte spelat mycket de senaste 5,6 veckorna!:/ Kanske kan man få det till 7,8 rundor.. Tragiskt av mig!





// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 21 september 2008 21:08

Kort föregående inlägg!:S Sjukt!


Detta var kort iaf.


// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 21 september 2008 20:20


Vart ska vi börja tro...? Finns risk att detta kan bli ett långt inlägg så är du inte nyfiken på vad jag har att skriva så är du välkommen att lämna sidan.


Fredag: Dagen började tidigt då jobb stod på schemat. Dagen var en enda lång väntan på att får sluta, vilken det iof alltid är men speciellt den dagen.

Slutade vi 5 och begav mig direkt in till staden och upp på Södermalm till min gode vän calan. Han fyller nämligen år nu i veckan men eftersom vi alla är så upptagna med massa annat tråkigt, typ jobb och sånt så fick fredagen bli dagen för firandet av honom. Allt började med lite chips och nötter och några oförskämt goda groggar. När alla som skulle komma ramlat in, dvs calan, jag, acke, håkansson och hoa så satte vi oss vid middagsbordet för att avnjuta en enastående måltid som jag och calan vispat ihop. Till maten serverade alkhol och som efterrätt glass och och en liten konjak!:) Även kaffe fanns att tillgå för oss som dricker de. Nu var det ju bara så att kaffet hade ett inslag av smaken krut vilket inte gjorde det så tillfredsställande att dricka så det blev någon mun med återgick sedan till den mera pålitliga groggen.


Efter att vi suttit och smält maten som desutom hade försatt oss all i en overklig paltkoma så beslöt vi oss för att glida ner i bunkern för att spela lite kort. En gammal klassiker som knäcktöppning fick bli kvällen spel och det slutade som vanlig med att acke gick mest plus och kunde betala tillbaka dvs skulder till mig som han hade försatt sig i. Själv såg man ut att bli kemigubbe med det ordnade till sig efter ett tag och tror inte det blev så mycket minus iaf!:) När klockan slagit 00.30 så gick folket ner på krogen utom jag och holmberg som troget stannade kvar med gitarren och satt och myste i lugn och ro. Vid 2 snåret så kände jag att: nä man kanske ska gå och sova för jag ska ju faktiskt upp klockan 8 och åka till ånge. Men som så många gånger förr så kommer man på bättre tankar och spiller upp en grogg till istället och sveper den innan jag hungrig som en jude beger mig ner mot max. Fick skjuts av lina ner vilket var väldigt snällt då gå dit, inte lockade allt för mycket. Skrovmålet smakade exemplariskt och jag kunde med gott samvete gå till sängs för att få mina välbehövliga 4 timmars sömn...


Lördag: Avresa 08.15 Mot ånge för hockeycup i två dagar.

Första matchen var horibel och slutade med 0-4 i arslet för oss från Njurunda mot Timrå. Andra matchen spelade vi upp oss och vann mot ett tafatt Brunflo med 7-1. Sista matchen för dagen spelades mot cuparrangörerna ånge och slutade med en komfortabel 5-0 seger för NSK.

Vid 8 snåret var man tillbaka i Sundsvall igen och bara längtade efter sängen. Men.... väl hemma hos håkansson där jag bara tänkte gå in och hämta lite saker och sedan ta bilen hem satt 3 läskande grabbar i soffan och spelade musik framförd av framförallt Eldkvarn, LW och Lundell. Jag som verkligen ville sova ändrade mig och gjorde dessa herrar sällskap istället!:D

Hade en fantastisk kväll som gick i 90-talets tecken spetsat med de tre ovanstående artisterna. Efter några timmar så ramlade det in lite folk i form av det kvinnliga könet. Dom förstörde så klart vår musikstund och började istället dansa på borden till någon låt från nån grupp som inte ens finns. Men dom lugnade ner sig efter ett tag och guran åkte fram och det blev lite allsång runt bordet. Senare provade vi även att dansa styrdans till nån jävla pop/rock musik med det gick sådär:P Men kul var de:D


Vid 12 gick alla utom jag i vanlig ordning ner på krogen. Men jag skulle ju upp klockan halv 7 så jag tog en dusch, bäddade ner mig och somnade på två röda.


Söndag/Idag: Tog själv bilen upp till ånge idag och inte som igår då jag fick skjuts av min tränarkolega. Brände upp på 50 min och kom fram lagom till det att samlingen tog sin början. Östersund stod för motståndet och vi spelade helt okej och vann med 2-0 efter en ytterst tveksam straff som gjorde 2-0 till oss. Men inte riktigt så att man vill klaga när det gynnar en själv!:P Efter matchen så var vi säkra på att vi skulle spela final vilket vi i 99/100 cuper skulle fått gjort om det inte hade varit för Ånges egedomliga regler. Orkar inte gå in på de, men vill ni veta så är jag tillänglig på min mobil tills det att jag slår av den och går och lägger mig vilket jag inte vet när det blir.

Resultatet blev alltså att vi fick spela match om bronspengen som vi knep åt oss efter att vi åter igen besegrat ånge, denna gången med 5-2.

Efter matchen lämnade jag snabbt området och begav mig hem till njurunda ishall igen. Tog på mig rören och stapplade trött ut på isen för att åka och latja lite på gällstas träning. lirade match hela tiden och jag var fullkomligt överlägsen. Var det där skryt? Nej bara sanningen. Hur som hels så var det ganska kul och man kanske ska remma på sig grillerna någon fler gång i vinter. Rykten säger att calan och guran lindberg ev skall lira. Höglin är redan på plats så med dessa herrar i laget gör det inget att laget heter Gällsta Hegoets, högätter på svenska!:S Sjukt att döpa nåt till de. Hälsingesidan är inte riktigt rätt funtade tror ja.


Nutid, 20.57 söndag kväll: Skriver blogg och kollar på tv. Men tror jag ska sluta med det förstnämnda nu!




Grattis!

Har du kommit hit ner så så har jag glädjen att meddela att du kastat bort 3 minuter av ditt sorgliga liv på att läsa en massa dynga. Men ingen är gladare än jag och jag hoppas du läser igen nästa gång jag skriver.

Tills dess vill jag bara passa på att säga att Nångonstans slår klockan fyra, och ute faller regn. Jag reser om en timma, Maria sover än. Vi satt på rörstrandsgatan i går kväll och drack vin. Hösten fyllde våra hjärtan, två älskande var vi. Väskan var redan packad, men jag ville inte gå. Hur lämnar man den man älskar, jag kommer aldrig att förstå. Det fann en tid för länge sen när mitt hjärta var en sten. Jag kunde lämna allt och alla och bara bytte roll och scen. Nu rullar tårar ner för kinden när jag kör ut genom södertull. Ikväl ska jag bli full för kärlekens skull... Yaa:D






// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 19 september 2008 08:05


Äntligen fredag!


Synd bara att man är och jobbar men hoppas dagen går fort för ikväll väntas det trevligheter hemma hos calan!

Han fyller snart år så vi ska passa på att fira honom nu idag medans alla kan. dryck serveras med lite mat sol tilltugg, bättre än så blir det inte!:P


Helgen kommer annars att tillbringas i Ånge där vi ska spela hockeycup. Vårt lag är lite desarmerat men ändå nog med folk för att ställa till det för de andra lagen.


Gårdagen blev ett en enda lång arbetsdag som sedan inte bjöd på så mycket mer. Träning på kvällen som jag inte ens orkar prata om, så bra var den..


Natten har varit god efter att jag drog i mig en voltaren innan jag skulle sova. Har så oerhört ont i ryggen så man är tvungen att käka smärtstillande tabletter! Bra de!:S Nää



Nä nu ska jag fortsätta jobba, dvs kolla på film!:P


Hörs då!




// Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards