Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

Äntligen får jag såga lite!

Av Sundberg - 6 maj 2011 10:15


Äntligen får man väl säga. Men nu har jag ett inlägg och skriva i klassisk sundberganda! Det gäller baskehysterin som gått från 1-100% på 4 dagar!


Att jag surfar runt på facebook ganska frisk varje dag är ingen hemlighet och inget jag skämms över, men vad jag däremot skämms över är alla golddiggers som vaknat till liv lagomt till 6 och 7e matchen i basketslutspelet. Jag skulle vilja lova att jag så när som på några ytterst få personer aldrig sett ett inlägg gällande Dragons under hela säsongen. Men under de senaste dagarna har 7/10 inlägg handlat om denna i mina ögon sanslöst tråkiga idrott. Människor som aldrig brytt sig om Dragons, basket eller idrott över huvudtaget formligen bombar ut statusuppdateringar om våra kära Dragoner. Och helt allvarligt får det mig att må dåligt.


Till råga på allt råkade jag helt oplanerat ramla ner på Allstar i går kväll, där guldfirande var temat för kvällen. Och sätt er in i min situatuion nu:

Jag sitter på uteserveringen under en filt och det är 6 grader kallt. Inflavärmaren precis ovanför mig har så klart slutat fungera och mitt emot sitter vuvuzelamannen och blåser för allt han är värd! Några bord bort sitter ett 20 tal flickor nyss fylda 17 och dricker öl och vin trots att dom tycker det är försmädligt äckligt och väntar på att sina "hjältar" skall göra entre. Så äntligen är det dags!! Världens längsta människor kommer med hjässan prydd med guldkeps intågande på salonen. Händer klappas, bussvisslingar och hejarop väcker halva landet och fotgrafer står på styltor för att kanske nå upp och få en bild på deras ansikten.

Jag går in i lokalen och ser alla tjejer flockas runt deras "idoler" och säger saker som: Fan asså vad bra ni var, ni är ju sjuuuukt grymma asså! Jag älskar fan er! Och du är väldigt fin oxå, hihihihhi. Killen är då finnigare än fan och så oproportionerlig som än människa kan vara! Men han har ju trots allt vunnis sm guld i korgboll! :D

Jag gick bara och väntade på frågan: Men föresten, asså du är ju sjukt snygg men vilken idrott äre du sysslar med nu igen?


Min dröm hade ju varit att själv fått tag i en sån där keps och glidit in och sett hur det artat sig. Jag skulle nog vilja påstå att med 100% säkerhet skulle de flesta ropa och skrika och krama mig eftersom ingen har en aning om vilka som spelar i det där laget och än mindre hur som der ut, eftersom dom aldrig någonsin innan denna kväll hört talas om basket. Eller kanske vet någon att det förknippas med långa mörhyade killar med alldeles för stora skor och att det spelas på garaguppfarten på någon förort till några av våra större städer. Men mer än så tror jag inte att det är.


Men några fick säkert med sig mr 2 meter hem och fick uppleva en del schyssta dunkar! Det finns det ingenting som är säkrare än!


//Signerat Sundberg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sundberg - 9 juli 2011 09:20

Ni får urasäkta lite, men han påminde om Ola Salo med sin förvisso klassiska hatt och sin vita halvtajta kavaj med mörka detaljer på. Lägg där till ett par slimmade jeans och ett hysteriskt engagemang så får jag istället för Ola Salo presentera, Håka...

Av Sundberg - 14 juni 2011 21:59

Soffhäng delux har varit temat för kvällen och ack så skönt det varit. Legat och plöjt igenom en del avsnitt av Nittileaks och kan klart konstatera att det är ett fruktansvärt roligt program på massa olika vis. Dels är det så klart alltid humor med F...

Av Sundberg - 23 maj 2011 08:46

  Verkligeheten är tillbaka efter 3 dagar och 2 fantastiska nätter på Öjestrands GC. Livskvalitet är ett bra ord att sammanfatta det hela på tycker, ja då massvis med golf har spelats på en strålande bana i ett strålande solsken. Om man borster frå...

Av Sundberg - 20 maj 2011 07:15

Det skall mycket till innan underteckand tar på sig löparskorna och sticker ut och springer, det skall gudarna veta. Haken sitter inte i att jag tycker det är det jobbigaste som finns utan snarare det tråkigaste som finns i hela världen. Det kan ibla...

Av Sundberg - 17 maj 2011 13:32

  Gurra Lindberg och Boris Jeltzin var på besök i staden denna helg och ställde till med både det ena och det andra. Gurra och Boris som aldrig kommit särskilt bra överens och i ärlighetens namn skall det sägas att även jag och Boris haft våra dust...

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards