Alla inlägg under maj 2009

Av Sundberg - 28 maj 2009 22:27



Ja idag har jag vart helt overkligt trött och jag förstår inte att jag ens är vid liv i detta nu. Men troligtvis beror det på att jag och gurra direkt efter jag slutat jobba tog en sväng till gymet för att träna lite. Måste blir mer träning nu känner ja! Måste finna lite tid som inte finns för att få kroppen att må bra. Ryggen är katastrofalt tragisk och det är lite jobbigt!

Annars gåre rätt på bra på jobbet nu tycker ja:) Var kul igår när det kom in en kille som var helt lyrisk över klubborna som jag hade testat ut åt han. Han hade aldrig vart i närheten av att slå så bra som han gjorde nu!:) Det är rätt kul å få höra sånt. Om jag nu får skryta lite:P


Imårn väntar åter jobb men sen blire en ledig helg!:D Blir förhoppningsvis golf både lör och sön på dagen. Vädret talar om sol och 25 grader varmt vilket låter oroväckande bra! Lördagskvällen är bokad för grillning i bunkern och den kvällen ser jag fram emot!;) Hade även tänkt att sno mammas lägenhet i helgen medans hon är ute vid havet och myser!:)



Nu ska jag sova sönder sängen efter att ha avnjutit en varm dusch och en god men dock sen middag.



Måste även nämna att jag och Calan slog något slags superrekord på fotbollsfrågesporten på Olearys. Ganksa kul att man blev helt beroende av en frågespelsmaskin. Är man lite speltorsk då?:)



Vi hörs!




//Signerat Sundberg


Av Sundberg - 27 maj 2009 23:19



CL finalen är över och sorglikt men sant så var det ingen vidare match!:(

Men som tur var så vann Barcelona med säkra 2-0 och spelade ut Man U rakt igenom hela matchen. United försökte ju inte ens konstigt nog!


Bunkern Boys inkasserade 3e raka segern idag oxå i korpen div-3 efter en säker seger med 7-1! Mycket bra!:)



God natt!:)



//Signerat Sundberg



Av Sundberg - 27 maj 2009 01:10



God natt Sverige!




Ännu en dag har passerat i mitt och era förhoppningsvis spännande liv!

Min dag har tillbringats på jobbet de första 10 timmarna och efter stängning for jag hem till pappa för att hälsa på min 2 dagar gamla bror!:D

Haha vad sjukt det är egentligen! Men det blir roligt att en dag lära han spela golf och åka skridskor:D


Har även vart en lite snabbis upp på vallen för att se Håkansson få rött kort efter 5 min och för att se Salles show på högerkanten.

Essvik vann tillslut med 5,6-0 tror ja. Men håkans röda är så sjukt sorgligt. Regeln mot svordommar på plan måste verkligen tas bort. Det är en del av sporten! Man måste få bli förbannad på sig själv eller arg för att nåt går sönder eller fel. Bedrövlig regel helt enkelt!



Imårn blire jobb sen... Champions Leauge final mellan Barcelona FC och Manchester United. Det mina damer och herrer blir något att se fram emot!




God natt!





//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 25 maj 2009 10:48



God morgon!



Kan inte med ord beskriva hur skönt att var att inte behöva vakna av väckarklockan imorse. Har varit lite halvtrött de senaste dagarna så det var grymt skönt att få sova ut idag. Sommnade dessutom vid runt 22.30 igår så fick sova nästan 12 timmar!:)


Efter jobbet igår så åkte jag, halling, Höglin och Martinez ut till öjen för att lira lite golf i det vackra vädret som rådde förr stunden. Höglin lirade iof inte utan gick med bara för att det var skönt att komma ut lite. Istället så fick vi med oss den gode Ulf Hamrin som ensam stod och tränade på rangen, med sina nya fina klubbor köpta av oss!:P Spelet gick för egen del oroväckande bra och slutade på +1, vilket får betraktas som över förväntan så här tidigt på säsongen. Och banan hade tagit sig förvånadsvärt bra sen senaste jag lirade och greenera var mycket finare och det var grönt nästan överallt. Tror på ett bra år i år!:)

Men vad som är helt klart är att det finns ju verkligen ingenting som är bättre en att gå ut och spela sent en "sommar" kväll. Eller vara ute förhuvudtaget, naturen är underskattad, helt klart.



Idag blire matlagning, städning, diskning, tvättning och ska försöka hinna en runda på golfbanan oxå hade jag tänkt. Måste utnyttja de lediga dagarna till max, då det annars är lite lite tid för att hinna med ovanstående saker. Men det blir nog en bra dag idag!



Dagens smärtor:

Halsbränna i vanlig ordning (dock på väg bort)

Krampande rygg precis som vanligt.


Inget nytt under solen alltså vad gäller min fysiska hälsa.

Psykiskt känns det bättre än någonsin i princip. Sjukt de!:P




Dagens citat:

Skjut inte upp till morgondagen det du kan undvika helt.




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 21 maj 2009 00:00



Jag bara undrar?

Ligger i sängen nu och det rinner bokstavligen svett rakt igenom madrassen, vilket skapar översvämning i lägenheten vilket i sig medför renovering och många dyrabara slantar går till spillo pga av att det är så varmt.


Nyq skrev nyss och undrade om jag ville se han styva könsorgan i cam. Han var påtagligt påverkad av någon dryck och jag avböjde detta generösa erbjudande. Just nu sitter han på en toalett någonstan i Maj. Så har ni lite att göra så är det där det händer!:P

Skall tilläggas att jag känner mkt sjukt folk och nästan ingen som ens är lite normal, men denna människa är så sjuk i huvudet att jag inte finner ord!:D Dock på ett mkt possitivt sätt då han kan utrycka saker som inte ens går att utrycka egentligen!:D Men det är humor som vi brukar säga!



Nu blire sängen och imårn väntar jobb. Jo jag vet att det är röd dag men vi har öppet! Så kom och handla golfprylar för fan! 11-16 har vi öppet och för er som inte vet var vi ligger, så finner ni oss i östra Birsta, mitt emot max och ica maxi! Dormy heter butiken och har förutom golfprylar även kläder från exemelvis märkena:  Peak, Lyle&scott, JL, OJ, Abacus och Puma.




Sov gott!





//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 20 maj 2009 20:26



God kväll!




Efter en kort dag på jobbet som tog slut redan vid 15 tiden så for jag direkt hem till acke för att lägga upp taktiken inför kvällens drabbning mot Kris i korpens div 3. Åskan mullrade och blixtar for kors och tvärs över Sundsvalls himmel regnet öster ner. Typiskt om detta skulle hålla i sig så matchen vart inställd. Men efter att vi avnjutit en middag som Marie så vänligt tillagat så hade stora delar av ovädret dragit förbi och rullade ner till Midälvaplanen.

10 personer var vi för dagen och som tur var fick vi med oss Rogga i kassen som var riktigt bra. Matchen var ganska jämn men vi lyckade vinna med 5-3.

Höglin gjorde kvällen mål då han fick på ett fint skott från nästa halvplan som letade sig in bakom kris keeper som inte höll högsta standard kanske. Dock så föll det regn nästan hela matchen men det är ganska skönt att spela i regn så det gör inte så mkt måste jag nog säga.

Min egen insats var något så oerhört sorglig och man skämmns över att säga att man faktiskt var rätt så skapligt på denna sport en gång i tiden. Men tydligen måste man träna för att bibehålla de:P

Men vi vann matchen och det är det viktigaste!:)




Top 5 lista över de som stör mig mest i hemmet!


1: Ser reklam i brevlådan, trots att "ingen reklam tack" sitter på dörren


2: Har missade samtal från nummer som inte finns på eniro/hitta eller andra sidor.


3: Upptäcker att fjärrkontrollen inte ligger på sofbordet när man väl satt sig i soffan.


4: Är övertygen om att jag har mjölk hemma men upptäcker till min fasa att så är inte fallet. Måste gå och handla, brb


5: När man ska slå på datorn och man ser att den inte riktigt har blivit avslagen sedan tidigare. Så när man tryckt på knappen så stängs den av hel i onödan.



Väldigt stora i-lands problem detta!





//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 19 maj 2009 20:09



Lade alla ännu inte ens påtänkta planer åt sidan och beslutade mig för att göra absolut ingenting ikväll.

Efter middagen så drabbades jag av en trötthet inte ens den som vakat i 3o dagar lär få uppleva. Jag somnade i princip med maten i mun och vaknade och viste inte vart jag var och kommer inte ihåg att jag lagat middag 2 timmar tidigare. En total kolaps som jag bara känt under en period tidigare, då jag en del psykiska trötthets kolapser. Men detta var väldigt lik den må jag säga. Och hade inte dörren slamrat så mkt hade jag troligtvis sovit vidare men jag samlade kraft, drog igen dörren och tog mig en liten promenad. Mötte gurra på väg till ICA oxå, han skulle köpa klass så dyr att det knappt går att få tag på. Och det gjorde det inte heller, inte på ICA iaf!:P Hoppas statoilbesöket förde mer tur med sig.


Imårn väntar jobb och sen gör man premiär i korpen:D Ska bli riktigt roligt de! Kris står för motståndet så det är bara att ta på sig hockeyutrustningen och förbereda sig för trubbel!:P



Tack för ikväll!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 19 maj 2009 13:28


God dag!



Vaknade imårse vid 10 tiden, helt förstörd av trötthet och så fort jag är ledig så känns det som jag är sjuk. För jag blir så oerhört trött och seg.

Har dock hitils utnyttjat dagen till att diska, tvätta,  laga mat och andra tråkiga saker. Har en sak kvar att göra på det planerade programmet. Ska gå till banken och diskutera diverse ekonomiska frågor av ren nyfikenhet och kanske lite pga av framtida funderingar. Lär bli intressesant!


Var även sugen på att eventuellt göra ett biobesök ikväll för att se Änglar och Demoner men vi får se. Så har Du några liknande funderingar så tveka inte att höra av dig. Dock kan ett nej bli aktuellt om jag redan på egen hand fiskat upp någon frivillig eller om jag helt sonika bestämmer att jag skiter i det.



Djurgården åkte ju på torsk mot gnaget igår oxå med 1-0 i det 100:ade derbyt mellan dessa lag. DIF spelade upp sig i andra halvlek men var aldrig riktigt nära. Men det kommer fler matcher.





Sjukt egentligen att man gillar låtar som är lika dyster som begravningsmusik och texter som talar om ren och skär misär. Men det är såna vi är, det är därför vi gillar denna musik. Vi känner igen oss allt för väl och det sorgliga/mäktiga i det hela är, att bakom mig står halv sveriges befolkning och sjunger med.




//Signerat Sundberg



 


"Tidvis" mina damer och herrar

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards