Alla inlägg under april 2009

Av Sundberg - 29 april 2009 16:11



Asså äre kallt?

Fy fan vad varmt det är i solen alltså! Och i min lägenhet är det ännu varmare. Måste vara närmare 100 grader här inne med tanke på att saker och ting börjar fatta eld utan anledning typ. Sjukt!


Var upp på öjen idag och slog lite bollar utomhus för första gången detta år. Blåste rätt så mycket så det var svårt att säga hurvida bra det gick. Men med nya glänsande klubbor hoppas vi på en bra säsong!:)


Gårdagskvällen spenderades på casa utan några större framgångar. Låg skapligt till ett tag men torska en halvstor pott med floppad färg mot en högre floppad färg!:( Den chansen är ju stor btw..

Men summa summarum så blev det varken bu eller bä och jag återvände tillsammans med Höglin upp till han och slockande runt 3 snåret. 



Annars har denna dag varit fullspäckade med diverse uppdrag. Tvättning, städning, matlagning, packning(Åker till Gripsholm imårn) samt en del andra tråkigheter tillika nödvändiga.

Ikväll väntar middag, fotboll och hockey med ligan på Olearys, torde bli riktigt trevligt när man ser på saken på förhand.


Mitt tips idag blir att USA krossar Tre "Konor" med 5-1 och att Man U och även Arsenal bjuder på öppet spel med full fart framåt men att matchen vinns med 3-2 till Uniteds fördel.



Men nu ska jag inte uppehålla mig själv här något mer utan ta tag i nästa grej på schemat. Men ha det trevligt över sista nu och sup inte ihjäl er så syns vi åter om 5 dagar då jag förhoppningsvis skall vara tillbaka på hemmaplan.



Au revoir!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 27 april 2009 22:59



Nä men va bra Sverige! Torsk mot Lettland, i ett VM. Det är ju oerhört bra gjort de:S


Sov gott för fan!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 27 april 2009 22:30



2-2 efter 65 minuters spel mot Letland kan inte Bengan vara as nöjd med hoppas ja. Aftonbladet snackade om nya Foppa och Sudden i Omark och Harju. Kan inte dom tagit och avgjort detta under full tid om dom är så jävla bra?


Som tur var så har jag inte sett hela matchen utan jag har istället varit på NSK och lirat lite innebandy men ett gäng dårar, närmare bestämt: "Dockan", "Svampen", "Draggen", "Bredman", "Halling" och Edin!:P

Efter detta så gjorde jag ett snabbt besök hos pappa innan jag kom hem och äntligen fick käka middag. Men som så många gånger förr när man är så där äckligt hungrig så äter man på tok för fort och drabbas efter maten av en djup smärta i magpartiet som inte alls är speciellt sympatisk.


Nu ska jag se klart matchen sen blire sängen!



//Signerat Sundberg 

Av Sundberg - 26 april 2009 20:41



Goder afton!


Sverige klev igår in i årets upplaga av Hockey VM då man mötte ett oerhört dåligt Österike. Dom agerade som de blåbärsnation de är och hade exeptionella problem att ta sig ur egen zon. Sverige gjorde vad dom skulle och vann med säkra 7-1. Efter matchen som jag med vänner såg hos Bullis så drog jag och Gurra in på casa för att pröva lyckan. Som en hyllning till alla råtorskar som finns där så sympatispelade vi lite på maskinerna på nedervåningen innan jag tog plats uppe vid pokerbordet. Det gick rätt så skapligt och jag plussade 4 inköp!:) Kvällen blev dock inte så långvarig utan jag drog upp till Calan och sov någon gång runt kvart över ett.


Dagens arbetsdag har väl vart lite söndagsseg kan jag tycka. Troligt är att hela Sundsvalls befolkning låg hemma i någon slags super bakfylla så här vid löningshelg. För hos oss var dom inte!:(

Efter jobbet blev det ett besök hos mamma som bjöd på en bit mat och det var mycket trevligt de!:)

När jag kom hem var jag relativt trött men fick ändå för mig att gå och träna och ringde en del tänkbara träningspartners men det var ingen som kunde så då sket jag oxå i det!:P Det får helt enkelt bli en annan dag!:)



Såg ett avsnitt av Ugglas program " Vart fan är min revy" och det var fan riktigt jävla bra! Synd att man inte sett de tidigare!

Men nu blire NHL!



På återhörande!



//Signerat Sundberg 


Av Sundberg - 24 april 2009 08:00


Det går rykten om att det finns en bok som måste läsas bland oss som tycker att spel och gambling är en intressant sysselsättning.

Höglin satt och sträckläste denna bok, och ungefär efter halva boken så brister han ut i något som skulle kunna liknas vid en orgasm. Orden löd ungefär så här!

- åååhåhååhå Sundberg, jag måste bli spelmissbrukare!


Haha ja vad säger man när någon dräper en komentar av den kalibern? Skickar karln till psyke eller skrattar glatt med honom eftersom det även är min egen önskan?:P

Tror på det sistnämda!:P Inte för att spelmissbruk av den högre graden är så bra men dom lever stundtals ett rätt kul liv förmodligen!:P Men troligtvis är det mer förjävligt än roligt, så jag tror jag passar. 


Boken heter i alla fall "Högt spel, en spelberoendes memoarer" och den lägger jag högst upp i högen för näskommande läsningsprojekt.




Ska vi säga en hundring? 



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 22 april 2009 19:21




-Du kan ta av dig kläderna och lägga dig på bänken så ska jag ta hand om dig!

ööö, aa okej. Kalsongerna oxå?

- Ja förmodligen. Svarade den unga blonderade naprapatdamen när jag klev in i behandlingsrummet.

- Nu ska du bara ligga helt still så ska vi se vad vi kan göra åt dina problem.

- Du hade ont i ryggen va? frågade tjejen som hade sån där solbränd och fin hy som man bara ser på film.

- Ja precis svarade jag ganska generade eftersom jag låg helt neck med jordens vackraste varelse i samma rum.

- Vi gör så här, lägg dig på rygg så ska vi se vad vi kan göra åt saken. Beordrade hon mig medans hon själv drog av sig sina äckligt tighta jeans och sin nästintill genomskinliga topp. Hon började sakta med säkert att su..


pip pip pip pip


Ja så klart var det en dröm. Typsikt, inte sant? Verklighetens besök hos ryggakuten blev inte alls lika spännande.  Lite massage, 20 ryggknäckningar och 450 kr senare så satt man i bilen på väg hem till Njurunda igen. Men det var värt de! Fy fan vad skönt det var. Och det är för tillfället sådan oerhörd skillnad att det är löjligt. Nu gäller det bara att man strechar och tränar lite så kanske detta kan ordna till sig skapligt iaf.

Åkte hem, bytte om, for upp på öjen för att finna Dahlgren stå och prata med sig själv i vanlig ordning. Jag agerade lunchsällskap åt honom innan jag drog till pappa och tvättade bilen samt bytte dess däck. Detta var helt klart sista gången jag gör det själv. Satan vad tråkigt det är!

Men hos faders bjöds det också på utsökt mat i form av grillat kött med klyftpotais. Sämre kan det bli;) Satt ute i solen och njöt ett tag innan jag rullade hemöver och det är där vi är nu! Så då äre väl lika bra att sluta skriva antar ja!:)



Finns det lite saker man skulle vilja hinna med?

Men hinner man med 10% så får man vara nöjd! Kul de!:/





//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 22 april 2009 19:03



Liverpool VS Arsenal i Premier League borde i vanligafall blivit en ganska tråkig match som slutat 1-1 men dock inte denna gång.

Jag vet att jag öste beröm över matchen mellan Chelsea och Liverpool i CL men jag vette tusan om inte denna var snäppet vassar. Att den ryska tsaren Arschavin gör 4 mål är en saga i sig. Att han desutom gör 4-3 i 91:a minuten och att Liverpool sedan kviterar i 94:e, ja det är så sjukt att det inte ska kunna inträffa. Jag är inte något megafan av något av dessa lag men jag kan bara hålla med många andra om att Liverpool för närvarande spelar en fotboll som alla måste älska. Dom har 8-8 i målskillnad på två matcher och spelat lika i båda. Mer publikvänlig fotboll får man leta efter. Att Wenger och Benitez förmodligen sitter och river sitt hår efter en sån här match och undrar hur i hela friden vi kunde missa taktiken så brutalt, det behöver vi inte bry oss om. Att backlinjen i båda lagen var så dåliga att dom kunde platsat i allsvenskan men att anfallsspelet är så bra att det inte ens hör hemma på denna planet, det kan vi också skita i. För det är så här vi vill se fotboll, offensivt spel och vackra mål. Så jag hoppas att alla såg denna match och om inte, så gör det. För bättre underhållning än så här blir det inte.

Men som sagt, detta var långt i från bra fotboll. Det var fotboll som vi vill se den!



//Signerat Sundberg 

Av Sundberg - 21 april 2009 12:31



Inför ett knappt halvfullt Råsunda tog Hammarby igår emot Djurgården i årets första "riktiga" derby. Matchen inleddes i en orgi av missade passningar och ballongbollar och det fanns absolut inget som talade för att detta skulle bli en bra match. Och det blev det inte heller. Nu såg jag visserligen inte hela matchen eftersom jag somnade, men då förstår ni hur sorligt det var. DIF tog lednigen med 1-0 efter ett flipperspel i Hammarbys straffområde men sen klev Dembo återigen in i handlingarna och visade på nytt varför han är allsvenskans sämsta målvakt. Första tabben resulterar dock inte i mål trots att bollen var inne, men dommarna var som vanligt blinda och såg som tur inte de. Men det hade fan vart rätt åt Dembo om det hade blivit mål. En hög nick från strafforådsgränsen som seglar över Dembo och tar i ribban och studsar någon decimeter innanför mållinjen. Men det sjuka är att han inte ens försöker nå bollen.. Han vandrar likt Donkey Kong sakta bakåt och orkar inte sträcka sig efter bollen. Låter som en given första keeper de.. Nähä!


Hammarby kvitterar dock efter ett tag och i andra halvlek gör dom både 2-1 och 3-1 innan århundrats sämsta allsvenska match blåstes av. Till och med kommentatorerna som i vanliga fall öser beröm över spelarna tyckte att denna match var patetisk och dömde gladerligen ut det spel som lagen visade upp.


Jag har aldrig vart så här kritisk och besviken på DIF någonsin i mitt liv och jag hoppas vi vänder denna sinnesjukt tragiska trend och hittar tilbaka till något som iaf kan kallas för fotboll men som det ser ut nu så går vi mot mycket dystra tider.



//Signerat Sundberg  

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards