Alla inlägg under augusti 2009

Av Sundberg - 31 augusti 2009 22:57



Idag gott folk har historia skrivits i mitt liv! Raden lyder: 68 och är resultatet av mitt livs golfrunda. Fyra slag under banans par och tangerat banrekord löd scorkortet som Jörgen gladerligen signerade tidigare i eftermiddag.

Jag skulle vilja säga att jag aldrig varit i närheten av att spela så bra som jag gjorde idag och då har jag ändå spelat ganska så bra ganska så många gånger.  Men bollsträffen idag var i det närmaste perfekt och jag tror puttningen höll ganska hög klass den med utan att skryta allt för mycket. Jag vill mena att jag bara slog ett riktigt dåligt slag på hela rundan och det kostade en boll men annars så har jag inget att klaga på. Jörgen som också spelade mycket bra och gick på banans par skrattade glatt att han hade 40 poäng och var ändå inte ens nära:P Det är sjukt! Kanske ska säga upp mig från jobbet nu, för det återstår väl några tävlingar på PGA touren?!:P Närå skoja bara! jag tror absolut inte att jag är bra på nåt vis men det var jävligt kul att spela idag och banan var hur fin som helst! Men jag tar tillfället i akt och berömmer mig själv lite!:P


Det har hänt mer roliga grejer idag och detta är nog en av de bästa dagarna på mycket länge faktiskt. Var ner på NSK och gjorde första tränigen med mitt nya lag. Känns oerhört bra och jag tror det kan bli en hemskt rolig säsong!:) ska bli väldigt intressant att följa grabbarna och se dem utvecklas till förhoppningsvis bra hockeyspelare!:)


Har även ikväll hunnit med en promenad med min gode vän Gurra som imorgon bitti packar bilen och flyttar till Göteborg. Vi hade det riktigt trevligt och skrattade mycket som alltid men det känns lite overkligt att han ska flytta men han får det säkerligen kanon där nere tror jag!:)


Nu ska jag forsätta att se Barcelona seriepremiär där dem för tillfället leder med 2-0 mot Sporting gijon!



På återhörande!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 30 augusti 2009 23:22



Hej och välkomna till kvällens blogginlägg som idag går i tv4s tecken. Tänkte nämligen låna deras lista från sporten känd som Kanon och Kalkon.


Vi börjar väl med gårdagen!



Jag vill med sann glädje tacka hela familjen Selander med födelsedagsbarnet själv i spetsen som ordnade en riktigt bra tillställning ute i Njurundaskogarna. Det var mycket folk, det var korvgrillning, bar, musik, partytält mm mm och det blev en riktigt lyckad kväll. Jag som skulle upp och jobba idag tog och gjorde tidig kväll och var nog i säng före halv 2 tror ja, vilket får ses som godkänt! Så dagens Kanon delar jag ut till Selander *5 men framförallt till Morgan Selander som ställde upp och skjutsade hem mig mitt i natten samt att han hämtade mig hemma igen imårse och körde tillbaka mig till casa de selander där jag hade ställt bilen över natten. Känns som att snällare än så blir man inte! En parantes är att han desutom skjutsade hem ett dussintal till ungdommar mitt i natten!

Där pratar vi vänlighet gott folk!



På jobbet hade vi utförsäljning på lite demoklubbor och vi fick iväg en del men ändå lite mindre än väntat tycker ja.. Men dom försvinner nog så småningom tror ja. Men i det stora hela så tycker jag att höstrean ändå var rätt skaplig! Torsdagen var riktigt bra och det har varit roligt med mycket folk i butiken. Dock så var nästan samtliga halvt döda av trötthet när vi ikväll slog igen portarna men det har blivit många timmars jobb och mycket rörlese så vi har med all rätt anledning att vara trött!:P

För min del väntar nu en dags ledighet vilket ska bli skönt. Tror en sovmorgon i morgon blir att vänta!!:=)



Dagens kalkon då...


Peter Haber var återigen tillbaka i rollen som kommissarie Martin Beck i filmen"I stormens öga"

En film som mer liknade en actionfilm än en deckare/thriller eller vad man nu ska kalla det. Men i ärlighetens namn så var det underhållande som alltid men alltså... Det känns som om denna filmen enbart gjorts för att folk är så löjligt förtjust i Gunvald Larsson samt Becks alkoliserade granne, som man förövrigt kan ha som idol på facebook:S Filmen handlade egentligen rakt igenom om Gunvald och han ölite egedomliga polisarbete, som allt som oftast rör sig lite utanför vad som är lagligt!:P Handlingen var katastrof som vanligt och det mest pinsamma är att de engelsktalande karrakärerna i filmen var svenskar och knappt kunde prata engelska. Det blir så sjukt pinsamt och det låter förjävligt! Sen så måste även publiken som såg filmen dömas ut! Man måste inte alltid skratta bara för att man ska skratta. Allt är verkligen inte roligt som ni skrattar åt!! Det är helt vanliga repliker men bara för att det är Persbrandt som säger det så tycker alla det är kul bara för att alla andra tycker det är kul. Hänger ni med i tänket? Knappast!

Aja, dagens Kalkon går till publiken samt regisören av filmen som har gjort ett riktigt dåligt jobb och alldeles för lätt fallit för folkets grupptryck om att se Gunvlad och tattargrannen istället för att göra en polisdeckare där huvudperson Martin Beck faktiskt är huvudpersonen.



Dock fanns det en norsk skådespelare med i filmen, och jag måste erkänna att jag också skulle vilja prata norska!!:P



Under denna dag har jag också hunnit med ett lite spontant möte med ledare från NSK där det hela avslutades med att jag med stor sannolikhet kommer att coacha Njurundas 96:or denna vinter. Det ser jag som en väldigt rolig utmaning och jag hoppas att jag kan delta så mycket som möjlig trots mina aningen sena arbetsdagar. Men det ska bli riktigt roligt tycker ja!



Nu ska jag avrunda för ikväll och önska alla en trevlig natt med sömn för det tänker jag ha!




Sov gott!





//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 28 augusti 2009 23:16



God kväll!



Det blev återigen en sen hemkomst från jobbet ikväll. Men det gör inte så mycket just idag tycker jag. Hade ändå inte planerat att göra något annat än att titta på lite tv och somna tidigt.

Det var inte lika mycket folk idag som igår på jobbet men ändå halvskapligt tycker jag. Hur som helst så var det kul!:)

Dock så får jag sinnessjukt ont i fötterna:S Och jag fattar inte varför?? Det har jag aldrig fått förut. Ryggen ja visst men inte fötterna!:P Sjukt det där!



När jag kom hem möttes jag av ett väldigt varmt mottagande och en väldigt fin gest utan att det ens var någon där. Det var vackert helt enkelt!

Kvällen har sedan spenderats framför tvn samt datorn och jag har delat med mig av lite ios bilder till Silje!:) Dock så funkar tydligen inte delad mapp funktionen på den version jag har av msn:S Mycket skumt!



En grej som vi i Sverige MÅSTE låna från Norge är deras Russebuss(det heter nåt sånt):P En avslutning på sista året i gymnasiet då man går ihop ett stort kompisgäng och köper en buss och fixar till den så den blir snygg. Sen åker man runt i den och super under en längre tid! Sen tror jag det finns nån festivalliknade grej där alla studenter samlas och festar samtidigt!:D fan vad det vore kul:D

Och den stora frågan är: varför finns det inte redan i Sverige?:P

Tydligen så kan et ibland gå lite över gränsen där så vissa lägger ner upp emot 2,5 miljoner på detta och hyr in massa artister och grejer. Då äre kanske lite överdrivet!:P Men det vore oerhört roligt!



Men nu ska jag sova så jag är pigg imårn på jobbet samt att jag orkar hålla mig vaken en lite stund på kvällen oxå då Douglas skall uppvaktas då han idag fyllt 18 år!:)



Sov gott!!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 27 augusti 2009 23:48



Vem kan segla för utan vind, vem kan ro utan åror...?


I växlande värme och kyla, längs gråslitna cyckelvägar och under ett stjärnklart himlavalv gick en ensam man bort från hem och värme. Kanske gick han för att söka lyckan, andra hävdar att han gick mot strömmen men själv visste han inte vart han skulle. Han hade tidigare fallit offer för en av människans tyngre och svårare droger, kanske den starkast av alla, den som driver människan framåt. Den som skänker så mycket lycka men som också får den mest tuffa riddare att släppa lansen och be till gud.  I samma stund som tårar forsar från ögonen, ner på kindens rödflammiga hy, innan den slutligen når sitt mål och hejdlöst faller ner mot marken.

Men tårarna torkade och dom torkar fortfarande, dom kommer aldrig sluta torka men aldrig heller sluta rinna. Men vi måste vara starka, för det kommer tider som kräver prov vår styrka och beslutsamhet och då får vi inte vika ner oss. Så res på Dig, ställd dig upp säg att: Jag klarar detta, jag går genom eld och vatten om det så krävs men fram ska jag. Jag går i backar och får starkare ben, jag lyfter bördor och blir stark i armarna, jag löser problem och får en smartare hjärna, jag ger aldrig upp och gör blodet tjockare men framförallt gör jag alltid mitt bästa, och då.. ja då är jag alltid bäst!



Med dom orden avslutar jag dagens lite annorlunda inlägg, men med mycket större innebörd än vanligt. Kanske tror ni det är en massa mumbo jumbo, men metaforer och paraleller är mitt andraspråk gott folk. Jag tror själv just nu att jag har fått en stroke eller nåt likande för så mycket förstår jag av mig själv just nu. Men det är så det är, Ibland fattar man ingenting!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 26 augusti 2009 15:58



Så ja, då kan höstdepression börja på allvar!

Regnet faller som aldrig förr och löven singlar sakta men säkert ner från träden som tragiskt nog börjar se lite trötta ut.


Idag har vart en riktigt slöar dag då annat inte var att tänka på när man såg väderleksprognosen. Lite småstädning och sen bara timtals av degandes i soffan. Vi kan kalla det att jag legat och förberett mig mentalt inför höstrean på jobbet som startar nu i dagarna. Tragiskt att det råkar vara samma helg som Höstscramblen och Open Trot. Hästarna i sig skiter jag iof i men det drar säkerligen bort mängder av folk. Däremot scramblen är ju tråkigt att man missar, den har man nog inte ens vart dära att missa så länge jag spelat golf. Men som vi alla vet.. Tiderna förändras!


Nu ska jag åka in till stan, förhoppningsvis fixa ihop ett lag till kvällen korpmatch, annars blire WO!:P Hur som helst ska jag först till Martinsson på lite middag!:)




Sen kom jag på att jag faktiskt brydde mig och då vill jag ha en bättre förklaring. Den tar vi imårn!!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 24 augusti 2009 21:54



God kväll!



Det blev inget jobb idag och det var nog tur det.. Sov som ett rövhål och hostade och vaknade hela tiden. framemot eftermiddagen blev det dock bättre och nu är med sjuka mått ganska bra.


Har orkat med att tvätta lite idag vilket var ett måste. Kläderna från Ios luktade riktigt jävla illa och jag var tvungen att tvätta dom två ggr innan jag sedan åkte till pappa och hängde dom ute där!:P Sen blev det middag och grejer där och kläderna hänger fortfarande kvar, men det tror ja bara är bra!:P


Igår kväll såg jag Barca vinna supercupfinalen i spanien och jag tror det kommer blir riktigt roligt att följa Barcelona i år. Det har jag iof alltid tyckt men nu har vi en svensk spelare där igen vilket är extra kul. Jag är iof inget fan av Zlatan men han visade lite kvalite igår och det kanske kan bli bra det där ändå, mot alla odds..!:P 


Annars har jag idag oxå kollat på filmen Remember the Titans vilket är en otroligt bra film, kanske en av mina favoriter faktiskt.

Musikens motsvarighet till den filmen kommer här nere och vackrare än så här blir det knappast!

Lyssna och njut!



Signerat//Sundberg

Av Sundberg - 23 augusti 2009 19:24



Hur i hela friden ska jag kunna återberätta ens en 10000 del av allt som hänt på denna sinnesjuka ö!:P

Jag ska göra ett försök men jag kommer lämna många sekretessbelagda delar utanför denna text, för som sagt... det som händer på ios, stannar på ios!


Allt började mitt i natten mot lördag med bilfärd ner till stockholm och Arlanda.

Väl vid incheckningen så uppstår problem nr 1: Grabbarna får inte åka med!:O

Dom måste ha skrifligt godkänandade från både föräldrarna och ingen hade något alls. Detta löste sig som tur var och efter många om och men satt vi på planet som skulle ta oss till santorini och sedan med båt vidare till Ios.

Väl på Santorini så åkte vi buss på väldens kringligaste väg ner till hamnen och där var båten inte den bästa men vi kom fram, klev ombord på ön som skulle bli vårt hem för den nästkommande 7 dagarna.


Vi satt på en parkbänk, tänkte nu åker vi hem, här ser det totalt katastrofalt ut och vi tänkte att nu har vi blivit lurade!

Men när vi anlände till hotellet och tog kvällen första alkoholhaltiga dryck förändrades allt och det blev genast mycket roligare. Vi instalerade oss och blev ganska fort nerbjudna av norska grabbar på lite förfest och vi som hade tänkt ta det lungt denna kväll, det kunde vi glömma. Oggy däckade och lite annat smått och gott inträffade oxå men hur som helst ¨så blev det en bra start på veckan och satte direkt ribban för en sinnesjuk vecka.


Egentligen finns det inte så mkt att säga för alla dagar var den andre lik. Det var supning, bad och sol och sen fanns det lixom inget mer att göra.

Hotellägaren söp lika hårt som oss, krogägarna hade inte vart nyktra sedan 91 och det var så det var lixom. Hela ön var uppbygg av alkohol.

Men hur som helst så hade vi många trevliga stunder med våra grannar. Tre stycken helt sinnesjuka lite äldre män, myggjäävlen och hans polare! Riktigt sköna lirare som vi har gjort mycket tok med. Sen hade vi våra mer lite finare två svenska tjejer, Jessica och Malin som trots skånsk dialket var riktigt mysiga tjejer:P Sen kom vi till grabbgänget från götet som var lika tokiga som oss och delade samma humor och dom var kanon allihop!

Ovanför oss hade vi sex norske brudar som var riktiga parytfreak och mycket trevliga;D Jag tror jag vill bli norsk för dom pratar så fint och glatt:D

Men myggan och hans polare var totalt störda:D Myggan eller myran som han egentligen kallades var 37 år men lika ung som oss i sinnet och det gillas skarpt!:D Han hade två poalre med sig varav den ena var ganska lung och städad medans den andra var galen:D Myggjävlen och Oggy höll på att bli vräkt från hotellet och grejer:P tråkigt de!

Vår granne Malin gifte sig på ön med den norske trevliga mannen Tor. Douglas vad präst och det var mycket vackert!:) Bilder från allt detta finns i mängder på facebook för den som är intresserad.

Tobbe som hade ett utseende man kunnat döda för drack aldrig grogg. han drack bara ren sprit och sedan sköljde ner med nån dricka eller så. han kunde dricka en liter på en timme och ändå stå upp! Det kallar jag manligt!:P Tobbes rumskamrat Pontus var lite mer "normal" men oxå han mycket trevlig!

de norske jenterna då... dom söp fan mer än oss och spexade hej vilt överallt. Tror dom blev lite less på oss när vi bara pratade om krök hela tiden men det löste sig väl tillslut!:) Det roliga är att man typ började bryta på norska efter några dagar:P Men hur som helst så var dom mycket fina och trevliga tjejer!:) 



Asså jag orkar egentligen inte skriva nå mer. vill ni ha ytterligare info så får ni fråga. Alla kom hem välbehållna och nöjda, trots hjärnskakningar och annat tok!


Lite kurriosa är att vi fick jäääävlig många att börja säga krök och jag bryr mä intä och vi blev kallade av några andra på ett annat hotell för "de 4 svenskarna som aldrig sover"

Bättre omdöme än så kan man knappast få, på den typen av ö vi var på!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 14 augusti 2009 19:59



Nu smäller det snart!! bara några timmars sömn nu och sen bär det iväg söderut! ios är slutmålet för fyra vilsna grabbar på jakt efter törst och jag har föraningar om att det lär bli ett ganska "full" späckat schema där nere!


Om jag av någon anledning inte kommer hem så kommer här ett alternativt testamente!:P


Till martinsson skänker jag min bärbara dator samt anv uppg till alla mina pokersidor. Höglin kan oxå få ta del av några!:P

Alla instrument ger jag gladerligen till Hoa och all sprit kan calan ta hand om.

Sängen skänker jag till Emma igelström och soffan får soptippen.

Alla växter får mamma och pappa får tillbaka sitt glasbord och köksbord.

Resten som blir kvar får vänner och släkt slåss om men så långe alla blir nöjd så är jag nöjd!:)


Det låter brutalt detta jag vet, det låter som om jag kommer dö men jag ska faktiskt bara utomlands en vecka så jag hoppas ni förstod att det var en gnutta irroni i detta!:)



Nu ska jag sova!



Nu kör vi!



//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards