Alla inlägg under februari 2009

Av Sundberg - 27 februari 2009 00:47



God kväll/natt kära vänner.


Sitter för tillfället hos min gode vän höglin och suktar efter bättre kort än vad jag för tillfället får i kvällens pokersittning.

Trots superkalla kort har det väl ändå blivit någon krona plus men ungefär så mycket att det räcker till ett nudelpaket från Euroshooper.



Dagen har annars bestått av jobb samt hockeyträning. På jobbet vare segt i vanlig ordning och idag vi var 5 som jobbade men det hade max räckt med en typ, så mycket folk var de:P

På träningen hade en hel del folk valt att stanna hemma så vi blev bara 12 pers och Björne åkte hem och kikade på hockey istället. Men vi andra inklusive mig själv svidade om och lirade match hela träningen:)

Var sjukt kul att spela igen, även om det från början inte gick exemplariskt kan jag säga men ju längre tiden gick desto bättre gick de:)

Killing frågade även om jag ville träna med A-laget men nja, jag tror inte de va:P Har knappt gjort en träning på 3 år och efter en timme på is så var jag redan då helt förstörd i kroppen så jag tror jag avaktar med nån seriösare form av hockeyträning. Hade kanske hängt med i en övning sen hade jag sett ut som nån rullstolsbunden laxnugget i jämnförelse med resten av spelarna så jag hade inte lust att skämma ut mig just idag. Det får bli någon annan gång de:P



Imorgon är jag ledig och tänkte ta ett besök hos farmor och farfar på dagen innan det kvällstid är dags för match hemma mot Timrå. Årets sista seriematch, och även om serien redan är vunnen så hoppas jag vi kan avsluta på ett fint sett inför de närmast sörjande på läktaren.






//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 25 februari 2009 01:44



Ibland går saker lite fortare än normalt och detta var en sådan gång.

Mitt på dagen idag så ringer simon och helt sonika frågar om jag ska hänga med Han,Doggen och Oggy till Grekland i Augusti. Och grejen var den att jag hade ungefär 3 sekunders betänketid eftersom dom precis stod och skulle boka resan på resebolaget:P Så jag funderade inte speciellt mycket utan tackade givetvis ja efter att få lite info om vart vi skulle och vad priset skulle bli. Men satan vad kul det kommer att bli. Håller redan på att längta sönder och tydligen skall denna resort vara nån slags tillflyktshåla för törstiga ungdommar! Så man vet vad man har att vänta sig:D Lär inte bli så många nyktra sekunder skulle jag tro:P

Men jag känner på mig att det kommer bli sinnessjukt kul och med dessa medressenärer lär det inträffa en och anna sjuk grej det vilt kommer att skrattas åt ett långt tag framöver:P



Nu ska jag jobba in lite NHL matcher så man har råd att åka;):P




Hörs då!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 23 februari 2009 22:32



Haft en mycket lung och skön ledig dag idag. Låg i sängen fram till halv 3 då jag var tvungen att kliva upp för att åka till tandläkaren. Väl där så gick vi grundligt igenom mina tänder och konstaterade att jag en och annan tand där det fanns början till hål. Desutom hade jag nån jävla inflamation i tandköttet som jag sedan länge besvärats med men det fanns tydligen inte så mkt att göra åt det mer än att borta noga och använda tandtråd... Jippi!:P


Efter tandläkarbesöket så for jag hem till Pappa och spenderade nån timme där och huset bjöd på mat och det är ju aldrig fel. Kvällen forsatte sedan på NSK när säsongens nästa sista match spelades. Kovland stod för motståndet och vi vann rätt säkert med 11-3 utan att spela allt för inspirerande. Sista perioden var iof bra där vi vinner med 6-0 men annars var det aningen mediokert på de flesta händer och fötter. Men förstår ändå grabbarnas aningen loja inställning då vi inte har speciellt mkt att spela för men man tycker ändå att dom ska tycka det är kul att spela matcher men jag vet inte. 



Nu ska jag fortsätta titta på den oerhört fantastiska serien Lost. Har börjat sett om alla avsnitt från första början och man ser allt med andra ögon och märker en hel del detaljer som är extremt grymma! Sagolik serie helt enkelt!!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 22 februari 2009 18:41


God kväll!:)


Idag har vi spelat match hemma i Garden mot Sundsvall Hockey som visade sig bli en onödigt tuff fight. Uruselt spel matchen igenom för för stora delar av laget men på nåt sätt lyckade vi vinna machen med 5-4, vilket var väldigt bra. För nu bör seriesegern vara ganska så klar!:)

Eftermiddagen har handlat om städning av en sargad kåk efter besök av flertalet ungdommar:P


I går tog jag och några polare och styrde kosan mot Gävle för att skåda Brynäs-DIF i en mkt viktig match. Det finns inte så mycket att säga om den matchen mer än att det var en skitmatch och Djurgården kom inte alls upp i normal standard:/ Så hur gärna jag inte vill säga det så ser det ut som om DIF lär missa slutspel:/

Hemfärden blev en seg historia pga av väder samt strul med mat, men sent på kvällen hade vi dock nått hem till Sundsvall och kvällen avslutades med lite tv-spel hemma hos Hoa innan jag sent om sidor somnade in i djup sömn hemma i Njurunda.




// Signerat Sundberg


Av Sundberg - 17 februari 2009 23:27


Här om dagen frågade jag er om ni visst hur allahjärtansdag kom till.

Har är två möjliga teorier...

Teori 1 - Sägnen om prästen ValentiusEnligt sägnen fanns det en modig ialiensk präst som hette Valentius. Vad som gjorde honom speciell var att han vigde förälskade par i hemlighet eftersom kejsare Claudius II hade förbjudit alla giftermål mellan unga människor.

Valentius upptäcktes och kastades i fängelse, där han fick lida martyrdöden genom halshuggning. Innan Valentius dog hann han skriva kärleksbrev till fångvaktarens dotter, som han blivit förälskad i. Detta kort ska ha varit undertecknat med "Din Valentin".

Han lämnade även följande uppmaning till alla ungdomar han vigt samman i äktenskap: "Ni ska inte sörja mig, utan gläds att ni är man och hustru. Ty kärleken är en dyrbar skatt, ja dyrbarare än livet".

Denna historien ska ha utspelat sig i Rom år 269 e. Kr.

Teori 2 - Turturduvornas bröllopsdag

En helt annan teori om hur den 14:e februari blev kärlekens dag kommer från medeltidens Storbritannien. Där var folktron att fåglarna (bland annat turturduvorna) parade sig i mitten av februari. Hos dem kallas dagen också "Bird’s Wedding".

Engelsmännen hävdar att Valentindagen är en kombination av folktron om fåglarnas parning och sedvänjan att utse sin Valentin den 14 februari.



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 17 februari 2009 22:26



Han kom aldrig till start, förstod han att allt var över? Så många försök att komma tillbaka och så blev det så här. I periodpausen mellan första och andra perioden höll Peter Forsberg presskonferans där han med gråten i halsen meddelade svenska folket att foten återigen inte håller för spel.

Att döma av hans tonläge så är det nog så pass illa att han bestämt sig att lägga skridskorna på hyllan för gått, även om han inte sa det rakt ut. Han har kämpat och kämpat, försökt komma tillbaka för att få göra det han älskar allra mest. Men har vi nu fått sett det sista av Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna? Mot min egen vilja så måste jag nog säga att det börjat luta åt de:(

Jag lider så oerhört mycket med Foppa att jag själv skulle vilja gråta. Att på grund av en fot inte kunna göra det man helst vill göra måste vara så fruktansvärt frustrerande att det inte går att beskriva.

Jag hoppas så klart att han hittar nåt sätt så han ska kunna lira men det ser verkligen inte ljust ut. Alla läkarexperter runt om i hela världen har försökt men misslyckats, alla skridskoskapare har försökt hitta något som skall passa med förjäves misslyckats dom med, och nu äre snart bara Gud själv som finns kvar att hoppas på.

Men Peter är tjurig, finns det en chans så tar han den och jag kan bara hoppas och be för att detta inte var det sista vi såg av honom. För om någon är värd ett bra avslut på sin kariär så är det foppa och inte som ikväll, ståndes framför 100-tals journalister, med gråten i halsen och svara på dumma frågor från ännu mer dumma journalister.

Nä gråtandes av lycka över att vunnit en titel är ett mer värdigt avslut för Sveriges främsta idrottman genom tidern, alla kategorier!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 17 februari 2009 22:11



Djurgården tog en sjukt viktigt seger ikväll hemma mot formstarka äckel Timrå. Dom ägde matchen från början tillslut och vann ytterst rättvist.

Linkan gjorde även 2 poäng ikväll och tangerade sitt gamla rekord med poäng i 11 raka matcher! Dåligt de?

Matchen såg jag tillsammans med Dockan, Hoa och Emma och det gjorde det hela ännu mer trevligare.


Dagen har jag annars spenderat hemma Hos Harry och Inger(Pers mamma).

Har blivit rejält bortskämd i vanlig ordning men jag tycker verkligen det är så himla trevligt att vara där. Sjukt snälla personer. Man får höra så mkt roliga historier om vad som hände här i Njurunda på 50 och 60 talet!:D Sjukt kul!


Sen har jag även pratat med min syster som fortfarande håller till på andra sidan jordklotet. Saknar henne väldigt mycket men jag vet att du trivs toppen där nere gumman och du ska stanna där så länge som du vill!:)





Sjung för gamla Djurgår´n nu,
sjung av hjärtat sjung!
Enda klubb i världen som är evigt lika ung!


Sjung när vi har vinst på gång
och sjung när det går snett.
Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!


Sjung för gamla Djurgår´n nu,
sjung i ur och skur!
Visa folk att blåa ränder,
dom går aldrig ur!


Vem som vill kan sticka upp,
men vi är nummer ett!
Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 16 februari 2009 23:37



Skönsbergskurvan, glashalt, 80km/h, två bilar som snurrar runt och 50 meter bakom kommer jag. Pumpbromsar, försöker hålla mig på vägen och lyckas på något mirakulöst sätt att smita sickasack igenom dessa två snurrande bilar. En smäll där och någon eller några hade förmodligen legat på sjukhus just nu. Hjärtat slår fan fortfarande 1000 slag i minuten.

En krock där och min tragiska dag hade fått ett ännu mer tragiskt slut.

Hände ett liknade scenario för ett år sedan på väg hem från Vemdalen. Även då lyckade ingen bli skadad trots att ena bilen voltade in i skogen.


Men jag måste ge mig själv lite beröm här nu för jag behöl lugnet relativt väl. Många man åker med panikbromsar och rattar som en dåre. Då hade det det förmodligen slutat i katastrof.

Har inte haft någon mobil idag så har inte kunnat ringt dig mamma men nu vet du att du och Per lärde mig köra skapligt iaf:)

Jag har ju tendenser att överdriva en aning när jag ska berätta saker, allt för att det ska bli roligare att höra men just nu var detta ingen övedrift. Det var oroväckande nära en smäll i kategorin brutal!:/



Men jag lever vidare, tar en dag i taget. Kaos har jag fått nog av i trippla bemärkelser.



Förövrigt håller jag på att avlida av saknaden till att spela hockey. Jag håller på att käka upp sargen för så sugen är jag på att spela. Se mina grabbar åka runt och lira är givetvis underbart men samtidigt en plåga över att inte kunna vara med. Åka och flippa med Svelander under träningarna är alltid dagarnas höjdpunkter. Hänga några dragskott i krysset på våra förnämliga keeprar är en annan. Bara att åka runt på isen och leka att man Linkan är så barnsligt kul att det är pinsamt:P

Att jag slutade med hockey är den sak jag ångra mest av allt jag någonsin gjort. Spelare ingen roll att man aldrig kunna blivit någon stjärna men fy fan vad det är kul. Några pass i gymet i veckan måste det väl vara värt för att nästa sässe kunna lira i nåt random lag. Eller har jag blivit så fruktansvärt slö att jag inte orkar träna. Har tränat 6 ggr i veckan året om i 15 års tid ju. Så nog måste jag väl orka 15 år till!:P

Dock har jag alltid haft dålig diciplin vad gäller egenträning men kanske kan man lura med sig någon vänlig själ så kan det nog gå vägen.



Nu ska jag parkera i soffan, slå på lost och försvinna bort från verkligeheten. För just nu måste det vara nån som driver med mig väl?






//Signerat Sundberg





Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards