Alla inlägg under december 2010

Av Sundberg - 23 december 2010 21:28



Efter 24 år blir jag fortfarande förvånad.. Hur kan det tillåtas var så här kallt ute?

Sibirisk kyla har dragit in över landet och ingen kan göra nåt åt det.

Den här globala uppvärmningen folk pratat om, kan det vara den som är här mån tro?

Fast om jag inte missminner mig vad min geografilärare sa så skulle det globala uppvärmningen föra med sig en ny istid i norra Europa. Så kanske är det det som håller på att ske.

Skulle det var roligt med istid? Låter det lockande? Isåfall kan ni få låna min bil. Den är nämligen redan där.


Uppesittarkväll med binglotta såg jag på FB att det var ikväll! Yeeeees, äntligen!

Eller? Varför ska hela Sverige titta på bingolotta just idag för när dom vanligtvis spyr litervis med magsyra över det programmet alla andra gånger det visas? Är det verkligen så mycket bättre just ikväll? Eller har det blivit lite som Kalle Anka och hans vänner. Världens tråkigaste grej som alla ska se bara för att? Mörda mä!

Folk kallar det tradition, jag kallar det tragedi!



Vart fan är Arne Weise?




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 23 december 2010 20:58
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sundberg - 15 december 2010 21:49


Hur kan en kopp kaffe, 33 cl julmust och en astorr mjuk pepparkaksbakelse göra att jag blir skyldig 75 kronor? Kan någon svara på det? Det måste väl finnas gränser på hur mycket man kan få ta betalt för vissa saker. Jag har alltid hävdat att fika är det med oekonomiska man kan syssla med och nu har jag fått det bevisat igen. Men judarna till sällskap var ju iaf trevliga så det kanske går jämt ut tillslut :)


Innan fikat så blev det två timmar biljard där jag fick ordentligt med pisk och en riktig uppläxning. Fast det var iof själva tanken oxå, att jag ska lära mig lite. Jag är på något sätt inte bra men ändå bättre än gemeneman på denna trevliga sysselsättning men när man möter en person som är bra på riktigt.. jadå är man rökt! Men man får som sagt lära sig sjukt mycket och det är ju jävligt kul! :)


Annars har min ledig dag även bestått av mindre roliga saker. Vad sägs om flyttstädning? Låter det kul? Jag kan exklusivt berätta för er att det troligtvis är absolut det tråkigaste en människa kan råka ut för. Men jag han med otroligt mycket faktiskt på de få timmar jag orkade städa så det känns rätt bra. Men det är ändå långt ifrån klart. Lär bli en tripp till Njurunda imårn määää!


Nu ska jag lägga mig i soffan och plöja vidare genom serien 24. oroväckande bra faktiskt!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 14 december 2010 23:41



Har jag drabbats av hypokondri på senare år eller är jag ännu mer otursförföljd än vad jag trodde? Och då trodde jag ändå att jag var världens mest otursförföljda redan. Mitt problem med hälen är fortfarande kvar men absolut inte så farligt att det drabbar mig mer än nämnvärt under innebandyn. Men lagomt till dagens träning har det tydligen uppstått en ny skada. Troligtvis är det benhinneinflamation vilket inte är första gången för undertecknad. Men jag trodde faktiskt jag skulle kunna springa under träningen för uppvärmningen gick helt okej men sen kunde jag knappt löpa ett enda steg och då blire ganska svårt och spela och således också ganska tråkigt. Detta medförde då att mitt lag fick i princip spela med en man mindre och det visade sig oxå när vi summerade det hela. 2-8 i målskillnad. God jul!


Nu får jag verkligen hoppas att detta går över på ungefär 2 dagar. Sen skiter jag fullständigt i om jag inte kan gå riktigt någon dag men asså jag orkar verkligen inte, inte kunna följfölja träningar. Så om otursguden kan stå åt sidan ett tag så kanske jag kan få leva mitt på ett lite bättre sätt... Tack!


Jag bör tillägga att min bil inte heller startade när jag skulle åka från jobbet. jag vet inte om det beror på att det var 20 grader kallt ute och bilen stått där i 10 timmar och att det inte finns någon motorvärmare till byggnaden som kan hålla bilen halvljumen iaf. Jag vet inte... men det skulle kunna vara det de beror på!


Vart kan man skicka räkningen? 




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 12 december 2010 21:07


Stabilt försvarsspel lade grunden till kvällens vinst hemma mot sollefteå efter periodsiffrorna (2-0, 0-0, 1-0)


Trots att chansen till en topp fyra placering sedan länge är borta visar NSK upp ett mycket bra spel ikväll då gästande sollefteå fick vända hemmåt med 0 pinnar i bagaet.

Första 20 minuterna var en riktigt trevlig period för publiken då det vimmlade av målchanser och offensivt spel. Först att hitta in bakom sollefteå målvakten var Svante Broström då han med lite tur skjuter 1-0 till NSK efter 8.46

Det dröjer sedan inte länge innan NSK får chansen att spela 5-4 och då kommer också 2-0 denna gången från Niklas Åhlunds klubba. Resten av perioden är det bara målvaktsspelet från bägge målvakterna som hindrar domaren från att åter peka på målburen och NSK får gå till vila med en tvåmålsledning!


Andra perioden blir även den väldigt jämn spelmässigt och chanser faller åt båda hållen men NSK lyckas med bra försvarsspel hålla Sollefteå borta från målet. Det mest noterbara från denna period är hur i hela friden inte Rickie Berg kan få straff när han helt fri blir rejält upphakad bakifrån utan att domaren reagerar. Efter den situationen uppstår en del tjafs mellan lagen som resulterar i 6 stycken tvåminutersutvisningar. Men andra perioden slutar 0-0 och känslan var att Njurunda nog skulle fixa det här.


Den avslutande perioden börjar på bästa möjliga vis när Per Kallberg efter 5 minuters spel trampar förbi hela sollefteå på högerkanten och viker ut sitt långa ben och bryter in framför mål och sprätter in pucken till 3-0 och det fann inget i NSK spel som tydde på att man skulle släppa in Sollefteå i matchen, vilket inte heller sker. Man håller undan och kontrollerar sista perioden och vinner helt välförtjänt matchen!



Först och främst går det inte att blunda för Olle Alvebjörks prestation denna afton. Han motar 31 skott och är en mycket bidragande faktor att NSK vinner ikväll. Otroligt bra helt enkelt! Men precis som kapten Westergren var inne på efter matchen så är försvarsspelet ikväll väldigt stabilt och bra och man låter Sollefteå spela runt i hörnen hur mycket som helst men vägrar släppa in dom på kassen. Och lyckas man vara tight runt buren ja då är mycket redan vunnit. Tidigare matcher har man kommit in alldeles för lätt och på så vis skapat oreda vilket har resulterat i mål. Men ikväll stänger man igen väldigt bra och då vinner man också matchen. 


Extra plus ikväll förtjänar givetvis Olle men även Danne Back, Patrik Westergren och även roligt att se Mange Landell ta för sig lite! :)


Nu äre bara att fortsätta hålla spelet upp och träna bra och ta så många poäng som möjligt inför fortsättningsserien efter jul!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 12 december 2010 20:23


Efter en bättre utskuren biff har jag intagit soffläge med datorn som sällskap i knät.

Det är söndag och för dom flesta bland mina vänner innebär det soffläge av helt andra skäl än varför jag just nu ligger ner. Medans huvudverk och någon form av rematism finns i de flestas kroppar är min helt ren och fräsh så när som på lite smärtor i ena smalbenet. Men det kan man faktiskt leva med.


En ledig helg har alltså passerat utan att undertecknad letat plånböcker, borttappade timmar eller suttit på marmaris kl 5 på natten. Nä vi har jobbat vitt hela helgen rakt igenom. Känns konstigt och olustigt fast ändå skönt på nåt vis!;)

Idag söndag har innebandymatch avverkats i Kvissle och motgångarna fortsätter att spy oss i ansiktet. 4-10 torsk i en mycket jämn match om man nu kan förstå hur dom siffrorna kan betraktas som jämna. Men spelet var jämt men vi bjöd bort matchen kan man nog säga. Tyvärr.

Efter matchen blev det avfärd mot NSK för att se NSK besegra Sollefteå med fina 3-0. (Referat lär komma under kvällen)

Och efter det alltså en god middag utan sällskap! Fantastiskt! :)


Lördagen bestod av diverse hemmasysslor innan jag vid halv 3 tog mig till Njurunda för att även då skåda lite hockey och sedan umgås lite med grabbarna därute. Vid halv 9 hade Toschen hittat halvägs ner i flaskan och alla började sluddra sådär lagomt. Det är ju sånt man inte märker när man är "med" själv. Men jag hoppas verkligen aldrig det händer igen. Det var en ren plåga att sitta bredvid och dricka luft och vatten. Rekomenderas ej!

Så vad som hände på stan kan jag inte presentera för er här, det enda jag hört rykten om var att Hasse linds tunga virvlade runt inne på brasserian under flertalet timmar. Enligt ytters säkra källor skall varje millimeter av golvet varit besökt av 4 stycken fötter. Frågor på dää? Weltklasse!




Nu ska jag spinna vidare på lite matchreferat!

På återseende inom kort!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 8 december 2010 22:34


CL kväll och jag har precis sett Ajax rulla ut Zlatans Milan borta på San Siro och helt välförtjänt vinna matchen med 2-0. Det har varit en del märkliga resultat denna omgång med beror så klart på att vissa lag redan är klara för åttondelsfinal.

Ska bli intressant att de lottningen till nästa omgång, kan ju bli en del riktigt trevliga möten.


Jobbet idag bjöd på dubbla leverantörsbesök då JL och Cobra gästade kalla Sundsvall denna dag. Det alltid kul med lite besök och speciellt på vintern då det inte händer så mycket annat roligt.

På väg hem från jobbet tänkte jag att tanka skulle kunna vara ganska smart eftersom bensinmätaren visade tomt. Men när jag såg bensinpriset på statoil så ändrade jag mig direkt. 13.39 kr litern kan jag tycka är ganska dyrt. Eller snarare är det lagvidrigt egentligen. Hur ska man kunna tanka då? Det är ta me fan moraliskt fel att sponsra Abdul oljo shejko med pengar när priserna är så där höga. Nä jag kör på ångorna och sen får jag väl pissa i tanken eller nåt och hoppas det funkar.


Nu ska jag sova tror jag och längta till morgondagens innebandyträning. Var tillbaka igår efter 1½ veckas frånvaro och det är så sjukt kul att det är löjligt. Gick dessutom rätt bra som vanligt efter lång vila och även foten kändes helt okej. Nu hoppas jag bara det inte blir sämre och jag ska ta och fixa några inlägg i skorna som jag fått lite tips om så får vi se om det kan göra någon förbättring :)



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 6 december 2010 22:43


Äntligen, efter många försök att lyckas få tv4play att visa senaste avsnittet av "så mycket bättre" lyckades jag äntligen idag. Om det var en ren tillfällighet eller om det var något speciellt som gjorde att det funkade just precis i eftermiddags vet jag inte men jag fick i alla fall äntligen se det.

Jag vet att jag sagt det förut men det kan inte sägas för många gånger. Detta är ett magisk program som gör mig lycklig och förvånad varenda gång. Jag imponeras av samtligas musikaliska begåvningar och jag bara ber att det kommer att komma en säsong till. Nu återstår det tyvärr bara ett avsnitt denna säsong men jag vet i alla fall En som inte kommer missa det!


Det är ingen hemlighet att jag är ett stort fan av Plura och hans sätt att skriva musik. Precis som jag är med hans kollegor Winnerbäck och Lundell. Något i deras texter får mig att må på något speciellt vis som ingen annan riktigt lyckats med. Jag försöker lyssna på annan musik också men jag snubblar ständigt tillbaka till den här trion. Många låtar är dystra och tråkiga säger ni och ja, kanske är dom det. Men kanske är det därför jag älskar det. Sen är det inte bara deras musik som facinerar mig utan även deras personligheter. Alla är ganska lika på ett sätt fast ändå väldigt olika men alla har en gemensam nämnare och det är: Att jag bryr mig inte vad andra tycker, jag gör det jag vill, som jag vill och när jag vill.


så kanske är det dessa män man ska följa om man vill hitta vägen till paradiset.

Kanske på någon stig halvägs till havet eller kanske finner jag det i dina ögon? jag vill inte tro att detta är en förlorad värld, för någonstans utanför murarna finns dom sista drömmarna och kanske är det just där du och jag ska sitta och bli fulla för kärlekens skull!


Detta är en kärleksförklaring!


      



//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards