Alla inlägg under juni 2008

Av Sundberg - 30 juni 2008 13:00


Gårdagen gav indikationer på att sommaren kanske äntligen hade kommit, men oj så fel man kan ha. Dagens väder präglas åter igen utav regn, rusk och kyla som påminner mera om höst än om sommar. Men vi håller alla tummar att denna vecka ska bli vändpunkten eftersom Sundvalls Gatufest fyller våran stad med sång och musik under några hektiska dagar.

Själv har jag inte bestämt om jag orkar gå på det där.. Tycker det är så jävla mkt folk nu för tiden. Blir mest kaos och massa bråk. Om inte annat kan man ju delta på förfesterna för det är ju ändå det som är det roliga!:)



Vad gör jag denna dag då?

Jo det ska jag berätta för er. Jag är och jobbar! Ooooerhört långtråkigt är det faktiskt eftersom golfspelarna lyser med sin frånvaro. Kan det beror på vädret mån tro? Känns ganska troligt och jag förstår dom!

Men det är ju en jälka tur att man har en dator att tillgå så går dagarna lite snabbare i alla fall!:)



Dagens citat: " Varför ska man ta livet av sig, när man ändå inte får höra snacket efteråt"

- Magnus Uggla



//

Signerat Sundberg

Av Sundberg - 29 juni 2008 01:34


Den rubriken beskriver ganska väl mina senaste dagar som till största delen spenderats på Timrå Golf Klubb. Allting började i torsdags med inspel inför seriespelet Div 2 herrar som i år spelades på Timrå GK. En bana som utan att överdriva i år är den bästa banan jag någonsin spelat. Två stycken europatourspelare, givetvis fanns även fler duktiga golfspelare på plats, hävdar att denna bana håller Europatourklass. Och det, mina damer och herrar är vääääldigt ovanligt att höra om en banan mitt i Sverige. Greenerna var lika snabba som på PGA touren borta i USA, blåsten var hård, solen värmde på rätt bra och banan spelades absolut så svårt som den kan göras.

Trots det bjöds det stundtals på riktigt bra spel från vissa händer och fötter. Dock inte från mina. Men jag hade inte förväntat mig det heller så lite som jag spelar.


Men Det har vart väldigt påfrestande för både kropp och själ dessa dagar. Man ser ut som en indian i ansiktet, har skavsår på fötterna, ont i höfterna, träningsverk i röven, ont i varenda muskel på benen och helt tom på energi i hela kroppen. Ändå ska man likaförbannat upp och spela imårn oxå!:P



Denna kväll då...

Jo den har minst sagt vart väldigt trevlig men oxå lite svensk allmänbildning har präglat denna kväll. Jag som aldrig någonsin har provat surströmming gjorde faktiskt det idag!! Skit äckligt var det och jag kommer aldrig mer att göra om de. Iaf om jag får bestämma själv!:P Tur att det fanns en hel del dryck att tillgå, annars hade det blvit tufft. Det smakade verkligen sur*****!!! Sjukt vidrigt!

Kvällen fortsatte hur som helst med karaoke farmförd av diverse fulla människor som med sina inte så ljuva stämmor dödade varenda låt som skrivits under 80 och 90-talet!:P Eller nja så illa var det inte riktigt, men det var väldigt roligt!:)




//
Signerat Sundberg

Av Sundberg - 24 juni 2008 23:42


Dagens gedigna uppdrag har idag varit att hålla ungdomar i massor sysselsatte ute på golfbanan. Det har gått väldigt bra faktiskt, över förväntan om jag får säga det själv!:) Har inte alls vart så jobbigt som det borde varit men alla barnen har skött sig exemplariskt!


I morgon blir det jobb i receptionen fram tills klockan 16.00 Då måste man ju börja ladda inför korpenmatchen som går av stapeln klockan 18.00 på midälvplan. Vi har höga förväntningar på oss själva då vi vunnit de tre senaste fighterna. Hur det går imårn får dock tiden utvisa.



Dagens citat: "De flesta flickor skulle inte drömma om att göra de saker de drömmer om"

- Lars Forsell


Så sant, så sant!




Björn Afzelius!!


Du är det finaste jag vet, du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.

Du är min ledstjärna och vän, du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon, mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta.

Friheten är ditt vackra namn, vänskapen är din stolta moder,
rättvisan är din broder, freden är din syster,
kampen är din fader framtiden ditt ansvar.

Ja du är det finaste jag vet, du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.




//

Signerat Sundberg

Av Sundberg - 23 juni 2008 19:13

hmm... ja det gör de! 



Kan det inte bara sluta att regna! När tänkte sommaren anlända till Sundsvall då? Nä just ja, jag glömde ju bort att detta är svensk sommar. Regn och mygg till förbannelse under 4 långa månader. Men man hoppas inför varje sommar att det ska bli bra väder men det blir ju verkligen aldrig det! Vissa dagar blir man lurade och får falska förhoppningar men det slutar alltid på samma sätt.


Dagens positiva nyhet är att jag fick sova till halv 12 så att jag för första gången på länge kände mig pigg under en hel dag. Tog tillfället i akt och åkte upp på golfbanan för att träna lite inför det stundande seriespelet som kommer till helgen. Fredag och lördag är jag bosatt ute på Timrå GK då vi från Öjestrand skall försöka prestera bra golf i tuffa tävlingsförhållanden mot andra klubbar runt om från norra Sverige.


Träningen gick ganska bra tills det att himlen praktiskt taget började spy ut regn över golbanan. Jag tog mitt pick och pack och for hem och försökte förstå varför man inte kan få träna under bra väderfårhållanden en enda gång. Alltid regn och en massa jävla blåst!

Men ska göra ett nytt försök imorgon innan jag börjar jobba där runt två tiden.



EM:

Uppehåll idag! Är man sporttokig så kan man kolla på Rospiggarna mot Lejonen i Speedwayens Elitserie. Men jag tror jag avstår det idag!:P




Dagens citat: "Han är en av ytterst få som kan köra bil utan bensin"

- Göran Zackrisson


Den människan är väldigt väldigt oklar, men ack så skön!




//

Signerat Sundberg

Av Sundberg - 23 juni 2008 00:31



Kan det vara spaniorernas tur att äntligen få vinna något stort? Det är inte helt omöjligt och jag hoppas faktiskt på det, nu när alla andra "bra" lag är utslagna. Kvällens match var ett 120 minuters långt sömnpiller som så vackert kvinnan i Tv4 studion uttryckte de. Matchen gick till straffar där Cesc Fábregas sköt Spanien vidare till semifinal.

Ni som får Sundsvalls Tidning i brevlådan. Kan ni läsa den i morgon och står det som rubrik "Spanien straffade Italien" kan ni väl skriva en kommentar här och sen åka och spränga ST huset! För det är så jävla fjantigt!


Dagen som nyss har blivt morgondag tillbringades till störsa delen på golfbanan där jobb samt tävling fyllde denna trötta söndag. Mitt eget deltagande i tävlingen var inte speciellt bra då slutscoren skrevs till 83 slag efter en handfull bortslagna bollar och ett försmädligt puttande. Min spelpartner Henrik Thuvesson spelade däremot väldigt bra och vann med sina 74 slag årets första deltävling av Elitstegen.



Nu väntar min säng på sällskap så jag ska inte göra den besviken utan jag tackar för mig, går och borstar tänderna och sjunker förhoppningsvis in i en djup sömn som tar mig ända till lunchtid i morgon. Känns som om jag kan behöva några extra timmars sömn faktiskt.




//

Signerat Sundberg

Av Sundberg - 22 juni 2008 11:22


God dag!


Sitter för tillfället på jobbet och gör allt vad jag kan för att hålla ögonen öppna och inte somna mitt i en tidsbokning eller betalning.

Tanken var att det igår skulle bli en tidig kväll men det hela slutade med att jag inte var hemma förens klockan sklagit 03.00!:P Men de var en väldigt väldigt trevlig kväll rakt igenom så då gör det ingenting alls om klockan ramlade iväg en bit!:)


Idag blir jobb fram tills klockan 15 sedan tävling. Elitstegen drar igång denna söndag och eftersom det är jag som ansvarar för tävlingen så kan jag vara snäll att ställa upp. Så räknar med hemkomst runt 20 tiden. Lång dag, jobbig dag, dvs en vanlig dag!:P



Dagens citat: "Man ska aldrig fuska när man har vinnande kort på handen"

- Oscar Wilde

//

SIgnerat Sundberg

Av Sundberg - 20 juni 2008 10:23


God morgon!


Frukosten står på bordet, solen skiner genom fönstret, Lasse W live från linköping rullar på dvdn och jag känner mig realtivt pigg.

Det är midsommar, mina damer och herrar!


Det är Junibodsand som står som värd för årets upplaga av midsommar. Kommer blir riktigt, riktigt nice bara vädret håller i sig. Lunch på dagen, grillning på kvällen och en hel del dryck kan man nog förvänta sig att det står på borden. Ni är välkomna om ni vill delta. Hör av er så lodsar vi ut er stackar som inte hittar.



Take care!



//

Signerat Sundberg

Av Sundberg - 20 juni 2008 01:52

Nog finns det mål och mening i vår färd
men det är vägen, som är mödan värd.....

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr,
Oändligt är vårt stora äventyr.


Snälla ta mig tillbaka till den fantastiska fotbollssommaren 1994. Tomas Brolin, Martin Dahlin, Kenneth Andersson, Roger Ljung, Jonas Thern, Roland Nilsson, Stefan Schwarz, Patrik Andersson och många fler! Vad är dessa legender när man behöver dom? Tomas Brolin, världens bäste fotbollspelare 1994. Ett spelgeni vars exakta passningar fortfarande lever kvar i både min kropp och själ. Med vinnarskalle och ett hysteriskt bra spel ledde Sverige till VM brons där bort på andra sidan Atlanten. Jag hoppas att ni alla har något minne kvar från denna sommar som var helt euforisk. Vissa av er som läser denna blogg kanske knappt var födda men Calan hävdar fortfarande att jag bara kan återberätta saker från 1994 för att jag specialstuderat filmen "VM-94 vi minns". Det kan ligga lite fakta bakom det men jag kommer ihåg rätt så mycket faktiskt vill jag nog påstå. Så till alla er som är deppiga över Sveriges försmädliga insatts detta EM. Ta och gör er själv en tjänst och få en upplevelse och en bild på hur fotboll egentligen skall spelas. Skåda den filmen ett par gånger och ni kommer fatta varför jag med många fler sågar sveriges nuvarande spel på fotbollsplanen så oerhört hårt!



Så till dagen som sådan. Sovmorgon till 12! Vare lite skönt de? Fy fan vad jag behövde de. Har vart helt frånvarande i flera dagar. Glömde bort att min far fyllde år och en hel del misstag till som är oförklarliga och mycket märkliga.

Men idag kände jag mig migg och fräsh och lyckades med bedriften att tvätta 4 tvättmaskiner med tvätt utan att ens det märktes i tvättkorgen!:S Det är då man kanske borde tvättat ett par dagar tidigare:P

Sen blev det en liten städning av lägenheten, lite diskning och massa annat tråk som tydligen måste göras nu när man inte har en vänlig mor som sköter allt det tråkiga!:P

Sen framemot kvällen så blev det faktiskt bowling, det var skojj. Sedan en väldigt stor matbit på de. Sedan en tur ut till Galtström och sen vart det det glass, jordgubbar och grädde:D



Nä nu tror jag att klockan är ganska mycket och det är dags att lämna datorn för ikväll/natt!



Dagens citat: "Vänskap går före släktskap."

- Sverige

Håller med fast ändå inte.

//

Singerar Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards