Alla inlägg under november 2008

Av Sundberg - 30 november 2008 21:30


Ligger och kollar på ett program om genibarn och detta är rätt sjukt. Fan dom är ju grymt begåvade alltså. Rätt skumt att det kan bli sådär. En kille som är 10 år är lika smart som en vuxen typ!:S Stört de!


Matchen mellan Chelsea och Arsenal som jag nämde i mitt tidigare inlägg fick en kvick vändning då Arsenal på två miuter vände 0-1 till 2-1 och segern var ett faktum. Starkt gjort!



Imårn väntar jobb hela dagen och på kvällen ska vi bli bjudna av Galvin Green på middag på stekhuset!:) Blir jäkligt nice de!:)



Nä nu ska jag sova! Klockan är bara halv 10 men jag är trött ändå, hur nu det är möjligt då jag inte gjort annat än att sovit hela helgen!:P

Men vad gör de?:P Jag är äntligen frisk och känner mig glad och nöjd med livet. Har en flickvän som jag älskar, vänner som också älskar och ett nytt jobb där allt hitils varit lite för bra för att vara sant men hoppas det fortsätter så!:)




Sleep tight!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 30 november 2008 17:35


Nu är det första advent och första ljuset är tänt, i vårat hus är det advent...



Ja vad ska man säga.. Vintern är inte vad den en gång varit!:( Första advent idag, men istället för vackra snöflingor fallandes från himlen så ser man nu istället kallt, grått och äckligt regn som inte alls inger någon julstämmning.

Knappt en månad har vädret på sig att ändra sig innan även denna jul blir ett blött skämt!


Denna helg har jag till 70% sovit bort pga av olika anledningar. Vid 19 igårkväll tog jag dock mig upp ur sängen och åkte till Holmberg för att lira lite tv-spel och kolla på gamla bilder och filmer från när man var yngre:D Det var sjukt kul och stundtals avled jag av skratt, fan vad mkt tok vi gjort alltså. Dock jäkligt synd att jag aldrig kommer ihåg nåt som hänt om jag inte får se bilder på det eller nån som tar det på tal. Men hoppas att minnet blir bättre och inte sämre för mig med åren... Då kan det bli kämpigt!:P



Idag har jag vart och köpt en ny mobil eftersom min råkade ut för vad vi kan kalla en olycka av den bedrövliga graden!:P Men köpte iaf en nya idag, vart nån random tele som inte alls var nå bra men den gick att ringa på iaf och det får ses som huvudsaken!:)



Nu ska jag återgå till Chelsea-Arsenal där hemmalaget för tillfälligt leder med 1-0.



Hörs!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 27 november 2008 21:54


God kväll! 


Efter fyra dagar i Kungliga huvudstaden så är man åter på plats hemma i trygga Njurunda!:) Det har vart fyra helt sjukt roliga och lärorika dagar och jag tror aldrig att jag någonsin vart med om så mycket skratt och humor under fyra dagar i rad. Det har vart på gränsen till sinnessjukt den humor vi har uppbringat men ja det går helt enkelt inte att beskriva så jag försöker inge mer nu!:P

Dock kan jag berätta att vi har fått oerhört mycket info om allt som kan tänkas ha med golf att göra, och betalningssystem i datorer som får en att drömma mardrömmar på nätterna!:P Men "faddrarna" som vi har haft som stått som informatörer har vart väldigt duktiga och extremt roliga och trevlig även dom. Känns som om alla på Dormy är väldigt lika som personer och det blir lite familjär stämning över det hela vilket så klart gör det hela ännu bättre!:)


Men som man brukar säga... Borta bra men hemma bäst och visst är det även så denna gång. Det är skönt att komma hem trots att det vart väldigt kul där nere. Har saknat Maria mycket, men som tur var så har jag fått träffa henne ett tag ikväll innan hon imorgon i sin tur drar iväg söderut.




Nu tror jag att jag ska bege mig till sängen och förmodligen lär jag somna utan några större problem och eftersom jag har sån snäll chef så fick vi sovmorgon till 10 imårn!:D

Efter jobbet väntar match hemma i Garden. TIK kommer på besök och matchpucken släpps 19.00!:) Kom och kika!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 25 november 2008 23:29


God kväll!



I måndags morgon var det avfärd ner mot kungliga huvudstaden för det norrlänska representaterna på Dormy Golf. Fyra dagars utbilning stod på schemat och i skrivande stund är två stycken avklarade!:) Resan ner var ingen fröjd kan jag lova då vår medelhastiget pga av vädret stannade på blyga 75 km/h, på ett ungefär. Mellan Gävle och Uppsala tror jag aldrig hastighetsmätaren passerade 70km/h!:/ Det var ett sinnessjukt väder och vi var tvugna att stanna för att det inte gick att köra. Var 500:e meter låg det bilar i dikena och folk stod längs vägarna och väntade på att bli upplockade.

Hur som helst så lyckade vi efter 6 timmars bilfärd hitta fram till Butiken som förövrigt bara ligger 1 km från där vi bor, vilket är väldigt skönt!:)

Personalen här nere i sthlm är helt sjukt rolig och jag trivs kanon att umågs med alla arbetskamrater. Dock är det oerhört mycket saker vi ska lära oss och det känns inte riktigt som om man lär sig dessa saker på en vecka! Det krävs nog en hel del praktiskt tränade för att bemästra alla saker som är nödvändiga för att klara av vardagen som säljare på Dormy. Men det ska nog gå bra det med!:)



Hotellet håller iaf bra standard och idag har vi suttit och kikat på lite fotboll nere i ett närliggande rum till baren som vi hade alldeles för oss själva. En liten brasa och lite ljus gjorde det hela ännu mysigare och det blev ett litet intag av alkholhaltig dryck bara för att lixom!:)



Imorgon väntar ytterligare 10 timmar med information och jag tror att risken är ganska stor att vi är psykiskt slut när vi anländer till Sundsvall på torsdagkväll. Men det är nåt vi får ta i tu med då!:) Ryktas om sovmorgon till 11 på fredag vilket lär komma skapligt till pass känns det som.




Hörs!





//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 23 november 2008 16:46


Sitter och kollar på innebandy nu på tv och Henrik Larsson gör sin första match med Helsingborg efter många års frånvaro från innebandyn. Jag kan ju tycka det är ganska tragiskt att en kille som lirat fotboll i 20 år gör 5 träningar med ett innebandylag i den högsta ligan och sedan är han spelklar för match. Säger en hel del om innebandyn de...

Dock har han inte fått komma in och spela än men det lär han nog göra. Förmodligen kommer det även att gå bra för han vilket visserligen är kul men ändå väldigt tragiskt.


aja nu blire middag!



// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 23 november 2008 16:27


Det var idag det gällde. Årets viktigaste match ägde rum i Garden då Sundsvall kom på besök. Vi kämpade väl och spelade stundtals rätt så bra men Sundsvall var för starka och vann tillslut helt rättvist med 6-3. Men vi satte oss i en tuff sists redan i första perioden då en av våra backar drog på sig ett matchstraff redan efter 15 minuters spel. Domaren gjorde visserligen en bedrövlig insatts just i det skedet då de 27 minuter vår back åkte på borde sänkt ner till ungefär 4,  men den gode domaren hade en förkärlek till att överdriva bedömningarna en aning. Hörde att senaste matchen Sundsvall spelade delade han ut 94 utvisningminuter till Sundsvall i en match som var rätt snäll. Det är inte mer en fruktansvärt sorligt.

Vi drog även på oss massa andra onödiga utvisnignar som bidrog till att sundsvall vann matchen. Men så äre ibland, bara å gnugga vidare.



Igårkväll blev det friåkning med massa polare. Det var en del spelare ur vårt lag plus jag, calan, gurra och bullis som lirade lite match i all vänlighet. Det var väldigt trevligt och vid halv 11 kände vi oss nöjda och släckte ner och lämnade hallen.

Jag var även ut och kikade på Timrås J-18 igår som krossade Vännes med 7-0. Det var kul att kolla på Robban och Linus som verkar trivas bra där ut. Både spelade bra och Robban blixtrade till några gånger med sin fina skridskoåkning och tror han samlade ihop 4 eller 5 poäng!:)



Imårn blire resa till Stockholm för lite praktik och utbilning på Dormy. Det ska bli spännade och lite nervös är jag faktiskt!:P Men det ska säkert gå bra!:) Vi blir där nere till torsdagkväll och sedan väntar hockey hela helgen efter de. Nåt som är väldigt synd är att när jag kommer hem så åker Maria bort!:( Så får inte träffa henne på rätt länge, men jag får längta istället!:)




// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 22 november 2008 01:01


Detta var lite bilder från Dormy. Kul att se att det händer saker!:)


//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 22 november 2008 00:14


Ja då har man avverkat första jobbveckan på Dormy. Känns riktigt kul och väldigt bra att jobba där faktiskt. Har visserligen vart sjukt jobbiga dagar nu men det har ändå vart sjukt kul!:)

Har fått nåt så fruktansvärt ont i fötterna efter att ständigt gått 10 timmar om dagen men får vila up mig nu under helgen!:)


Ikväll har jag vart med Maria. Kikat på Idol och myst i soffan hela kvällen!:) var en väldigt lagom och skön kväll då jag inte hade orkat gjort så mycket mer.


I morgon blire till att sova lite längre en de senaste dygnen, sedan blire nog en tripp i till staden för att umgås med diverse kompisar! Kan bli en tv-spels kväll hos Hoa om det vill sig riktigt väl!:)



Men nu ska jag sova, God natt!




//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards