Alla inlägg under mars 2011

Av Sundberg - 31 mars 2011 06:45

God morgon!


Det kan omöjligt vara en skräll att vädret är det sämsta genom tidern på just de ställen vi ska på i Thailand... Att ett års nederbörd har kommit på bara några dagar lagomt innan avresa, så allt är översvämmat och förstört känns riktigt jävla roligt faktiskt. Hoppas det flyter runt lite schyssta groggar längs gatorna som man kan roffa åt sig, ananrs blir jag ytterst besviken.

Folk har blivit tvugna att bokstavligen gå i tempel på högre höjd för att slippa spolas bort, och jag som hatar tempel....

Att man i bangkok känner av jordskalv gör det hela ännu lite mer intressant och man kan ju bara hoppas att drar inte lite friska vindar från Japan så man får känna på lite radioaktivitet.

Att vi dessutom åker med vad som på forum rankas som det sämsta och mest världelösa flygbolag som någonsin tagit plats på marknaden gör att denna resa allt mer och mer liknar "Hejjagvilldöfortsomfan" resa!


Jag fick precis höra från mina kontakter utsända i Kina att det även är en mumifierad Mao Zedong som står och tar emot oss när vi mellanlandar. Sägs att han ska ha rätt fräna röka att bjuppa på! Vi håller tummarna!


Höglin som redan är i Thailand smsar live från Hua hin och säger: Det är fruktansvärt kallt men regnar inte så mycket här men det riktigt runkigt väder ändå. Men han skulle ut och spela golf och var ändå optimistisk på vädret. Måndag blir det bra sa han! Men då skall det kommas ihåg att han även trodde att Slovakiens damlandslag i ishockey skulle vända 0-81 underläge med 1 minut kvar mot jag tror det var Kanada. Rätta mig om jag har fel. Matchen slutade i alla fall 0-82 så ja, vi får ta hans ord med en nypa flingsalt!



Nu ska jag smida lite mer på min otur så hörs vi på!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 30 mars 2011 13:06


Igår kväll fick alla som såg Sverige-Moldavien bevittna något alldeles speciellt.

Tv4 egna Jesper Hussfelt stod för den enskilt sämsta komentatorsinsattsen genom alla tider, alla kategorier. Att hans bisittare Pontus Kåmark stod för den näst sämsta hoppas jag enbart beror på att han inte ville göra narr av Hussfelt för alla hans extremt tragiska uttalanden. Man får ju verkligen hoppas att Jesper var påtänd eller något liknanden som han då kan använda till sitt försvar för att få behålla sitt jobb för det där var långt under all krititk som förhuvudtaget finns.


Att han älskar Zlatan mer än sitt eget kön må vara hänt men till och med jag vill spyr lite extra när kommentaren: Han är så len och fin Zlatan, kommer. Då mår jag dåligt så in åt helvete.


Och han, som troligtvis sett 1 000 000 miljon fotbollsmatcher kan tycka att Sverige borde fått straff i en liten närkampsduell förstår jag inte heller. Han är ju mer färgad än vad Hitler var under sin stormaktstid och jag satt rent av och skämdes i soffan tillsammans med ett gäng till som la händerna för öronen.


Sverige får godkänt, inte mer skiver vissa tidningar.... Hamrén är ärlig och säger att härifrån skall inget tas med och jag kan nog säga att inte ens "inget" är värt att ta med. Sverige blev ju faktiskt utrullade av Moldavien i andra halvlek. Mörda mä!



jag tänkte att jag efter matchen skulle åka och träna innebandy men jag somnade en sekund efter slutsignalen så det blev inge av med det. Men det var nog lika bra eftersom jag var vidrigt trött. jag tror jag rent av håller mig ifrån allt vad träning heter innan jag drar till Thailand på lördag. Känns lika bra så slipper jag bryta nåt ben.


Och där tog lurren slut!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 22 mars 2011 23:10


Klockan har nygligen passerat 23 och tröttheten börjar bli allt mer och mer påtaglig.

Calan har precis lämnat mig efter några timmar av Thailandsprat och givetvis har vi även sett hur Plura åter igen tagit plats bakom knivar och kastruller och smaskiga råvaror. Tråkigt dock att Mauro har lämnat scenen och ersatts av en ganska tyst och blygsam Carla jonsson. Kanske kommer han igång lite senare i serien för han såg ju inte rikigt bekväm ut där han satt på sin stol med sin gitarr och kalla öl.

Dagens gäster bestod av en mumlande GW Persson, Sundsvallssonen Fredrik Wikingsson och vackra norrlänska Lisa Miskovsky. En mysig startuppställning som gjorde en bra inledning på denna 8 avsnitt korta programsserie som jag hoppas alla levande organismer följer.


Semifinalerna i hockeyn drog ju även igång ikväll och känslan är lite att jag inte orkar bry mig så mycket. Hoppas att skelleteå tar hem skiten för resterande lag är ju ruskigt äckliga.


Onsdag imorgon vilket innebär att undertecknad är ledig och kan således sova hur länge han vill. Jag tänkte försöka tvinga mig själv att inte kliva upp ur sängen för kl 13 typ. Men eftersom jag saknar mörläggande gardiner i min lägenhet så finns stora risker att solen om den tittar fram kommer sprida allt för starkt ljus för att jag ska vilja ligga kvar. Kanske blir det en promenad ner på stan för att eventuellt finna någon person med fejkbrillor att spy över.


Annars kan jag konstatera att det endast återstår 6 stycken dagar med arbete innan jag packar väskan och sticker österut. Sol, bad, svett och dryck väntar i 3 veckor, och jag skulle ju ljuga om jag inte sa att det ska bli ganska skönt.

Studerade priser på diverse saker i Thailand och fick mig ett gott skratt när jag läste att snittpriset för en tätortsbussresa ligger kring 4 bath, vilket i svenska kronor motsvarare ungefär 90 öre. Jag får väl verkligen hoppas att det var tryckfel? för även om buss är det värsta färdmedlet som finns så kan inte ens jag tycka att det kan vara ett ganska prisvärt alternativ. Läste även att man får rycka med sig helrör in på krogen som man handlat i någon av det 7 000 000 7-Eleven butiker som finns. Man ska alltså enligt denna sida kunna lämna flaskan till dåren i baren som i sin tur blandar mig en grogg. Stämmer det, ja då råder det inget tvivel på att Thailand faktiskt är paradiset.



Det här livet blir bara bättre och bättre! Väck mig inte tack!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 19 mars 2011 08:42


0-3 har blivit 3-3 och det fullkomligt usla spel dom DIF visade upp de 3 första matcherna har nu övergått till bara dåligt spel istället. Men som tur är räcker det ganska långt eftersom Luleå kontrar med att spela den mest sorgliga ishockey ett elitserielag någonsin spelat. Till och med AIKs ärkedefensiv är ju roligare att titta på. Men nu är det allvar igen, upp till luleå på söndag och det vore ju förbannat tråkigt om det b lir torsk efter denna upphämtning. Men jag tror det kommer gå vägen. Luleå ser uppgivna, frustrerade och ruskigt trötta ut. 0-2 i tom kasse känns som ett troligt scenario eftersom båda lagen har vidrigt svårt att göra mål. Och ska man se över hela säsongen så bjuder ju elitserien på otroligt lite mål och man kan ju tycka att det kan vara dags att göra något åt detta då målsnittet har sjunkit med sisådär 500% de senaste 10 åren. I takt med att målvaktsutrustningen blir större och större känns det ju som att målburarna även dom bör öka i storlek. Annars blir det snart 0-0 i varje match.


Ser man till det hockeymässiga i elitserien så vet jag inte vad som hänt. Helt plötsligt verkar det vara mot lagen att passa pucken till en medspelare och sedan vidare till en till i samma lag. Utan gör som Wikergård säger bara; Dumpa när du kommer över röd, forchecka med två och tackla alla du ser i ryggen och sen skjut utan att tänka, speciellt när du är bakom kassen får då kan ju faktiskt en på miljonen ta på någoting och gå i mål... Sorglikt så det förslår!

Otroligt roligt att kommentatorn påpekade det igår då han sa något i stil med det här: "det är otroligt kul att se att djurgårdespelarna passar pucken till en i sitt eget lag någongång." Och det är ju faktiskt så hockeyn ser ut idag. Antingen  har alla glömt bort att träna grunderna så som passning och mottagning när dom var små eller så har försvarsspelet utvecklats så pass att det inte finns någon tid att ta emot en passning och lika så hinna leverera en innan man blir överkörd.


Nä detta börjar mer och mer likna allsvenskan i fotboll. Tragedi när den är som mest tragisk.



Jag älskar ishockey, men när utvecklingen går åt fel hål blir jag less. Vart tog lirarna vägen? Vem tog deras plats? Stora stygga vargen på 3 ton gick in som förstacenter istället för Dumbledore och kanske är det lika bra att byta ut klubborna mot någon smäckrare lie. Då jävlar blire hockey! Eller?



  


-Kom igen nu grabbar så kör vi över dom!

-Men ska vi inte göra några mål?

-NEJ för fan, är du efterbliven, det var förr man gjorde det, nu handlar det bara

om att tackla så många som möjligt. Du har väl sett att vi ligger tvåa i tacklingsstatistiken? Den måste vi vinna!!!

-Men, vi ligger ju sist i tabellen och har gjort mist mål, ska vi inte ändra på det?

-MEN NEJ!! Är du efterbliven? Du får sparken från laget!! Hörs!


Hejja hockey!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 15 mars 2011 12:56


Efter två veckors frånvaro gör jag återkomst på bloggen denna soliga tisdag i mars. Varför raderna uteblivit den senaste tiden har jag ingen logisk förklaring på så det enda jag kan säga om det är jag helt enkelt inte skrivit nåt bara.


För egna memoarers skulle så har Martinsson tillbringat en vecka i svallet under denna period och vi har väl haft det ganska bra kan man nog säga. Lite väl bra tycker vissa men dessa lyssnar vi inte på, det brukar bli enklast så.


Djurgården tog igårkväll sista chansen då man vann den fjärde matchen i slutspelsserien mot Luleå. Hade känts otroligt bittert att åka ur i 4 raka men nu lever hoppet och jag tyckte mig se en liten förbättring i DIFs spel igår så det är bara att be och hålla tummarna.

Äckelgnaget däremot går som tåget och har 3 raka mot fd svenska mästarna HV71. Hur det ens är möjligt kan jag inte förstå men en vass keeper och uppoffrande spel har tagit råttorna längst fram i förarsätet. Får se ikväll om man lyckas hålla nerverna i styr eller om HVs desperata spelare får någon form av utdelning. Egentligen vill jag att HV också ska torska eftersom även dom är ruskigt vidriga. Men vetskapen av att man kommer få utstå hån från AIK folk för att dom tagit sig längre i slutspelet väger ändå över för att jag ska be för HV ikväll.


I helgen som var så firade vi Oscar Edin som fyllde 20 år och summa summarum av den tillställningen får bli lyckad efter någon dags smältande. Roligt att träffa diverse personer som man inte allt för ofta stöter ihop med och ett stort tack till alla som var med och skapade det hela.


Annars flyter det på rätt bra tycker ja. Eller väldigt bra egentligen! Nästan oroväckande bra för att det ska få vara över en längre tid. Troligtvis drabbas vi väl av någon tsunami eller jordbävning när vi om 2½ vecka befinner oss i Thailand. Allt annat vore ju ett smärre mirakel. Kan bli så att vi håller på oss på östra sidan så kanske vi slipper vatten och endast någon kärnkraftverksexplosion kommer störa vår semester.


I veckan är det också dags för vårrea på jobbet. -10 grader är det idag. Hejja våren! Men var väl inte så oväntat att det skulle bli lite kallare igen efter en sejour av lite varmare dagar. Alltid lika roligt med folk som så fort det blir plussgrader en endast dag tar fram baddräkten, byter till sommardäck och bokar husvagnssemeter redan nästa vecka. Det har ju bara gått till på exakt samma sätt det senaste 4 miljoner åren. Men det är ju lätt att glömma...


Nu tror jag bestämt att lunchen är slut.


DIF mot rubbet!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 1 mars 2011 23:45



En lagomt jordig och oskalad morot är vad jag för tillfället likt en kanin sitter och gnager på så här på tisdagskvällen. Nyligen hemkommen från träning som jag inte tror går till historien som en av de bättre. Men det ska ju tydligen komma sådana också. Förutom den något taskig kvaliten på träningen så håller min fot inte heller någon vidare standard just nu. Hälsporre, blånagel och nageltrång medför att min förmåga att springa reduceras en aning och det är ganska tråkigt. Speciellt tråkigt är det att det har pågått under hela säsongen och vägrar gå över. Blånageln är inne på sitt fjärde år nu och jag börjar fundera om det inte kan vara läga för den att få för sig att ramla av snart. Jag tycker mig känna att den börjar lossna lite men är inte riktigt säker.


Vad jag däremot är säker på är att det svenska vallteamet har det aningen jobbigt där över gränsen. Missvallat för 4 dagen i följd känns ju inte riktigt optimalt. Får se om dom fått ordningen på smörjan tills lagsprinten i morgon. Skulle ju vara bra! Vad kan vi säga om VM annars då? Marit Björgen förefaller vara omöjlig att slå och hon kommer vinna alla lopp hon ställer upp i i detta VM. Allt annat är en superskrälll. Pratas mycket om henne medicin och dom som tar det på tal vill jag genast köra över med gräsklipparen. Spana in damen kropp i lättklädd miljö så får ni se varför hon manglar sitt motstånd. För om det nu vore astmamedicinen som är grejen varför biter den då inte på de svenskar/svenskor som kör samma dunderkrut?

Käft helt enkelt!!

Hellner vinner sprinten! :O Känns ju lite ungefär som att Hisham el guerrouj vinner 100 meter i fridrotts VM. Eller aa kanske aningen överdriven jämnförelse men ändå otroligt oväntat. Dock fruktansvärt skönt att han sätter sprinttöntarna på plats och visar att så fort banan tar mer än 2,5 min att köra, ja då får ni problem boys! 



Nu ska jag ta en sista tugga på moroten och sedan gå till sängs med mig själv. Morgondagen luktar jobb och sen luktar det lite Martinsson ev. Jag har inte bestämt än om det luktar gott eller illa. Jag känner doften av grogg när jag tänker på Martinsson... Eller är det fishshot?





//Signerat Sundberg 

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards