Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Fantomhelg

Av Sundberg - 23 maj 2011 08:46


Verkligeheten är tillbaka efter 3 dagar och 2 fantastiska nätter på Öjestrands GC. Livskvalitet är ett bra ord att sammanfatta det hela på tycker, ja då massvis med golf har spelats på en strålande bana i ett strålande solsken. Om man borster från resultatet i Elitstegefinalen så kan jag inte klaga på speciellt mycket och det är väl bara att tacka Hasse Lind, Dennis Hamberg, Stefan Andersson, Anders Carlsson, Martin Carlsson, Richarad Gillgren och Niklas Edström som precis som vanligt leverare storstilat. Ett extra tack skall också tilldelas Mattias Westin som gjorde lördagskvällen ännu mer kalas genom strålande servis i restaurangen. Om vi spinner vidare på lördagsnatten så kan vi konstatera att alkhohol kombinerat med golf är en vinnande duo humormässigt. Efter ett par timmar NHL hockeytittande och en timme med treknack fick jag och Handsken för oss att kl 03 gå ut och spela golf. Hur man kan tycka det är en bra idé förstår jag inte såhär i efterhand men just då var det bästa idén någonsin. Dom andra som hade något förstånd kvar gick och sussade istället men inte vi. Utan att överdriva kan man väl säga att vi hade lite smått problem att träffa bollen och roligast av alla var på hål nr 4 då handsken slagit en boll ut i ruffen på högsidan och ska föröska spela in. Med full sving får han bollen att gå 2 meter, 90 grader vänster och i nästa försöka gör han om samma bedrift igen och skrattet når klimax! :D

Efter 6 hål gav vi upp då jag ligger halvt medvetslös på tee och orken är totalt bortsopad. Så det blir världens jobbigaste promenad tillbaka i soluppgången och kloss i Hasse Lind somnar jag sött och snabbt! Ber om ursäkt till alla som blivit tvugna att lyssna på diverse mobilsvar från lördagsnatten och att döma av den video jag har råkat spela in från hål 6 så kan jag förstå om ni vill säga upp bekantskapen eller bara mörda oss. Valet är ert!


Söndagen blir sedan en enda lång plåga och efter 18 hål av bedrövlig golf somnar jag på trappen upp till stugan, byter efter ett tag plats och tar gräsmattan och vaknar upp kl 18 och ingen människa är kvar. Trött som en dåre kör jag hemöver och konstaterar att det är så här varje helg borde se ut. Men nu äre bara att ladda om batterierna för om en dryg vecka beger vi oss söderut i landet för att rädda eknomin i ytterligare en golfrestaurang och bjuda på lite kunglig golf.


   


//Signerat Sundberg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sundberg - 9 juli 2011 09:20

Ni får urasäkta lite, men han påminde om Ola Salo med sin förvisso klassiska hatt och sin vita halvtajta kavaj med mörka detaljer på. Lägg där till ett par slimmade jeans och ett hysteriskt engagemang så får jag istället för Ola Salo presentera, Håka...

Av Sundberg - 14 juni 2011 21:59

Soffhäng delux har varit temat för kvällen och ack så skönt det varit. Legat och plöjt igenom en del avsnitt av Nittileaks och kan klart konstatera att det är ett fruktansvärt roligt program på massa olika vis. Dels är det så klart alltid humor med F...

Av Sundberg - 20 maj 2011 07:15

Det skall mycket till innan underteckand tar på sig löparskorna och sticker ut och springer, det skall gudarna veta. Haken sitter inte i att jag tycker det är det jobbigaste som finns utan snarare det tråkigaste som finns i hela världen. Det kan ibla...

Av Sundberg - 17 maj 2011 13:32

  Gurra Lindberg och Boris Jeltzin var på besök i staden denna helg och ställde till med både det ena och det andra. Gurra och Boris som aldrig kommit särskilt bra överens och i ärlighetens namn skall det sägas att även jag och Boris haft våra dust...

Av Sundberg - 14 maj 2011 13:15

13 maj 2011   Känd krogråtta utslängd från Demento (Memento) för att han skrattade för mycket.   Nu får man inte längre ha kul på krogarna i Sundsvall om vakterna får bestämma. Enligt säkra uppgifter skall en 24 årig man blivit utkastad från ...

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards