Alla inlägg under juni 2010

Av Sundberg - 21 juni 2010 23:31



Fotbolls VM har väl aldrig känts såhär tråkigt? Att Sverige inte är med är förstås en bidragande faktor men även om jag givetvis försöker se alla matcher så äre inte lika roligt som vanligt.

Jag vet inte riktigt vad det beror på men jag tycker det hittills visats upp otroligt tråkig och dålig fotboll och stjärnlagen floppar en efter annan. Vissa tycker ju det är roligt med skrällar men jag hör inte till den stora skara. Jag vill inte att Frankrike, England och Italien åker ut i gruppen för att lämna plats åt ett gäng rövhål som lyckats ramla sig vidare. 

Nu äre ju inte säkert att det blir så men chansen finns vilket jag inte tycker känns speciellt bra.

Nästa grej jag stör mig på är alla filmningar....!!!.... Alltså vad har hänt med fairplay och lite vanlig heder? Finns inte det längre. Skäms inte spelarna när dom ser sig själv på tv några timmar efter matchen? Det skulle jag göra.

Sen spelas det för tillknäppt fotboll. Jag hoppas att det verkligen beror på att det är första omgångarna och att lag är rädda att tappa pinnar för annars blir jag riktigt orolig.

Nu kanske det är fel dag för detta inlägg eftersom Portugal rullade in 7-0 i eftermiddags men skit samma. Alla tycker att VM har varit lite av en flopp hittills och jag kan inte annat än att hålla med.


Men nu går vi snart in i tredje omgången och jag hoppas att lagen tänder till så att jag kan tända till så det blir nåt drag i grejjerna. För jag har ju ändå längtat till detta i 4 år, så jag måste ju försöka tycka om det iaf! Men jag tror på förändring och jag tror på förbättring och framförallt tror jag att jag vinner Håkanssons VM tips! Bör ligga bra till efter dagens matcher kan jag tycka!:)


Nu hörs vi!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 21 juni 2010 23:17



Har jag fel eller är det inte juni månad nu?

Ska det hagla, var 4 grader kallt, regna och blåsa storm då?


Det var iaf det väder vi välkomnades av i Östersund i helgen då seriespel #1 gick av stapeln. Ett litet desarmerat klubblag satte sig i bilen fredag morgon för avresa norr över och så här i efterhand hade det nog varit lika bra att stanna hemma. Visst är det kul att åka iväg å så och vi hade det otroligt trevligt. Men alltså det finns inget jag tycker är tråkigare i hela världen än att spela golf i riktigt runk väder. Då kan ett ny fött spädbarn lika gärna ta över spakarna. För bättre än så är jag inte just då, vilket även resultaten visade.

Men men, vi bodde bra, åt bra och hade det annars jävligt trevligt rent ut sagt.


Här framöver blir det till att nöta på rangen nåt så kopiöst innan jag överhuvudtaget ens tänker tanken på att spela en till tävling. Jag slog bollen så sinnessjukt dåligt att jag inte min vildaste fantasi trodde jag kunde spela så dåligt. Det var som att börja om på nytt ungefär. Snapphookade alla utslag, 4 puttade på greener, duffade järnslag, toppade chippars och cleanade bunkerslag. Det var en orgi i katastrofala slag och det enda jag egentligen kan skylla på är mig själv, vilket känns sådär.


Men härifrån kan det ju enbart bli bättre och det är ju tur de. Visar det sig att det blir sämre... ja då vet jag en som lägger klubborna på hyllan iaf!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 2 juni 2010 22:28



Allt var som vanligt igen! Bullis satt och rökte på balkongen, önskade låtar med Lady Gaga, Håkan Hellström och några fler. Solen låg på sent in på kvällen och det skrattades och pratades ända in på småtimmarna. Undertecknad låg dock i sängen ganska tidigt men mina kära vänner kom in och gav mig ett schysst knä i ryggen och sen kunde jag inte somna om. Kvällen avslutade jag i Calans soffa efter att vi tagit oss från västra delen av stan upp på Hagas höjder.

Det var ju tisdag igår säger ni, men för mig och resten av alla som var där var det ingen vanlig tisdag. Bultsaxen var tillbaka, om än för bara en kväll denna gång men det kommer mera, det kommer mera. Midsommar nästa och då ska karljesus få fira midsommar på bästa möjliga vis!

Hur som helst så var det otroligt skönt att träffa han och även om jag har pratat med han mkt på telen och vetat att han har det bra så vare ändå jääävligt kul att se han igen och verkligen se att han mår bra!:)



Idag har jag tillbringat dagen i Dormys lokaler, men jag fick andas frisk luft under en halv timmes lunch som spenderades på baksidan vid våra nya utemöbler!:D Riktigt bra fixat av CH må jag säga. Det sägs att det är Fredde Nilsson gamla reliker!? Man får passa på att tacka så hjärtligt då!:)

Men 30 min i solen var allt man pallade med för det blir relativt varmt mot väggen våga jag lova.

Tanken var sedan att jag skulle ta mig upp till öjen för att bearbeta min sargade sving lite men jag orkade inte helt enkelt, så soffan blev ett lättsammare alternativ!:P 



Nu har jag tagit mig så långt som till sängen och här tänkte jag förbli fram tills att klockan ringer någonstans mellan drömmen och verkligheten!



Later!



//Signerat Sundberg


Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards