Alla inlägg under januari 2009

Av Sundberg - 31 januari 2009 18:05



Lung dag i dag på jobbet. Inte mkt att göra vilket var skönt:)

Nu sitter jag hos calan och ska alldeles strax bege oss till Gurra för lite partaj nu när han så vackert fyllt 20:)


Imårn väntar åter jobb. Men söndagar är de bästa dagarna att jobba. Sjukt korta och behagliga:)



Hörs!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 31 januari 2009 10:59


Läste en grej på aftonbladet om Foppas combacker.

Denna är ganska skön;)



18 april 2002

Missar hela säsongen med Colorado på grund av problem med en fotknöl. Men Foppa kommer tillbaka efter att ha missat 82 matcher lagom till slutspelet och vinner poängligan.



Alltså är man lite chef då?

Detta är fan ett hån mot alla andra spelare i NHL, men ack så skönt:)



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 30 januari 2009 14:12



Aftonbladet avslöjar ett ännu ett geni är klar för elitserien. Peter Forsbergs sägs ha kommit överens med sin moderklubb och väntas göra comeback mot Skellefteå efter uppehållet.

Tydligen skall han hålla presskonferens klockan 15 där han avslöjar sin framtid, och som hockeyälskare hoppas man att aftonbladet för en gångs skull har rätt i sina uttalanden. Forsberg är precis som Linkan alltid sevärd och om nu detta är sant så höjs statusen på eliserien ytterligare ett snäpp och publiken lär knappast svika när en av världens bästa spelare genom tiderna är tillbaka. Hoppas nu bara att foten håller och även om jag har mitt hjärta hos Djurgården önskar jag foppa alla lycka då jag precis som med Bremberg avgudar denna typ av hockeyspelare.




Under Dif matchen igår stod det: Rink expert: Tomas Johansson.

Är han expert på rinkar eller vad?:P

Förövrigt är han sjukt lik battor. Saknas bara en gifttand..



Ikväll väntar drabbning hemma mot Ånge. 19.00 är det nedsläpp. Får se vad vårat lags Bremberg och co kan åstakomma.




Grattis Gurra som fyller 20 år idag!:)




//Signerat Sundberg


Av Sundberg - 30 januari 2009 13:48



Han må vara en av de spelare som ängnat minst tid i egen zon genom tiderna men nu har Linkan satt nytt poängrekord i elitserien, och som han gjorde det. Vi ett spiltvision ass till Ottosson och sedan genom en oerhört magnefikt backhandflip till samme man visade Bremberg upp en dimension av hockey ingen annan elitseriespelare ens varit i närheten av.

När Canal+ frågar ur han fått sina extremt känliga handleder svarar han att det är friåkningens förtjänst. Och det glädjer mig så oerhört mycket att får höra det. Jag har alltid hävdtat att den tid man lägger ner på organiserad träning inte ens är 30% av den tid man bör lägga ner för att bli riktigt duktig. Och att alla tiders poängkung säger det, visar att man kanske inte är helt fel ute.

Även om jag själv är hockeytränare och inte alls tycker om spelare som aldrig jobbar i egen zon så kan jag ändå inte tycka illa om Bremberg. Så fort han får pucken händer det någonting och man blir helt salig när han avlägger macka efter macka förbi oförstående motståndare till medspelare som får så pass öppna mål stundtals att det i det närmaste ser ut som parodi.

Jag kan bara hoppas att DIF tar ett par viktiga segrar här i slutet så man får se flera delikatesser i slutspelat. Men hur än det går så är och förblir

Fredrik "Linkan"Bremberg Nr 1.




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 28 januari 2009 23:46



Aldrig för har jag vart så otränad som jag är nu. Men trots det stod jag för en gedigen insatts i dagens veteranmatch. Iaf om jag får säga det själv:P

Nä men det gick rätt så skapligt åtminstonde när vi snackar offensiven. Men riktiga lirare spelar aldrig i försvarzon, så äre med det;)

matchen slutade med storförlust mot gubbarna med typ 19-9 men då återfanns en del riktiga ärkenötter i vårt gäng. Sen att undertecknad stod för 3 mål och 3 ass spelar ingen större roll:P hahah men satans vad kul de var!:P


Det är såna här gånger man undrar varför man i hela helvete slutade att spela för? En idrott som jag tycker är det roligaste som finns men endå slutar jag. Låter väldigt logiskt:S

Dock var jag slö orkade inte träna den bittra fysen under sommarhalvåret och det kan nog de flesta stryka under att det är väldigt enormt tråkigt. Men kanske hade det varit värt de för att spela under hela vinter. Jag börjar tro de ja...



Annars har dagen spenderats på jobbet. Åkte sedan på träning för att se grabbarna hänga med huvudena nedanför knäna:( Dom är less. Vi kör för mkt samma sak på träningar och hur mkt jag än pratar med min huvudtränarkolega så vill han köra sitt race ändå. Känns lite tråkigt tycker ja. Och ännu mer tråkigt äre för boysen som blir mer och mer less för varje träning som går. Snackade dock med backside om att ev köra en träning på söndag utan headcoach. Får se om vi får nå gehör från laget.



Kan oxå meddela att jag hitils under 2009 totalt ändrat mina sovvanor. Från att tidgare snittat 10 timmar har jag vandrat ner till 6-7 timmar.

Kanske tycker folk då att man borde bli tröttare men jag har blicit sjukt mkt piggare. Är inte alls lika trött under dagtid. Kanske kommer det att straffa sig om ett tag men hoppas inte de och jag tar isåfall den chansen. Sova bort livet har jag redan gjort. Dags för förbättring!:)




Nu har jag precis tryckt i mig en bättre baguet från statiol, svept en trocadero och satt mig vid datorn.

Jag har tagit en dusch, men lukten från hockeyhandskar sitter kvar, jag sniffar lite grann, njuter och kontaterar att doften av hockey luktar nostalgi och kärlek.




//Signerat Sundberg

<3

Av Sundberg - 27 januari 2009 15:16


Hade kunnat varit ett år idag<3


 

Nu blire jobb i ett X antal timmar till!:P


//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 26 januari 2009 01:30



Såg en repris av körslaget i mårse och då var det en kör som sjung efterfest med Magnus Uggla. Det roligaste var att en kille inte riktigt gillade den typen av musik. Han sa nåt i stil med: Nja jag är inte så mycket för det där med hårdrock.

Alltså uggla presenterar väl ändå inte genren hårdrock va?




Förövrigt kan jag meddela att det snöat en hel del under dagen och det börjar med och mer likna vinter. Detta kommer väldigt lägligt då SM i skidor går av stapeln här i Sundsvall nu i veckan. Så arrangörerna jublar säkert över det vita guldet.



Just för tillfället skådar jag NHL All Star Game där det bjuds på en hel del läckerheter. Ungefär lika läckra som den middag jag tillagade denna afton. Sjuk gott vart de och jag tycker synd om er som inte var med och delade den smakupplevelse med mig:P Dock vare ingen som gjorde det så ni behöver inte bli avundsjuk på någon:P




"För strax efter du har gått och hjärtat känns korrupt
har vakumet jag hamnat i, raderat mitt förnuft
och när jag slits isär av tvivel och när jag slår emot betong
då ber jag för att du ska tro på allt vi gjort en gång"




//Signerat Sundberg

NHL

Av Sundberg - 25 januari 2009 23:57



God kväll!:)



Söndag=slödag och denna är inget undantag.


Gårdagen var mycket trevlig och spenderades hemma hos Holmberg. Blev en del dryck i samband med mycket gitarrspel och trevligt umgänge. Vid 12 slaget drog vi ner till bunkner och jag lyckade med den klassiska tabben att koppla av i soffan och det fååår man inte göra. Jag somnade några minuter senare och vaknade imårse och undrade hur i helvete jag kunde vara så dum att lägga mig soffan. Jag vet ju att det alltid förstör kvällarna! Man får inte koppla av, man måste hålla igång.

Jag skulle ju kunna säga att jag inte kommer att göra om detta men det tror jag inte på själv så jag säger inget:P



Idag har jag vart hemma hos mamma och med per som sällskap avnjöt vi en smärre svängning i skidspåren. Sjukt vad skidskytte är sjukt. Man kan leda hur stort som helst med en skjutning kvar och om då ett par missar infaller, ja då får man surt se sig själv falla som en sten genom resultatlistan.

Men det är det som gör det så kul att kolla på:)



I natt tänkte jag försöka hålla mig vaken för att se en del från NHL All star matchen och ser man på mina senaste veckor så skall det inte vara några störra problem att hålla sig vaken framemot 3 tiden. Men bara för att jag vill vara vaken så lär det ju inte gå:P


Men ska ta en liten promis nu för att få lite frisk luft i mina lungor.




Hörs!




//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards