Alla inlägg under augusti 2010

Av Sundberg - 14 augusti 2010 14:55



God dagens!


Jag hade förhoppningar om att jag skulle få sova idag eftersom man inte överdrivet det där med sovning under den senaste veckan. Men kl 07.00 slog jag igen ögonen men 3 timmar senare var jag uppe igen pigg som satan. Hur nu det är möjligt!?


Jag tillsammans med mina vänner: Svampen, Draggen, Torsken, Hades, Oggy, Hoa, Halling har alltså tillbringat den senaste veckan nere på Cypern och närmare bestämt Ayia Napa. Egentligen är det ingen mening att beskriva här hur det var för ingen kommer ändå att förstå ett skit. Men För mina egna memoarer samt mina resekamrater så kan det vara kul ändå.

Ingenting kommer att komma i kronlogisk ordning eftersom alla dagar flytit ihop samt att en del överdrifter kommer att förekomma.


Men planet landade i Larnaca kl 21.45 på kvällen och precis som vanligt får man en smärre shock när man kommer ut från flygplatsen och möts av 35 graders värme mitt i natten.

I bussen på väg till hotellet blir vi väl informerade om vilka rutiner som gäller på bussen och vad man får och inte får göra. Dricka var absolut förbjudet vilket reseguiden gjorde väldigt klart. Trots detta så tar en smartnugget fram en bira längst bak i bussen och börjar dricka. Busschauffören som påminde ganska mycket om Greve Drakula tvärnitar med bussen, går fram till killen och står och skriker som en jävla galning och förklarar att rör han flaskan igen så får han gå de 5 milen som var kvar. skall även tilläggas att dracula rökte en limpa cigg vid varje hotell stopp! Hela rör han lä ha!?


Hotellet som så väntat inte såg ut som på bilderna i katalogen tycker jag ändå får helt klart godkänt och personalen var väl helt okej får man väl lov att säga.


Första dagen vet jag iaf vad som hände. Halling som efter att ha blivit jagad av cypriotiska maffian kom hem till hotellet med bruten fot och skrubsår över hela kroppen. Då hade vi varit på öjäveln 5 timmar! HAHAHAHA! Snyggt de!

Så man kan väl säga att hans semester tog slut ganska så fort.

Gips och inge bad på hela veckan utan bara Doddle Jump på telefon! Kul


Andra dagen tror jag det var så blev det första dagen på stranden och satans satan vad varmt det var överallt. Gick inte att andas och vattnet som var varmare än luften var inte direkt svalkande så man fick helt enkelt dricka dryck istället, vilket iof inte man kan klaga på!:)


Annars gjorde vi samma sak som alla andra på ön. Drack sprit. Men här kommer lite interna saker som sagt och gjorts. Även ni som inte är med tycker jag kan läsa för vissa saker är roligare än vad någonting annat kan vara!



Sagt och gjort av Torsken:


- I want drugs in my beer for 99 kronor per month. Sagt till någon nere på stan!


- Klockan är 5 på morgonen och vi är på väg hem till hotellet då torsken får för sig att köpa sprit. Han går in på ett ställe rycker åt sig ett helrör och betalar. Snubben i kassan garvar som en dåre och frågar om han bara ska ha det. Torsken svarar: I'm a professional. Sen på vägen hem springer han ifrån oss, sätter sig i en gränd och dricker rakt ur flaskan. Vad gör du torskjävel? -Toshen är fittfull!


- Några personer från ett annat land frågar torsken vart han är i från. Han svarar: I'am from swedish people!


- Torsken är fittfull en kväll och har i det närmaste däckat och kan inte stå upp. Då brukar sova ligga ganska nära till hands med han väljer då att krypa till kylskåpet, ta den sista brezzern som finns och dricker upp den.


- Vi är på restaurang och Mackintosh ska beställa mat. Han säger: I'am going to this one. Jag ska till den här alltså! Okej????


- Toshen är med i huvudet men inte i matchen!


- Sista kvällen på ön och han har snittat över 1 liter sprit om dagen och shotat sönder varenda krog på hela ön och inte sovit något alls. Då brukar de flesta vara halvseg men inte torsken... Han stänger krogjävlen som slår igen portarna kl 8 på morgonen och är sen utelåst från hotellet så han går runt och snackar med gatusoparna och massa ryssar och grabbarn. Sen när han väl får komma in så säger svampen att han ska gå ner och köpa vatten och chips. Sagt och gjort så tar han på sig hatten och iklädd enbart kallingar går han ner på stan och återvänder med vatten och chips. Skön kille!


Detta var bara en del av allt han sa men kommer inte ihåg så mkt just nu så kan hända att denna lista kommer att fyllas på!


Sen finns det tydligen sjuka filmer som jag ännu ej sett där oggy spytt sönder hela lägenheten och och det påstås har begåtts ett mord där inne!:D



Svampen Hitz


- Någon av de första kvällarna får svampen för sig att han ska supa ner en av grannarna så han bjuder in en kille som förövrigt pratade som en idiot så svampen vill få tyst på han. Han bjuder han på grogg efter grogg och snus och cigg och grejer och efter max två timmar så går killen iväg och spyr enligt hans polare som en jävla gris och toalett samt säng är helt förstörd. Svampen går in och tänder lampan och säger till mig: 1-0 till svampen!:D HAHAHAH


Sista kvällen på ön och han får för sig att supa ner en snubbe till från samma rum. Samma visa denna gång och precis innan dom plus några till ska ner på stan så säger svampen. Den där ska vara slut innan vi drar och pekar på groggen. 70/30 btw. Kille gör som han blir tillsagd och det slår till ganska hårt. Han säger till svampen att vänta lite. De andra frågar: ska vi dra? om 20 sekunder. Kille råspyr ner hela jävla hotellet och svampen säger: Nu kan vi gå! 2-0 till svampen!


Sen en dag i polen så ligger han och torsken och jag i vattnet och resten på solstolarna. Han står och kastar oss ett par meter upp från vattnet och då väger vi ändå 85 resp 100 kg. Men med bara armarna flyger vi bra högt över ytan. Sen tar svampen och kastar en snus rätt över huvudet på oggy och då hörs: Vad gör du Svampen? Jag kastar saker!


Det är sjukt roligt för oss som var där och ni fattar troligtvis inget alls. Men alla som känner dessa och vet hur dom pratar kan ju fantiserar ihop hur jävla kul det lät.



Om vi ser till ön då...

Har svårt att avgöra om jag tycker det var bra eller ej. Det var vidrigt mycket folk och många uteställen. Mycket affärer, fina stränder, billig sprit och skaplig mat. Men det var ändå inte lika bra som på Ios tycker ja. Kanske vare just för att det var för stort och man kände inte riktigt att man kom in i ön så att säga.

Sen ville man döda alla jävla inkastar och allt sånt folk. Sjukt irriterande!

Sen om man jämnför med Ios så kanske detta var mer en turist ö för ungdommar än en riktigt krökar ö. Och då är ändå Ayia Napa känt som det värsta. Men utan att överdriva så var vi värst på helt jävla stället och alla garvade ut oss varje dag. Men folk brydde sig för mycket kan man nog säga och vi fick även medhåll från lite annat folk som oxå hade varit på andra ställen. 

Och det absolut sämst i jämnförelse med Ios var att alla krogar utom två stängde kl 2!:S På ios öppnade typ ställena då! Det var mkt bättre!:D

Men det var ju bra alltså, sjukt roligt men ska jag åka på någon liknande resa åker jag nog inte tillbaka dit. För torr ö!:P dock så vare sjukt mycket toppless brudar! ;)



Nu måste jag åka till Hades och dricka Rockvodka! Fult dä?

Syns på stan kanske!


Hejpa!


//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards