Alla inlägg under januari 2011

Av Sundberg - 23 januari 2011 09:39


Fräschare än på länge, nyrakad och med bakåtslickat hår klev kungen av Denver åter in i rampljuset då han med ett leende på läpparna svarade på Amerikansk media. Han gillar inte svenska media sa han och det kan jag förstå. Det kan ingen människa göra.

Tidigare på morgonen hade han tillsammans med två Coloradospelare glidit runt lite i Pepsi Center och känt på isen. Men han vill ju mer än bara känna.. Han vill det han alltid velat, det alla idioter försökt få honom att sluta med. Han vill spela ishockey mot dom bästa spelarna i världen och mina vänner... han kommer att göra det i den klubb som kanske förutom Modo ligger honom närmast om hjärtat och den här gången är det på riktigt, annars skulle han aldrig stå där framför media.


Det råder Foppa-feber borta i Nordamerika. Nämn ordet Forsberg och alla runtomkring dig börjar viska och fråga saker. Han har bara varit där ett drygt dygn men alla spelare, tränare, domare, högt uppsatta chefer, presidenten vet att han är tillbaka. Om han är stor i Sverige så är det ingenting för vad han är där borta. Här hemma är alla less på honom och tyckt att han borde slutat för 7 år sedan. Men det vet vi ju alla att det endast är medias fel. Det blir för ut tjatat med artiklar om hans fot en gång om dagen 365 dagar om året. Men nu är han iaf tillbaka och han tränar med Colorado och jag blir ytterst ytterst förvånad om inte han signatur kommer pryda ett vackert dokument om en eller någon vecka.


"Jag spelade ju faktiskt under en period hemma i Sveriges högsta ligan ifjol och jag hade det bästa poängsnittet av alla. Då kändes det inte alls bra och jag tyckte jag att jag var helt värdelös så man skulle ju vilja veta hur bra man är när man känner sig frisk" - Peter Forsberg


Han har nu kämpat i 7 år med skador och jävulskap så snälla snälla. Finns det någon rättvisa i världen så låt Peter få göra det han älskar allra mest. Och låt han en gång för alla ge tillbaks till alla som tvivlat. Inte för att jag tror han är bryr sig om det, men jag gör det.


jag sa att Foppa skulle spela nästa OS 2014 förra vinter. Kom ihåg vart ni hörde det först.....


Och just ja... Går denna comeback vägen kan ni ju ta och skicka bragdguldet till Denver, Colorado.... Till Peter Forsberg #21



//Signerat Sundberg 

Av Sundberg - 19 januari 2011 14:40


I ett soligt och grant Sundsvall har jag (för andra dagen i rad) spenderat lite tid i Södra Bergets fantastiska skidspår. Gårdagen bjöd på 9 km plågsam skidåkning i ganska trögt före och med dåligt glid. I dag däremot var det en fröjd att åka. Nyvallat och otroligt fina spår. Blev nog sammanlagt ca 10 km med en liten vila i mitten. Men formen blir allt bättre och det börjar bli riktigt roligt. Tog säsongsbästa på tunga 5 km slingan på 20.10 samt på 2,5 km på 8 min blankt. Säger mig inte så mycket egentligen mer än att jag tog ut mig allt jag kunde och föll över målinjen likt Björn Dählie efter 5 milen i Nagono 98.


Nu ska jag ta mig en välförtjänt dusch och kanske en liten liten runk!



//Signerat Wassberg

Av Sundberg - 17 januari 2011 22:29


En 33 årig diva?! :O Ja ni hörde rätt! Therese Alshammar simmade tydligen så bra i vattnet att folket tyckte det var värt Järringpriset. Finns det ens folk som kollar på simning numera? Jag var otroligt intresserad förut ska jag erkänna, men hajdräkter och världsrekord i praktiskt taget vartenda lopp fick mig liksom att tänka om lite... Det var inte kul längre.


Tessans tuffaste motstånd till priset fick hon framförallt från ett gäng trikåklädda söndagsåkare med eller utan gevär. Jag säger inte att skidor inte är intressant. Jag älskar att kolla på skidåkning, det ska gudarna veta men det är ingen idrott om man jämför med andra sporter. Att åka 1 mil allt vad man kan, det kan alla göra. Ska ett pris av denna klass tillfalla en skidåkare ska det vara vasaloppssegraren alternativt någon som försökt att på skidor och med 100 kilo packning tagit sig över nordpolen. Då kanske jag skulle sponsra med ett samtal.


Att Zlatan inte finns med på galen tycker som vanligt Carl Berseije är märkligt och jag antar att Robban Magnusson sitter och gråter att han inte fick nåt pris i år men allvarligt grabbar. Inte ens ni kan tycka att han är förtjänt av något pris? så vitt jag vet faller bänknötning och tjaffs med tränarna inte under kriterierna för att motta Jerringpriset. Men kanske skulle han varit nominerad, men bara kanske.


Däremot kära vänner och potentiella ovänner... Årets Jerringpris och alla andra pris borde tillfallit Henrik Sedin. Varför då? Jo för att han vann poängligan i världens bästa liga och blev dessutom utsedd till MVP... Och fraöförallt var han ju faktiskt den enda idrottaren bland de nominerade. Men det täckte tydligen inte..


Men alla vi vet ju att det är media som styr vem som skall få dessa priser. Hur mycket skrivs det om Sedin? inte mycket alls? hur mycket skrivs det om Charlotte Kalla? As mycket! hur mycket skrivs det om Zlatan? ja alldeles för mycket!

Så det är inte konstigt att priserna faller som dom gör. Vanligt folk vet helt enkelt inte bättre än det som står i tidningarna.


jag säger som Holms angående Petter Northug: "Jag tar det en sista gång. Du åker längdskidor. Skidor på längden. I ful mössa och avskyvärda trikåer. 
Du kan inte hela dagarna försöka vara en tuff idrottsman och trashtalka dina medtävlare. Det blir pinsamt. Det vore detsamma som om lille morots-martin på fritidsgården Uttern utanför Vadstena skulle få vattenskalle för att han vann onsdagsmästerskapet i luffarschack. För två år sedan."



Sen programledaren eller vad nu vi ska kalla honom.. Vad ville han? Han var ett gigantiskt skämt rakt igenom. Det enda riktigt roliga som hade med han att göra var när Bosse Hansson drog fram en fickplunta i början. Det var ju faktiskt lite humor! Wiken var okej tills han började tönta sig med tattaren i foppas tröja. Hur kan han ens få tillåtelse att bära den tröjan undrar jag. Zlatan grejen får oxå godkänt men det säger jag bara för att inte bli ovän med Hellas! :) Zlatan imitationer har vi fått nog av faktiskt.

Det är ungefär lika vanligt som världsrekord i simning!

  



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 17 januari 2011 11:30


Kanske stod vi för årets sämsta prestation sett över 60 minuter när vi tog emot Fränsta på hemmaplan i innebandyns div-3. Den härliga inställningen och spelet vi hade förra helgen mot City var som bortblåst och publiken fick se ett tafatt och oinspirerat KBK förlora denna otroligt viktiga match. Jag vet inte varför, men är det någon match vi verkligen borde varit fulladdad för så äre just denna eftersom fränsta är det enda lag som står emellan oss och uppflyttning till div-2. Men såhär i efterhand kan man väl ganska lätt konstatera att vi torskar pga av att vi är för passiva över hela banan. Fränstas duktiga spelare fick alldeles för mycket tid på sig att avgöra vad dom skulle göra med bollen och ärligt talat blev vi utspelade i nästan 60 min. Som vanligt saknade vi även skärpa i avsluten och det är väl en faktor som vi fallit på ganska ofta denna säsong. Vi skjuter i första täck eller rakt på målvakten medans våra motståndare utan problem trixar upp bollarna i krysset från alla möjliga lägen. Men det är bara att träna bättre och hålla fokus på det vi gör och verkligen anstränga sig. Då bör det ju ge resultat kan man tycka.

Nu återstår det inte så många matcher så det är otroligt viktigt att vi verkligen kniper några poäng nu i slutet om vi vill klättra i seriesystemet.



//Signerat Sundberg


Av Sundberg - 13 januari 2011 09:54


Jag vet att det inte bara gäller mig, för det har jag hört. Andra dagen är alltid värst! Och jag pratar naturligtvis om träningsvärken.

Imårse tog jag sats och rullade ur sängen eftersom min mage vägrade att lyfta mig. Så efter att ha stått några sekunder på alla fyra på golvet reste jag mig som ur en aska.. Badrumsspeglen visade samma trötta människa som varje morgon och jag försökte febrilt leta efter det här...


Men tydligen krävs det mer än ett träningspass innan man ser ut sådär. Även om jag kan tycka att jag är välförtjänt av denna mage om man ser till min träningsvärk.


Under armarna kan det som bekant lukta svett ibland och för att motverka det så kanske man duschar, tvättar sig för att sedan använda någon typ av deo. Jag har en sån här som rullar runt i armhålan och sprider ljuv doft. Efter att ha hämtat domkraften i bilen lyckades jag veva upp armen så att den där lilla lilla kulan nät och jämt fick plats under armen. Men nu var det ju tyvärr så att jag inte kunde nudda huden utan att skrika av smärta... Naturligtvis är det träningsvärken i brösten som är orsaken till detta. Den sprider sig ju som alla vet väldigt långt ut mot axlarna och skapar fantastisk smärta i det osynlga musklerna som döljer sig där inne någonstans. Men efter en riktigt kraftansträngning lyckades jag faktiskt! Stora grattis!


Nu ska jag bara försöka överleva denna dag och kanske, kanske är känns det bättre imårn!



Sen har jag en fråga också..

Dom där siffrorna som står i botten av glas. Ni vet dom man i dagis/lågstadiet lekta att dom talade om hur gammal man var. Vad fan betyder dom? Snälla ge mig svar!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 6 januari 2011 21:04


Snöstorm i hela landet, det är järnkaminernans dag och någonstans där mitt emellan virvlar Linus Werneman förbi och förstör festen för Djurgården.

Jag såg inte själv matchen och det är bittert att DIF inte lyckades vinna ikväll men enligt folk på plats var spelet heller inte något vidare satt eh. Men denna kväll måste man glädjas med Linus som gjorde 2 mål ikväll i 3-2 vinsten mot DIF och så klart var en starkt bidragande orsak till segern. Hur mycket istid han fick totalt vet jag inte men att göra två mål mot DIF på hovet tror jag nog duger för honom en kväll som denna! :)

Känns ju ganska overkligt att det inte var med en 2-3 år sedan som han snurrade runt på våra träningar i B-jun och sprätte puckar i krysset. Nu gör han det plötsligt i elitserien... Så jag vill bara passa på att gratulera och önska fortsatt lycka till! 


//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 4 januari 2011 17:06



Det kanske inte är de vackraste men det är iaf året 2010!


                                                           

  

Blunda för fan!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 2 januari 2011 20:50


Ja efter ett nyårsfirande som blev av de blötare av slag är det då åter dags att se tillbaka på det gångna året och i alla fall försöka minnas och sammanfatta det utan att bli allt för långdragen.


Nytt för i år blir att vi tar det i kronlogisk ordning och vi börjar med att ta oss tillbaka till mitten av januari och Vemdalskröket 2010. I en fin stuga med trevliga människor hade vi galet kul under i en vecka i fjällen. Skidåkning, festande och skratt hela tiden medförde att vi givetvis i år kommer att bjuda på en favorit i repris, nu när vi ska oss ann Student Ski Week V.4

Så för detta vill jag tacka alla inblandade för detta fantastiska minne! :)


Vi tar oss vidare i almanackan och landar på natten till den 25 februari, vilket skulle komma att bli ett mycket svart datum. OS kvartsfinal mot Slovakien i Ishockey och det var upplagt för fest men det blev ingen fest. Jag och Calan låg i varsin del av Höglins lägenhet och grät under fullständig tystnad i jag vet inte hur länge. Den idrott och det landslag och de spelare som ligger mig närmst om hjärtat var utslagen mot Slovakien i en kvartsfinal i OS. Det blir knappast mycket värre än så.


Men vi lyfter på smilbanden lite och hamnar i Hassela i år igen. Draggen, Hades, Svampen, Macke och Halling gjorde mig sällskap under 3 nätter i denna trevliga by. Skidåkning och festande var även där ett gångbart par och jag måste säga att det är ju fantastiskt jävla roligt asså! :D


Söderby i mitten av maj var plats och tidpunkt för golfresa tillsammans med gänget som Gud glömde. Kan inte nog tacka Hasse Lind att han ringde och bjöd in mig till detta. För kanske äre just alla ni som var med på denna resa som tagit mitt liv utanför jobbet till ännu härligare höjder. Massa nya vänner som jag alla vill rikta ett stort tack till!


Midsommar i Junibodsand var som vanligt fantastiskt förutom att det saknades någon person där. Men av personliga konflikter så fanns inte mycket att göra. Men startuppställningen var bra att nog för att ställa till det för Klöfver och co.

Och sammanfattningsvis kan man väl säga att det var jävligt kul i två dagar. Andra dagen kanske framför allt då vi tog med oss en eld i skottkärra och drog till slappen ute på Löran! :D Fantastisk!


Fotbolls VM är ju en av årets största händelser givetvis. Finns inget mästerskap som är större än det. Roligt att Spanien fick vinna, tråkigare att Sverige inte ens var på plats. Jag såg många matcher, jag såg troligtvis alla när jag tänker efter.

Ge mig mer VM!



Golfveckan tillsammans med stora delar av Söderbygänget var en riktigt höjdare.

Finns filmer på undertecknad från en av kvällarna som troligtvis skulle få mig stenad av en hel nation. Golfen kom kanske lite i skymundan om man bortser från att jag och Jögga slog till med årets runda i tvåmanna sramble. Men på något märkligt vis blev vi bara 2a eftersom Olle och Mattias brusell gjort 18 hole in ones. Tyyyyp! Men en grill för besväret blev det i alla fall! :)


Ryktena på Raven's Rook lyder min slogan på det fotoalbum som visar våran vecka på Ayia Napa. 8 grabbar fullproppade med energi spenderade 7 dagar i det varmaste klimat jag någonsin varit med om. Men det är som man brukar säga: Det gäller att dricka när det är varmt och det kan man kanske säga att vi gjorde. Halling stod för årets prestation alla kategorier då han efter 5 timmar på ön lyckades med bedriften att bryta foten på sin flykt från maffian! Huruvida den infon stämmer med verkligheten kan ingen svara på men så här i efterhand är det väldigt kul iaf! Men resan i övrigt var väldigt rolig och jag ser framemot nästa tripp vart den nu kan tänkas bära av till.


Längs långa smala vägar och i tät dimma rullade survolvon sydväster ut mot vårat grannland Norge för några månader sedan. Min god vän Höglin är ju som bekant bosatt i fiendeland och tillsammans med honom, Calan och Håkansson tog jag en helg i Oslo för att utforska denna vackra stad. Mina goda vänner från Ios bjöd på födelsedagsfest för Caroline vilket jag verkligen vill tacka för. Flertalet trevliga tjejer bjuder alltså in ett killgäng från Sverige där dom bara känner mig till Carolines 18 års fest. Det är ju helt fantastiskt! :D Hela vistelsen i Oslo var helt otroligt trevlig och vi fick uppleva massa roliga saker och se en väldigt vacker stad. Stort tack till Höglin och hans combo som lät oss drägg slagga när ett par nätter. På återseende kan jag lova! :)


Julen är ju som den är, den är densamma varje år. Tradition kallas det. Men lika trevligt för det. Julafton i Skatan är alltid mysigt och ibland önskar man bara att man var lika liten som mina småsyskon igen. Otroligt gulliga och gjorde julen lite extra fin i år! :)

När vi kommer till Juldagen har släkten och Skatan byts ut mot vänner och dårhuset. Oscar och spritbord tillsammans med 13 god vänner. Hade en sjukt otroligt rolig kväll och ibland gör det inget att det kostar jävligt mycket pengar. Det var värt varenda krona och extra plus ges till Hamberg för övernattning på soffan! Stora tack!


Nyår.... Kl 07.00 den 1/1-11 försöker Oggy slå en av sina bästa vänner på käften för att han vill att det ska vara tyst! :D Jag bli vansinnig när groggen spils ut och Draggen och co börjar att gå från Nolby till Maj, ungefär 8 km. Det är väl precis så ett nyår ska sluta faktiskt. Då har man tajmat det hela ganska bra. Värre var det för Chippen som somna på bron kl 23.00 Men även kungar kan falla som en god vän brukar säga. Hur som haver så var nyår i år precis som alla andra nyår väldigt trevligt och även om det var första gången på otroligt många år inte Calan, Holmberg och Håkansson fanns i närheten så blev det ändå väldigt lyckat. Kanske kan man tycka att jag sviker lite men det är svårt att vara överallt hela tiden. Jag hade iaf sjukligt skoj och det är lite som jag brukar säga... Det bästa!




Ja jag vet att det låter som jag har supit i 12 månader i sträck men riktigt så roligt är det faktiskt inte. Men vad som händer en vanlig tisdag i April är jag inte intresserad av att komma ihåg och dokumentera.

Jag har jobbat mycket fast ändå mer lagomt än tidigare tack vare att jag blev av med min heltidstjänst. Jag fick prova på lagerjobb mycket mer i år och det passar mig märkligt nog mycket bättre. Känner ett helt annat sug efter att jobba då faktiskt. Tack till CH som lyssnat på mina önskningar och placerat mig mycket på lagret till nästkommande sommar.


Vad har vi för världsnyheter det gångna årets då?

Här får ni hjälpa mig för jag ser inte på tv och jag läser inte tidningar om det inte är sportbladet. Jag bryr mig inte om självmordsbombarna i år heller och klimatförändringen har fortfarande inte visat några extrema händelser. 

Kanske får vi se nåt 2011 men det är ungefär lika troligt som att nya E4.an kommer att påbörjas vid utlovad tid.



Årets comet: Måste var Facebook! Kan inte vara något annat! Halv Sveriges befolkning är fast och snart hela världen. Det är bra för utbyte mellan människor men det kommer också att bli våran undergång. Privatlivet är inte längre privat och företag drar nytta av detta och sparkar alla som inte sköter sina kort rätt.


Med det sagt har jag bara en sak att säga

  


Gott nytt år önskar Jokern med personal!




//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards