Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Död tydligen

Av Sundberg - 2 maj 2011 10:22


Terrorledaren och världens mest efterlysa människa Usama bin Ladin skall enligt Amerikans millitär ha dödats natten till idag genom ett attentat mot hans dåvarande gömställe några mil utanför Pakistans huvudstad Islamabad. Bilder har släppts på hans döda kropp och USA skall enligt Obama ha säkerställt hans identitet vi DNA undersökning.

Enligt muslimsk lag och tradition skall kroppen begravas till havs inom 24 timmar och det var precis vad som skedde. Men att USA skulle bry sig om det efter 10 år av människojakt och tusentals fällda bomber låter i mina öron aningen suspekt. Skulle jag vara Obama skulle jag frakta hem Usama till USA och sedan låta alla som vill ställa sig och pissa på honom. Efter det skulle jag ta med honom till varje familj som han gjort livet surt för och låta dom hugga knivar i hans kulor. Men så blev det tydligen inte, utan dom stack direkt ut till havs och droppade kroppen i havet. Låter skumt som satan i mina öron. Men vi får väl hoppas att allt detta med hans död i alla fall är på riktigt så han inte dyker upp i någon tv ruta om ett par månader och håller något trevligt tal. Det vore aningen tragiskt för hela världen.


Vad kan vi vänta oss nu då?

Troligtvis kommer en motattack om några månader eller år och när det sker vill jag helst inte vara i närheten. Media verkar dock inte lika säkra på detta utan tror istället att terrorn kommer minska rätt mycket. Hur den ekvationen går ihop förstår jag inte. Det kommer alltid fram nya ledare och skulle jag vara han så skulle jag gärna ge tillbaka på något otrevligt vis...


Men vi får hålla tummarna att media får rätt, annars kan det bli stökigt!



//Signerat Sundberg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sundberg - 9 juli 2011 09:20

Ni får urasäkta lite, men han påminde om Ola Salo med sin förvisso klassiska hatt och sin vita halvtajta kavaj med mörka detaljer på. Lägg där till ett par slimmade jeans och ett hysteriskt engagemang så får jag istället för Ola Salo presentera, Håka...

Av Sundberg - 14 juni 2011 21:59

Soffhäng delux har varit temat för kvällen och ack så skönt det varit. Legat och plöjt igenom en del avsnitt av Nittileaks och kan klart konstatera att det är ett fruktansvärt roligt program på massa olika vis. Dels är det så klart alltid humor med F...

Av Sundberg - 23 maj 2011 08:46

  Verkligeheten är tillbaka efter 3 dagar och 2 fantastiska nätter på Öjestrands GC. Livskvalitet är ett bra ord att sammanfatta det hela på tycker, ja då massvis med golf har spelats på en strålande bana i ett strålande solsken. Om man borster frå...

Av Sundberg - 20 maj 2011 07:15

Det skall mycket till innan underteckand tar på sig löparskorna och sticker ut och springer, det skall gudarna veta. Haken sitter inte i att jag tycker det är det jobbigaste som finns utan snarare det tråkigaste som finns i hela världen. Det kan ibla...

Av Sundberg - 17 maj 2011 13:32

  Gurra Lindberg och Boris Jeltzin var på besök i staden denna helg och ställde till med både det ena och det andra. Gurra och Boris som aldrig kommit särskilt bra överens och i ärlighetens namn skall det sägas att även jag och Boris haft våra dust...

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards