Alla inlägg under december 2008

Av Sundberg - 31 december 2008 00:32



Snart nytt år igen. Sjukt fort tiden går...



Jobbat idag, kom hem strax efter 20 och har spenderat kvällen med svampen. Han anlände med chips och dricka och vi tröck i oss 3 pringles rör på 5 min:D Kollade på film, spela tv-spel och bara tog det lungt:)


Imårn blire middag hos Martinsson, sen får vi se vad som händer. Inte helt omöjligt att det blir bunkern som blir slutstation för kvällen där ett stort och törstigt gäng enligt säkra källor skall befinna sig:)



Nä nu blire nog sängen och troligtvis lär jag tuppa av ganska fort. Sömn har det inte direkt överdrivits med den senaste veckan. Så ska jag har någon som helst chans att klara av att vara vaken under 12 slaget imårn så är det nog bäst att jag kryper till kojs per omgående.



På torsdag vankas det årsredovisning av det föregående året. Antingen blir det ett onödigt långt inlägg som ingen orkar läsa (inte för att det bekommer mig) eller så kanske det blir helt tomt eftersom jag troligtvis lär skriva 10000000 rader, sen komma på att allt var onödigt och raderar hela skiten. Men vi får se.



Sova var det ja.





//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 29 december 2008 22:56



Nyss sett klart Sverige-Lettland där Sverige vann med komfortabla 10-1.

Blev seger även i natten som var då Slovakien besegrades med 3-1!:)

Så just nu ser det riktigt bra ut och jag tror nog jag ska bänka mig framför tv:n på nyårsafton då Sverige möter Ryssland i en väldigt viktig match.

Matchen igår såg jag inte så mkt av pga av annan aktivitet (sömn) men lyckades vara vaken då Herr Wikegård totalsågade Dick Axelsson inför hela det svenska folket. Och eftersom jag gillar sågningar av folk då jag finner en väldigt kul humor i det så ska jag helt och hållet citera Niklas i detta fall.

Nu är detta nästan lite rått även för mig då han nog tog ett par steg över gränsen. Men skit samma. Här kommer de:


"Killen ingår inte i begåvningsreserven.

Studieskulderna kan ju inte vara alltför höga.

Han är ett problembarn, han vet inte hur man jobbar hårt, har aldrig jobbat riktigt hårt, är dåligt tränad.

En kille med talang säger dom, men den största talangen av alla är ju att kunna jobba och träna hårt.

Dick Axelsson blir aldrig någon riktigt bra hockeyspelare, i alla fall inte på den nivå som Detroit hoppas på.

Han är helt enkelt för korkad"



Alltså det är fan inte normalt att säga så i tv inför hela hockeysverige om en kille som är relativt ung och inte har nån som helst chans att förklara sig. Men det är det som gör allt så kul:P Han vågar säga det alla tänker och tycker. Det är svart eller vit och inte en massa tjaffs:P Så antingen hatar man han eller så älskar man han. Men troligtvis är han omtyckt eftersom han får behålla jobbet:P



Nä nu ska jag sova. Jobb väntar i morgon och jag tror att jag kommer vara sinnessjukt trött och kanske lite till. Men man får väl vara glad att man inte jobbar på Dormy i Sthlm ikväll. Där inventarar dom för tillfället:S Det kan nog vara det tråkigaste man kan göra. Speciellt kul måste det kännas när man vet att man ska upp och jobba dagen därpå:(



Men nu jobbar jag ju inte där så då kan jag helt sonika steppa ner i sängen och sakta känna kroppen domna bort för att tillslut försättas i sömn.




"Handen på hjärtat
jag lovar och svär
om världen går under ska jag vara där
Går du i bitar och faller isär
så med handen på hjärtat
Jag följer dej dit det bär"





 // Signerat Sundberg

Av Sundberg - 28 december 2008 01:51



En ligger och sover, 3 spelar tv spel och jag ligger i sängen med datorn i knät. Kvällen har vart särdeles lung och spenderats på hemmaplan med goda vänner, där pokerpartier samt en hel del gitarrspel har avverkats. Men nu börjar jag bli ganska trött och ska nog krypa ner i sängen. Imårn blire en städning av lägenheten sen blire nog lite party här hemma sådär på en söndagskväll:P


Hörs då...



// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 27 december 2008 10:30



Hellu!



Klockan har nu precis slagit halv 11 och i vanlig ordning är det bara jag som är vaken vid denna tid i mitt sällskap. Resten ligger helt utslagna i varsin soffa eller säng och kommer troligtvis så även att göra i flera timmar till!:P


Sverige fick en kanonstart på JVM igår när Finland besgrades med 3-1 och det ska bli spännande att följa fotsättningen.



Ikväll ska jag umgås med min gode vän Martinsson:) Troligtvis ta nåt parti lir och några koppar te framför datorn. Blir riktigt nice de:)

Blivit rätt många dagar nu hemifrån. Men känns rätt så meningslöst att vara hemma i Njurunda för tillfället då nästan alla polare bor i stan. Men på Söndag tror jag att jag ska bege mig hem igen. Rykten säger att svampen mf kommer på besök, så då äre bäst att hålla sig hemma!:p




// Signerat Sundberg




<3

 

Av Sundberg - 26 december 2008 11:35



God morgon!:)



Hoppas alla mår bra idag men jag skulle tro att de flesta inte gör det då halv sveriges befolkning troligtvis ligger med en så kallad baksmälla så här på annandagjul!:P

Märkligt fenomen detta egentligen... att även julen, som "är" en familjär högtid nu precis som alla andra högtider bara är en anledning till att få kliva på flaskan. Rykten gick att folk redan vid halv 7 tiden igår stod och köade utanför stadshuset:S Detta visar rätt tydligt att vi svenskar är ett mycket dumt och törstigt folk.

Själv så var man på middag hos Inger och Harry:D Alltid lika trevligt och det bjöds på god mat samt tillhörande dryck för icke körande personer. Jag hamnade så klart i kategorin (körande personer) och fick nöja mig med läskande julmust!:)

Vid halv 9 tiden tackade jag och Chrille för oss och rullade in mot staden. Hämtade upp Calan på vägen och landade tillslut nere i Bunkern.

Vi lutade oss tillbaka, slog på lite musik och snackade lite skit innan vi vid 1 tiden tog en sväng ner på stan bara för att få skratta åt folk som fortfarande stod och köade utanför diverse krogar i centrala Sundsvall.

Träffade inte på speciellt mycket känt folk och gick istället mot casa för att pröva lyckan där. Medans jag och Håkansson vackert spatserar in så ropar vakten till Calan och ber honom kom ut tillbaka. Enligt calan skall vakten ha myntat det för tillfället väldigt roliga uttrycket: "nja du ser ut att ha lite för mjuka knän" Så vi fick vända kosan tillbaka igen men det var sjukt kul!:P

Vi avslutade kvällen med att ta en pirre nere på navet innan vi in den ytterst frostbitande kylan lunkade hem till bunkern för att även då se de dumma svenska folket fortfarande stå och köa.




// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 24 december 2008 22:57



Ja då var julen slut för i år. Bara att börja räkna ner dagarna tills nästa då:P

Närå men förr var det fan så. Man var så jävla deppig när man var yngre när julen var slut men det är inte så längre. Bra eller anus det vet jag inte men det är inte samma sak längre i vilket fall.

Men julen har varit riktigt nice måste jag säga och många fina julklappar har jag fått:) Bla en digitalkamera som jag sedan längre funderat på att köpa för att kunna föreviga de stunder som man upplever så att de inte faller i glömska. Så får tacka pappa för den fina julklappen och även till alla er andra för allt jag fått. Vissa saker har ett stort värde i pengar och andra ett mkt finare värde men är lika glad för alltsammans:)

Måste oxå ta tillfället i akt att tala om hur mkt jag tycker om min släkt:D

Har sjukt kul varje gång då jag träffar mina kusiner från sthlm:)



"Nu faller snön utanför, och jag kryper upp i soffan och mår bra. Här har jag allt men om jag får, vill jag önska mig en sak till...

Jag ger dig julen ifall du vill ha för jag vill att alla ska känna som jag. De som inte blir mätta och det som saknar ett hem, jag ger min jul till dem."



Nä nu blire sängen och imårn styr jag nog kosan in till staden för att umgås med mina vänner. Bör finnas stor risk att det kan bli trevligt:D



Sov gott!




// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 24 december 2008 13:42



Några är ute och går, några ligger och vilar så jag tog tillfället i akt att sätta mig en stund vid farfars dator och printa ner lite rader så här på julafton.


Julen är den högtid som förenar alla männsikor och är helt och hållet förknippad med lycka. Så även denna jul!:)

Känslosamma stunder har redan hunnit delats med personer som för mig är av högsta värde och som jag känner stor kärlek till!:)


Nä nu äre bara å börja ladda inför kalle som är ett måste varje jul:D



// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 22 december 2008 23:29



Firat jul hos Mormor och Morfar idag:) Var riktigt trevligt och om man nästan själv börjar gråta för att den som gråter gör det av lycka, det är då jag tror man lyckas skapligt med julklapparna.


Har inte just någon lust att skriva så mkt mer idag. Är trött men kan inte sova men jag måste. Jobbet väntar imårn men sedan kommer det många lediga dagar. Sjukt att det är snart är slut på detta år. Det har gått alldeles för fort som vanligt, och en sammanfattning blir nog nödvändig för att se vad i hela friden det var som gick snett och varför det blev så fantastiskt bra.  Det som hände under det väldigt märkliga året 2008.



Imårn väntar som sagt jobb och sen åker jag ut till skatan till Farmor och Farfar och blir väl där någon dag skulle jag tro. Ska också hinna med att lämna lite julklappar till betydelsefulla folk på vägen ut till skatan. Fick dock byta ut hela högen av paket till mindra avanserade produkter pga av olika själ men det skall nog funka tror jag, om inte annat så passar det bättre.



Nu blev det mer ändå även fast jag sa att jag inte skulle skriva mer men jag har så mkt ointressant att skriva så det är lika bra att jag printar ner det här än att gå och bära på det. Tar upp onödigt med utrymme i min för närvarande redan omtumlande hjärna.



Nu återstår bara en sak att skriva och det är GOD JUL. Lär knappast hinna skriva nåt mer innan dess men jag hoppas ni alla får en trevlig och fin jul med era nära och kära.




// Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards