Alla inlägg under november 2009

Av Sundberg - 30 november 2009 13:08



Det såg ljust ut ett tag men nu är det gråare än någonsin och regnet faller åter ner och förgör mig inombords.

Jag sitter hemma eftersom jag är ledig och har precis varit på bilverkstaden och hämtat bilen som varit inne för lagning. Notan skrevs till fina 4500 kr så ända utvägen som jag ser det för att få detta att gå ihop är helt enkelt att jag måste börja råna banker.



Helgen har annars vart till belåtenhet då jag i lördags gjorde comeback på innebandyplanen i förlustmatchen mot Nordic. Tror det belv 22-9 eller något liknande men skit samma. Det var oerhört roligt att vara tillbaka igen och min egen insatts får väl beskrivas som underkänd precis som hela lagets. Det blev en assist och en 5 min utv när jag vevade en klubba i ansiktet på en kille. Gick väl bättre och bättre iof och mot slutet kändes det helt okej men det behövs åtskilliga träningar och matcher innan det blir bra, så känns det iaf.


Kvällen fortsatte sedan hemma hos Halling tillsammans med goda vänner. Där bjöds det på en fantastisk måltid beståendes av fläskfilé och potatisgratäng och man skämdes så till den grad att jag mycket väl hade kunnat legat med mig själv i en 69a under köksbordet.

Hur som helst, middagar är ett underskattat vapen. Oerhört bra grejer det!



Söndagen bjöd på jobb och sedan fotboll hela kvällen!



Vackrare än så blir det inte gott folk!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 30 november 2009 12:45



Inför ett fullsatt Camp Nou hade två av världens bästa klubblag ställt sig på varsin sida mittlinjen redo att sparka av fotbollsvärldens största enskilda match om man bortser från VM finalen... Kanske


Jag hade precis vaknat upp efter att somnat till matchen mellan Arsenal och Chelsea och jag bad om att denna skulle bli betydligt bättre. Den blev bättre, väldigt mycket bättre men långt ifrån bra. Det blev en taktiskt match, inte så där böljande som det brukar kunna bli. Men vi fick se prov på magiska kombinationer och fantastisk teknik inte minst från Barcas trollgubbe Messi och Reals Kaká som jag tycker var bäst på plan tillsammans med Bracelonas Carlos Puyol, som gång på gång vakade som en räddande ängel hemma i straffområdet.

Men som sagt blev det en ganska tight tillställning och inte spelciellt många målchanser men det blev ett mål i matchen och det kom från en svensk fot, det kom från Zlatan ibrahimovic bara några minuter efter hans inhopp. En precis passning från Dani Alves och en kliniskt avslut från Zlatan fick publiken att gråta av lycka.


Och detta är ju en saga det här också. Zlatan börjar på bänken, kommer in i den 52 minuten och avgör några minuter senare. Det är en svensk som gör detta alltså, det är fantastiskt stort faktiskt.

Sen gör Zlatan inge mer under hela matchen och är totalt osynlig så när som på några felpass men han avgör matchen och även om jag aldrig kommer se honom som världens bästa spelare (det kan ingen göra efter) så ser jag honom numera efter halva säsongen i Barca som kanske världens bästa striker, iaf en av dom.


Sen går Pep ut och säger att Zlatan helt ändrade matchbilden. Ja Real fick en spelare utvisad och Barca började spela sämre så där fattar jag inte riktigt vad han menade men det är skit samma. Detta kommer bli en svensk klassiker, även om jag vill det eller inte!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 30 november 2009 12:02



För 16 år sedan åkte Peter Forsberg och Markus Näslund med hjälp att NIklas Sundström runt i Gavlerinken och hade lekstuga i junior VM. Trion samlade ihop otroliga 69 poäng på 7 matcher vilket förmodligen är ett rekord som kommer att stå sig väldigt väldigt länge.

I lördags kväll, 16 år senare var det scenariot detsamma. Foppa och Näslund åkte runt på isen och hade lekstuga med Rögles försvar och till sin hjälp att hade dom istället för Sundström, kapten Svartvadet.


Många hade nog förväntat sig att Näslund kanske skulle se väldigt ringrostig och kanske trött ut men dom fick fel. Det var han som genom en magnefik kroppsfint startade Modos första riktiga anfall som avslutades med att Foppa sköt i stolpen. Men firma Forsberg, Näslund skulle få chansen igen, då i 5-3 ca 7 minuter in i första perioden. Näslund slår en passning rakt genom Rögles box och Foppa har tom bur från sin vinkel och gör givetvis inget misstag. Mål av nr 21 och assist av nr 19, det kan komma att bli en vanlig syn om än tvärtom skulle jag kunna tro.

Andra perioden blev sedan en uppvisning och ett hån mot alla som tror sig kunna spela ishockey. Foppa och Mackan snurrade på nere i Rögles zon som om det var friåkning. Och Peter, ja han tog pucken vid egen blå, åkte fortare än vad jag sett han på mycket länge, lurade röglebacken så pass att han är nära att ramla och sedan en perfekt passning som Modobacken dundrar in i krysset.


Och jag tycker det är så oerhört stort vad vi får vara med om här och jag tror inte folk egentligen fattar hur stor det är. Vi pratar om två personer som stundtals dominerat i NHL och som tillhört toppen i poängligan och utan ljuga kan dom säga att vi två är bland det bästa Sverige har fått fram och då är dom ändå blyga. Peter är den störste, det är inget snack om saken. Det har han visat så många gånger förr och han visade det igår genom att göra som han alltid gör... Vad han vill!



Och jag hoppas att folk som håller på andra lag kan vara med och glädjas åt det vi får vara med om, för älskar man hockey så måste man älska att sånt här händer. Jag håller inte på Modo men jag håller på Foppa, det har jag alltid gjort. Och jag ber att Canal+ tar sitt förnuft till fånga och matar ut matcher som Modo spelar. För nu bryr sig inte alla lika mycket om ifall HV vinner med 7-1 eller 8-1 eller om Jörgen Jönsson sjunger nationalsången i Löfbergs Lila Arena. Fokus ska hamna och har hamnat på två personer, Modos nr 19 och nr 21.




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 27 november 2009 22:02



God kväll!



Startade dagen med en rejäl sovmorgon och klev inte upp förens det hade börjat skymma utandför fönstret men det var rätt skönt eftersom jag inte somnade före klockan 03.

Sedan gjorde jag inte så mycket alls innan jag vid 17 tiden åkte till mamma och hälsade på en sväng innan jag tillslut hamnade i båset i gärdehov.


Match mellan mitt lag som jag tränar och Sundsvalls damlag som faktiskt imponerade på mig. Dom spelade ganska så mogen hockey tycker jag och rätt så fysiskt för att vara ett lag som i normala fall spelar i en serie där tacklingar inte är tillåtna, hur nu det kan vara möjligt.

Men vi gjorde en rätt så bedrövlig match rakt igenom med några få byten som undantag. Men när fokus ligger på hur tjejerna ser ut i duschen och hur jävla dåligt dom skjuter och varför domarna inte dömmer björnligan istället, ja då äre inte lätt. Och visst, dom är grabbar, hormonerna sprudlar väl i kroppen men va fan. Man måste ju kunna fokuser litegrann iaf kan jag tycka. Bättre att fråga om man kan få ta en dusch med dom efter matchen isåfall.

Hur som helst så förlorade vi med uddamålet och det var helt rättvist, inget snack om saken. Var säkert roligt för Maria och Olivia att få spöa killarna dom brukar träna med, så dom var säkert glada efter matchen till skillnad från vårat lag.


Men det är bara att träna på och det finns en hel del att träna på men det är ju så det ska vara!


Imårn blire innebandy och sen middag och kanske lite annat hos Halling!:)



Ciao!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 26 november 2009 23:45



God afton!



Nyss hemkommen från kvällens innebandyträning som gick riktigt bra! Satan i helvete vad det går bättre nu än det första träningarna! Och på lördag gör man comback när vi tar emot serieledarna hemma i Njurundahallen. Lär bli rå torsk men ska bli kul ändå. Dock så tycker tränaren att jag ska spela back och det har jag väl kanske lite invändningar mot eftersom då kan man lika gärna ställa dit en nyfödd säl.

Men vi får se!:P

När jag kom hem så tog jag ur sulorna ur skorna och förväntade mig svettlukt men det os som kom ut från skorna påminde mer och blöt hund, vilket kändes sådär.


Annars så har det inte blivit någon Brandworld effekt på jobbet. Fortfarande lika dött men kanske kan det blir lite fart i helgen hoppas ja.


Har i dagarna också bokat stuga i vemdalen för en vecka dit jag med 11 stycken andra ska åka och göra pistarna, ska vi säga.. relativt osäkra. Hoppas det inte är nykterhetskontroll i liften, då kan det bli trubbel.


Jag nämde för ett tag sedan att jag hatar bilar och imårn får jag veta hur mkt jag måste hata bilar då jag får reda på hur mycket det kostade att laga bilen om dom nu lyckades. Annars köper jag en cyckel och trampar till jobbet i vinter!



Nu är slut på bläck i pennan! Vi hörs!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 24 november 2009 17:19



Jag vet inte varför men jag fick förut ett sjukt starkt sug efter Wienerbröd!:S Och då menar jag inte att, ja fan nu skulle det varit gott med de. Utan nu avbröt jag filmen jag kollade på och gick med snabba steg till ICA, köpte 3 stycken och åt upp dem innan jag ens han komma hem. Egentligen var jag i behov av att springa dit men tänkte att folk kanske tror jag har nåt psykfel då så jag struntatde i det. Men jag vette fan vad som hände asså. Man har ju hört att gravida kan få sinnessjuka begär efter vissa saker men så vitt jag vet är jag inte gravid. När jag kom hem lade jag mig åter i soffan och kikade vidare på filmen som om inget hade hänt...


Hoppas det där händer igen för det var fan sjuk gott med wienerbröd!



Nu har jag precis ätit middag och om jag inte mins fel så har jag tvätt i tvättstugan att ta reda på. Måste nog bli så att jag vandrar ner dit nu!


Hörs!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 24 november 2009 00:02



God natt ärade medmänniskor och välkommen till dagens blogginlägg som jag ännu inte vet vad det kommer att handla om.


Men vad jag vet är att jag hatar bilar, datorer och och andra saker som gör mig riktigt irriterad. Hur mycket hatar jag då dessa ting? Mycket


Mycker är ett mycket bra ord som kan användas till mycket fler saker än vad folk egentligen tycker är mycket.


Nu vart det drygt så jag byter samtalsämne...



Jag känner mig just nu väldigt trött och seg men bara fysiskt och inte alls på det vis att jag måste ha sömn utan mer utmattade kan man säga. Det kommer efter helgen, det vet jag för det kommer absolut inte efter dagens arbete som till mestadels bestod av ingenting. Men BrandWorld öppnar på onsdag och då kanske det kommer lite folk till oss också. Jag passar på att ge lite smygreklam till brandworld här men då måste ni lova att ni besöker oss också!:)

Dom kommer att ha jättebilliga kläder:P


Annars har kvällen tillbringats på NSK och dagens träning gick väldans bra måste jag säga. Var riktigt kul faktiskt och vi spelade desutom match i söndags då vi vann mot Ånge och spelade riktigt bra hockey stundtals! Det gillas!:)


Efter träningen har jag konstant legat i soffan och spanat på tv och försökt hitta något intressant i programdjunglen. Hamnade till sist på filmen Gladiator och jag klagar inte, den är bra. I någon av pauserna så råkade jag dock byta till tv6 där Paradise Hotell visades och jag blir lika förvånad varje gång jag ser att denna typ av program fortfarande får visas i tv. Eller iaf varför inte någon slängt en bomb i polen och sprängt bort alla deltagare. Något måste man ju kunna göra så det slipper visas. Nu ser jag ju iof inte ens dessa program så varför ska jag ens bry mig. Jag gillar bara att döma ut saker, det är därför jag tar upp det.



Imårn är jag ledig och kommer behöva det eftersom jag har åtskillig saker att ta tag i. Så jag funderar tillochmed på att ställa klockan men jag lär hinna ändra på den tanken innan jag lägger mig. Men viktigt är att jag inte sover till 3, 4 tiden. Det har jag inte tid med!




//Signerat Sundberg


Av Sundberg - 21 november 2009 12:11


Hej!


Jag har lite dåligt samvete att jag aldrig sa hej då. Men jag har förstått vi det här laget att det var nog så du vill ha det. Det blir liksom lättare då men ja, det känns dumt ändå.

För närvarande ligger jag i sängen tittar ut genom fönstret och undrar hur du har det och jag hoppas du har det så bra som man nu kan ha det.

Här lyser solen för försa gången på en dryg veckan och jag hoppas att även solen lyser över dig och att du har möjlighet att se den.


På tv visar man nu väldscupen i skidåkning och Charlotte Kalla ligger tvåa efter första mellantiden. Jagg vet inte om du gillar skidåkning men jag tycker det kan vara lite småmysigt att kolla på.

jag vet iaf att du gillar hockey och idag spelar Njurunda mot Kovland hemma i Njurunda. Hade varit kul om du hade kunnat vara med och kolla men det går ju inte tyvärr.

Han du höra att Nolbys hockeylag, du vet det där som vi var med och spelade med förra måndagen ska köpa egna tröjor och tydligen så har Nolby bytt färg till orange:S Konstigt tycker ja. Men nu äre ju bara vatten på Löta så det går inte att spela nu vilket är synd, för visst är det förbannat roligt att lira hockey?:)


Jag vet att du förmodligen inte kan läsa detta men det är så sällan jag skriver brev och jag har ju inte adressen så jag skriver här i stället. Jag lovar att jag ska försöka träffa dig om det går och om jag får.


Jag hörde du åt frukost med en god vän oxå, det tycker jag var starkt och jag hälsar från han oxå och från alla andra!:)



Vi ses när du kommer hem, lilla fågel blå!




//Signerat Sundberg


Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards