Alla inlägg under februari 2010

Av Sundberg - 15 februari 2010 15:12



Gårdagens match mellan Njurunda och Sollefteå slutade återigen med förlust för hemmalaget som inte alls får spelet att stämma.

-Det går orm i allt vi gör, uttryckte kallberg det. Och det kan man ju bara hålla med om.


Första perioden var inte bra men inte heller dålig svara publiken när jag kom in i hallen lagomt till andra perioden start. 1-2 underläge för Redbulls och eftersom matcherna seriemässigt saknar betydels så gick Sjölund/Karlsson runt på mycket folk och alla spelade mer eller mindre vilket jag tycker är bra.

Spelmässigt var väl inte andra perioden precis som första, inte dålig men inte bra och även om målchansern inte var många som fanns dom, men Njurunda här för tillfället extrema problem att få pucken i mål. Istället var det gästerna som gjorde nästa mål och gick till pausvila med 3-1.


Inför tredje perioden tycker jag ändå att matchen är så pass jämn att en vändning från hemmalaget inte ska vara omöjligt men jag hade ganska fel.

En katasrofal tredjeperiod som Sollefteå vinner med 4-1 utan att egentligen ens behöva spela bra. För det är NSK som mer eller mindre har assist till vartenda mål och det är så det har sätt ut lite efter jul. Många egna misstag där man serverar motståndarna fria lägen hela tiden och då är det svårt att vinna matcher.

Någon sa: En bjudning per säsong är lagomt, inte tre per match och det måste man ju också hålla med om.

Det blir för jobbigt att hela gör mål och sedan ett byte senare skänka motståndarna ett.


Men nu är det en match kvar i serien innan NSK får två veckors ledighet från matcher, tyckte jag killing sa, och det kan nog vara skönt. Kanske göra något annat tillsammans än bara hockey för att släppa tanken på det som hänt och för att sedan totalt fokusera sig på kvalet.

För det är då det gäller! Vi vill ha kvar Njurunda i Div 1 och det hoppas jag alla spelare visar när det börja dra ihop sig!



Nu kör vi!




//Signerat Sundberg




Av Sundberg - 13 februari 2010 11:58


Inatt stod vi enade bakom vår sanne konung


  Come on!





//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 13 februari 2010 00:07



I kvällens avsnitt av skavlan så var Patrik Sjöberg gäst och det är ju en jävla lirare det! Skön snubbe om än lite annorlunda, men troligtvis därför han är skön.

Dom tog upp den där diskusionen som varade mellan Sjöberg och Holm i mästarnas mästare angående vem av dessa som var bäst uder deras aktiva karriär.

Holm hävdar klart att han var mycket bättre eftersom han vann fler mästerskapsmedaljer och var en jämnare hoppar än Sjöberg. Men Patrik svara lite kyligt i stil med nåt att det handlar ju om att hoppa högt och 2.42 är bättre än 2.40 Annars kanske det hade hetat jämnhopp, men det gör det ju inte.

Och det är så roligt eftersom man verkligen ser att Holm blir rätt upprörd på riktigt!:P Men holm och co har väl aldrig varit ute i verkliga livet så dom förstår att allt man säger behöver inte vara dödsallvarligt menat, utan det kan finnas lite irroni inblandat eller bara lite ren jävlighet för att det är kul. Och det var ju precis så Sjöberg sa i kvällen program. Jag gillar att jävlas lite, och holm är en rätt rolig typ och jag gillar när han käftar emot, det blir mycket roligare då. Och det där känner man ju igen. Det finns ju inget som är roligare än att driva någon till vansinne fast man själv egentligen inte bryr sig!:P


Men åter till Sjöberg då. Hade jag också haft massa pengar kan jag tänka mig att jag hade varit precis som han i 45 år åldern. Sittandes på soffan och fortfarnade inte veta vad jag vill bli när jag blir stor som han så fint uttryckte de. Och jag gillar det där lite. Han gör lite som han vill och det han känner för, det är ju så livet egentligen borde levas. Men nu är jag ju inte dummar än att jag vet att det inte fungerar för mig men skit samma. Trots sprit, ciggaretter och kokain så har han en sund syn på livet om man nu kan säga så. Man skulle också kunna säga att han har fattade det här med att leva.



Men jag är nog så illa tvingad att leva som alla andra, men även vi blir ju en fri förr eller senare. Pensionen, jag längtar!:P



Btw, ge mig sommar innan jag dör.




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 12 februari 2010 00:09



Jaså, säger du det! Du kan inte komma från, du tog fel på vilken dag det var.

Nej det gör ingenting om det är något bara ring, för jag finns ju här var dag


Kan ni eran Vikingarna?


Ungefär sådär kan jag tänka mig att att folk tycker om mig för tillfället, för mitt minne är under alla kritik just nu, och jag kan lova grejer hit och dit för att sedan märka att jag inte alls hinner med allt jag lovat, eller så glömmer jag helt enkelt bort det. Som om inte minnet vore nog så har den kroniska huvudvärken gjort comeback och även min ryggproblem. Så nu är jag riktigt less faktiskt! Det enda jag vill är att ligga i sängen hela dagarna och inte göra nåt alls men det funkar ju inte riktigt så.


Jag känner att jag gärna hade varit i Håkanssons kläder och suttit på ett plan ner till Thailand just nu. Han lär ha betydligt skönare 3 veckor framöver än vad jag lär ha.


Men jag måste ta mig samman för jag måste vara pigg nu när OS drar igång! Jag har lovat mig själv att inte missa något som är av värde. Det enda som är synd är att jag startar OS med en CP vecka på jobbet. All fast personal är borta så det blir många långa dagar. Men som vi brukar säga... Tid är pengar!

Det börjar dock röra på sig lite i butiken!:) Givetvis kommer det inga besökare men dock en hel del prylar. Så dagarna går rätt så mycket fortare.



I helgen blire hockeycup ute i Timrå och det ska bli kul!:) Hoppas på fina framgångar men det kan nog bli tufft. Många bra lag är med och fajtas!




Nu ska jag däcka i sängen!






//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 11 februari 2010 08:48



Det är något som är fel i Njurundalägret. Det behöver man inte vara raketforskare för att förstå, det räcker med att ta en titt i tabellen. igår kväll kom sjunde raka förlusten, denna gången mot ett dåligt spelande ÖSK HK.



Eftersom jag återigen missade första perioden så blev det till att fråga sig runt lite hur det såg ut och svaren var rätt lika. Bedrövligt, dåligt, som vanligt, många misstag och Smott var grym. Det är ungefär så det brukar låta och denna första period var inget undantag tydligen. Gästerna gick till pausvila med med ledning 1-0 och att döma av snacket så är det NSK som ska vara mest nöjda med det.


När andra perioden drar igång undrar jag om alla ljugit för mig, för ÖSK stod bara still och Njurunda kändes mycket större och starkare. Man får visserligen en hel del powerplay som hjälper till att pressa ner ÖSK men jag tycker det fanns belägg för det även under spelet 5-5. Vad som däremot är bedrövligt är att Njurunda hade så många 5-3 och 5-4 lägen i andra perioden att matchen ska bara avgjord. Istället står det 1-2 när andra perioden är till ända. Njurundas mål kom genom Alexander Håkansson på pass från Per kallberg. Och den assisten får jag nog lov att säga att det är årets delikates vad gäller passning.

Men tyvärr så gör ju även ÖSK mål denna period och det kändes väldigt onödigt när man bara mäktade med att skjuta 3 skott.


I tredje perioden tycker jag mig se att Njurunda återigen faller tillbaka i det där "jagvägrarvaraförstpåpucken" spelet. Man känns frånvarande på något sätt och det fina spelet från andra perioden är som bortblåst. Första passningarna är under all kritik och man måste få säga att det är backproblem i NSK. Här tvingas tillslut Lasse och Björn gå ner på 2 backpar vilket var helt rätt men det är synd att det ska behövas. Men egentligen kanske det är fel att bara hänga ut backarna här, jag vet inte. För försvarsspelet i egen zon är ju så dåligt att det måste vara en fröjd för motståndarna att möta NSK just nu. Man har inte koll på någonting i princip och det är även så ÖSK för göra sitt 3-1 mål som också blir det sista, man snurrade upp NSK försvaret så alla ramlade omkull och sen sköt man in pucken.

NSK trycker visserligen på mot slutminuterna men det räcker inte denna kväll heller, tyvärr.


Plus idag ger jag till Kallberg, Åhlund, Jeppe som jag tycker jobbar på bra matchen igenom. För sitt sätt att vilja vara konstruktiv får Douglas även beröm. Även om det kanske inte alltid går eller är det rätt så vill han göra något vettigt med pucken. Inte bara slå sarg ut. Det skall belönas! Några kilon till och närkamperna kommer bli också bli roligare!


Till nästa match är det andra perren som NSK ska ta med sig. För där syns och känns det att det finns där. Man spelar ju riktigt riktigt bra stundtals och det gäller att hitta den rätta känslan och få vinna någon match innan kvalet drar igång. För då tror jag nog att det kan gå vägen. Jag tycker mig också höra att det trots många förluster är ganska bra stämning hon grabbarna. Björn och Lasse kommer in med lite nya röster och bryter mönstret lite vilket jag också tror jag kan vara bra.




Mot nya mål!





//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 9 februari 2010 23:47



Ja det börjar närma sig...

Bara ett par dagar kvar tills det är OS invigning och jag känner en fruktansvärd länktan. Det är ju inte direkt någon hemlighet att det är ishockeyn som lockar mig överlägset mest och så är det säkert för de allra flesta i världen. För hockey är ju trots allt en av välrdens populäraste idrotter och den sport som får näst mest publicitet i media och just i år ska det ju avgöras i i princip hockenys Mecka, Vancouver, Kanada.

Att hemmanationen är skyhöga favoriter till att ta guldet råder det inget tvivel om, iaf inte om du frågar vanligt folk borta i nordamerika där allt annat än guld räknas som en tragedi och ett antiklimax utan guds nåde.

Ryssarna står så som solklara andrahandsfavoriter och de flesta tror att det är dessa två stormakter som kommer göra upp om detta. Men jag är inte lika säker på det även om det på pappret kanske borde bli så.

Men vi har sett skrällar förut och jag tror få kommer få se en till. Eller skräll och skräll, jag tror Sverige kommer ha goda möjligheter att försvara sitt guld från Turin men det är väl ingen skräll om du frågar mig men vi är ju inte favoriter..


Det som jag tycker talar mot Kanada är att dom har hemmaplan!:O Det skulle så klart logiskt sätt vara till en gigantisk fördel men jag tror pressen blir för hög och att känslan av att vara tvingad att vinna kommer sätta stopp för detta lag. Destutom så har Kanada i år ett lag som spelar ishockey. Man har sedan några år tillbaka taggat ner lite vad gäller dump and chase hockeyn och spelar lite mer passningar genom mittzone istället för den klassisk transatlantiska hockeyn när pucken ska ner i kortplanket på snabbast möjliga sätt. Jag tycker det är bra och det tror jag Sverige också gör. För vi är smartare än kanadensiska spelare och då tror jag att vi kan få stopp på Crosby och grabbarna innan pucken har hamnat bakom Lundqvist.


Det som talar mot Ryssland är egentligen bara en grej. Ryssland har på sista 15 åren aldrig spelat som ett lag. Man har världens mest effektiva och producernade spelare i Alexander ovechkin och man har en handfull spelare till som är nästan lika vass. Men kan dessa superstars dra åt samma håll? Jag tror det blir svårt, det bor för mycket divor i de ryska spelarna och blir man aldrig ett lag, ja då kommer man aldrig vinna guld. Och inträffar detta och att det blir så att Ovechkin och co inte levererar som det är tänkt, ja då får ryssarna åka sputnik hem redan efter kvartsfinalen tror jag.


Vad talar för Sverige då? Varför tror jag att Sverige kommer gå obesegrade genom denna turnering? Jo för att vi är svenskar! För en gångs skull är jantelagen bra och jag tror att det ryssarna troligvis faller på kommer föra Sverige till framgång och champagne. Desutom har vi på pappret en trupp som absolut inte är sämre än något annans lag, iaf inte offensivt sett. Backarna är det värre med. Tror mkt kommer att hänga på om Kronwall kommer till spel eller inte, och det är bara att hålla tummarna.

Foppa med eller inte? Han måste med i mitt tycke om vi ska vinna. Inte enbart för att han är duktig utan kanske framförallt att alla lag vet vem han är och alla har respekt för honom och man vet vad han kan ställa till med. Det kommer ge ytor åt andra spelare att briljera. Desutom älskar jag Foppa och önskar att det gick bra så att alla som dömer ut honom kan känna sig världelösa.

Men vi har Sedinarna i sitt livs form och i toppen av NHLs poängliga, vi har Bäckström som oxå parkera på topp 10 listan. Vi har Zäta som kanske är NHL bästa tvåvägsspelare och en Daniel Alfredsson som ensam vinner matcher åt sitt Ottawa. Vi har om Kronwall är med kanske världens tryggaste backpar och Lidas/Kronwall och vi har om han hittar lite form, NHLs kanske tredje bästa keeper i Henke Lundqvist. Så säg för fan inte att vi har för tunn trupp...


Det finns två stycken viktiga faktorer till som kan komma att avgöra detta mästerskap. Det är dommarna, som vi vet sedan tidigare alltid håller på Kanada, oavsett vilket land de kommer ifrån. Nästa faktor är Bengt-Åkes ledarskap och coachning. Han verkar så vidrigt lugn att man inte vet om han har fattar att det är OS om 3 dagar. Han måste coacha laget bra om detta ska gå.

Det går inte att vara solidarisk mot gruppen om man säger så! :)

Då går guldet till lönnlöven!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 9 februari 2010 22:39



Alla har vi någongång sagt: Fan vad jag hatar honom!

Men inte är det ofta vi egentligen menar det? jag vet mycket väl att jag kan vräka ur mig det 10 gånger om dagen utan att ens vara i närheten av att mena det.

Men nu mina damer och herrar har jag hittat en person jag hatar mer än alla andra och ja jag tror faktiskt det är riktigt hat jag känner. Inte så att jag vill döda den här personen eller så men alltså fick jag önska mig något så vore det att slippa se den där äckliga idioten något mer i mitt liv. Egentligen känns det som jag skulle kunna vara berädd att flytta till en iglo i Nordnorge bara för att vara säker på att aldrig mer få se honom.

Jag stör mig på precis allt den här person gör och förmodligen så överreagerar jag så klart men nu har det blvit så pass att jag känner att jag verkligen inte kan vara i närheten av denna människa utan att vilja säga exakt vad jag känner. Jag får bita mig i läppen varje gång doften av rutten råtta kommer mig nära bara för att jag inte ska skrika ut mit hat.


Nu lät detta kanske som en överdrift men för en gångs skull så var det inte de!




Annars då? Nja det är sådär...

jag tycker min chips som jag sitter och tuggar på är så pass hårda att dom påminner om smågrus. Eller ni vet när man ligger på en sandstrand på en handuk och sen så tuggar man sanden fast genom handduken??? Är ni med? Så är känslan av dessa chips just nu... Tror jag lägger bort dom!

För att vara lite allvarlig då. Det är något som är fel, ingeting är säkrare än det.

Jag känner igen symtomen som är stressrelaterade och jag vet vad som skall göras men ska bara se till att göra det oxå. Jag tror mkt kommer av att jag inte riktigt är bekväm just nu pga av olika anledningar. Människan här ovan är en av anledningarna. Får ingen ro riktigt eftersom jag ständigt funderar på hur mkt jag hatar! Sen äre så klart mkt annat så vi får helt enkelt börja jobba i lite sloooowmoootion.. För det är ju trots allt så man ska jobba sig genom livet. Lugnt och metodiskt.  Jag kom nyss hem från hockeyträninge men när jag kom hem från jobbet hade jag ingen lust förhuvudtaget att ens röra på mig något mer idag. För det har varit en lång dag med mycket utbildning och grejs och det blir man lite trött i huvudet av. Men jag kom hem lagade mat och var hyperstressad. Men jag gick bort till NSK och puslen gick ner, jag blev bekväm, jag hade roligt och ja jag vet inte... Men jag antar att jag kanske kunde vara mig själv för en stund!





//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 7 februari 2010 23:45



God kväll!:)



Trots att jag inte börjar före kl 12 imårn kännner jag ett litet stänk av söndagsångest och det känns sådär faktiskt.

Svelander har precis lämnat mig efter några timmars pokerspel och nu återstår det bara att skriva ett litet blogginlägg innan det bli sängen.


Om vi börjar med lördagen så var jag i Östersund hela dagen och spelade innebandy.

Inlädde matchen med en fenomenal första period och ledde med 4-0 trots att vi bara var 9 utespelare till antalet. Efter andra perren ledde vi fortfarand stort, 4-1 men i sista perioden händer det något. Vi tappar totalt allt spel och matchen slutar tillslut med förlust 6-5 och det var oerhört bittert!!

Det ända jag kan glädjas åt efter den matchen är att för min egen del fungerar det skapligt. Blev 3+1 denna match så vi ör på rätt väg. Tror nya klubban har en finger med i spelet där faktiskt! :)



Söndagen, alltså idag har varit ganska lung och trevlig. Har iof jobbat men det är ju i princip som semester för tillfället satt eh!:P

Efter jobbet for jag och åt middag med Calan och hans pappa som för dagen bjöd på mat vilket ju var mycket trevligt.

Tjejen som stod i kassan blev jag förövrigt kär i oxå. Ruskigt vidrigt trevlig och så där över social som ändå bli charmigt på nåt sätt. Sen hade hon verkligen anamat det där med att man ska titta folk i ögonen när man pratar. En annan fick ju titta ner i golvet för att inte rodna, tyyyphö!


Efter middagen åkte vi till calan och jag fick mig en titt på hans nya lägenhet så ju var helt okej:) Slöade lite i soffan där framför matlagning av Per Moberg och sen blev det hemgång. Och sista timmarna på kvällen har alltså spenderats med Dockan, där poker har varit kvällens tema!:)


Fick btw 12 rätt på Eurooatipset oxå men som vanligt så gav det 170 kr istället för lite mer kanske!:P Men man får vara glad för det lilla som flickan sa! Eller det vet jag iof inte om hon sa, men annars får hon börja med det!



Och idag fyller Johan Martinsson år så grattis till dig!:D

Sen har Hoa åkt till Miami och Chrille och Ronia ska till Thailand på fredag.

Är det ett rättvist liv?:P



Nu håller ögonen på att falla ihop så det är väl bäst att jag förpassar mig till sängen och avrundar kvällen. Måste allt va så förfärrligt besvärligt? Kan man inte bara ta sakerna som de kommer och sen kan man tänka på konsekvenserna:P Det hade varit det bästa! Tyyyp alltså! Alltså inte, men typhö!




//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards