Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Sundberg - 17 februari 2010 08:26



Lagomt till nedsläpp kl 06.00 ringde väckarklockan på telefon och superstjärnorna från Ryssland stod redo vid tekning för att ta sig an Lettland.

Och jag har sett oerhört många hockeymatcher men jag har aldrig sett ett lag vara så överlägsna i anfallsszon som Ryssland var första perioden. Dom satt upp en tempo som jag kan garantera att inget annat lag i världen någonsin kunnat matcha och vann också perioden med 3-0 med mersmak. Dock skall det tilläggas att Lettland inte riktigt var vakna och fattade inte riktigt vad som händer när Datsyuk och co satte fart. Riktigt roligt att se att även gamle Fedorov var riktigt bra!


Andra perioden blev ett litet sömnpiller och vilket kanske oxå var ganska väntat och det hände inte speciellt mycket.


I tredje perioden skruvar ryssarna upp tempot igen och gör 3 snabba och fortsätter mala på några minuter till men sen dör matchen lite vilket kanske inte är så konstigt.


Men ja jag hade konstanta rysningar under hela första perren för det var så bra att jag inte kunde sitta still i soffan. Jag hoppas vi får se mer av den hockeyn under detta OS och jag skulle blir väldigt förvånad om jag inte får det.


Även kanada körde över Norge trots att Norrmännen stod emot bra i första perren. Men sen kom lönnlöven igång och visade varför dom är favoriter till att ta hem guldet. I mina ögon har dom kanske ett mer komplett lag en ryssland och framförallt har dom bättre backar. Men så länge ryssarna får spela i anfallszon så tror jag Brodeur kan få det svettigt runt öronen när dom eventuellt möts!



Nu ska jag åka på jobb men jag längtar tills jag kommer hem för ikväll blire OS hela kvällen/natten! Skidor, curling och Tre kronor! det blir inte bättre än så kära läsare!



Nu kör vi!!!




//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards