Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Sundberg - 25 februari 2010 22:10



Ja vad var det egentligen som hände på morgon,

vad gjorde mig så förfärligt arg.

Där jag gick med förhoppningar och drömmar om

glädjetårar och svensk medalj...



Jag satt med en filt över huvudet när det var 20 sekuder kvar, jag ville titta men vågade inte. Jag bad till högre makter och ett mirakel men när jag tog bort filten hade inget mirakel inträffat, utan snarare motsattsen. Slutresultatet mellan Sverige-Slovakien visar 3-4 vilket innebar att Tre Kronor var utslagna ur världshistoriens kanske bästa hockeyturnering redan i en kvartsfinal.


Ibland undrar jag om spelarna förstår vad en sån där match betyder för oss fanatiker... Förstår dom att telefoner och tvdosor kastas i väggarna och man skriker och lever om så att grannarna tror det är nytt värlskrig, när det svenska stjärnorna glider runt utan att se ut att vilja vinna. Ser man det ut spelarnas ögon så kan det ju inte finnas någon match i deras karriär som kan vara viktigare och då borde man kunna tagga till nåt så fruktansvärt. Men det jag och alla andra såg imårse var ett gäng superstars som dagligen öser in mål i världens bästa liga fullkompligt skämde ut sig inför hela hockeyvärlden. Att någon spelare kan ha vissa matcher där det inte riktigt fungerar förstår ja, men en helt lag... Det går inte! Och råkar det vara så att man inte riktigt är vän med pucken denna dag så har dom väl inte glömt bort hur man åker skridiskor...


Egentligen hatar jag att dömma ut Tre Kronor, för när alla de "bästa" spelar då finner jag inget annat i världen som är roligare att kolla på, men jag är så oerhört besviken och förbannad då i princip alla viker ner sig när det gäller som mest.

Det är tragiskt att behöva säga detta men det är en skam att det bara är Peter Forsberg 36, som redan vunnit allt är den enda som förhuvutaget försöker vinna matchen. Han startar inge vidare men han jobbar sig in i matchen och ligger bakom båda Sveriges mål, men det går inte att spela ensam. Sverige verkade tro att Zäta eller Bäckström skulle köra solo varje byte och att dom sedan skulle göra mål, för det var det enda "uppspel" Sverige hade under denna match och det är ju helt ofattbart egentligen. Lidas som har fått utmärkelsen deceniets bästa back gjorde misstag som kanpp en B-pojks spelare gör. Tittade puck och var rent utsagt oduglig. Men bland alla sopor så finns det en som är värst och det är Bengt-Åke Gustavsson. Jag har aldrig sett en tränare på denna nivå coacha ett lag så lite och så dåligt som han gjort under hela turneringen egentligen.

Det är som om han vill jävlas med alla bara för att han fått massa skit från media. Han verkar göra precis tvärtom om vad alla andra tycker bara för att liksom. Han envisas med att spela Vinhandlarna med Sedinarna trots att han inte haft ett rätt på 3 matcher. Det är ett hån mot alla som inte kom med att han kom med. En halvblind vinhandlare från Ryssland kan inte få bli uttagen i ett OS, det måste räknas som landsföräderi att ta ut en sån spelare. Detsamma gäller Mange Johansson eftersom hans enda syfte var att spela PP och det fick han knapp göra...

Men ja jag vet inte... Kanske jag överreagerar lite men det är svårt att beskriva hur oerhört besviken och tom jag var kl 8 imårse. Det var som om hela världen rasade samman och OS som jag längtat till i 4 års tid tog helt plötlsigt slut. Och det var inte för att vi mötte ett bättre lag, utan för att Sverige viker ner sig när det gäller som mest och det kommer bli svårt att glömma.


Jag skrev på FB att detta är bland de 3 tyngsta ögonblicken i mitt liv och då kanske man låter som en jävla sportnörd men det är ju så det är...


Nu äre 4 år kvar bara.. Jag tror Foppa är med då också, jag tror han kommer vilja vinna mest då också, och jag hoppas att Mats Sundin gör comeback och är med. För Sverige hade många i detta lag som är vana att bära ett C på bröstet men ingen värd att bära det. Kaptenen behövs och är han inte med och spelare så hoppas jag att han finns med i båset, gärna ståendes bredvid Mårts och Bengt-Åke hoppas jag dagligen tills dess hängs ut i media som landsförvisade förrädare!




//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards