Alla inlägg under januari 2010

Av Sundberg - 10 januari 2010 19:20


God kväll!


För att vara jag så har detta varit en väldigt lugn helg och kvällarna har bara spenderats hemma sittandes i soffan.

Men lördagen bjöd på en hel del idrott då jag först satt i en bil på väg upp till Ånge för att se grabbarna spöa Ånge i en mycket dåligt ishockeymatch. Blev mer kriga en skönspel om man säger så.

Men seger är alltid en seger och det är alltid kul :)

Våra 95:or har i helgen spelat cup i Sundsvall och lyckades faktiskt vinna den vilket är väldigt roligt :)


Efter matchen i Ånge åkte jag hem enbart för att hämta bilen och sedan begav jag mig till Matfors för innebandymatch.

Egentligen ver jag inte om det får kallas innebandy men ja herregud. Plan var as liten och det liknade mer korpinnebandy eller kanske skolinnebandy än en div 3 match. Undertecknad var otvivelaktigt sämst på plan och bänkas helt korrekt efter två spelade perioder då vi gick ner på 2 femmor. Tyvärr blev det bara ännu sämre då och matchen förlorades tillslut med 9-4 tror ja. Men hela laget var under isen och då äre svårt att vinna. Och den där innebandyn kan man väl säga inte passar mig alls faktiskt. Bara massa hets och slag och springa helt utan tanke. Då äre bättre att slänga in en grupp dampungar, dom gör det förmodligen bättre än mig.


Lördagskvällen var sedan på väg att ta slut redan vid 10 då jag var rätt trött. Men sen kom Emma och Macke förbi och vi satt och surrade, skrattade och kollade på tv några timmar innan jag till sist hamnade i säng.


Idag har jag jobbat och det har återigen varit ohyggligt lugnt och så lär det förbli ett tag till skulle jag tro.

Efter jobbet åkte jag till sporthallen för att se Granlo lira lite innebandy. Första matchen jag ser med dom i år och givetvis så förlorade dom med stora siffror just denna gång :/

Matchen var väl ingen höjdare men dock bättre än "cherleaderserna" som showade mellan perioderna och vid avblåsningar. Dom var fruktansvärt tragiska tyvärr.

Även att motståndarlaget hade med dig en klack med packade 18 åringar som stod och skrek och skämde ut sig inför 300 pers. Otroligt sorgligt gäng även dom!


Nu har jag precis ätit en pizza och fastnat framför La liga på tv. Lär inte röra mig alltför mycket mer idag tror ja. Tidig kväll lär det bli och imårn ska jag sova ut. Riktigt, riktigt länge!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 8 januari 2010 23:21



Fredagkväll och klockan börjar snart närma sig midnatt och jag har släckt alla lampor och tänker alldeles strax sova. Men kände att jag måste skriva några rader först.

jag sitter hemma en fredagkväll och det känns helt ok måste jag säga, fast det är enbart för att det var typ 1000 år sedan sist. Men jag har god anledning. Tidig resa till Ånge imårn bitti där hockeymatch väntar :)

Efter det så blir det en snabb sväng hem och sedan bilfärd mot Matfors där vi ska försöka ta oss an vattjom i innebandyns Div-3. Får se hur det går.


Dagen har varit otroligt lugn och averkats på jobbet där det inte fanns mycket att göra idag. Några få kunder som kan räknas på en hand. Men vi har hållt oss sysselsatta med diverse andra grejer:P

Till jobbet blev jag idag tvungen att åka buss och jag fullkomligt hatar att åka buss. Jag vet inte om det är för att jag är less på det efter alla år i skolan eller om det är för att det är så sjukt mycket bedrvöligt folk som sitter där. Numera åker ju bussen även genom Bredsand och det tar längre tid och det är mer folk som man blir tvingad att se. Men det är billigt!! Oerhört billigt faktiskt. Med busskort åker man fan typ gratis till birsta. Det är possetivt! Inte för att jag tror att jag lär åka så många gånger till när jag lagat bilen men ändå.


Btw.. Äre lite alkisar på navet?




Appropå rubriken så är ju skratt något som är fantastiskt. Det blev ännu klarare nu när jag surrade lite med Hanna över msn och hon delar samma uppfattning: att typ utan skratt kan man lika gärna dö! Typ alltså. Ni fattar innebörden!

Och Hanna får mig jämt att skratta, hon är fantastiskt rolig och så borde alla vara!:D Nu har jag turen att ha fullkomligt sinnesjuka kompisar så det är aldrig något problem att skratta, men för er andra som kanske inte har den turen... Ni måste byta vännskapskrets! För skratta gör jag typ 70% av min vakna tid, det borde ni oxå göra.

Men bara för att man skrattar innebär det inte att man inte ska kunna vara seriös. Men i största möjliga mån så ha ha lite hela tiden och vänd allt som oftast på det mesta så att det blir kul:D


Det får blir dagen råd!



Nu ska jag sova folks..




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 6 januari 2010 00:44



God natt!



Först och främst hatar jag bilar. Det har jag sagt förut men måste säga det igen. Den är paj och jag tror att starta bilen genomruttet kall varje dag både till och från jobbet inte är något att rekomendera. Men va fan gör man!? Nä men servostyrning slutade fungera mitt på E:4 an i 120km/h, blev man lite rädd då?

Nån jävla drivrem gick av så hela bilen typ krascha!

Det innebär alltså mer utgifter som skall betals med pengar inte har. Vilket i sin tur innebär att jag antingen måste jobba mer eller sno pengar.

Vi får se vad jag gör...


Dagen som sådan har spenderat på jobbet och jag fattar inte varför vi hade öppet hela dagen? I princip allt annat var stäng efter typ kl 15. Vi hade inte en enda människa innen från kl 14.30-19.00 Blir dagen kort då?

Så här stod det på wikipedia angående Helgdagsafton:

"Helgdagsaftonen kan vara helt ledig, eller så är arbetsdagen och skoldagen förkortad (undantaget yrken som polis, brandsoldat, läkare och anställda hos Dormy vilka alltid måste finnas till hands)."

Dock lite modifierad...


Men det var tur det var Jörgen man jobbade med och vi hade faktiskt rätt så kul under dessa timmar måste jag säga! :D



Kvällen har jag sedan ägnat först åt hockeyträning och sedan anlände 10 st vänner hit för att kolla film och planerar resan till Vemdalen. Som vanligt så går det inte vara seriös och planera nåt utan det spårar alltid ur på ett eller annat vis. Men skit samma. Huvudsaken vi kommer hem levande och slipper betala skadestånd i för stugan!

Efter mötet blev det film och det var en mycket sjukt film. Ingen aning vad den hette men sjuk var den. Skratta fick man göra!


Annars är jag fullt medveten om att jag inte synts till här på bloggen så mkt de senaste dagarna men det har sina förklaringar. Den ena värre än den andra.




Det blev brons för småkronorna... Jag tappade sugen när dom åkte ur semin. Bronsmedaljen skulle jag, även om det är bra kasta ur planet på vägen hem.

Man åkte dit för att vinna och det lyckades man inte med. Man var sämst när det gällde, precis som alla svenska lag alltid är i alla sporter. Och det är så synd, för Sverige är bra och jag tror dom hade haft fruktansvärt bra chans i en final mot Kanada.

Men det har varit roligt att kolla på och dom visat upp offensiv och rolig hockey och Per Mårts hoppas jag blir kvar ett tag till så kanske vi tar det där jävla guldet nån gång!



Sängen vänner!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 1 januari 2010 23:21



Nyårs afton blev en fantastisk tillställning i  Bunkern hemma hos Håkansson.

Han hade fixat med mat och roliga lekar och frågeseport och det blev en riktig toppenkväll. Kom mycket trevligt folk och det tjoades och tjimades långt in på småtimmarna. Undertecknad var väl i säng runt 5 tiden kanske men då var det fortfarande party för många även om dom då tagit sig en trappa upp.


Imårse vaknade man något sliten men ändå bättre än väntat och en pizza senare så var man ganska pigg. Vid 5 tiden satt jag mig i bilen och körde hem och satan vad det hade snöat under natten. Gick ju typ inte att köra! Man kan ju tycka att det kan vara nog av den här varan snart..

Vid halv 6 tiden hade befann jag mig återigen på middag med familjen Svelander och vi hade mycket trevligt måste jag säga:D Frida hade med sig några lekar hem från Götet som var riktigt roliga och kluriga. Man märkte ju att man inte är speciellt smart när det kommer till att tänka ut saker :P Men kul var det iaf :D


Nu ska jag sova och imårn väntar resa ner till Sthlm för att se DIF ta emot FBK nere på Hovet. Hoppas nu bara vädret är bättre och att det inte inträffar några olyckor på vägen som förhindrar vår framfart!



God natt!!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 1 januari 2010 23:18

             


Nu kör vi vidare på mot 2010!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 1 januari 2010 21:15


Det är med både sorg och glädje som jag nu tar farväl av 2009 och välkomnar ett nytt decenium. Det har varit ett mycket bra år får jag lov att säga och jag hoppas att 2010 blir lika bra men jag gillar inte när det blir nya år. Man blir äldre och äldre och det tycker jag känns sådär. Men jag ska försöka sammanfatta det år som gått på ett inte allt för långdraget vis. Det blir ingen kronlogisk ordning i texten men det gör inte mig något och knappas er heller.


Vännerna:



Det här var året som egentligen inte alls blev som det var tänkt. Jag blev ett år äldre i passet, hade fått fast jobb och skulle börja leva det tråkiga livet. Men jag ångrade mig och jag är mycket nöjd över mitt beslut. Jag har fått en chans att ta igen alla tid som jag missade för en sådär 5-6 år sedan och jag njuter varje gång jag får chansen.

Och för det har jag mina vänner att tacka och framförallt kanske, Simon, Oggy, Macke, Svelander, Douglas, Halling och givetvis många fler men ni vet ju vilka ni är.

Men det har varit ett fantastiskt år med så mycket sjuka händelser att det måste vara världsrekord i sjukhet. Men tack ska ni ha iaf! :)


Men jag har en till vänskapskrets. Den som aldrig sviker, den som alltid finns där år efter år och som är så nära en familj man kan komma.

För ena brodern tog ett långvarigt förhållande slut och det var sorglikt men som man brukar säga: Inget ont som inte har något gott med sig. Holmberg träffar jag mycket mer frekvent nu och det är jag oerhört glad över.

Så ett stort tack till alla er och ni om några vet vilka ni är, för vi kallar oss för Bunkern Boys!


Resorna/utflykterna:


I Augusti var var det mitt livs första utlandsresa om man bortser från dom som

gjorts med familjen. Jag tillsammans med Simon, Oggy och Douglas var på den grekiska ln ios. Det var overkligt roligt och jag tror aldrig jag haft så kul någon gång. Hände det normala saker där? Oggy... Var vi nikter?

Där lärde vi oxå att känna massa nya ansikten och stifta bekantskap med folk utanför Sveriges gränser och det är ju aldrig fel :)

Men det finns en baksida oxå:P Man mådde inge vidare när man kom hem. Och jag ska aldrig mera dricka sprit var det enda man tänkte efter att man kommit hem, men nu håller en ny resa på att planeras så man glömmer fort hur vidrigt man mådde:P


Jag minns resan till Hassela som blev avslutningen på en 2 års period tillsammans med Björn Wallström och team 91/92/93. Och det har varit en fantastiskt resa och jag är glad att jag fått varit en del av den. Vistelsen i Hassela blev bra långt över förväntan och ja du Doggen... är det inte humor så säg? :D

Varför jääbar du inte? Jag brir mä intä!


Midsommarafton blev en höjpunkt till på året. Detta var också första gången challe gjorde oss sällskap ute i junibodsand och det blev det bästa någonsin. Jag älskar midsommar, jag älskar mina vänner, jag älskar Klöfver och älskar att han älskar oss! Detta är fantastiskt helt enkelt!


Holmberg sa i april. Det datumet blir det Borgasand och som det blev det! Han lyckades med konststycket att 5 månader i förväg pricka in en helg då alla kunde och den helg på sommaren som bjöd på det bästa vädret. Helt underbart!

Och detta är en tradition och jag hoppas den håller i sig även 2010!


Det idrottsliga:


Det var inte svenska fotbollslandslagets år i år. Det kan vi alla skriva under på. Missat VM gör ont i hjärtat och ett VM utan Sverige blir liksom 100 ggr tråkigare direkt. Men vi spelade helt enkelt inte bra när det som mest gällde. Tyvärr!

Lagerbäck hade i och med det gjort sitt i landslaget och ersattes utav Erik Hamrén. Så får se vad som händer i framtiden men helt klart är att det kommer bli ett yngre landslag och vi får se om det är till det bättre.


I hockeyväg kommer jag att minnas Peter Forsberg och Modo Hockey. Han och Marcus Näslund gör comeback och spelar gratis för att klubben har dåligt ekonomi. Fyra andra spelare skänker miljonbelopp till klubben och det kallar jag klubbhjärta. Zäta och Modin kan inte bidra med några 100 000 för att renovera omkl rum på NSK. Skämms för fan! Men jag beundrar Foppa, det har jag alltid gjort. Det var han som fick mig att börja med ishockey. Han är min stora idol och hoppas att han får vara skadefri, göra ett bra OS och kanske lira någon säsong till. Det vore inget annat än ren och skär rättvisa, för mannen med det största hjärtat.


Men det jag minns mest om idrott under 2009 är Usain Bolts två världsrekord. Han tog löpning till en helt annan nivå och det är njutbart att se honom springa.

Han krossade Michael Jonsson "oslagbara" rekord som om det var den enklaste sak i världen. För sådana insattser finns bara ett ord: Fantastiskt.


Jobbet:


Dormy... Mitt jobb. Jag trivs hur bra som helst med mina arbetskamrater och jag tjänar pengar. Det är väl så ett jobb är antar ja. Blev av med fasta anställningen i November men det bekymrar mig inte så mycket. Jag har det bra som jag har det nu tycker ja. Vi får se hur länge det varar, kanske ska man ta tag i livet på riktigt. Det har jag iof sagt många gånger så vi får se hur det går.


Världsnyheter:


Årets kanske största och mest tragiska händelse måste väl ändå vara det faktum att Michael Jacksson har avlidit och en kung inom musiken är försvunnen. Ett musikaliskt geni fick en på tok för tidig död men trots allt så har han bara sig själv att skylla. Men frågan är ju om han verkligen är död? Det kan ju vara fejkat och att han i storslagen stil gör comeback någon gång här under 2010. Man vet aldrig!


Klimatförändringen har det aldrig någonsin talats om så mycket som 2009 och om dom inte envisas med att dra upp detta i varje program på tv och i alla tidningar så kanske man skulle bry sig.


Svininfluensan anser jag vara årets mest uttjatade ord. Folk har proppat i sig pencilin, använt handsprit så fort man tagit i något och skaka hand gör man enbart med kungen för annars är det inte värt det. Man kanske blir sjukt... åååhh scarry.

Visste ni att det dör 50 ggr mer människor i en vanlig influensa än vad det gjort i svininfluensan? Så nu är det färdig hajpat över detta!


Finanskrisen är nästa sak som varit en stor snackis i år och det ända man kan skylla på är media. Det är deras fel att folk blivit av med jobben och att man tror man måste ta alla pengar man har, lägga dom i madrassen och svetsa igen den. För alla banker ska tydligen gå i konkurs och man har inte råd att köpa kött till middag även om man tjänar 40k i månaden. Låter ju märkligt! Folk som har fått behålla sina jobb kan väl för helvete sluta prata om någon så kallad finanskris. Ni är ju inte ens drabbade!



Jul/Nyår


Julen är jag inget megafan av, det skall erkännas. Men det är roligt att samla familjen och släkten och träffa alla. Det är ju det viktigaste. Julafton spenderades hos farmor och farfar och det är det bästa det :)

Själv agerade man tomte och det var lite roligt faktiskt eftersom jag är 2 småsyskon, varav ett är typ 2 år och är lite smårädd för tomten:P


Nyår var väl precis sådär bra som nyår ska vara. Håkansson ska ha beröm för ett magnefikt jobb hemma i bunkern där han fixat mat och lekar och grejer. Perhört uppskattat! :)

Kvällen var lyckad och somnade in strax efter 5 vilket är helt lagomt tycker ja.


Kanon och kalkon


Jag hade egentligen tänkt skriva mycket mer men med risk att bli allt för långdragen så får det var nog så här. Men jag måste ju få utse en kanon och kalkon iaf.


Årets kanon:

Ios


Årets Kalkon:

Medias överdrifter



Så med dessa ord så avrundar vi 2009 och går mot nya tider och jag tror 2010 kommer bli ett kalas år och jag tror det som väntar kommer bli starten på Mitt decenium!



//Signerat Sundberg


Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards