Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Sundberg - 10 januari 2010 19:42



Ingen som inte redan kände henne visste vem hon var och vi som gick i samma klass som henne trodde hon nog kunde gå ganska långt inom fotbollen, men nu göra Anna Holmlund succé inom skicross och har blivit ett medaljhopp i OS!


Jag minns klart och tydligt idrottlektionerna då vi spelade någon typ av bollsport och hon faktiskt var rätt bra. men framförallt var hon fysiskt sätt otroligt bra och tacklade ner oss killar hur lätt som helst och därför trodde jag att hon nog kunde blir riktigt bra inom fotboll men ja det var då de...


Nu kan man läsa att sportbladet gör EXTRA EXTRA repotage på första sidan om Sundsvallstjejen och plötsligt vet hela Sverige vem hon är :D

Det är sjukt vad fort det kan gå egentligen och Anna har väl bara sysslar med detta i två år eller nåt. Ringde typ landlagstränaren och frågade om hon fick börja. Nu var ju inte hon helt grön på skidor utan var faktiskt ganska duktig även i alpina grenar men absolut inte på den nivå hon befinner sig nu, nämligen i världstoppen!


Men det är bara att gratulera Anna till framgångarna och hoppas krashen nu senaste inte är så allvarlig, för det ska bli väldigt roligt att följa henne i OS! Fattar ni?? OS!:D

Är det OStort de?


Lycka till!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 10 januari 2010 19:20


God kväll!


För att vara jag så har detta varit en väldigt lugn helg och kvällarna har bara spenderats hemma sittandes i soffan.

Men lördagen bjöd på en hel del idrott då jag först satt i en bil på väg upp till Ånge för att se grabbarna spöa Ånge i en mycket dåligt ishockeymatch. Blev mer kriga en skönspel om man säger så.

Men seger är alltid en seger och det är alltid kul :)

Våra 95:or har i helgen spelat cup i Sundsvall och lyckades faktiskt vinna den vilket är väldigt roligt :)


Efter matchen i Ånge åkte jag hem enbart för att hämta bilen och sedan begav jag mig till Matfors för innebandymatch.

Egentligen ver jag inte om det får kallas innebandy men ja herregud. Plan var as liten och det liknade mer korpinnebandy eller kanske skolinnebandy än en div 3 match. Undertecknad var otvivelaktigt sämst på plan och bänkas helt korrekt efter två spelade perioder då vi gick ner på 2 femmor. Tyvärr blev det bara ännu sämre då och matchen förlorades tillslut med 9-4 tror ja. Men hela laget var under isen och då äre svårt att vinna. Och den där innebandyn kan man väl säga inte passar mig alls faktiskt. Bara massa hets och slag och springa helt utan tanke. Då äre bättre att slänga in en grupp dampungar, dom gör det förmodligen bättre än mig.


Lördagskvällen var sedan på väg att ta slut redan vid 10 då jag var rätt trött. Men sen kom Emma och Macke förbi och vi satt och surrade, skrattade och kollade på tv några timmar innan jag till sist hamnade i säng.


Idag har jag jobbat och det har återigen varit ohyggligt lugnt och så lär det förbli ett tag till skulle jag tro.

Efter jobbet åkte jag till sporthallen för att se Granlo lira lite innebandy. Första matchen jag ser med dom i år och givetvis så förlorade dom med stora siffror just denna gång :/

Matchen var väl ingen höjdare men dock bättre än "cherleaderserna" som showade mellan perioderna och vid avblåsningar. Dom var fruktansvärt tragiska tyvärr.

Även att motståndarlaget hade med dig en klack med packade 18 åringar som stod och skrek och skämde ut sig inför 300 pers. Otroligt sorgligt gäng även dom!


Nu har jag precis ätit en pizza och fastnat framför La liga på tv. Lär inte röra mig alltför mycket mer idag tror ja. Tidig kväll lär det bli och imårn ska jag sova ut. Riktigt, riktigt länge!




//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards