Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Sundberg - 28 januari 2010 18:15




Fantastisk låt och kvinna!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 28 januari 2010 16:39



Tyvärr har jag tappat namnet på programmet, men jag såg något debattprogram igår på tv där det diskuterades om olika hjälporganisationer och om Stig Larssons vara eller icke vara författare.

Debattprogram kan vara otroligt roliga men just dessa ämnen var väl kanske inte något som smäller något överdrivet i mina öron men hur som helst.

Jag har alltid varit skeptisk till att pengar som skänks till barn i fattiga länder och dyligt inte riktigt hamnar där dom ska. Givetvis att en del kommer rätt men något inom mig säger att det finns personer som gärna tar en eller annan bössa och stoppar i egen ficka. Cheferna för vissa av företagen plockar ut 70k i månaden som vaddå? jag skänker till honom? Dom hävdar att pengarna till löner kommer från andra ställen men det vette fan. Jag tror många hjälporganisationer består av korrupta rötägg, men som sagt det är bara vad jag tror!

Igår diskuterade iaf detta men debatter är bara till för att hamna i bråk med varandra och framhäva sig och sitt som det bästa. Man är fruktansvärt partiska och jag garvar jämt och tänker: Min pappa har störra kuk än din! Det är ungefär på den nivån!


Stig Larsson har inte skrivit sina egna böcker!!

Det måste ju rankas som förtal, eller? Okej, man kan tror saker och ting men detta var tydligen "ren fakta" om än utan källa.

Får man ens uttrycka sig så när karln är död och inte kan försvara sig. Jag tycker det är ovanligt märkligt gjort att kritisera författaren som för tillfället är störst i hela världen. Man smutkastar honom totalt och säger att han i princip har dyslexi och är oduglig på att skriva. Speciellt när han är svensk! Vi ska väl vara glad att vi fått fram någon som blivit världskänd. Eller är det den svenska avundsjukan som gjorde att tidningen publicerade den bedrövliga artikeln som fick alla konpirationsteoretiker att plocka fram för förstoringsglaset.


Jantelagen here I come!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 28 januari 2010 15:10



Två av sveriges känligaste handleder genom tiderna är på väg att förenas i Finska Jokerit och skulle det inträffa måste jag få tag i finska tv kanaler.

Fredrik Bremberg 34 och Michael Nylander 37 kan komma att bli klubbkamrater i mittenlaget Jokerit i den finska högstaligan. Linkan som har gjort succé sen han kom till klubben försöker nu att locka till sig sveriges kanske skickligaste spelare när det handlar om småa ytor. Ingen kan snurra och trixa som Nyllet och tillsammans med passningsgeniet Brenberg tror jag det kan skapas magi borta i Finland.


Båda dessa artister har ett spelsätt där nonchalans och lekfullhet närmast upplevs som parodi och får troligtvis tränarna att riva sitt hår under vissa stunder. Men dom har också förmågan att göra saker inte många andra ens skulle funderar på att göra och det är därför dom går hem hos folket.


Men som Svelander sa: "Eller så tar det sitt förnuft till fånga och skriver på för DIF snarast"

Ja då skulle jag säga upp mig från mitt liv och bosätta mig i spelarbussen på sätet mellan Linkan och Nyllet!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 28 januari 2010 01:25


Jag har gått den där vägen, suttit uppe alldeles för länge vid msn bara för att, nu ska jag sova, är bland det mest tråkiga ord som finns att säga.

Jag har varit grabben med drömmarna om NHL och La liga och jag var han som inte vågade prata med fler än en samtidigt utan att bli generad.

Jag spelade bandy med grabbarna på gatan som var 10 år yngre bara för att jag älskade att leka och för jag ville vara snäll mot dom.

Jag samlade burkar och pantade för att spara pengar på hög och många kallade mig snål och girig men jag tyckte jag var smart.

Jag har alltid varit fegast och vill någon att jag ska prova något nytt har jag alltid velat kunna det bra innan jag ens provat.

Jag har gråtit till filmer som som andra vägrar att se på pga av att det är töntfilmer och jag smakade inte alkohol förens jag var 19 år.

Jag har alltid haft svårt att slita mig från vissa personers sällskap och jag minns mycket väl när jag samlade löv på gatorna hemma på uttervägen.

Jag firade lilla julafton med min dåvarnade bästa vän och vi gav varandra pennor som vi 30 min tidigare hade suttit och ritat med.

Jag missade aldrig en träning om jag inte låg på dödsbädden och även om jag inte gillade skolan så gjorde jag ändå alltid bra ifrån mig för annars skulle jag skämmas. Kanske var det mammas förtjänst och så vare nog och det får jag tacka henne för.

Jag har alltid gått hem bland vuxna människor så länge jag kan komma ihåg och jag har drivit egen äktenskapsförmedling och varit mina vänners axel när något tråkigt har hänt.

Jag rökte min första ciggarett efter att jag fyllt 23 och jag tycker fortfarande åka friåkning på NSK är roligare än krogen.

Se till att allt fixas och är i ordning har alltid varit min uppgift. Kanske har det blivit gjort ändå men folk har alltid räknat med att jag fixar allt och jag kanske har trivts i den sitsen.

Jag har aldrig gillat att bråka och har aldrig varit i slaksmål för jag tror inte på våld. Jag älskar att skratta åt min egna dumma grejer som jag säger och jag har aldrig varit långsur även om folk har trott de.

Jag är nostalgisk och har alltid varit och kanske lite disträ. Tycker alltid allt var bättre för även om det inte var.

Jag gick i mjukiskläder hela högstadietiden bara för att det var skönt och jag har egentligen aldrig brytt mig om vad någon annan tycker om mig,

Jag har alltid varit anpassningsbar och tycker inte det är något fel att bete sig annorlunda beroende på vilka man umgås med.

Jag träffar inte 16 årig tjejer och killar för att jag vill ligga med dom. Det är mina kompisar precis som alla andra och ja, kanske lekte vi under årens lopp, på rymmen lite för mycket.

för någonstans har jag tappat bort mig själv lite, det känner jag. Dock inte så mkt som vissa verkar tro.

Rykten om saker som jag inte vet om jag ska skratta eller gråta åt men här har ni mig och mitt liv. Det nån annan säger får stå för dom. För när allt kommer omkring så är det ändå bara jag som har facit.



Jag sitter fortfarande och grinar till romantisk drama och jag lyssnar på Niklas Strömstedt, ställer upp så ofta jag kan och tycker balader är den bästa typen av musik. Visst har jag gjort idiotiska saker och grejer som jag ångrar men det gör vi alla.

Men världen förändras och det är väl inte mer än rätt att även jag gör det. Men så vitt jag vet har jag samma hjärta och själ som för 23 år sedan eller det kanske ni vet bättre! :)




//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards