Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Sundberg - 15 januari 2010 21:39



Efter onsdagens nederlag mot Övik hade publiken och och antagligen spelarna förhoppningar om denna match mot Sollefteå skulle blir betydligt bättre. Nu missade jag första perioden men att dömma av resultat 1-3 antar jag att det inte var sådan stor förbättring. Njurunda tog  ändå ledningen med 1-0 men tappade till 1-3 innan det var dags för pausvila.


Tidigt i andra perioden reducerade Robban Engström till 2-3 efter ett solonummer av Jeppe Karlsson som resulterade in en retur som Robban slog in och man var nästan ikapp, dock bara för ett ögonblick. 2-4 kommer efter en bytesmiss från hemmalaget. Efter målet tycker jag ändå Njurunda spelade helt okej ungefär fram tills halva perioden var spelad. Man fick på lite press på Sollefteå försvaret och skapade några farliga målchanser, dock utan utdelning. Sedan händer det något och NSK faller tillbaka lite till spelat man hade förra matchen med mycket felpass och markeringsmissar som resulterar i mängder med 2-1, 3-2 lägen för Sollefteå. Och trots att Smorre i kassen spelar rätt okej så orkar han tillsut inte stå emot och 2-5 kommer i just ett 2-1 läge. Vad som är lite oroväckande och tråkigt är att moståndarna allt som oftast får ta både andra och tredje returen på skotten och då blir det tillslut mål och det känns ganska onödigt. Målvaktens uppgift är att ta första skottet och sedan är det upp till medspelarna att se till att man får undan spelarna/pucken från farligt område. Men det lyckas inte Njurunda med för tillfället och på så vis kommer lite onödiga mål till.


I tredje perioden tänds dock ett litet hopp när NSK återigen reducerar till 3-5 via ett mycket vackert mål av Emil Svelander där förarbetet av Steven och Anton Schön höll riktigt hög klass.

Men återigen gör Sollefteå mål bara några sekunder senare och matchen känns avgjord.

Tråkigt tycker jag när man ändå visar stundtals att man kan lira riktigt bra men det är på tok för sällan för tillfället.

Men det är bara att träna på och gnugga vidare och få tillbaka lite sjävlförtroende så tror jag nog det kan bli lite vinster innan säsongen är till ända.



Noterbart från denna match var att Svelander fick göra sitt första mål i serien. Roligt för honom!:)

Smott gör efter förutsättningarna ändå en helt okej match trots 6 insläppta baljor. Men det är försvarsspelet som återigen är för trassligt.

Tycker också att Anton Schön kom in och gjorde det riktigt bra!



Mot nya mål nu!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 15 januari 2010 11:42



God förmiddag!



2000 kr till han som lagade bilen och en tusenlapp till på mat och bensin sitter jag nu och skär mig i handlederna på jobbet. Är det roligt att göra av med pengar när man inte har några? Som tur är har jag en del skulder att kräva in så finns inte dessa på mitt konto inom en snar framtid känner jag en hel del torpeder som älskar att driva in stålar!:P


Bara två dagar nu tills det blir fjällresa och det ska bli oerhört roligt och jag hoppas bara vädret för lite tur med sig. Mycket saker ska inhandlas och jag hoppas bara vi får plats i bilarna med alla packning och så. Men får väl anlita nån arkitekt som kan pussla ihop det hela.


Nu ska jag jobba gott folk!



//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards