Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Sundberg - 25 januari 2010 23:00


Ja då har det gått några dagar sedan den sista groggen draks men jag lovar att jag skulle åka dit i en nykterhetskontroll, tyyyp!

Asså jag är riksbakis fortfarande! Bra de! myckethö....


Haft hockeyträning ikväll och vi provade en ny övning som grabbarna in kört förut. En rätt svår men bra övning som dom till min ändå stora förvåning klarade ganska så bra. Det var roligt!:)


Annars har jag inte gjort mycket idag. Varit en stund med Simon, pratat lite i telefon och varit en sväng till pappa och bytt bil. Det är typ allt. Men känns som det var tillräckligt för nu är jag dyng trött och ska nog sova alldeles snart. Tänkte se klart filmen the ninth gate som iaf har startat mycket bra och Håkansson sa att det var grym och då brukar det vara så.



Annars har jag sett att Foppa är tillbaka på isen igen. Ser lite trasslig ut men hoppas han kommer igång. Har ju planerat in mitt liv efter OS och då vill jag att han ska vara med. Dock tur att matcherna går mitt i natten så slipper det störa jobbet iaf. Iof så stör det inte så mkt alls kom jag på, man kanske kan vara lite trött på morgonen men det får man ta.

OS är den viktigaste enskillda händelsen vart fjärde år och det ända som kan stoppa mig från att se något som jag verkligen vill se är en begravning.. Min egen.




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 25 januari 2010 10:51



Hade jag inte varit ledig idag hade jag vart tvungen att byta bort passet för jag är fortfarande död efter vad som har varit en fantastisk vecka i fjällen.

Tror vi tar det från början men jag vet att jag inte kommer kunna allt i kronlogisk ordning för jag har ingen anining på vilken dag saker och ting hände.



Söndag för en veckan sedans stod det tio st på min parkering redo att lämna Njurunda för trevligheter i vemdalen. Packningen skulle man kunna trott vara för en resa resten av livet men det blir mycket när man är många verkar det som:P

Startuppställningen på denna resa var den som följer.

Jag, Svampen, Oggy, Macke, Douglas, Hoa, Edin, Vicky, Hanna, Linnea plus Emma och Emma som valde att åka upp några dagar senare pga skolan.


Resan upp gick bra och alla kom upp välbehållna och till utsatt tid. Stugan som vi på bilder hade förtstått vara rätt så fin var överbra! Oerhört snygg och lagomt perfekt. Det ändå som oroad mig var hur den skulle se ut efter en vecka med oss...


Första kvällen bjöd på kalasfylla precis som planerat men jag tror att vi va det ända i Vemdalen som förhuvudtaget tänkte på alkohol den kvällen. Men vi var oroväckande peppad så det var liksom ingen mening att att ens försöka kämpa emot.

På morgonen dagen därpå går Svampen runt och väcker folk vid halv 9 tiden och skulle upp och kröka. Vi hade ju trots allt fått sovit 5 timmar så det var väl lika bra det kanske. Svampen drack 11 öl innan kl 12 på förmiddagen och sedan vart det sibylla där han beställde 400 grams skrov!:D HAHAHA!! Äre lite de?

Svampen var förövrigt oroväckande rolig de tre första dagarna och han avlossade citat efter citat som är värda att dokumteras i bibeln typ. "Gör som Jesus, följ Svampen"


Hoppar vi till onsdag så åkte jag och Simon och hämtade Emma och Emma på förmiddagen och var vi pepp när vi kom upp så var det ingenting för vad dessa damer var! Såg att jag hade fått sms typ kl 3 på natten om att dom måste dricka spirit , tyyyyp! Fruktansvärt kul!

Dom startade oxå direkt, kl 11 på morgonen men för vissa tror jag det gick lite för fort och kvällen blev nog lite tidigare än beräknat men va fan. Det kom ju fler dagar!:D


Torsdag blev det första slalomdagen men jag Edin och Douglas hade varit ute på en längdskidstur på tisdagen oxå, tror jag det var iaf. Men det var riktigt roligt att åka i backen och det ända felet var att jag hade klätt mig lite kallt, för det blåste något kopiöst på toppen. Men det bblev iaf några timmars skön åkning innan det ja, jag behöver väl antagligen inte säga vad som hände på kvällen. Det var samma sak varje kväll :D


Dock var det en grej som var tråkig med resan och det var att Simon fick åka hem pga av smärtor i magen :/ Det var fruktansvärt tråkigt både för han och för oss. För han hade varit en riktigt entertainer det frösta tre dagarna och skrattade så mycket att magmusklerna avled. Men Förstår att han åkte hem eftersom det inte gick att vara i stugan på kvällstid om man inte var med och partade. Det var inte direkt lungt och skönt om man säger så.

Men som tur var så tog Macke över showen som underhållar och gjorde fredagen till en orgi av skratt!:D

Det blev även slalom denna dag oxå och jag hade bättre kläder så då var det roligare:P


Lördagen blev extremt lugn och vi åt tacos och bara myste och kolla på film. Ingen hade så mycket ork till annat och desutom så skulle vi ju upp och städa dagen därpå. Undertecknad föll i sömn som nummer två efter Oggy som somnade 8. jag tror jag höll ut till 11 men sen var det godnatt.


Det finns mycket mer saker att berätta givetvis. Men vissa saker som hände i Vemdalen måste stanna i Vemdalen!:P


Hemfärden var en enda lång plåga och ögonen fick verkligen kämpa. Men vi kom hem och jag tänkte att nu måste jag väl ändå sova. Nä jag åker till Svampen och skrattar och en sak till...

Vi bokade ny stuga i Hassela!:D



Normalt de? Knappast!

Nu blire vita veckor!






//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards