Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Sundberg - 2 augusti 2008 23:44



Kom nyss hem efter att ha avnjutit en mycket god och trevlig middag hemma hos familjen Svelander. Tonvis med skratt i vanlig ordning och Patrik agerade fantastisk kock och bjöd på en utsökt köttbitt med klyftpotatis och bea!:)


Innan det så var jag, dockan och Hassan ute på en lite golfrunda som slutade helt okej. 75 slag efter slagit 39 slag första 9 och 36 sista. Målet med rundan var att försöka göra 18 raka par bara för skojjs skull. Det sprack ganska tidigt men fortsatt ändå fram tills hål nummer 12 att bara försöka göra par. Men där ändrade jag mig och sa till mina spelkamrater att jag skulle göra 5 birdies de sista 6 hålen. Lyckades bara med att göra 4!:P Men det får nog ses som ganska bra ändå!:) Missade dock en birdie putt på 14 på en meter och en på 3 meter på 17. Hade vart skojj av avsluta -6 sista 6 hålen men det får bli nån annan gång!:P



Lasse imårn! Längtar bedrövligt mycket!



Nä nu blire nog sängen. Ska upp och jobba halv 8 imårn igen...:/ Längar inte dirr till de!




//

Signerat Sundberg

Av Sundberg - 2 augusti 2008 12:55



Jobbet rullar på. Folket lyser med sin frånvaro och jag har inte mycket att göra. Måste bara be om ursäkt för det förra inlägget som blev 18 mil långt!:P Men tycker det är fantastiskt kul att skriva. Sen var det handlar om spelar ingen roll egentligen, lika kul ändå. Det är förövrigt ända anledningen till att jag för huvudtaget skriver här!:P


Slutar vid 15 och då blir en golfrunda med Svelander. Var ett tag sedan man lirarde så det ska bli kul.



Något annat som är väldigt kul är den lilla dos av vardagshumor som folk här uppe bjuder på ibland. Som idag: En man i sina sista år (90+) typ, kommer in och ställer sig framför tv:n och kollar på en golftävling som rullar om och om igen. Då ställer han denna fråga: Är detta inspelat eller är det direktsändning. Nä det är inspelning svarar jag. Men det står ju live upp i hörnet kontrar han med då. Jag vill skratta och gråta på samma gång men nöjer mig bara med att en en gång konstatera för mig själv att folk är... ja ni vet säkert vad vid det här laget.


okej att han var lite gammal kanske men klarar man av att spela golf så borde man ju också klara av att tänka men tydligen inte!:)




Vart det långt igen nu? Men har ni kommit hit ner så kanske det inte gör er något:) 




// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 2 augusti 2008 08:13

Lördag 2/8-08



Ja då var vi här igen... Gråa dagar, kyla, tomhet och allt levande visar skeptis för fortsatt framtid. Ändå går dagarna precis lika fort som man inte vill att dom ska göra. Tiden rusar iväg och man hinner inte ens reflektera över vad som hände. Kanske är de bra, kanske inte, kanske får vi svar, kanske blir vi kvar, i en oändlig rundgång av tankar.


Hjärtat överger inte änglar... Vad som än sker så har jag fått varit en del av det, och ja, det har varit helt otroligt:)



Gårdagen var en enda lång trötthet, men tod mig ändå in till stan för att bowla lite med mina vänner. Gick väldigt bra men fick ändå stryk av acke i vanlig ordning. Efter det så for jag ut till junibodsand och spelade lite kort och njöt av den gemytliga stämningen som råder där ute. Avslutade med en promenad ut på piren, kollade på vågorna som slog mot stranden med oförklarliga krafter. Vackert var det men skrämmande hur något så oskyldigt kan förgöra så mycket lugn som havet stundtals kan ge.



Jobb idag, jobb imårn och helgen avslutas med Winnerbäck på Söndag kväll. Hoppas vädret inte för med sig regn när man äntligen ska få se honom live. Men känner jag min otur rätt så lär det nog ösa ner från den svartaste av himlar. Men kan ju vara mysigt det också, vem vet...




Dagens citat: "Om du minns 1960-talet kan du inte ha varit med."

- Sverige



Måste vart ett kul årtionde...





"Jag känner dej
Jag känner dej så väl
Dina fasor, dina våndor
Finns också i min själ
Du är mitt kött och blod
Du bär ett dyrbart namn
Och min kärlek
Utan villkor
Jag gör vad jag kan
Så stor och stark på dagen
Men så liten mitt i natten
När ingen ser, när ingen vet
Kommer gråten mitt i skratten
Fem fingrar ska skydda dej
Ett är månen
Ett är solen
Ett är Polstjärnan bakom molnen
Ett är hopp och ett är tro
Handens fem fingrar
Vaggar dej till ro"





//

Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards