Alla inlägg den 27 december 2009

Av Sundberg - 27 december 2009 23:13



Inte nog med att jag inte kom iväg till jobbet i lördags för idag var det nära att hända igen, dock av en annan anledning.

Kom ut på morgon och såg inte bilen :O

Fem stycken personer stod och skottade fram sina egna men till ingen nytta för den som plogat vägen utanför hade gjort jordens snövall mot parkeringen så det gick inte att komma därifrån. Smart! Då hade jag ytterst god lust att lägga mig ner och dö!

Men som tur var så kunde pappa komma och hämta mig och sen fick jag låna hans bil så jag han lagomt till öppning :)


Efter jobbet lämnade jag tillbaka bilen, skottade parkeringen som tack och sen tog jag mig en promenad hem till Njurunda. Kallt om benen var det eftersom jag bara hade tunna.. ska vi kalla det kostym byxor så vet ni vad jag menar.

Men hem kom jag iaf, om än frusen.


Kvällen har sedan spenderats framför JVM matchen mellan Sverige och Österike i en ytterst bedrövlig match sett ur svenska ögon. Men vi vann tillslut med 7-3 men det var långt ifrån bra. Många pojkhockeymisstag och mycket felbeslut präglade matchen som iaf jag tänker glömma!


Ni tror jag att jag skiter i det här!

Sov gott kära vänner!



//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 27 december 2009 14:46


Ja då har Bengan släppt truppen som skall försöka försvara OS-guldet från Turin.


Och här är dom som ska göra det:

Målvakter:

Henrik Lundqvist

Jonas Gustavsson

Stefan Liv

Backar:

Tobias Enström

Magnus Johansson

Nicklas Lidström

Niklas Kronwall

Douglas Murray

Henrik Tallinder

Mattias Öhlund

Johnny Oduya

Forwards:

Daniel Alfredsson

Nicklas Bäckström

Loui Eriksson

Peter Forsberg

Tomas Holmström

Patric Hörnqvist

Fredrik Modin

Samuel Påhlsson

Daniel Sedin

Henrik Sedin

Mattias Weinhandl

Henrik Zetterberg



Har suitt och läst dem som komenterat på aftonbladet om vilka spelare dom tycker skall vara med och inte. Och det är alltid lika roligt, för vissa verkar vara så blåsta och okunnig om hockey att det är tragiskt.

Grejen att ta ut ett lag gör man inte bara genom att ta dom 23 svenskar som ligger bäst till i poängligan, det funkar inte riktigt så. Det är därför spelare som Påhlsson, Mange johansson, Douglas Murray mf är med i truppen. Man behöver rollspelare, så enkelt är det. Man behöver dom som kan gå in och döda utvisningar, dom som kan stå framför mål i powerplay och någon som kan spela väldigt fysiskt mot motståndarnas stjärnor och framförallt en som kan försvara våra egna och tala om att rör ni honom, ja då kommer det göra ont. För det är så det fungerar, så har alla lag alltid gjort förutom Sverige men nu kanske det är dags.


Folk kan undra vad Fredrik Modin gör i truppen och jag blev också överaskad när det namnet dök upp men med lite eftertanke behöver det inte vara så dumt.

Vi har tillräckligt med kreativa lirare i detta lag att vi inte behöver en Husse eller en Davidsson som vissa märkligt nog saknar. Vi behöver ett lag där alla har sin egen roll och jag tycker Bengan har fått ihop ett bra sådant.


Men jag kokar när folk tycker att man bara ska ta med framtidslöften, typ Omark och grabbarna. Dom håller inte, så enkelt är det. Deras tid kommer, men Bengan måste ju försöka vinna detta OS inte förbreda folk för OS om 8 år. För det är ingen välgörenhet dom syslar med på den där nivån, men det verkar folk inte förstå..


Givetvis så hade även jag om jag fått välja kanske bytt ut en och annan spelare men landslagsledningen ser betydligt fler matcher än mig så jag tror nog dom har betydligt bättre koll på grabbarna än vad vi andra har.


Dock så finns det en fara i den här truppen för det är många som är småskadade. Jag tänker närmast på Foppa, Alfie, Zäta och Modin och även fler men man måste chansa lite. Man måste ta ut en skadad Peter Forsberg annars begår man tjänstefel. Är han frisk är han kung, kan han inte spela så kan han inte det. Men när en spelare är så pass bra så får man gambla lite.


Men jag tror att vilket lag han än tagit ut så räcker det inte till guld denna gång. Kanada är för bra och kommer ha äckligt stor fördel av hemmaplan. Men jag tror det räcker till final men inte längre.


Men för att avsluta detta då.. Jag saknar faktiskt Victor Hedman, trots sin unga ålder har han mest speltid i sitt klubblag och tror han hade kunnat gjort ett riktigt bra OS. Även Micke Samulesson är förtjänt av en plats enligt mitt tycke men då måste ju två andra bort och jaa.. vilka då?



Vart är Linkan?




//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards