Alla inlägg den 16 december 2009

Av Sundberg - 16 december 2009 20:42


-12 visar termometern som sitter i mitt halvt upplysta köksfönster som faktiskt fått sig en julgardin här om dagen. Men det är ju inte så att man slår volter av glädje över att det är bitande kyla utomhus, men jag har ändå eftersökt snö och det måste ju faktiskt vara minusgrader om det skall bli någon snö. MEN det behöver inte gå till överdrift. Dom talar om 15-20 minus i helgen och det kallt på riktigt det. Dags att plocka fram mulvadoverallen och snöskorna om det här ska gå vägen.


Annars är jag rätt så förskyld för tillfället. Var ännu sämre idag än igår men jag har ändå tagit mig till jobbet då det blir för dyrt att stanna hemma. Men blire värre imårn, då vette fan.

Men jag måste ju vara frisk tills helgen. För på lördag står innebandymatch på schemat och sedan en ytterst trevlig kväll hemma hos Klöfver. Och går allt som det brukar så lär man hamna på någon av stans innekrogar innan kvällen är färdig. Men det återstår att se!



Förövrigt ogillar skarp att klockan redan är 20.45 då jag endast har ätit mat och diskat sedan jag kom hem från jobbet. Då är kvällen död redan.


Något annat jag ogillar är att bilister+snö= 30km/h under angiven hastighet. Räknar folk med att dom ska köra av vägen bara för att det snöar ute lr? Vägarna är ju saltade och fästet är ju på E4:an lika bra som på sommartid... Typ!

skärpning för fan!



Nu ska jag sätta mig ner med ett projekt värt många timmars hårt arbetande.




//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards