Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Sundberg - 18 oktober 2009 23:20


Jag känner att jag måste i...



varför hörde jag den låten just precis på tvn?

Senaste jag hörde den var på Gotland för sisådär 7 år sedan då Ulf Hamrin och en hel skolklass satt stirrade på solnedgången en vacker försommarkväll.


Det finns en film från den resan! Någon som har den?

ge mig!




Vill tacka mamma för en fantastisk laxmiddag också!:) Mycket bra.

Jag har desutom en lite tanke om att att skapa en jagellerdubjuderpåmiddaglista med folk som jag känner. Då kanske man får i sig skapligt nyttig mat iaf! Så känner du att du vill bli min middagsgäst eller partner så är jag öppen för förslag!:P


Nu har jag drygat klart för ikväll!

Squash imårn bitti!




Jag säger bara... tack och hej




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 18 oktober 2009 21:31


Kvällens division 1 möte mellan Njurunda SK och Aik Härnösand blev en riktigt rysare där straffar tillslut fick komma att avgöra matchen. Men innan dess så hade många mål fallit från bägge lagen och det var Härnösand som började bäst.


Bortalaget tog ledningen med både 0-1 och 0-2 innan den första perioden var till ändä. Njurunda som såg ut att knappt fattat att det var match inledde oroväckande dåligt och spelglädjen och viljan från tidigare matcher var som bortblåst.

Det slarvades oerhört mycket i egen zon och passningar som borde var hur enkla som helst valdes att slås så svårt som det bara går. Backhands bakom ryggen och flippar rakt genom boxen var första periodens signum för NSKs spel.

Andra perioden var egentligen inte hellen den så mycket bättre men Njurunda lyckade i alla fall göra ett mål genom kvällens i mina ögon bästa spelare Fredric Olsson, som tillsammans med den evige duracellkaninen Gustav Håkansson, unga Svelander och Selander var de ända som kämpade och spelade efter deras förmåga. Resten får kraftigt underkänt av undertedknad. Första femman som borde gå i bräschen och var dom som för laget gjorde alla fel man kan göra och inte alls förtjänade den speltid som man fick. Efter andra perioden var ställnigen 1-4 och tror man inte på mirakel så var det dags att börja med det, för det såg inte bra ut.


I den tredje perioden tändes dock ett lite hopp då Steven och grabbarna verkat vaknat till liv och reducerade genom den samme efter 7 minuters spel. Men 5 min senare efter slarvigt försvarsspel kunde återigen AIK göra mål och satte spiken i kistan (eller).. Det var i alla fall vad Härnösand trodde, men NSK ville annorlunda.

Med 6 minuter kvar att spela får Anton Schön en vacker genomskärare av Pascal och blir fri med AIKs målvakt och i sin comeback efter lång skadefrånvaror sätter han distinkt pucken bakom Daniel Thörne i Härnösands kassen.

Och även en kritiker som jag får väl medge att första femma tog revanch på alla oss på läktaren som tvivlat. Pascal flippar in pucken från blålinjen till 4-5 och med bara 2 minuter kvar att spela av full tid sätter Stefan Jonsson 5-5 och tvingar fram en förlängning. En förlängning som blir mållös och matchen får avgöras på straffar.

Efter två straffar av AIK och en av NSK hade ännu inget mål bokförts, men sen gör Fredric Olsson vi stolpen 6-5 till Njurunda och nu såg det bra ut. Men AIKs nr 21 visade prov på fin teknik då hand grundlurade smott och kvitterade till 6 lika. I den sista straffen gör Steven inga missatag och bonuspoängen är ett faktum.


Ser man till helheten så var det ganska oförtjänt men idrott är långt ifrån rättvist. Men NSK visade ändå prov på fin moral och lyckades som sagt vända matchen och tillsut vinna den. Men det är onödigt att det ska behöva ta 2½ period innan man börjar spela hockey. Men det är ju lättare sagt än gjort och det vet vi alla, men ett bättre motstånd ikväll och det hade varit god natt efter en period.


onsdag tar Njurunda emot Hudiksvall kommer bli en tuff och svårt match. Men i garden kan allt hända... Det såg vi i kväll!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 18 oktober 2009 19:20



The Bird is the word..! :D


Nu sitter jag återigen här en söndagkväll och ska försöka återberätta om helgens bravader.

Och vi gör ingen ljupdykning i detta för jag orkar helt enkelt inte men fredagen bjöd på kalas hemma hos Holmberg där vi hade mycket trevligt och spelade lite spel och lite gitarr. Kvällen fortsatte sedan på stan där det inte bjöds på någon succé... Var ärligt rätt jävla astråkigt. Vid 3 tiden tog vi en taxi hem till holmberg igen för att avrunda kvällen med lite Buzz på PS3. Och detta kom att förändra många saker. Att livet är en enda stor konspiration vet ju alla fast ingen vågar inse det och inte heller kan någon bevisa det. Men just denna fredag så försa sig spelet Buzz en aning. Det var en fråga som löd såhär: "Vilken av dessa har inte vunnit fotbolls VM?" Sen kom det lite bildalternativ upp och när bilden med den personen som ej vunnit kom upp så tröck jag och calan på... Pete Sampras, ni vet tennisspelaren. Svår fråga tänker vi och garvar men då.. Feeeeeel, Pete Sampras har tydligen vunnit fotbolls VM en gång.

Det är ju väldigt sjukt att man inte viste det men med tanke på hans ålder måste han varit med och vunnit 94 kanske. Men tyvärr så åkte USA ut gnaksa tidigt och finalen spelades ju som bekant mellan Brasilien och Italien. Och kanske var det i Brasilien Pete var med då?? Det var kanske han som egentligen var Ray? Och då kan man ju tänka att Pontus kåmark som hade täckning på Ray när Romario nickar in 1-0 mot Sverige i semifinalen inte alls hade hade täckning på Ray, det var ju sampras. Och eftersom han inte stod med i laguppstälning så skulle Brassarna blivit diskade och Sverige fått spela final mot Italien och då kankse vi vunnit den. Så egentligen kan man säga att vi vann VM-guld 94.. Om man ska dra det väldigt långt allltså!:P

Hur som helst så kan man ju inte tro på något alls längre!:p


Lördag då...


Bunkern stod som värd för kvällen förfest där Fotbollsmatcher på tv fick damerna att lämna lokalen för andra aktiviteter. Men inte dirr så man kan missa en match mellan Valencia och Barcelona! Tyvärr slutade ju denna match 0-0 vilket inte var så kul men det kunde man ju inte veta.

Invito blev nästa anhalt för kvällen där vi slöt upp med en del andra ohedeliga personer.

En P2 senare stod vi i kön till stadshuset helt ovetandes om att en legend höll till på Oscar. Peter Forsberg hade tydligen korkat upp och var på besök i Sunkans stad. Jag som varit där 4 helger i rad men just denna lördag var undertecknad inte på plats. Snacka om missrulle... Tänk att få suttit och pratat hockey med Foppa:D tråkigt de:D

Kvällen avslutades med en pizza och en promenad hem till calan där jag på i en tvåsitssoffa spenderade natten.


Nu ska jag avsluta detta inlägg och påbörja matchraporten från kvällens div 1 möte mellan Njurunda och AIK Härnösand!



//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards