Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Sundberg - 6 oktober 2009 22:57



Tisdagkväll och regnet öser ner från en mycket mörk och dyster himmel. Man kan väl utan att överdriva säga att det känns ganska så trist..

Vart tog alla vackra höstdagar vägen? De där då färgade löv faller ner från träden och solen lyser klart och en ljummen värme tar oss genom dagarna? Inte har dom hittat hit år iaf. Men det kanske inte är för sent.. Jag hoppas dom kommer. Jag orkar inte byta vinterdäck imårn och bära mössa på väg till jobbet, det är för tidigt för det!


Jag hoppas desutom att det inte blir minusgrader inatt för då kommer jag få det väldigt svår tatt ta mig till jobbet. Köra på isvägar är inte riktigt sommardäckens starka sida!:P



Annars hade varit en ohyggligt tråkig dag. Knappt en enda kund under hela dagen och dagarna blir bara längre och längre, känns det iaf som. Men antar att det bara är att vänja sig och hålla ut den tid man nu blir kvar. Har möte med facket och personalchefen på tors och då får jagh väl kanske reda på lite om vad som händer, för just nu vet jag egentligen inget alls.


Kvällen fortsatte sedan med träning och framåt halv 11 tiden blev det en liten lättar form av middag. Men jag åt iaf!


Däremot så hade jag och Jörgen en squashmatch imårse innan jobbet och det var däremot jävligt kul. Även om mitt spel inte höll någon vidare klass, vilket inte är så konstigt efter 10 års frånvarande från spelet. Men jag fick dyngstryk med setsiffrorna. 15-10, 15-8, 15-7. Men jag hoppas att jag skärper till mig till nästa gång och tar om inte revanch åtminstonde lite fler poäng.



Nu ska jag sova helt enkelt!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 6 oktober 2009 08:00



I går spelades två mycket dramatiska fotbollsmatcher som både kan ha varit väldigt avgörande för guldstriden i Allsvenskan och eventuella avancemang till Allsvenskan. Gais och Blåvitt bjöd på ett fartfyllt derby på Gamla Ullevi medans Gif tog emot Syrianska hemma på Norporten Arena.


Båda matcherna visades på TV och jag valde att se Giffarna och deras vilda jakt på att nå en allsvenska plats. Första halvleken var riktigt trist och dålig och jag ångrade mitt val av match. Men andra halvleken blev riktigt spännande. Syrianska gjorde 1-2 i den 83e minuten och giffarna såg ut att gå mot en snöplig förlust när det gällde som allra mest. Men med 3 minuter kvar av ordinarie tid skickar gif försvaret upp en långboll mot syrianskas straffområde som Wallerstedt lyckas skarva till Cristian Brink som i sin tur mycket skickligt skarvar bollen vidare till Aziz Corr Nyang som nickar bollen i mål bakom den förtvivlade syrianska målvakten. Nu är det ju normalt att båda lagen brukar vara nöjda med med ett oavgjort resultat men inte i denna match. Syrianska går genast till anfall och skapar ett riktigt bra läge som tyvärr en rutten mottagning förstör. Istället är det Giffarna som får sista ordet. På övertid, i en mycket tilltrasslad situation når bollen på något vis Jonas Wallerstedt som i en misstänkt offside situation skickar bollen i mål och skickar giffarna ett steg närmare en Allsvensk plats.

Det var inget skönlir, men det är inte riktigt gifs mellodi. Kämpavilja och hjärta avgjorde denna match och som så många gånger förr kommer avgörande målet alldeles i slutskedet av matchen.



Göteborgsdebyt då..

Det såg länge ut att sluta oavgjort på gamla ullevi men med i princip matchen sista spark petar Stefan Selakovic in bollen och ett vilj jubel bryter ut från ett fullsatt ullevi. Tyvärr såg jag som sagt inte denna match men enligt fotbollskväll var det en fantastisk match att skåda och det ser ut att bli en rafflande slutspurt i årets allsvenska. Det bör stå mellan Gnaget och Blåvitt och jag hoppas att det blir en helt avglörande match i sista omgången då Göteborg tar emot, just precis AIK!



//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards