Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Sundberg - 1 oktober 2009 22:33



Inför halvtomma läktarplatser tog idag Timrå emot Södertälje hemma i Eon Arena. Att publiksiffran var så pass låg som den var är ingen skräll då hockeyn som presterades inte höll allt för hög klass.

Södertälje startade dock matchen kanske piggt och skapade en del halvfarliga chanser. Fast mest berodde det på att Timrå inte var med för huvudtaget och inte verkat fattat att det var match.

Första perioden var ett rent sömnpiller och slutade 0-0.

Nu åker vi hem, sa några på läktare och jag var sugen att slå följe och slippa se eländet. Andra perioden blev aningen bättre men ändå långt från bra. Tredje perioden var väl roligast ur publikens ögon då Timrå gjorde två snabba mål och punkterade matchen då man satte 3-1 bakom Björne Bjurling i Täljekassen med 10 min kvar att spela. Orkar inte gå in mer detaljerat då jag hatar båda lagen, men det är märkligt att se hur dåliga många är som spelar på denna, ändå accpetabla nivå. Det är ungdommarna som glänser rakt igenom. Sebbe Erixon var överlägste bäst på planen medan Per Styf var sämst. Pääjärvi var skaplig och noterades för ett mål och en assist och Lander kämpade i det tysta. Men typ Fredrik Hynning som ändå vart skaplig under några säsonger var genomrutten och rörde knappt pucken. Mycket märkligt!

Hur som helst så hade vi det trevligt där vi satt på ena kortsidan och hockey är ju ändå hockey. På något vis är det alltid kul att kolla!:)


Så till dagens viktigaste och roligaste grej. Frölunda-Djurgården, 1-5!!! har inte sett något från matchen men antar att Dif måste spelart rätt så bra för att vinna så pass övertygande mot indianerna från götet. Dif verkar verkligen ha något på gång denna säsong efter några års misserabla insatser. Extra roligt är det att även där gör juniorerna succé. Krüger verkar onödigt bra än så länge och hoppas bara att det håller i sig och inte bara är, ska vi kalla det nybörjartur.


Modo då? Foppa borta, så även modos anfallsspel. Superstjärnans betydelse för Örnsköldsviksklubben är enorm och dom kan ju bara be och hoppas om att han stannar. Vilket inte förefaller vara så troligt om hans fot nu behagar att vara hel.



Nu har jag huvudverk och därför tackar jag för mig, hoppar in i duschen och sen blire sängen. Blev ingen middag idag heller. Andra dagen i följd nu och snart får jag dåligt sammvete.


Sambo sökes för att ha någon att laga mat med och nån som kan tvätta mina kläder!:P



Au Revoir!



//Signerat sundberg

Av Sundberg - 1 oktober 2009 00:01


God kväll!



Jag gör ett sista inlägg innan rullgardin åker ned, bara för att göra er uppmärksamman på att vi har gått in i en ny månad. Det är denna månad hösten på riktigt startar och jag såg i min egen blogg att jag för ett år sedan var tvungen att skrapa bilen på morgonen. Snälla säg att jag slipper det imårn, har ingen isskrapa:P Nä men skämt å sido, det är ju sjukt sorglikt faktiskt. Man kan väl säga att det går ganska fort från att det är sommar och 25 grader varmt tills det att mössan blir ens bästa vän. Undantag för Håkansson som använde sig av mössa i 30 graders värme på borgasand i somras. Men vissa har lite märkliga saker för sig...


Några andra personer hade mycket märkliga saker för sig ikväll då det för ca 30 minuter sedan ringde på min telefon. Folket i andra luren presenterade sig inte utan tillsammans sjöng dom en av min egenskrivna låtar bara sådär:P

Förmodligen var det för att håna mig eller för att dom avgudar mig, det sistnämnda låter mer som ett önsketänkande än som verklighet:P Men roligt var det och sånt där förgyller ju en onsdagskväll som denna!:P

Framförandet var väl sådär och nog förtjänar en hyllningslåt som den ett lite bättre tonläge:P Men skit samma, Vardagshumor!



Imorn väntar åter jobb och nu är det sorglikt tragiskt på jobbet. Händer absolut ingenting vilket medför att dagarna går overkligt sakta. Men vi underhåller oss själva så gott det går!:)


Efter jobbet imårn så ska jag ut till Timrå och se hockey med Per och Anders. Hoppas det blir en bra match även om jag hoppas båda lagen förlorar! Kan dock bli halvsvårt med ett sådant utfall:P



Nu ser sängen inbjudande ut och jag tror bestämt att jag är framme vid slutstationen!



God natt!




//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards