Direktlänk till inlägg 29 november 2010

En bättre kalv och några dunkar vin!

Av Sundberg - 29 november 2010 14:47



Ja då är det alltså måndag igen då. Tiden förefaller rusa framåt och vi är nära jultider och allt vad det innebär, det vill säga ingenting


Jag sitter och tänker tillbaka lite på helgen som var, men får fortfarande inte ihop allt, men det gör inte så mycket. Lördagen bjöd på innebandytorsk upp i Fränsta med ofattbara 7-2 vilket jag fortfarande inte riktigt kan smälta. Men avsluten tenderar att inte gå i nät vilket kan ses som huvuanlednigen till flertalet av våra förluster.


Strax efter 16 tiden ringde jag på nere hos Hamberg men han vägrade släppa in mig om jag inte gick och köpte peppar. Som tur var så var det ju bara 25 minus så det var ju ganska lugnt. Hade dessutom i det närmaste brytit foten men vad hade jag för val? ;) Bara att vacker vrida på fötterna och gå ner på ICA.

Men så här i efterhand var det nog värt det för helvete vilken måltid Hellas kokade ihop den aftonen. Man kan ju tro att karln är utbildad kock ta me fan!

Till denna tillställning hade det även köpts in en del vin och det dracks en del om jag inte missminner mig. Förutom Hellas och Hamberg hade vi även Hasse brasse Lind på plats tillsammans med sin trogne vän Wille Persson. Även Dogge var närvarande denna afton och bjöd på både det ena och det andra i humorväg.


Jag orkar inte ens funder över vad klockan var men vi gick iaf ner på Svenssons någon gång på kvällen och inledde kvällens krogrunda där med några glas och lite barhäng. Efter ett tag smög vi oss vidare in på statshuset där drag av sällan skådat slag mötte oss. Var ju tydligen nån halvkänd snubbe som uppträdde där och sjung om gubbar i lådor och grejer. Kanske vare bara jag som inte visste så mycket om han för att döma av alla som var där så verkade han vara mer känd än både Elvis och Micheal Jacksson.. Tillsammans!  Efter våldsamt publikkaos drog vi vidare bort mot Oscar där jag tror att det inte var någon kö vilket måste inneburit att klockan var efter kl 01. Hur som helst var det även fullsmockat med dårar där inne oxå och kvällen fortsatte på ett trevligt vis!


Maramris efter stängning verkar har blivit rutin för undertecknad numera och tackar Wille P för pizzan som jag tog del av samt till idioten som jag fick tillbaka min halsuk av. Stod och tjaffsade i 100 år över att han hade snott min halsuk inne på Oscar när vi gick därifrån men han hävdade att han hade köpt den själv. Men efter noggrant förhör gav han med sig, även om han var väldigt sugen på att slåss om saken först. Men jag är ingen fighter av mig så jag sa helt enkelt att han kan få behålla den om han vill, men det måste ju kännas kul att du vet att jag vet att du snott den av mig. Så tillslut gav han upp och jag fick tillbaka den. Sen tappade jag dock bort den igen 10 min senare så då hade han ju faktiskt lika gärna kunnat fått behålla den.


Söndagen bestod sedan av fotboll och lucköppning nere på Allstar. Sop Chelsea lyckades inte vinna denna afton heller och är uppe i 3 raka utan vinst. Måste vart ett tag sedan det inträffade. Tottenham fortsätter att övertyga och besegrade Pool efter ett sent avgörande. Annars kan man nog sammanfatta söndagen med ett enda ord: Trött!


obrunt!



//Signerat Sundberg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sundberg - 9 juli 2011 09:20

Ni får urasäkta lite, men han påminde om Ola Salo med sin förvisso klassiska hatt och sin vita halvtajta kavaj med mörka detaljer på. Lägg där till ett par slimmade jeans och ett hysteriskt engagemang så får jag istället för Ola Salo presentera, Håka...

Av Sundberg - 14 juni 2011 21:59

Soffhäng delux har varit temat för kvällen och ack så skönt det varit. Legat och plöjt igenom en del avsnitt av Nittileaks och kan klart konstatera att det är ett fruktansvärt roligt program på massa olika vis. Dels är det så klart alltid humor med F...

Av Sundberg - 23 maj 2011 08:46

  Verkligeheten är tillbaka efter 3 dagar och 2 fantastiska nätter på Öjestrands GC. Livskvalitet är ett bra ord att sammanfatta det hela på tycker, ja då massvis med golf har spelats på en strålande bana i ett strålande solsken. Om man borster frå...

Av Sundberg - 20 maj 2011 07:15

Det skall mycket till innan underteckand tar på sig löparskorna och sticker ut och springer, det skall gudarna veta. Haken sitter inte i att jag tycker det är det jobbigaste som finns utan snarare det tråkigaste som finns i hela världen. Det kan ibla...

Av Sundberg - 17 maj 2011 13:32

  Gurra Lindberg och Boris Jeltzin var på besök i staden denna helg och ställde till med både det ena och det andra. Gurra och Boris som aldrig kommit särskilt bra överens och i ärlighetens namn skall det sägas att även jag och Boris haft våra dust...

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards