Alla inlägg den 10 november 2010

Av Sundberg - 10 november 2010 22:27


Undra när fotbollsförbundet skall förstå att man inte ska spela fotboll i Sverige i mitten av November. Giffarnas kvalmatch bör ju åtminstonde få någon att tänkte till lite i alla fall. Skotta bort 3 decimeter snö för att man ska kunna bedriva någon form av fotboll är ju egentligen ganska sjukt. Blev förövrigt torsk för giffers för den som bryr sig.


Däremot har jag en sak jag bryr mig om men jag vet att ingen annan gör längre och folk tycker att han borde slutat för länge sedan och det får man gärna tycka... Men Läste att Foppa gör ett sista, sista, sista försök. Hoppas det mot alla odds fungerar men denna gång tror han knappt på det själv så jag har väl inga större förhoppningar jag heller. Men aa, någon Gud måste väl kunna hjälpa han någon gång?


Som alla säkert märkt så har det ju snöat en hel jävla del idag och inatt och det var inte speciellt kul att komma ut och behöva leta efter bilen på parkeringen. Totalt över och insnöad. Jag tycker egentligen om snö, det är rätt mysigt och att en vinter inte skall vara vit håller jag inte alls med om men det är förjävla jobbigt när man har bil alltså. sjukt, sjukt jobbigt faktiskt. Borsta, skrapa, borsta, köra fast, skrapa, spårigt på vägarna, avkörningar på alla håll och kanter. Det är liksom inte så kul om man tänker efter. Men eftersom vi bor där vi bor kan jag ju inte klaga allt för mycket.


Kanske borde man göra som Jamal Af Jamalien att dra ner till Spanien på reseledarutbilning. 20 grader varmt och sol kontra minus 20 och snö räcker som argument kan jag tycka. Spana efter brudar i Barcelona eller leta bilar på parkeringen... ja ni hör ju själv vilka kontraster vi har att göra med här. Min ända räddning för att inte må allt för dåligt över detta är att han få bo med den värsta gröthalsdansken som finns så han blir totalt förstörd. Äre det som är skadeglädje? Ja jag tror faktiskt det! 


Såg dom häktat någon för skotten i Malmö också. (Låter förövrigt som en titel på en film) såg en bild i någon av landets kvällstidningar och min fråga är då: Varför har man inte spärrat in han för länge sedan för? Ser han frisk ut? Med ett utseende av den kalibern får det ju ses som ganska okej det han gjort. Utrotning av alla världens människor hade ju troligtvis inte varit helt omöjlig att han kunnat åstadkomma.



//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards