Alla inlägg den 15 november 2010

Av Sundberg - 15 november 2010 17:15


Det är måndag idag, det betyder alltså första dagen på en ny vecka för det flesta och så även för mig.


Vi har en helg att se tillbaka på och vill man veta vad som hänt kan man ta en titt i undertecknads lägenhet. Trodde jag skulle kunna städa den på bara en dag... Man är ju optimist från fotknölarna, minst! Men som tur är väntar 3 dagars ledighet och även om det säkert finns en hel del roligare saker att göra tror ja sopkvasten och disktrasan blir mitt sällskap i åtminstonde 1½ dag. Eftersom jag just nu sitter och trycker på två lägenheter så måste det således även städas i två. Ska ju vara ute ur den gamla snart så lika bra att få så mycket som möjligt gjort. Så ikväll bär det av till Njurunda för att inleda opperation "total utränsning". Dock krävs det att jag imorgon orkar trycka på vintersulor på en gamal släpvagn som är ett måste för att det här ska gå vägen. Vi får se om jag kan få hjälp av någon vänlig kompanjon!


Men vad gjorde vi i helgen då?

Jo vi hade någon form av iflyttningsfest hos mig där jag min vana trogen försökte hålla ner ljudvolymen. Men efter det att mr Fischshot fått ett ord med i leken, ja då blev allt som vanligt och en knackning på dörren runt 11 tiden kändes som ett  hot, om att nu vare bra. Skall tilläggas att när jag öppnade dörren stod där världens genom tidernas största hund och stirrade mig i ansiktet. Min tanke var först att bjuda knackaren på en grogg men jag ångrade mig ganska omgående. bredvid jycken stod dock världens i särklass minsta människa men det räckte att se vovven för att jag skulle vrid av musiken och eskortera ut mina gäster. 


Alla gick dock väldigt snällt ut genom dörren utom halling som dröjde kvar och dum som jag var överlät jag mina nycklar till honom, vilket så här i efterhand var ganska dumt. Jag trodde givetvis att jag skulle få tillbaka dom under kvällens gång men det fick jag ju inte. Tur man har dock varit med förr eftersom jag innan jag gick ut vände in i köket och grabbade ett hårt tag om reservnyckeln. Annars hade troligtvis Hasch Harald, Knarkar Kenneth och jag delat parkbänk nere på stan. Hade ju kanske inte varit så trevligt.


Första anhalten på stan blev sedan som vanligt Svensson där man nästan behöver glidmedel för att ta sig fram bland folkmassorna. Dock anser jag det vara väldigt trevlig där inne och efter att ha betat av Jagkännerdigochviskavälpratalite listan så gick vi vidare mot andra ställen. Slutade med att jag hamnade på Oscar där Hasse Lind satt och morrade med ett glas Rosé. Inom kort stötte jag även på herr Andersschån och vi surrade väl på ett tag har jag för mig. Efter det vet jag faktiskt inte vad jag gjorde, gick runt och var allmänt trött typ. Tror jag checkade ut strax innan 03 då det tillsammans med Svampen blev pizza på navet. Och 4000 trappsteg senare satte jag in reservnyckeln till dörren och dog i sängen.



Sen undrar jag om det är någon fler en Marcus Jonsson som alltid, alltså alltid har lucköppning på söndagar?


Carpe Diem!



//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards