Alla inlägg den 1 november 2010

Av Sundberg - 1 november 2010 12:48


Baldersvägen är från och med igår min nya adress och jag tror att jag kommer att trivas fantastiskt bra där uppe på Hagas höjder. Men det skall erkännas att var lite vemodigt att packa bilen full med flyttkartonger och åka den otroligt tragiska E4:an mot stan. Men lägenheten jag flyttat in i är ett ställe jag är väl bekant med och nej.. det är inget groggluder från krogen jag har besökt där utan min gode vän Höglin som under många års tid förpestat den lyan med både det ena och det andra. Men rummen är fyllda med nostalgi redan vid inflytt och många goda och roliga minnen finns gömda i de betongfyllda väggarna.

Var lite tveksam till om jag skulle få plats med alla mina saker där eftersom lägenheten är en aning mindre en den i Njurunda, men det visade sig efter mätningar att det inte kommer uppstå några problem alls!:) Så med start ikväll kommer jag börja transportera diverse möbler och förhoppningsvis så ska allt vara klart under onsdagskvällen. Tur i oturen är väl att jag kommer stå med två lägenheter under en månadstid vilket så klart innebär dubbla hyror men det positiva är väl att jag inte har någon brådska att städa ur den gamla helt och hållet! Men det här kommer bli bra, jag har det på känn!


I lördags hade vi seriematch i innebandyn där vi gästade Matfors sporthall för att ta oss an Vatjom Vipers. Matchen kom att bli en riktig rysare trots massivit spelövertag från oss och hade vi inte avgjort matchen med 7 sekunder kvar hade det förmodligen varit det mest orättvisa poängtappet i världshistorien. Men problemt är att vi är för inefektiva i avsluten och därför faller inte målen så pass som dom borde. Men spelet tycker jag var riktigt bra då vi äger matchen totalt så när som på första 5 minuterna. Lite slarv runt den egna kassen gör att Varjom får en del till synes billiga baljor men annars har jag inte mycket att klaga på! Anfallsspelet var kanon hela matchen och om jag får se till vår egen femma så det som var mest positivt var att vi fick med backarna i anfallsspelet 100 ggr mer än vad vi fått de andra matcherna. Även uppspelen funkade bra framförallt tackvare att Kalle är grym att placera bollarna där dom ska hamna!:)

Styrspelet funkade som vanligt numera bra och backarna i vatjom blev otroligt osäkra och skickade felpass på felpass, precis som det det ska vara!;)

Vill dock ge pluss till min gode vän Danken i Vatjom som stod för 5 poäng och var alltså inblandad i alla deras mål! Men det räckte ändå inte.. Utan på straff med 7 sekunder kvar gör vi alltså 6-5 och tar tre mycket viktiga poäng!:)


Au revoir!



//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards