Alla inlägg den 22 november 2010

Av Sundberg - 22 november 2010 22:49


God kväll!


Dagarna rusar fram och jag märker att inläggen inte är allt för frekventa men så blir det ibland. Nu sitter jag iaf här igen och ska försöka knappa ner några rader..


Klockan är närmare 23 och jag har precis avslutat ett parti schack mot Calan som dagen till ära fick besegra undertecknad i detta spel där folk utan hjärna kan få det lite kämpigt. Stod väl för ganska mediokert motstånd ikväll då ett feldrag tidigt i matchen blev förödande och misstag har man inte ens råd med på den här nivån! ;)


Helgen är passé och jag hade en riktigt trevlig lördagskväll som bjöd på lite allt möjligt. Först det ena, sen det andra och sen det tredje, sen ett plånbokstapp, sen en sovning på en soffa och viljan att dö var väldigt lockande. Att märka att man tappat plånboken har jag aldrig varit med om eftersom om det är något jag försöker ha koll på så är det just den. Omdömet kan man tappa och lika så balansen eller synen men plånboken den brukar hänga med hela tiden. Men någonstans efter att pizzaslice nr 4 var uppslukad måste jag lagt ifrån mig den och sedan helt sonika gått därifrån.

Oddsen att jag skulle få tillbaka plånboken såg jag stod i 9999 ggr degen på pizzabet.com så förhoppningarna var väl inte enorma kan jag erkänna. Tänk själv... kl 5 på morgonen, på en pizzeria, en pizzeria alltså, folk kvar där inne när vi gick och framförallt var ju personalen kvar. Cashen jag hade där i hade ju dom om inte annat kunnat köpt röka för nere på sjögatan senare på morgonen. Men faktum är att den faktiskt låg kvar där när jag kom dit dagen därpå. Även om kvinnan i kassan inte riktigt var säker på att det var min trots att hon med microskop dissekerat hela plånboken och frågat mig om varje liten pinal samt nogrant studerat min legitimation i 15 min. Hon var fast besluten om att hon först måste ringa en vän och kolla så det verkligen kunde var min trots att mitt körkort alltså fanns där. Då är man antingen blind eller bara jävligt dum.

Men jag ska väl inte klaga kanske, jag fick tillbaka alla pengar, kort och grejer så mot alla odds finns det alltså några hederliga personer kvar.. Tack Gud!



Nu ska jag ta och bädda ner mig och ladda för 4 dagars arbete.

Föresten.. Någon som känner en amputerare? Min fot börjar bli riktigt trasslig!


   



//Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards