Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Hovet mina damer och herrar

Av Sundberg - 16 april 2010 22:51



Jag skulle tro att hovet fortfarande är i gungning och jag skulle tro att Djurgårdsramsor fortfarande ekar mellan dess väggar efter gårdagens första SM-final match mellan DIF och HV71.


Egentligen kan jag bara relatera till 2000-talet och sena 90-talet men jag undrar om hockeyn någonsin varit så het för Djurgården som den är just nu. Och vad jag menar med det är publiken, stämningen och draget kring matcherna. Kanske var det bra på det ljuva 80-talet eller under storhetstiden i början av 90 men om man ser till åren 2000 och 2001 så var inte det i närheten av vad som försegår nu. Visst var det fantastiska matcher och publiken vad kanon men det var inte lika arrangerat och fulländat som det Järnkaminerna och alla andra i publiken visar upp för tillfället. 3 man kan få 8000 att dra å samma håll, sjunga samma sånger, klappa händerna i takt och ställa sig upp och sträcka armarna i skyn.

Tifon arrangeras för 10-tusentals kronor och inramning blir i det närmaste sagolik.

Jag kan inte tänka mig att det någonsin, någonstans i Sverige har varit i samma klass som det är just nu. Det är helt enkelt fantastiskt.

Jag personligen har väl aldrig varit för och stå och skrika på matcher men när sånger dras igång och 8000 man sjunger samma sak, ja då ryser ja och då är jag glad att jag får vara med om det.


Matchen igår var mycket bra och riktigt underhållande och det bjöds på vackra mål från många klubbor. Djurgården vann mycket rättvist med 4-3 men det resultatet speglade inte matchbilden tycker ja. Dif var mycket bättre och borde ledat med 3,4 puckar inför tredje. I sista perren rycker dock HV upp sig och kommer nära, men inte ända fram.


Jag säger som Lasse Anrell, hur ska Dif kunna förlora på hemmaplan?

Och som det känns så är det omöjligt faktiskt och det är en ganska skön känsla. Och det skulle vara så obeskrivligt skönt att se bucklan komma hem igen och sätta dit alla som tvivlat och tippat Dif i kvalserien. Att efter några mörka år äntligen få träda fram riktigt i rampljuset och vara med när det gäller är oerhört roligt och jag längtar till nästa fight!


Men som sagt, detta var bara en match, vi måste vinna 4 för att nå hela vägen fram. Blir det ett gäng förluster och en sur andraplats, ja då kommer allt inom en tid vara glömt..... utom det här





Nu kör vi vidare!




//Signerat Sundberg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sundberg - 9 juli 2011 09:20

Ni får urasäkta lite, men han påminde om Ola Salo med sin förvisso klassiska hatt och sin vita halvtajta kavaj med mörka detaljer på. Lägg där till ett par slimmade jeans och ett hysteriskt engagemang så får jag istället för Ola Salo presentera, Håka...

Av Sundberg - 14 juni 2011 21:59

Soffhäng delux har varit temat för kvällen och ack så skönt det varit. Legat och plöjt igenom en del avsnitt av Nittileaks och kan klart konstatera att det är ett fruktansvärt roligt program på massa olika vis. Dels är det så klart alltid humor med F...

Av Sundberg - 23 maj 2011 08:46

  Verkligeheten är tillbaka efter 3 dagar och 2 fantastiska nätter på Öjestrands GC. Livskvalitet är ett bra ord att sammanfatta det hela på tycker, ja då massvis med golf har spelats på en strålande bana i ett strålande solsken. Om man borster frå...

Av Sundberg - 20 maj 2011 07:15

Det skall mycket till innan underteckand tar på sig löparskorna och sticker ut och springer, det skall gudarna veta. Haken sitter inte i att jag tycker det är det jobbigaste som finns utan snarare det tråkigaste som finns i hela världen. Det kan ibla...

Av Sundberg - 17 maj 2011 13:32

  Gurra Lindberg och Boris Jeltzin var på besök i staden denna helg och ställde till med både det ena och det andra. Gurra och Boris som aldrig kommit särskilt bra överens och i ärlighetens namn skall det sägas att även jag och Boris haft våra dust...

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards