Alla inlägg den 2 oktober 2008

E4

Av Sundberg - 2 oktober 2008 23:11


Nä nu har man varit vaken 8 timmar så nu äre dags att sova igen tycker ja!:P

Men tänkte först skriva några rader här.


Såg på vägverkets hemsida att man kunde få "åka med" nya E4:an och se lite animerade flygplans överblickar över den kommande vägen.

Undra om detta någonsin kommer att bli av.

Kommer ihåg att Pär Englander sa till mig i somras att när dom flyttade till Ängom någon gång på 70-talet så fick dom ett brev hemskickat hur den nya E4:an skulle dras och jag vet inte om det var nåt om att deras tomt skulle drabbas eller nåt... Men det spelar ingen roll. Asså detta var för ca 30 år sedan och ännu har inget hänt. Det är bara ett enda jävla stort skämt.


Sedan nästa grej som är bedrövlig: Det ryktas om att det skall vara tullavgift varje gång man åker över bron som skall byggas över vattnet. Och eftersom det svenska folket är allmänt snåla så kommer folk strunta i att ta denna lite snabbare väg och ändå åka igenom staden för att spara dessa 10 kronor som det kostar varje gång. Och det ska jag säga er, det kommer jag oxå att göra. Förmodligen kommer det mestadels bara vara långtradare som åker över den där jävla bron. Nu tycker jag iof att det är ett väldigt bra initisativ att skapa denna nya E4:a för det är lite pinsamt att vi har ca 12 trafikljus mellan Njurundabommen och skönberg medans det mellan Helsingborg och Njurundabommen inte finns ett enda. Så det är kanske på tiden att man gör något åt de. Sedan att detta projek kostar typ 10 miljarder kronor är kanske lite mycket pengar. Men eftersom det inte är jag som står för kallaset så bryr jag mig inte. Men tio miljarder hade man kunnat gjort mycket annat kul för än att plantera asfalt i skogen. Jag undrar desutom om det är många hus som måste rivas? Blir dom hemlösa då eller får dom sova på kalla armeringsjärn under bron? Kanske får dom flytta in i de nybyggda lägenheterna nere i hamnen. Fast dom är så jävla fula så då vill dom säkert hellre bo under bron.



Sov gott!



// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 2 oktober 2008 16:05


Trodde inte mina ögon när jag för en timme sedan, steg ur sängen och konstaterade att klockan nyss slagit 15.15 Men det har sina anledningar, jag lovar.


Vi börjar med tisdag kväll:

Jag åker in till staden, närmare bestämt till bunkern för att träffa några av mina goda vänner. Av nån anledning blir jag sugen på dryck så det var bara att spilla upp mitt framför ögonon på calan och håkansson som tycker jag är dum i huvudet, och jag kan inte klandra dom för att tycka de!:P

Framemot 19 så glider vi ner till Olearys för att äta en bit mat och titta på CL. Det var iaf meningen, men av någon anledning så visar dom ingen fotboll från cl utan bara massa horibla matcher från elitserien och allsvenskan. Hur som helst så sket jag i maten och gick på en Irish istället då jag tyckte det var ett godare allternativ. Desutom får man ju popcorn när man sätter sig där så det räckte gott och väl för mig de!:P Träffade som vanligt hur mycket folk som helst som man känner. Uma, wikman och krille satt och mulade i sig mat och senare kom patte lidin mf inramlande. Men när klockan var kvart i 9 så avgick pga av att Arsenal-Porton inte visades. Drog istället hem till bunkern och streamade matchen som Arsenal vann med betryggande 4-0.

Kvällen slutade med att jag och calan drog upp till höglin och sov där. Blev väl inte allt för många timmars sömn tror ja.


Gårdagen bjöd först på en resa ut till birsta för att calan skulle införskaffa alla ölnyheter på bolaget. Sedan kikade vi runt lite där bland alla 100-tals butiker som täcker åtskilliga hektar med mark.

Efter det så drog vi hem till mig och slöade som fan tills jag skulle på hockeyträning vid 8 tiden. Calan stannade kvar här och kikade på fotboll tills jag kom hem runt 22. När klockan hade blivit halv 11 drog vi bort på NSK och snörade på oss grillerna och åkte friåkning framm tills klockan 02.00 Vid det här laget hade även Höglin gjort oss sällskap. Han anlände runt halv 1 då han slutade jobba. Efter 3 timmars åkning var vi rätt möra så vi gick in, klädde av oss, tog varsin stol och satte oss i dushen under rinnande vatten i ca 1 timme!:) Sitter jävligt mycket nostalgi i väggarna i NSK duschrum! Där har man suttit åskilliga timmar i mörkret och bara pratat och skrattat ända sedan man var 14,15 år. Finns så mycket roliga minnen och massa tok som inträffat så ni kan inte ana!:P Förr när man var yngre så sov vi alltid där, alltså inte i duchen, utan i omklädningsrummet. La ut en madrass på golvet drog sovsävken över huvudet och sov till allt som oftast Lasse Karlsson kom och väckte oss morgonen därpå för att nåt lag skulle ha träninge:P hahah vad sjukt de var! Men det är roliga minnen de!


När klockan slagit halv 5 tror jag att jag låg i sängen och därav att jag sov lite extra länge i dag!:)




Dagens citat: "Jag sökte mig till män enbart för att jag hatar kvinnor"

- En bög i skenbart




Haha tråkigt sagt! Om detta är anledningen till varför han blev bög så måste han verkligt ha ogillat det kvinnliga könet. Men det är sjukt roligt å säga nåt sånt! Borde fått nobelpriset i litteratur för att ha myntat ett sådant citat.



Nä nu äre snart dags för hockeyträning. Känner mig trött som satan men en kopp kaffe på det här så ska det nog ordna upp sig tror ja!






// Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards