Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Sundberg - 12 oktober 2008 23:47


God kväll!


Det är inget annat än ett mirakel att jag är vaken vid denna sena timma.

Var sjukt trött vid 5 redan ju! Fast jag tog en promenad runt 6 tiden. Det hade precis börjat skymma och graderna sjönk sakta med säkert och jag hade glömt hur skönt det är att vara ute och gå. Har inte promenderat på flera månader känns det som. Vad det beror på vet jag inte. Enda anledningen jag kan komma på är att jag inte haft lust att göra det förens idag. Sen blire ju så mycket trevligare med musik i öronen, men alla låtar jag har på telefon nu har jag haft över ett år med några undantag så klart. Varje låt associerar till sin plats, eller just den personen eller händelsen. Musik skapar så mycket känslor att jag börjar fundera om det är hälsosamt. Att jag desutom är onödigt nostalgiskt och en person som gärna tänker tillbaka och plockar fram massa minnen gör inte saken bättre. Man blir ju i det närmaste hjärntvättad av musik och det är det som gör det helt fantastiskt!



Hur som helst så kom jag hem från promenaden och lagade middag innan jag la mig i soffan och där har jag legat till... nyss. Titta på Pretty Woman som är en rätt så bra film måste jag säga. Film skapar också mycket känslor men jag orkar inte ta upp det också, då får jag skrivkramp i fingrarna. vart var vi...? Jo just ju filmen var bra och Julia Roberts anser jag vara på gränsen till för vacker för att för huvudtaget existera. Ser kanske inte lika bra ut nu för tiden men i filmen... asså va! Sen har vi ju även en del av filmmusiken som är hämtad från Sveriges egna Roxette där Marie Fredriksson sjunger kanske en av väldens finaste låtar i "it must have been love"

Det ändå dom jag inte tycker är bra är slutscenerna i filmen. Dom är lite för svaga kan jag tycka. Filmen i sig bygger upp sig själv väldigt bra men når aldrig riktigt klimax. Om dom nu ska få varandra vilker alla redan vet så klart, men det måste vara på ett bättre sätt. Inte komma med ett paraply på världens soligaste dag och leka riddare... Och hon som var så säker på sig själv och kunde absolut inte följa med honom vänder helt plötsligt och faller pladask när han tutar med bilen lite... nja bättre avslut på en annars väldigt bra film. Nu har alla inklusive mig så klart sett denna film 100ggr men lite kritik skadar aldrig, saker som ni kan tänka på nästa gång ni ser den.

Det i särklass bästa med filmen är när hon går in i butiken som hon först blev nekad att köpa kläder i och kapar personalen. "Din lön är provsionbaserad va? klockrent sagt när man i andra butiker köpt saker för flera tusen dollar!:)



Aja nu ska jag sova. Tur att man kan sova lääääänge imårn och inte behöver gå till nått jobb eller skola just imårn!:) Fan vad skönt det ska bli. Hoppas det är någon som läser nu och får söndagsångest! Den är fin den!




Hörs!




//Signerat Sundberg

Av Sundberg - 12 oktober 2008 16:53


Ja nog har man vart piggar än vad man är idag alltid. Känns som man inte sovit på 18 dygn typ fast jag egentligen sovit hur mycket som helst.

Helgen har vart trevlig och spenderats med god vänner i olika lägenheter runt om i centrala Sundsvall. Gårdagen var helt sjukt rolig och jag har extrem träningsverk i magen efter att ha tillbringat hela kvällen med calan och gurra och enbart skrattat!:D

Vi tog en sväng ner på stan runt midnatt bara för att återigen konstatera hur tragiskt allt här på våra kära krogar. Bästa stället vi hittade var MAX, där kunde man sitta lungt och stilla och prata utan att bli avbruten av nån stackare som glömt bort vem han är.

Kanske är det redlös man måste vara för att det ska vara kul där nere. Annars går man bara runt och irriterar sig på alla som är redslöst fulla. Men nja, brukar inte vara min stil men verkar vara ända sättet tyvärr.


Sverige spelade ju även VM kval igår. Miserabel match var det som alltid när Sverige spelar och slutresultate skrevs till 0-0. Spännande!



Denna dag lär bli väldigt lung skulle jag tro. Var på NSK en sväng nyss och kollade på lite A-lags träning men vandrade hemöver då jag inte längre orkade hålla ögonen öppna. Gjorde ett försök med att dricka 4 koppar kaffe men det ända som hända var att jag blev tvungen att gå på toa vilket iof var skönt de med.

Nu ska jag sätta mig och spela tv spel och hoppas att nån vänlig själ kommer och knackar på dörren och vill leka med mig lite. För jag är själv för trött för att orka ta initsitiv och ska jag bara sitta still med en dosa i handen hela kvällen så lär jag somna inom en timme och således vakna mitt i natten. Och det har ja ingen lust med.



Dagens citat: "Du har väl inte haft slips på länge du? Nä men du vet, jag har problem med ryggen"

- Tattare som kom in på vision och tydligen var bra polare med snobben som jobbade där.



As bra ursäkt och förklaring tycker jag det där var. Kan inte vara bra för ryggen att ha en slips hängades runt halsen. Det är en fruktansvärd börda!




// Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards