Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Sundberg - 5 oktober 2008 11:28

Nu har jag så lite att göra att denna lista var det roligate jag kunde komma på. Hämtad från min gode vän och vapendragare Hanna.



BRUKAR DU:
Peta dig i näsan:
Ja men hua vad skönt det är
Titta på dig själv i spegeln: Ja fast spelgelbilden vill aldrig titta på mig

Gnälla: Jo men det får jag nog säga att jag brukar göra. Skulle nog vilja påstå att jag tillhör eliten av gnällare.

Skrika: När jag nyser, för det är så jävla kul
Sova: Ja, då jag inte är vaken!
Ha ångest: Varje söndag, Söndagsångensten är inget att leka med
Skada dig själv med flit: Nej, de hör inte till vanligheterna...
Ta mediciner du inte borde ta: Abslout inte
Vilja dö: Nä livet vill man behålla några år till.

Drömma mardrömmar: Mycket när jag var yngre. Drömde ofta om battors gifttand
Drömma sexdrömmar: Har hänt

Ta droger: Nej inte vardagligen, faktiskt aldrig när jag tänker efter. Sprit är iof en drog, den har jag provat nån gång.
Försöka vara annorlunda: Annorlunda än vem, vad? Alla säger att dom är och vill vara annorlunda. Så det smartaste sättet att vara annorlunda på är att vara som alla annorlunda personer tror att alla andra är, fast dom i själva verket inte finns för dom är ju annorlunda eftersom alla är de. Vart det grötigt? Nåt så fruktansvärt!
Klä dig i svart: jadå
Gå till kyrkan: Gick dit en gång då jag inte behövde. Satte mig ner och bad till gud och tror att han lyssnade faktiskt. Synd bara att han ångrade sig nån vecka senare. Jäävla gud!
Gå i skolan: Inte nu längre
Röka: Har aldrig provat rökt! Sjukt men sant. Haft mamma och pappa som rökt så man har blivit avskräckt!
Ha sex: Inge sex före äktenskap sa gud till mig, eller var det en jude?
Ljuga: Nä bara förvränga sanningen och överdriva nåt så fruktansvärt
Hata folk: Finns inte så många men hatar lite delar av folk, små bitar som är bedrövliga.
Lita på folk: Folk går inte att lite på! Vi är inte skapta så. Men jag gör ände de. Fast inte på folk i allmänhet.


VEM:
Saknar du:
Finns många. Du är säkert en av dom. Nej inte du Jörgen!
Vill du döda: Åker jag fast lite om jag nämner det här?
Rörde dig sist: Kan ha vart Calan
Vill du slå: Mig själv när jag inte packade väskan i tid...
Kysste dig sist: Faktiskt en katt! Eller kyss och kyss, den slickade mig på munnen men det får räknas.
Vill du kittla: Inte fan vet ja
Kramade du sist: Kan det ha vart syrran? Eller var det...? nää det kan det väl inte ha varit
Vill du prata med: Min skyddsängel
Skrek du på sist: Förhudligen någon i hockeylaget

Vill du vara som: jag vet faktiskt inte...
Sårade dig sist: Ska vara ärlig och säga att det var defintivt jag själv.
Vill du bli galet full med: Beror på de:P
Gjorde dig riktigt glad senast: Fick nytt jobb
Fick du sms från senast: En polis
Ringde dig senast: Johan Martinsson. Var på väg ner till Sthlm och han var desutom på läsken! Dålig rullegubbe då man kan vara på läsken klockan 10 på morgonen.
Är snyggast på jorden: Svårt att säga då man inte har sett hur alla ser ut


HAR DU:
För många vänner:
Nej, nej
Förföljelsemani: Nä men vaa?

Tvångstankar: Ska vara de att jag så fort jag ser en flodhäst så måste jag ställa mig på huvudet svälja 10 surströmingar. Tur att det aldrig har hänt

Någon annan psykisk sjukdom: Nix
Någon fysisk sjukdom: Jäman plågor
Någon skada: ...
Färgat håret: Ja men det var längesedan
Brutit några ben: Ja fast inte på mig själv

Några piercings: verkligen inte
Egen dator: Japp, den är bedrövlig
Bra självförtroende: Igentligen inte men jag brukar fejka det ibland bara för att folk inte ska tro att jag tycker så illa om mig själv som jag faktiskt gör.
Kysst någon: Ja det är inte helt omöjligt
Sagt jag älskar dig till någon idag: Inte idag
Bjudit ut någon: mm det har hänt några gånger
Varit kär: Ja
Dumpat någon: mm, det är fan det värsta som finns. Det är mycket värre än att bli dumpad kan jag tycka.
Stulit någonting: Skulle inte vilja kalla det stulit.... "Hittat" är nog ett bättre ord!
Lämnat landet: Ja fast inte alls så många gånger
Tuttat eld på nått: Nja det har blivit några hus å sådär.. Inget allvarligt
Gjort något olagligt: Jag jobbar ju.. Det borde iaf vara olagligt.



HUR:
Går du: Med två ben
Svarar du i telefonen: lyfter luren och säger mitt namn
Fördriver du tiden: vrider fram klockan

Mycket pengar har du: 123 145 799 kr. Nä skoja bara. 3 spänn har ja
Tjänar du pengar: Ja jag tror de men vette fan vad jag gör av dom
Ofta diskar du: när jag inte längre ser diskbänken
Ofta städar du: inte varje dag om man säger så
Många stör du dig på: 18 pers och en hund
Ofta träffar du din familj: Rätt så sällan faktiskt

TROR DU:
Att du kommer bli något: Nja vi ska inte ha så stora förhoppningar om de
På gud: Nej för fan. Jag bad till gud en gång ju fast det vara bara för att jag var sugen på maxburgare
På rymdvarelser: ja det gör ja.. man känner ju en hel del folk som åtminstoden bör komma från någon annan planet
Att folk tycker om dig: Nä folk skiter i mig
På ett liv efter detta: Ja men då vill jag vara julgran
Att fiskar kan tänka: ja antagligen
Att du kommer leva länge: Svårt att säga... men ungefär tills den dagen jag dör.




 



// Signerat Sundberg

Av Sundberg - 5 oktober 2008 09:40


Ja, idag är det sista dagen på jobbet!:) Sedan blir det lungt och skönt fram tills man börjar på nytt den 17 november. Då på golfföretaget Dormy ute i birsta.

Vädret idag är som vanligt horibelt och det är inte en enda spelare här vilket är väldigt skönt. Kan man titta på film och bara ta det lungt och koppla av lite!:)


Gårdagen bjöd på golftävling på morgonen där jag och min spelpartner knep andraplatsen och inkasserad 600 kr, ett usb minne och 6 månaders prenumeration på dagbladet. Efter tälvlingen bjöds det på middag som bestod av fläskfilé och potatisgratäng. Vid 4 tiden var jag därifrån, åkte hem, duschade och drog till Höglin ute i baggböle för lite galej. Var en rätt så trevlig stämmning och tror det inte slutade i några större skandaler.


NHL premiär i globen var det ju igår å!:D Rätt sjukt de, men jäkligt roligt att lilla Sverige får stå som värd för premiären av kanske världens mäktigaste liga, alla kategorier. Pittsburgh vann iaf matchen mot Daniel Alfredssons Ottawa. En match som förövrigt inte höll någon vidare klass. Men även proffsen måste ju få vara ringrostiga någon gång.


Sudden/Foppa?

NHL har dragit igång men vart är Sundin och Forsberg? Sudden droppar puckar mellan kaptener i sin egen liga. Ryktas desutom om att han konverterat från hockeyspelare till pokerspelare. Hurvida det är sant är ännu oklart men helt klart är att The Captain Of The Captains inte har sin signatur nerskriven på något kontrakt denna säsong. Han säger att han är i god matchform och kanske väntar nån månad till, låter lite märkligt kanske. Har sudden gått och blivit en diva eller är han bara gammal? Tror på det sistnämda.

Foppa då? Är han i Sverige, eller i USA, spelar han golf, eller har han blivit speltorsk i travets värld? Ni vet säkert, men jag är dåligt uppdaterad kanske. Jag vet iaf att världens genialaste hockeyspelare ( delar första platsen med Nyllet) inte heller han finns med när den igår 82 matcher långa serien drog igång. Har 10 år av skador tagit ut sin rätt och han fattat att det är över. Hoppas verkligen inte de ja. Han spelade inte många matcher i fjol men hade ändå bäst poängsnitt per match i hela NHL. Tänk om karln nån gång skulle få vara skadefri en säsong, vad kul det hade varit för han och övriga hockeyvärlden. Men nu är kroppen så sliten att det förmodligen aldrig lär ske, men lira ett par säsonger till önskar jag att han vill och kan göra. För jag menar det är ju ändå foppa vi snackar om!:O Inte Jörgen jönsson som alla önskar hade slutat innan han ens kom på tanken att börja med hockey.


Nä nu ska jag sluta vara kritisk för idag. Ska ut och sätta mig i regnet och fundera över vart elden tog vägen. Kanske även röka lite cannabis om jag hittar nåt under någon buske här ute.



Dagens citat: Den där målvakten i Chelsea, han som har hjälm. Vad är det han heter? Är det Peter Pan?

- Vill inte skriva hans namn här



VAVAVAVAVAVAVAVAVAVAAVAVAVA - Asså inte Peter Pan!:S Det får man väl inte ens säga? Vad svara man på den frågan? Ja klart det är peter pan, han har ju tingeling bredvid sig som ger honom sånt där jävla stoff som gör att han kan flyga runt i målet och fånga bollarna. Sen sitter ju även kapten krok och onanerar lite på en bänk bredvid målet och ropar efter smee som ska komma med kanonkulor som han kan bomba motståndarklacken med.

Är det verkligen troligt att det är Peter Pan som vaktar buren i Chelsea? Det skulle ju även kunna vara Peter Cech men vad vet ja...





// Signerat Sundberg

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards