Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

The return of the king

Av Sundberg - 23 januari 2011 09:39


Fräschare än på länge, nyrakad och med bakåtslickat hår klev kungen av Denver åter in i rampljuset då han med ett leende på läpparna svarade på Amerikansk media. Han gillar inte svenska media sa han och det kan jag förstå. Det kan ingen människa göra.

Tidigare på morgonen hade han tillsammans med två Coloradospelare glidit runt lite i Pepsi Center och känt på isen. Men han vill ju mer än bara känna.. Han vill det han alltid velat, det alla idioter försökt få honom att sluta med. Han vill spela ishockey mot dom bästa spelarna i världen och mina vänner... han kommer att göra det i den klubb som kanske förutom Modo ligger honom närmast om hjärtat och den här gången är det på riktigt, annars skulle han aldrig stå där framför media.


Det råder Foppa-feber borta i Nordamerika. Nämn ordet Forsberg och alla runtomkring dig börjar viska och fråga saker. Han har bara varit där ett drygt dygn men alla spelare, tränare, domare, högt uppsatta chefer, presidenten vet att han är tillbaka. Om han är stor i Sverige så är det ingenting för vad han är där borta. Här hemma är alla less på honom och tyckt att han borde slutat för 7 år sedan. Men det vet vi ju alla att det endast är medias fel. Det blir för ut tjatat med artiklar om hans fot en gång om dagen 365 dagar om året. Men nu är han iaf tillbaka och han tränar med Colorado och jag blir ytterst ytterst förvånad om inte han signatur kommer pryda ett vackert dokument om en eller någon vecka.


"Jag spelade ju faktiskt under en period hemma i Sveriges högsta ligan ifjol och jag hade det bästa poängsnittet av alla. Då kändes det inte alls bra och jag tyckte jag att jag var helt värdelös så man skulle ju vilja veta hur bra man är när man känner sig frisk" - Peter Forsberg


Han har nu kämpat i 7 år med skador och jävulskap så snälla snälla. Finns det någon rättvisa i världen så låt Peter få göra det han älskar allra mest. Och låt han en gång för alla ge tillbaks till alla som tvivlat. Inte för att jag tror han är bryr sig om det, men jag gör det.


jag sa att Foppa skulle spela nästa OS 2014 förra vinter. Kom ihåg vart ni hörde det först.....


Och just ja... Går denna comeback vägen kan ni ju ta och skicka bragdguldet till Denver, Colorado.... Till Peter Forsberg #21



//Signerat Sundberg 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sundberg - 9 juli 2011 09:20

Ni får urasäkta lite, men han påminde om Ola Salo med sin förvisso klassiska hatt och sin vita halvtajta kavaj med mörka detaljer på. Lägg där till ett par slimmade jeans och ett hysteriskt engagemang så får jag istället för Ola Salo presentera, Håka...

Av Sundberg - 14 juni 2011 21:59

Soffhäng delux har varit temat för kvällen och ack så skönt det varit. Legat och plöjt igenom en del avsnitt av Nittileaks och kan klart konstatera att det är ett fruktansvärt roligt program på massa olika vis. Dels är det så klart alltid humor med F...

Av Sundberg - 23 maj 2011 08:46

  Verkligeheten är tillbaka efter 3 dagar och 2 fantastiska nätter på Öjestrands GC. Livskvalitet är ett bra ord att sammanfatta det hela på tycker, ja då massvis med golf har spelats på en strålande bana i ett strålande solsken. Om man borster frå...

Av Sundberg - 20 maj 2011 07:15

Det skall mycket till innan underteckand tar på sig löparskorna och sticker ut och springer, det skall gudarna veta. Haken sitter inte i att jag tycker det är det jobbigaste som finns utan snarare det tråkigaste som finns i hela världen. Det kan ibla...

Av Sundberg - 17 maj 2011 13:32

  Gurra Lindberg och Boris Jeltzin var på besök i staden denna helg och ställde till med både det ena och det andra. Gurra och Boris som aldrig kommit särskilt bra överens och i ärlighetens namn skall det sägas att även jag och Boris haft våra dust...

Presentation


Det är så jag säger det...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards